Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Raz na jakis czas kazdemu trafia sie klienta z piekła. Marzy mi sie, zeby allegro chociaz raz pomoglo sprzedawcy. Klient zwrocil do mnie worki foliowe o warosci 13zl. Rozumiecie... worki foliowe. Napisal do mnie ze zwraca bo mu nie pasuje rozmiar. Naprawde zwroty tak tanich produktow nie powinny byc mozliwe. Odmowilem zwrotu srodkow bo towar wrocil w porozrywanym opakowaniu. Liczylem sie z tym ze zarobie negatywa za odmowe, ale powiem wam szczerze ze mam dosc. Mam dosc takich klientow, ktorzy za nic maja moja prace. Wiadomosc od klienta:
Co ty będziesz za bzdury jaki rozdarty towar wyciągnięty z kartonu zobaczyłem ,że jest nie ten rozmiar i odesłałem a po drugie opakowanie zbiorcze nie jest oryginalnym opakowaniem i nie było hermetycznie zamknięte ..... Nie rozumiem po co z siebie takiego pajaca robisz po drugiej stronie monitora jak wiesz ,że nic nie było rozdarte ...
moja odpowiedz
Art. 35: "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy."
klient:
Sam dobrze wiesz że towar był wysłany w opakowaniu zastępczym ale niech ci będzie wsadź sobie to w [edycja] ♥️♥️♥️
Dodatkowo gosc twierdzi, ze obrazalem go przez telefon, a nawet do niego nie dzwonilem.
Kazdego dnia trace wiare w ludzkosc i pewnego dnia nie wytrzymam i odwiedze wszystkich takich klientow, porozmawiam z nimi po swojemu, a potem .... sami wiecie.
Najlepsze w tym jest to ze allegro nie zareagowalo. Napisali mi zebym sie nie martwil bo jeden komentarz misiecznie nie jest brany pod uwage. 🙂 ale ja go biore pod uwage. Modle sie zeby pewnego dnia allegro mialo godna konkurencje, zebym mogl zakonczyc sprzedaz na tym portalu.
Musialem sie zwentylowac. Pozdro
@kolekcjonerstw Sam zacytowałeś ,,Art. 35: "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy."
Po odstąpieniu od umowy towar nie jest własnością klienta tylko Twoją i nie masz prawa odmówić przyjęcia zwrotu , możesz natomiast obniżyć wartość zwrotu środków adekwatnie do utraty wartości towaru .... jakieś pytania ?
przyjalem zwrot i stwierdzilem, utrate wartosci 99% - towar nie nadaje sie do ponownej odsprzedazy. Dalem klientowi mozliwosc odbioru towaru na wlasny koszt.
@kolekcjonerstw ,,Odmowilem zwrotu srodkow bo towar wrocil w porozrywanym opakowaniu ,,....ograniczyłeś w ofercie zwrot , jeśli tak to na jakiej podstawie ?
czy w ofercie Masz wzmiankę , że opakowanie jest ściśle wiązane z produktem i stanowi część umowy .?
nooo... i jeszcze pozostaje do wyjaśnienia to ,,klient:
Sam dobrze wiesz że towar był wysłany w opakowaniu zastępczym
standardowo na allegro. Uzytkownicy szukaja dziury w calym. Czlowieku kochany Worki pakowane sa w hermetycznych opakowaniach - workach. W ofercie jest zaznaczone zwrot ograniczony. Co tu głowkowac. klient zwrocil odpieczetowane opakowanie i co ja mam teraz z tym zrobic?
@kolekcjonerstw a czy zdajesz sobie sprawę z tego ,że za bezpodstawne ograniczenie zwrotu można sobie zdrowo beknąć ?
wlasnie sobie beknalem... niby jak bezpodstawne. Przeciez podalem podstawe. Produkt ma wrocic do mnie w niezmienionym stanie .KONIEC KROPKA.
Tak, a gdzie są takie ograniczenia o workach foliowych?
Cześć, @kolekcjonerstw. Którego dokładnie zamówienia dotyczy ta sytuacja? Mógłbyś podać jego numer?
111f9a80-d9d5-11ef-95ed- |
@kolekcjonerstw, sprawdziłam konto kupującego i widzę, że już podjęliśmy odpowiednie działania w reakcji na wulgaryzmy rzucane w Dyskusjach. Mam nadzieję, że sytuacja się nie powtórzy.
oooOO 🙂 fajnie
@MiMary stosowne działania to jak rozumiem blokada konta, zmuszenie je piszącego do przeprosin?
bo uwaga z prośbą o kulturalną wypowiedź nie oznacza, że tu się coś zmieni
@kolekcjonerstw Zapytam na jakiej podstawie prawnej chcesz wyłączyć to możliwości odstąpienia od umowy zakupu, podasz taką podstawę?: Klient zwrocil do mnie worki foliowe o warosci 13zl. Rozumiecie... worki foliowe. Napisal do mnie ze zwraca bo mu nie pasuje rozmiar. Naprawde zwroty tak tanich produktow nie powinny byc mozliwe.
Prawo zwrotow jest arhaiczne i pochodzi z czasow gdzie nie bylo tak rozwinietej sprzedazy internetowej. Jesli wysylka znaczaco przewyzsza wartosc produktu nie powinno byc zwrotow bez podania przyczyny. Zyjemy w swiecie w ktorym dbamy o srodowisko tak? to jest wystarczajacy argument. Nie generowanie niepotrzebnych zwrotow. Klienci musza miec swiadomosc ze nie wszystko da sie zwrocic. Bo zwroty to jest plaga, a ta plage spowodowaly portale sprzedazowe na litere A.....
@kolekcjonerstw sugeruję zgłosić pomysł , ale nie tu , to raczej kwalifikuje się do zgłoszenia na Wiejską
@mdrogeria chyba do Brukseli
autor wątku trochę przegina - ale w przepisach nie ma słowa, że sprzedawca ma coś robić z uszkodzonym towarem, którego nie można sprzedać
Jak wycenić produkt nie nadający się do sprzedaży? Jedynym wyjściem i to zgodnym z przepisami i dyrektywami unijnymi jest wycena kosztów przywrócenia produktu do stanu pierwotnego.
Art. 35: "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy."
Przepisy są jasne - sądy polskie twierdziły, że produkt zawsze jest coś warty - ale proszę wskazać wyrok, który dotyczył dokładnie tego przepisu - wszystkie cytowane dotyczą innej rzeczywistości prawnej.