Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Czy jest szansa na wygranie rozprawy w sądzie gdy kupujący wystawił 1/5 gwiazdek przy ocenie zgodności towaru z opisem gdy płatność została zwrócona przez sprzedawcę z powodu braku dostępności towaru w magazynie?
1 gwiazdka według systemu allegro to całkowita niezgodność towaru z opisem.
Jeśli nie dostał towaru i nie doszło do finalizacji transakcji to czy ma prawo oceniać ten aspekt w taki sposób i czy nie narusza to prawa?
@ALLMARR ,,płatność została zwrócona przez sprzedawcę z powodu braku dostępności towaru w magazynie ,, Ocena jak najbardziej prawidłowa , klient miał otrzymać towar , a nawaliliście i nie otrzymał , ale... ,, jak nie Ty to może On ... PRÓBUJCIE !!! ,,
Rozumiem. Chodzi głównie o aspekt prawny. Czy zgodność towaru z opisem nie dotyczy samego towaru gdy jest on możliwy do oceny, czyli dopiero gdy kupujący ma możliwość zapoznać się z towarem po dostawie?
@ALLMARR moim zdaniem ocena jest zgodna z prawem
Jeśli kupujący zakupi i opłaci transakcje to ma prawo oczekiwać produktu który był opisany w aukcji. Jeżeli tego produktu nie otrzymuje to można przyjąć że - produkt niezgodny z opisem . Jeśli go nie otrzymał to z pewnościa jest to niezgodne z tym co przeczytał w aukcji zawierając umowe. Ergo niezgodne z opisem.
@ALLMARR klient zamawiał konkretny towar , ... a otrzymał gu ... zik czyli nie to co zamawiał , niezgodność z opisem w moim mniemaniu jest jak najbardziej prawidłowa .
@ALLMARR Nie powinien oceniać czegoś czego nie widział, nie dotknął. To tylko czysta złośliwość ze strony kupującego > to tak jakby stwierdził "ale ona jest brzydka", nawet nie widząc osoby. Mógł wystawić 1 gw. za 'Obsługę kilenta" , a nie za opis. Macie szanse w sądzie, ale niezbyt dużą.
@ALLMARR a w ofercie miałeś, że wysyłasz towar w tyle i tyle dni. Skoro nie wysłałeś go w deklarowanym terminie, bo go nie masz, to jest niezgodny z opisem.
@medalik_2009 Wg. mnie nie masz racji. Czas wysyłki nie ma nic wspólnego z opisem towaru. Można to podpiąć pod "obsługę klienta" deklarował np. 2 dni > a nie wysłał wogóle > czyli kiepska obsługa, logistyka itp. Opis przedmiotu mógł być jak najbardziej prawidłowy > nikt nie stwierdził organoleptycznie, że jest inaczej.
@Ziolko39 a moim zdaniem w sądzie to raczej kupujący może sie domagać wydania towaru zgodnie z zawartą umową + odszkodowania.
Pamietajmy że w tej sytuacjie to sprzedajacy zwrócił pieniadze za towar i nie wywiązał sie z zawartej umowy. W polskim prawie bez porozumienia stron sprzedający nie ma podstaw prawnych do takch dzialan.
Najprościej w przypadku braku towaru było : zakupić towar u kogoś innego i go po prostu wysłać kupującemu. Wówczas w ogóle nie byłoby problemu.
@Ziolko39 w teorii tak. W praktyce nie widzę zbytnio szans na ugranie czegoś w sądzie. Poza tym, uważam oburzenie sprzedawcy za taką ocenę, w tej sytuacji, za śmieszne.
I piszę to, pracując jako sprzedawca w firmie, która korzysta m.in. z dropu i zdarza się nam, że jakiegoś towaru braknie na hurtowni i nie możemy z tego powodu zrealizować zamówienia. Tylko kasę zwracamy od razu, zwykle tego samego dnia co wpłynięcie zapłaty, zamieszczając Kupującemu wyjaśnienie całej sytuacji. Na kilkanaście takich sytuacji w tym roku dostaliśmy tylko jeden negatyw za to i kilka pozytywnych ocen. 😎
Pieniążki zwrócone tego samego dnia. Kupujący otrzymał email od Allegro z wyjaśnieniem że jest brak towaru na stanie. Wystawił negatywa 1,5 miesiaca po zamówieniu. Brak jakiegokolwiek kontaktu ze strony kupujacego. Nigdy się nie kontaktował. Próbowałem dojść do porozumienia poprzez wielokrotne proszenie smsami, emailami o usuniecie oceny, nic to nie dało. Wielokrotne dzwonienie też nic - nie odbiera, nie oddzwania.
@medalik_2009 @_Likos_ Tak przyznaję, że w sądzie raczej nie ma szans > ale nadal uważam, że ocena za brak towaru należy do kategorii "obsługa" Nie oceniamy opisu aukcji tylko niezgodność towaru z opisem > a tego bez otrzymania towaru nie da się stwierdzić > jest to nadużycie ze strony kupującego.
@Ziolko39 Klient miał otrzymać zakładam telefon ,a otrzymał zwrot kasy - gdzie tu widzisz zgodność z opisem ??
@mdrogeria Ale zwrot kasy nie dotyczy "opisu towaru" tylko fragmentu "dostawa", który nie ma nić wspólnego z opisem przedmiotu. Dalej uważam, że to dotyczy "obsługi sprzedającego" . tam się mieści niewywiązanie się z umowy i niewysłanie towaru.
@Ziolko39 każdy to widzi inaczej , nie sądzę , ze autor wątku umieścił zapis w ofercie typu ,, otrzymasz towar , albo oddamy kasę ,, 😁 Zerknąłem do tej nieszczęsnej oferty i nie znalazłem żadnego zapisu dotyczącego niewywiązania się sprzedawcy z transakcji .
@mdrogeria @Ziolko39 Dyskusja czysto akademicka - bo nierozwiązywalna. Musi wystawić gwiazdki za zgodność jak chce ocenić. A czy wystawi 1 czy 5 to niestety i tak będzie mijanie się z prawdą bo towaru nie widział. allegro zmusza go w tym wypadku do błedu.
Allegro nie zmusza do wystawiania fałszywej opinii. Nie widział towaru to nie wystawia, jak jest tylko taka możliwość. Człowiek ma w życiu możliwości wiele i wiele czynów zabronionych może popełnić, lecz nie musi.
@ALLMARR Chce Ci wystawić negatywa - i ma do tego prawo. Ale Allegro nie przepuści bez oceny zgodności towaru z opisem....
@pinsplash Masz rację > dlatego przy wystawianiu opinii negatywnej powinien być obowiązkowy wymóg jej uzasadnienia > co, za co i dlaczego. Nietety ale Allegro odrzuciło tą propozycję, dając tym samym pole do nadużyć > nie piszę o tym przypadku, tylko o możliwości dyskredytowania konkurencji przez nieopisane negatywy.
za taką treść otrzymasz towar , albo oddamy kasę
allegro usuwa oferty
kupujący nie musi wystawiać komentarza
chce łamać przepisy prawa i narażać się na odpowiedzialność karną,
bo mu to umożliwia allegro to jego sprawa
kłania się art 212 i213 kodeksu karnego
przypominam, że oceną gwiazdkowa to w myśl regulaminu allegro właściwa ocena,
pole opisowe jest tylko dodatkiem
i jak napisał@LEW433
czy wygrasz w sądzie to zależy od kilku czynników>jaki "papuga", jaki sędzią itd.