anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

OCENA SPRZEDAWCY PRZEZ ALLEGRO

wspomnienieprlu
#9 Pomysłodawca#

Proszę mi wytłumaczyć taką ocenę: terminowe uzupełnienie nr przesyłek - 100 %, wysyłka w terminie - 86 % ?????? Czegoś nie rozumiem??? Zaznaczam, ze wszystkie wysyłki w terminie zadeklarowanym.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@wspomnienieprlu Sprawdź w zamówieniach czy wpisałeś numery wszystkich przesyłek. Bardzo łatwo coś przeoczyć, jak się wysyła więcej.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Bardzo proste. To dwa różne parametry. Numer przesyłki musisz uzupełnić w deklarowanym czasie jaki dajesz na realizację ale i też wysłać paczkę. Uzupełniasz numery przesyłek w deklarowanym czasie ale jak widać zdarzają Ci się opóźnienia w wysyłkach. Dlatego 100% za wprowadzenie numeru i mniej za wysyłkę takiej paczki w czasie. Ja np. miałem taki przypadek, że klient kupił towar ale prosił o wysyłkę po urlopie 🙂 Po ok tygodniu od zamówienia. Dla tej paczki miałem zatem uzupełniony numer w terminie - zawsze jest 100% ale już poleciały procenty za wysyłkę w terminie Czasami zdarza się, że ktoś zamówi późno w piątek. Mamy termin 24H. W poniedziałek jest wiele zamówień i czasami wpadka się zdarzy, że wyślemy to we wtorek. Jakiś cud by się musiał zdarzyć aby deklarując wysyłkę 24H mieć 100/100 %  Wiadomo najbezpieczniej ustawić realizację na 2 dni. Wtedy 100/100 bardzo prosto uzyskać ale za to dostajemy zero punktów w rubryce procent ofert z wysyłką 24H

oznacz moderatorów

wspomnienieprlu
#9 Pomysłodawca#

Kiedy właśnie chodzi o to, ze nr przesyłki wprowadzam zaraz po wysyłce, mój deklarowany czas wysyłki - 3 dni, a paczki wysyłam tego samego dnia, kiedy otrzymam wpłatę.Rozumiem weekendy i wiem, że ten czas też się wlicza.Ale nie było takiej sytuacji i na razie nie mam żadnych wpadek i poślizgów z wysyłkami.Dlatego tak mnie dziwi ta ocena.

Ale dziękuję za wyjaśnienia i poświęcony czas:)

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Każdy może to zweryfikować samemu a nawet konkretnie zapytać allegro o przykładową wysyłkę. Wejdź w zakładkę JAKOŚĆ SPRZEDAŻY a następnie Skuteczność Wysyłki. Na samej górze masz POBIERZ RAPORT. Zobaczysz konkretnie, które według allegro przesyłki nadałeś po terminie. Będziesz mógł sprawdzić kiedy otrzymałeś na nie zamówienia i być może coś skojarzysz. Może to nie zawiniłeś a kurier? Może zawiozłeś paczkę do POP a kurier jej nie odebrał, może włożyłeś do paczkomatu i tego dnia już było za późno i nie był opróżniony przez co wysyłka "poszła" na kolejny dzień. To że Ty wysyłasz w terminie nie oznacza, że status w tym dniu się zmienia na wysłany a tylko zmiana statusu dla allegro oznacza, że paczkę wysłałeś. Na tej podstawie generowany jest raport i otrzymujesz procenty. Ja kiedyś nadawałem w paczkomacie ale od kiedy zdarzało się, że po włożeniu paczek już nie był danego dnia opróżniany zacząłem wozić do POP ale i tam czasami zdarza się, że nie zostaną odebrane tego samego dnia.   Reasumując - wysłanie paczki przez Ciebie nie oznacza, że dla allegro jest ona wysłana. O tym decyduje zmiana statusu a nie sam fakt dostarczenia paczek do oddziału / włożenia do paczkomatu. Łatwo mylić wysłanie a nadanie. To, że nadajesz paczki w terminie nie oznacza dla allegro, że faktycznie są one wysłane

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jakoś jest "jakoś" a skuteczność skuteczna, zrobili że sprzedawcy wariują.

oznacz moderatorów

wspomnienieprlu
#9 Pomysłodawca#

Ja nie wariuję, moje pytanie i wątpliwości są raczej uzasadnione.Dla mnie ważna jest ocena i zadowolenie Klienta, A co tam sobie allegro wymyśla, to mam w głębokim poważaniu.Ale jak widzę, co oni wyprawiaja, to nachodzi mnie właśnie taka refleksja- KOMU TO MA SŁUŻYĆ? ŻADEN TAM PRACOWNIK ALLEGRO NIE MUSI MNIE POUCZAĆ I OCENIAĆ TEGO, CO ROBIĘ NAJLEPIEJ, JAK SIĘ DA!

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@wspomnienieprlu Zapewniam Cię, że żaden pracownik Allegro nie ocenia subiektywnie jakości Twojej sprzedaży. Szczegółowe miary, czyli czynniki wpływające na jakość Twojej sprzedaży to dane systemowe. Nie ma tutaj miejsca na błędy, czy własną interpretację, bo to czysta matematyka. Wyniki i Informacje, które możesz znaleźć w panelu sprzedaży są spersonalizowane, zatem dotyczą wyłącznie konta, z którego korzystasz i nie są prezentowane publicznie.

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Oczywiście, że nie ocenia subiektywnie. Ocenia się "twardo" na podstawie cyfr, algorytmów, danych od przewoźników, ocen kupujących itp itd. Nigdy subiektywnie. To oczywiste. System allegro zbudowany jest na zasadzie zerojedynkowej. Albo coś spełnia warunki albo nie. Nie ma nic po środku. To komentarze kupujących są "subiektywne" Mimo, że ktoś wybiera najtańszą przesyłkę wystawia 2 gwiazdki bo za drogo. To jest subiektywna ocena. Owszem. Dla Allegro muszą być jasne przesłanki i dowody a te są w statystykach i w liczbach. laughinglaughinglaughinglaughinglaughinglaughinglaughinglaughinglaughinglaughinglaughinglaughinglaughinglaughing

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_

szczyty bezczelności na tym allegro

- kurier odbiera przesyłki o 14tej

- o 14:05 kupujący zamawia towar allegro smartem pakuję towar i zamawiam podjazd kuriera

- kurier przyjeżdża o 15 następnego dnia - bo tak działa inpost - nie da się zamówić więcej podjazdów tego samego dnia

a allegro mi tnie noty za swoją dziadowską usługę

i twierdzi, że to moja wina

oznacz moderatorów

wspomnienieprlu
#9 Pomysłodawca#

Pierońsko to skomplikowane.Już była kiedyś taka ocena przez kupujących, gdzie za niedoręczenie przez listonosza na czas, oceniany był sprzedawca.Na szczęście znalazł się jakiś mądry i zlikwidował tę głupotę. Ale za to teraz odpowiadam przed szanownym allegro za pocztę, kurierów, paczkomaty itp, itd. Nie ma żadnego znaczenia, ze zapylam na pocztę następnego ranka po zaksięgowaniu wpłaty.Nie dla allegro, ale z szacunku dla Kupujących. Tu zawsze musi być jakieś KURIOZUM, PARADOKS I PARANOJA!! 

oznacz moderatorów

wspomnienieprlu
#9 Pomysłodawca#

Wszystkie wpisane zaraz po wysyłce:)

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@wspomnienieprlu Po prostu nie wszyscy przewoźnicy są zintegrowani z systemem allegro (cokolwiek to znaczy), w związku z czym przesyłki od niektórych przewoźników nie są przez tenże system monitorowane (stąd zaniżone procenty w jakości sprzedaży).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Idąc dalej.... Co w przypadku gdy nie dojdzie do transakcji? Płatność rozpoczęta a kupujący nic sobie z tego nie robi. Ma możliwość wystawienia negatywa. Uzasadnienie - "kupujący nie chciał zapłacić gdyś podczas rozmowy telefonicznej odczuł iż sprzedawca nie zasługuje aby u niego robić zakupy" Subiektywna ocena. Do finalizacji nie doszło ale transakcja była zawarta. Nie była zakończona ale zawarta więc kupujący ją ocenił. 

Inny przykład. Nie doszło do finalizacji a kupujący ocenił produkt na 1 gwiazdkę i dał negatywa. Słyszałem o tym, że tak mógł zrobić gdyż zobaczył produkt w sklepie stacjonarnym i nie zapłacił gdyż były różnice w opisach. Bał się. Subiektywna ocena. Absurd ale taka prawda. 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@_HolaOla_ Aż mi się wierzyć nie chce w jaki sposób uzasadniasz obiektywność (brak subiektywności) oceny jakości sprzedaży skonstruowanej przez Allegro.

Przecież wyniki wszystkich badań opinii są oparte na czystej matematyce, ale nikt nie będzie twierdził, że to obiektywna ocena. 

"Badania opinii stanowią wiarygodne źródło informacji dla 63 proc. Polaków (w tym dla 57 proc. - w stopniu umiarkowanym, a 6 proc. - znacznym)" Czytaj więcej na

Rozumiem, że bronisz pracowników Allegro, ale nie broń w ten sposób tych, którzy konstruują algorytm, który nie uwzględnia rzeczywistości rynkowej. Jest wiele przykładów na potwierdzenie tezy, że przyjęta matematyka oceny jest krzywdząca dla sprzedawców małych  oraz rozpoczynających współpracę z Allegro. 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

Mimo że wszytko robisz dobrze, możesz mieć obniżoną punktację. Powodów jest kilka, i większość leży po stronie Allegro, a konkretnie w wadliwie skonstruowanej statystyce:

- przesyłki niektórych przewoźników (np. UPS, DPD) są liczone w "dodaniu numeru", ale już nie w "terminowej wysyłce". Allegro opowiada bajki o braku integracji, ale przecież status tych przesyłek da się sprawdzić z poziomu "Mojego Allegro". Było o tym juz tu pisane, i podobno nad tym pracują, ale efektów brak

- kupujący nie zgrupował zakupów, a Ty mu wysłałeś w jednej paczce. Jeśli numer przesyłki się powtarza w kilku "transakcjach", Allegro traktuje, jak by go nie było

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

System ma wiele wad. Wysyłamy paczki w terminie. Wysyłamy nie oznacza że status się zmienia na wysłana. Nadajemy inposty do POP w deklarowanym czasie. Skąd pewność, że kurier INPOST przyjedzie do POP i odbierze paczki? W czym tu nasza wina? Za co nas karać? Mamy danego dnia 25 PACZEK. Zamawiamy kuriera. Nie przyjeżdża. Za co nas karać? Skoro Allegro ma podpisaną umowę z danym przewoźnikiem i ten nie przyjeżdża to dlaczego my a nie kurier ponosimy karę jeśli chodzi o statystyki i opinię klientów?  Powiem więcej - zawożę paczki INPOST do POP. Z reguły ok 16 tej. Chcę by była wysłana ale niestety - kurier już był. I co? Jaka w tym moja wina skoro innego dnia nawet o 19 tej kurier odebrał z POP? Podobnie z DHL. nadaję numer w terminie. Wysyłam w terminie w POP. Ok 16 tej a kurier jest zawsze ok 12 tej. Chcę wyrobić się w czasie ale kurierzy nie dają mi szans. Jestem za to karany nieterminową wysyłką w deklarowanym czasie. Gdzie sprawiedliwość? Kurierzy nie odbierają a 1 10% nie dostarczają na czas a my mamy to w statystykach... Niebawem wejdzie parametr oceniany jak TERMINWOŚĆ DOSTAWY. My za to odpowiadamy. Jak to możliwe? Jaki ja mam wpływ na to, że Janek na drugim końcu polski dostarczy terminowo? A może mu się opona przebije w samochodzie? A może uzna , że wioska " nie jadę" bo dodzwonić się nie można. Polecą statystki za czyjąś pracę ?  Dlaczego?

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Deklaruję wysyłkę w 24 H. Zamówienie z poniedziałku wysyłam-zawożę do POP we wtorek. Spełniam zasady. Dlaczego ponoszę zatem karę, że kurier odebrał paczki z POP 30 minut temu zanim się pojawiłem? Dlaczego WYSYŁKA W TERMINIE jest uzależniona od kuriera na którego ja nie mam wpływu? Staram się i zawożę paczki. Co mnie interesuje, że kurier już był. Niech kurier ponosi karę. Dlaczego ja mam ją ponieść? 

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Według allegro paczka zlicza się do statystyk 100% wysłanych jeśli status jej zmieni się w danym dniu na wysłana ( w systemie danego przewoźnika)  Kurier musi ją zatem odebrać i musi być zeskanowana w oddziale. A jak kurier nie dojedzie a ja mam 100 paczek? Statystyki polecą w dół jak deszcz z dużej chmury. Pytanie zasadnicze. KTO MA BYĆ UKARANY SPRAWIEDLIWIE? Sprzedawca w tym momencie jest ukarany a winę ponosi kurier? PYTANIE WŁAŚCIWE  - " Czy to jest sprawiedliwe " ? 

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

WYSYŁKA W TERMINIE - według Allegro jest uznawana jeśli np. deklarujesz wysyłkę w 24H. Wszystko jasne. Zamówienie masz w poniedziałek - wysyłasz we wtorek. Zamówienie jest zrealizowane jeśli status przesyłki we wtorek do północy zmieni się na WYSŁANE. Nie przygotowane, nie że wprowadzono numer, nie że przesyłka czeka na nadanie, że sprzedawca przygotował.... Różnie firmy kurierskie nazywają statusy. W owy wtorek ma być jako wysłana - przeskanowana w bazie kurierskiej. Hmmmm tylko pytanie. Skoro mamy czas do następnego dnia do północy a kurier nie przyjedzie to status się nie zmieni. Kto ponosi karę ? MY. Dlaczego nie kurier z którym allegro współpracuje np. Allegro DPD. W czym my zawiniliśmy, że danego dnia kurier miał kiepski dzień lub dużo paczek i nie dojechał? Mamy wiele takich przypadków. Dzwoniąc do bazy słyszymy "PRZEPRASZAM" Czy oni w bazie zadzwonią do allegro i wytłumaczą to żebyśmy nie dostali kary w postaci mniejszych procentów w statystykach ( DOSTAWA W TERMINIE) czy WYSYŁKI NADANE W TERMINIE? Czy Ci w bazie zadzwonią do klientów i ich przeproszą bo klient prosił bardzo o szybką wysyłkę a kurier nie dojechał bo mu paliwa zabrakło ?  Serio ? Tak ma to wyglądać? Sprzedawca ma ponosić karę w postaci negatywa za działanie kuriera na co nie ma wpływu ?   Serio ? Ja mam odpowiadać za uraz psa uderzonego przez mój samochód sprzedany 2 lata temu ? Ja jestem w stanie zrozumieć wiele ale są pewne granice. Przede wszystkim granice SPRAWIEDLIWOŚCI.  

oznacz moderatorów