Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Allegro odłączyło kilka ofert od katalogu produktu.
Połączenie ich ponownie za pomocą funkcji "połącz z katalogiem" nie przynosi efektu ponieważ następnego dnia znów są automatycznie odłączane. Ręczna edycja oferty nie daje możliwości stworzenia produktu w katalogu na nowo a wyszukiwanie produktu w katalogu za pomocą kodu EAN kończy się informacją że "Nie mamy jeszcze tego produktu w kategorii..."
Czy w takim przypadku jedyną opcją na wznowienie oferty jest wystawienie jej na nowo? Żadna inna opcja nie przychodzi mi aktualnie do głowy więc może Wy podrzucicie jakiś pomysł 🙂
Na walkę z katalogiem Allegro trzeba mieć dużo wolnego czasu, mnóstwo cierpliwości i dużo melisy. Po tym jak musiałem zgłaszać produkty naszej marki które sam wprowadzałem do katalogu z prawidłowymi parametrami bo ktoś się podłączył pod produkt i zgłosił błąd dałem sobie spokój. Robię to tylko w przypadkach kiedy nie mam wyjścia a resztę błędów olewam.
Możesz zgłosić tą sytuację przez formularz kontaktowy Allegro i prawdopodobnie ktoś w końcu pomoże.
Też przerabiałem ten temat przy poprawianiu katalogu w produktach naszej marki. Mamy osobne konto z naszymi produktami w strefie marek allegro i nawet jak z tamtego konta zgłaszam błędy w produktyzacji to większość jest z automatu odrzucana. Najwidoczniej jako producent nie wiemy co sprzedajemy i co umieszczamy w parametrach a Allegro i ich pracownicy wiedzą lepiej 😛
Dopóki Allegro nie zablokuje możliwości edycji parametrów w produktach zamieszczonych do sprzedaży przez producenta to takie cyrki będą występować.
@hurtkosmetyki_pl Czy możesz podać mi konkretne przykłady tych ofert?
Oczywiście, poniżej numery odpiętych od katalogu ofert.
14157036816
14157035947
14157034094
14157032658
14157001721
14157001246
14156789671
14143150494
14143150170
14143150024
14143149826
14143149648
@hurtkosmetyki_pl dziękuję, sprawdzimy to i wrócę do Ciebie z informacjami, gdy tylko dostanę odpowiedź w Twojej sprawie.
@hurtkosmetyki_pl przepraszam, że musiałeś czekać na moją odpowiedź, ale dostałam potwierdzenie, że wszystkie podane przez Ciebie numery EAN są nieprawidłowe, czyli nie są zarejestowane w GS1. W związku z tym usunęliśmy je z produktów, stały się one niekompletne, więc zostały usunięte. Dlatego też komunikat, że system nie znajduje produktu z takim kodem EAN jest prawidłowy.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Ja już przestałem "walczyć" z produktyzacją z Allegro. To jest obłęd.
Produktyzacja to jeden wielki bałagan. I przyczyniają się do tego sami pracownicy Allegro.
Przykład - proszę bardzo: https://allegro.pl/oferta/kabel-usb-3-0-esperanza-eb152-do-drukarki-skanera-13502770543
Jakiś "wykwalifikowany" (zapewne wysoce) pracownik Allegro postanowił zmienić kategorię produktu na "akcesoria GSM" . Ciekawe, jak taki kabelek można podłączyć do telefonu? A wcześniej aukcja była podpięta prawidłowo.
Teraz inna rzecz. Jak to zgłoszę, to odłączą mi aukcję od produktu z katalogu. I nie będę jej mógł ponownie wystawić w prawidłowej kategorii, gdyż w katalogu będzie widniała w innej.
Uprzedzam odpowiedź moderatorów - nie, nie będę zgłaszał błędu w katalogu produktów. Towar był wystawiony w prawidłowej kategorii. Ten błąd popełnił pracownik Allegro, więc niech on tym się zajmie.
@AGD-SERVICE e... tam kabel to kabel, co za różnica do czego, jak nie będzie pasował do telefonu to klient go zwróci, bez kosztów dla siebie i jeszcze negatywa wystawi.
@AGD-SERVICE działam w sprawie Twojego zgłoszenia, dam znać, gdy otrzymam odpowiedź w tej sprawie.
@AGD-SERVICE gotowe, produkt został przeniesiony do odpowiedniej kategorii.
@_HolaOla_
Czyli przy boskiej produktyzacji Allegro sprzedający odpowiadają również za to że producent nie opłacił rocznej opłaty za swoje kody? Przecież to jest niedorzeczne, te kody EAN były w bazie i były prawidłowe, na produktach dalej te kody widnieją a my nie możemy ich sprzedawać?
Komunikat z wyszukiwarki GEPIR:
Poszukiwany numer istnieje, ale stosująca go firma utraciła prawo do jego wykorzystywania. Prosimy o kontakt z właściwą organizacją krajową GS1 w celu wyjaśnienia statusu firmy. (informacja pozyskana z GS1 Poland)
@hurtkosmetyki_pl GS1, czyli właściwa organizacja jako rekomendowane źródło informacji o numerach GTIN zaleca tę wyszukiwarkę https://www.eprodukty.gs1.pl/catalog oraz swoje API, więc nasz katalog bazuje na tych narzędziach. Według nich numery GTIN w tych produktach nie istnieją, dlatego usunęliśmy je z katalogu. W tej sytuacji jednym rozwiązaniem jest wyjaśnienie tej kwestii bezpośrednio producentem lub dystrybutorem danego przedmiotu.
Dodatkowo sprawdziliśmy jak działa wyszukiwarka GEPIR, na którą się powołujesz i dla kilkunastu błędnych numerów GTIN z polskiego odziału GS1 (zaczynających się od 590) - zawsze pojawia się ten komunikat. Co oznacza to, że ta wyszukiwarka dla nieistniejących numerów GTIN w polskim GS1 prawdopodobnie zawsze zwraca ten komunikat.
@_HolaOla_
No ale przecież wyszukiwarka GEPIR również należy do GS1. Nawet na swojej stronie mają podpięty link do niej w zakładce narzędzia, zresztą w tym samym miejscu gdzie mają link do e-produkty.
Podsumowując nie będzie już możliwości sprzedaży tych produktów na obecnych kodach ean i żeby to poprawić musieli byśmy nadać kody ze swojej prywatnej puli kodów z GS1?
@_HolaOla_ Wybacz, ale ten wasz katalog to dno i 5 metrów mułu > wystawiłem przedmioty z prawidłowym EAN-em (sprawdzonym w bazie GS1) a i tak dostałem powiadomienia o odpięciu ofert > katalog na siłę łączy ofertę z innym, podobnym produktem, ale o trochę innym oznakowaniu (a w obiektywach ma znaczenie, gdyż określa to niektóre parametry czy właściwości) . np. obiektyw ma oznakowanie G, a katalog wymusza GII > niestety ale to nie jest wszystko jedno > ten drugi to nowszy model o poprawionych parametrach
Jak ktoś nie przeczyta dokładnie mojego tytułu i opisu aukcji > to potem będzie miał pretensje.
A już miałem taki wypadek, że wystawiałem obiektyw, a katalog łączył z aparat+obiektyw"
Ale to przecież nikogo nie obchodzi > ktoś wziął kasę za ten durny pomysł > to jak mu teraz zabrać > i przyznać się do błędu > przecież nieomylność zarządzających katalogiem jes prawie taka sama jak papieża > a przynajmniej tak uważają
Potwierdzam. Od kilkunastu dni panuje totalny chaos. Ja wystawiam filmy DVD i płyty CD. Wystawiam taką płytę, w formularzu wpisuję numer EAN z okładki płyty, wyskakuje mi komunikat "Nie mamy jeszcze tego produktu w kategorii". Wystawiam więc bez połaczenia z produktem, po wystawieniu aukcji otrzymuje informację że dzięki podaniu wszystkich potrzebnych parametrów utworzono nowy produkt w katalogu. Następnego dnia dostaję wiadomość że wystawiony przedmiot został odłączony od katalogu.
Teraz poza dbaniem o sprzedaż i realizację zamówień musimy jeszcze pilnować czy producenci na produktach podają prawdziwe wykupione przez siebie kody EAN czy może podają jakieś wymyślone przez siebie cyferki. Jeśli produkt nie ma prawidłowego kodu EAN to staje się niesprzedawalny na Allegro, nie można go nawet wystawić.
Niby można kupić własny pakiet kodów EAN z GS1 ale to chyba nie o to chodzi żeby każdy sprzedawca na ten sam produkt nadawał osobne kody EAN, skończyło by się to tak że mamy jeden konkretny produkt ale ma on nadane przez różnych sprzedających kilkadziesiąt różnych kodów (Czy o coś takiego chodzi przy identyfikacji konkretnego produktu? Chyba nie!)
"ale to chyba nie o to chodzi żeby każdy sprzedawca na ten sam produkt nadawał osobne kody EAN, skończyło by się to tak że mamy jeden konkretny produkt ale ma on nadane przez różnych sprzedających"
I tak właśnie jest w biżuterii sztucznej, gdzie jeden produkt np. Kółko do ucha z tytanu lub stali jest w różnych rozmiarach, grubości pręta i średnicy wewnętrznej, czasem łącznie około 2x9x16x4(kolory) =1152 kody EAN i co najmniej 5 sprzedających wykupuje je dla siebie, muszą to zrobić bo tylko wten sposób prawidłowo wyświetla się klientowi rozmiar kolczyka, który jest najważniejszy, ale nieistotny jakby dla katalogu Allegro, który wprowadza w błąd kupujących, nadając wszystkim pozostałym kółkom bez EAN jeden wybrany sobie rozmiar.