anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odpowiedzialność allegro za przesyłki allegro-polecony i kilka kwestii formalnych

woolcomb
#10 Popularyzator#

allegro wypisuje na aukcjach sprzedawców bez ich wiedzy termin doręczenia listu : allegro-polecony na 3-4 dni

Jest to kompletną bzdurą bo codziennie mam po  kilka skarg na to że listy idą po 10 czy 15 albo nawet więcej dni.

klient zakłada dyskusję , allegro wymaga rozwiązania dyskusji w 5 dni co jest w tym przypadku niewykonalne .

klient  chce paczkę  w 3-4 dni i co mam powiedzieć ????  bo nadałem list godzinę po zakupie i idzie już 10 dni ????

Allegro NIE CHCE SAMODZIELNIE reklamować przesyłek na poczcie twierdząc że jako sprzedawca to ja jestem do tego zobowiązany

i tu jest problem bo :

formalnie sprzedawcą jest allegro , ja wysyłam przesyłkę w imieniu allegro , tak jest w regulaminie allegro i po to otrzymujemy od allegro pełnomocnictwo do reklamacji ! innymi słowy allegro dając pełnomocnictwo przerzuca wszelkie problemy na sprzedawcę !

masz pełnomocnictwo i reklamuj sobie sam !! po co nam problemy !!

Na dodatek jako sprzedawca mogę złożyć reklamację na poczcie  PO 30 DNIACH OD NADANIA !!!

 

i co sprzedawca może zrobić w takich przypadkach ? 

 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

annas14-firma
#16 Inspirator#

@woolcomb Odpowiedź: Allegro nie zrobi NIC

Dzisiaj złożyłem reklamację - tu opis przypadku. Oczywiście załączyłem pełnomocnictwo i tym razem oczekuję zwrotu kosztów ponownej wysyłki innym, uzgodnionym z klientem spedytorem.

Problem poczty rozwiążą tylko klienci. Na razie ciągle wielu, którzy mają wybór wybiera taniej o 2 złote bo gotowa jest poczekać teoretyczne 4 dni. Z naszych statystyk około połowa dochodzi w tym terminie. Wielu rozczarowanych znajduje pocieszenie w otrzymaniu gratisowo drugiej wysyłki, która najczęściej dochodzi razem z pierwszą opóźnioną. Trzeba to wliczyć w koszty działalności. Ci co nie mają innej możliwości jak listonosz czy Żabka nadal będą wybierać tą metodę niezależnie od kosztu i opóźnień.
Tak czy siak Allegro pomoże ci jak przejdziesz na fulfilment.  

oznacz moderatorów

woolcomb
#10 Popularyzator#

"jak przejdziesz na fulfilment"

po moim trupie

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Najlepiej to omijać z dala takie formy wysyłek jak allegro-polecony .Na kosztach chcesz zaoszczędzić na zdrowiu stracisz .

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@woolcomb 
allegro dając pełnomocnictwo przerzuca wszelkie problemy na sprzedawcę !

Mając pełnomocnictwo Allegro - masz prawo (ale nie obowiązek) zgłaszać reklamację w imieniu Allegro u Poczty Polskiej.
W mojej opinii korzystniej (zarówno dla Sprzedawcy jak i Kupującego) jest zgłaszać taką reklamację bezpośrednio w Allegro.

Przedsiębiorca ponosi ryzyko ew. uszkodzenia lub utraty rzeczy wysłanej przesyłką na podstawie Art 548 kc.

Art. 548 kc.
3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. 

Do ustalenia Twojej odpowiedzialności w takim przypadku wymagane jest więc uzyskanie potwierdzenia, że przesyłka została uznana za utraconą.

Art. 52 pp
Przesyłkę, która nie nadeszła do miejsca przeznaczenia wskazanego w liście przewozowym w ciągu 30 dni od upływu terminu przewozu, uważa się za utraconą.


Składając reklamację (podejrzenie zaginięcia) przesyłki bezpośrednio w Allegro  w przypadku ew. dyskusji otwarte przez Kupującego - masz dodatkowo niepodważalny dowód (dla Allegro jako uczestnika dyskusji) podjęcia przez Ciebie starań w celu ustalenia losów przesyłki a zmierzających do ustalenia ew. odpowiedzialności sprzedawcy lub przewoźnika.

 
*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów