Odpowiedzialność za przesyłkę

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
opisze tu ciekawy przypadek jaki mi sie przydazyl ostatnio.
klientka otrzymala przesylke ktora zostala uzkodzona przez firme kurierska i oczywiscie pretensje miala do mnie jako sprzedawcy.Wyajsnilem jej ze reklamacje powinna zlozyc w firmie kurierskiej a nie u mnie poniewaz to ona jest odpowiedzialna za transport i ewentualne uszkodzenia.Oczywisie ta informacja nie przemowila do klientki,wiec jej przedstawilem zapis. Regulacja ta jest zgodna z art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe.
na to wszystko do dyskusji wkroczyl spec od prawa z allegro piszac ze to sprzedajacy jest odpowiedzialny za transport i uszkodzenia powstale w czasie transportu.Ciekawa teoria,za co w takim razie jest odpowiedzialna firma kurieska.
najsmieszniejsze jest to ze ten spec od prawa na potwierdzenie swojej teorii podparl sie kodeksem cywilnym, art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego ktorego chyba nie przeczytal.
oto art.548 s 3:
"
§ 2. Jeżeli strony zastrzegły inną chwilę przejścia korzyści i ciężarów, poczytuje się w razie wątpliwości, że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z tą samą chwilą.
§ 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A ty sprzedajesz na allegro?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@taniezakupy2 generalnie sprowadza sie to do tego : jesli klient wybiera dostawę z możliwości które oferuje sprzedający - wówczas za dostawe aż do momentu jej doręczenia klientowi odpowiada sprzedający.
Jełsi klient sie kontaktuje i mówi: "prosze o przysłanie mi paczką pocztową" lecz sprzedający nie ma tej metody dostawy w swoim cenniku wówczas odpowiedzialność sprzedającego konczy sie w momencie nadania na poczcie.
Co do Twojej sytuacji moim zdaniem: klient powinien otzrymac nieuszkodzoną przesyłkę wiec teraz albo należałoby wysłać ja ponownie albo zwócić wpłate.
Ty możesz poprosić klienta o udokumentowanie uszkodzenia i jako nadawca zwrócić sie z reklamacją do przewoźnika. Wówczas to przewoźnik powinien Ci wypłacić odszkodowanie za uszkodzenie przesyłki w transporcie

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
pokaz mi ten zapis.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@taniezakupy2 Proszę. Przeczytaj 7 razy i zapamiętaj, bo jako przedsiębiorcę obowiązuje Cię znajomość tego: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/T/D20140827L.pdf
Ula
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@taniezakupy2 Prawda jest taka jak tu wszyscy piszą to Ty odpowiadasz za przesyłkę i klient słusznie ma pretensje do Ciebie. Oczywiście może On złożyć reklamację, może także spisać protokół uszkodzenia ale nie zmienia to faktu twojej odpowiedzialności.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Reasumując, zgodnie z nowelizacją K.C. sprzedawca odpowiada za przesyłkę przed każdym kupującym do momentu odbioru jej przez kupującego.
Inną kwestią jest ustalenie winnego uszkodzenia przesyłki. Kupujący nie musi ale dobrze byłoby gdyby sporządził w obecności kuriera lub jeżeli uszkodzenie było niejawne w terminie 7 dni protokół szkody. Sprzedawca może posądzić kupującego, że uszkodzenie powstało już po odbiorze przesyłki, z drugiej strony kupujący może posadzić sprzedawcę o wysłanie uszkodzonego przedmiotu - po co przerzucać na siebie winę, wystarczy poświęcić 5 min i sprawdzić przesyłkę przy kurierze, jeżeli jest uszkodzenie to spisać protokół szkody i sprawa zamknięta.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Powiedz to kupującym którym się właśnie nie chce spisać protokółu szkody bo mają to gdzieś i uważają ze wszystkiemu winny jest sprzedawca.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
#taniezakupy2
Nie nazwałbym tego "kupującemu nie chce się". Wielu kupujących nie ma takiej świadomości, poza tym kupujący nie ma takiego obowiązku.
Dodatkowo, popraw zapisy swojego regulaminu. W rażący sposób łamią one obowiązujące przepisy prawa. Napisałeś w swoim regulaminie m.in., że rozpatrujesz reklamację w terminie 14 dni ROBOCZYCH! Z jakich przepisów prawa wynika ten zapis? ...to pytanie retoryczne,
Wszystkiego dobrego, pozdrawiam

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A jak mam złożyć reklamację nie mając protokółu szkody?
Większość firm rozpatruje reklamację do 21 dni więc z jakiego prawa oni korzystają. Oddałem do dużej sieci komputer na reklamację. Dostałem odpowiedź że czas na rozpatrzenie reklamacji 21 dni roboczych. Oni też łamią prawo?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
taniezakupy2 - sorry, mylisz wszelakie pojęcia i zasady. Jeśli wszyscy Ci tu piszą i wskazują w jakich kwestiach nie masz racji, to warto się nad tym zastanowić.
Ja też na ALL sprzedaję 20 lat - lecz przez ten czas bardzo dużo się zmieniło.
Nie ma czegoś takiego jak rozpatrywanie przez większość firm reklamacji w terminie do 21 dni - to kompletna bzdura. Chcąc dokładnie Ci wszystko wytłumaczyć - kilka stron trzeba by było tu napisać, nikt się tego nie podejmie. W swoim własnym interesie musisz się zapoznać z odpowiednimi regulaminami, zasadami , paragrafami, terminami, reklamacjami, zwrotami, rękojmią, niezgodnością towaru z opisem, obowiązującym prawem.
Podam Ci prosty przykład na podstawie Twojego ostatniego postu:
"Oddałem do dużej sieci komputer na reklamację. Dostałem odpowiedź że czas na rozpatrzenie reklamacji 21 dni roboczych. Oni też łamią prawo? " - Odpowiedź: tak, łamią prawo. Po 14 dniach kalendarzowych pytaj się o stanowisko w sprawie rozpatrzenia reklamacji - tyle mają czasu na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji. Mogą ją rozpatrzyć pozytywnie, lub negatywnie.
Teraz:
- jeśli ją rozpatrzyli negatywnie to zwracają Ci towar wraz ze stosownym uzasadnieniem.
- jeśli rozpatrzyli ją pozytywnie, to czekaj na jej załatwienie. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji nie jest równoznaczne z natychmiastowym wydaniem nowego/naprawionego komputera. To jest deklaracja sprzedawcy , komputer mógł pójść np. do naprawy gwarancyjnej, lecz niezależnie od wyniku naprawy gwarancyjnej - twoja reklamacja została pozytywnie rozpatrzona i otrzymasz sprawny sprzęt w odpowiednim czasie (nie dłuższym niż czas naprawy gwarancyjnej).
- Jeśli w terminie 14 dni nie otrzymałeś informacji o rozpatrzeniu reklamacji - twoja reklamacja z "urzędu" zostaje rozpatrzona pozytywnie, co oznacza, że sprzedający w 100% zaakceptował Twoje roszczenia reklamacyjne.
Oddałeś ten komputer na reklamację do sprzedającego? Czy do naprawy gwarancyjnej? - to są 2 różne rzeczy, o których jako sprzedający powinieneś wiedzieć.
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No więc chyba trochę się gubisz w tym co piszesz ponieważ zazuciles mi że mój termin na rozpatrzenie reklamacji(14dni) jest niezgodny z prawem a teraz piszesz ze po 14 dniach roboczych powinienem się pytać odnośnie mojej reklamacji.
Jaki masz nick na allegro? Chętnie sprawdzę twoja wiarygodność i to w jaki sposób działasz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@taniezakupy2 Nie roboczych, tylko kalendarzowych - tego też nie wiesz. Na rozpatrzenie reklamacji z rękojmi masz 14 dni kalendarzowych. Wiesz, co to rękojmia? Odkąd istnieje to forum, trafiło się tu chyba zaledwie dwóch - trzech sprzedawców o tak kompromitującym poziomie wiedzy jak Twój, dodatkowo idących w zaparte i pogrążających się z każdym krokiem. Jesteś jedną z tych trzech osób.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A ty jesteś pierwsza osoba która tu niechętnie widzę i nie wypowiadaj się jeśli nikt nie pyta cie o zdanie. Jasne?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@taniezakupy2 Wiesz co? Przychodzisz tu z zerową wiedzą, ludzie Ci pomagają i piszą czego nie wiesz i co masz robić, a ty wydziwiasz??? Nie chcesz odpowiedzi, to zmykaj stąd i nie zawracaj d... gitary.
Ula

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zerową wiedzę to zauważyłem że posiada tu 80% wpowiadajacych się w dyskusji. Nie prosiłem cię o wtracanie się między wódkę a zakaske więc się nie wtrącaj. Wszyscy wielcy specjaliści z doświadczeniem w sprzedaży na allegro ale dlaczego jak pytam o nic na allegro żeby sprawdzić ich wiarygodność to nikt nie chce się ujawnić więc i ty się nie wymądrzaj i nie pchaj się tam gdzie nikt cie nie zaprosił.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@taniezakupy2 Zapewniam cię, że jak kiedyś znów tu o coś zapytasz, to pies z kulawą nogą ci nie odpowie 🙂
Ula
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A to jakieś specjalne zaproszenie trzeba mieć żeby z tobą dyskutować? I naucz się oznaczać do kogo się zwracasz mądralo bo wątek jest mało czytelny .
Kama

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie przypominam sobie żebyśmy przechodzili na ty.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Napewno nie zapytam bo tu nie ma kogo o co kolwiek pytać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dawno nie było tutaj takiego cudaka 🤣🤣😂
Kama