anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odrzucone wnioski o zwrot prowizji

TommyToys
#8 Zapaleniec#

Na pewno wiele sprzedających, którzy posiadają w swojej ofercie towary poniżej 40 zl mają podobny problem.
Kupujący kupuje 2-3 produkty na 40 zl, wybiera dostawę Smart, bo jest darmowa. Chciał kupić tak naprawdę tylko jeden produkt, wiec zwraca pozostałe.
W ostatnim miesiącu miałem dwie sytuację:

Kupujący kupił towar na Allegro, odstąpił od umowy NA ALLEGRO. Zwróciłem mu wpłatę za Pośrednictwem ALLEGRO, a kiedy złożyłem wniosek o zwrot prowizji, kupujący tego nie potwierdził. Nie dostałem zwrotu prowizji, a wniosek niestety można składać tylko raz.

Tracę na jednej takiej transakcji 8 zl.

Z jednej strony to są moje pieniądze więc lepiej zadzwonić lub napisać do kupującego, żeby potwierdził ten wniosek, ale.. Czy Allegro ma mało dowodów na to, że transakcja nie doszła do skutku? Przecież wszystko dzieje się w ramach allegro.
Dlaczego kupujący nie potwierdza wniosku to też dla mnie zagadka.

 

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

Vryko
#18 Luminarz#

Odwołaj się po prostu. Też mi się zdarza, że kupujący nie potwierdza. Zapewne z automatu utrącają wnioski bez potwierdzenia kupującego; na szczęście, jak do tej pory uwzględniają moje odwołania - z poziomu maila. Najlepiej załączyć od razu jakiś dowód - w moim ostatnim przypadku była to rozmowa via mail pomiędzy mną a klientem. A klienci mają sprzedających głęboko w ..no. Dlatego wisi im, że ponosisz koszty.

Poza tym - tu jest Allegro...tego nie ogarniesz 😉

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@TommyToys 

Gdy kupujący nie potwierdzi, zwrot prowizji zawsze jest odrzucany z automatu, co w niektórych przypadkach jest działaniem nieuczciwym.  Musisz złożyć odwołanie, przy czym nie musisz zamieszać dowodów, bo Allegro je ma przy odstąpieniu wysłanym przez Allegro.

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/rabat-transakcyjny-zwrot-prowizji/nie-otrzymalem-rabatu-t...

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Przypominam, że wkrótce zmieni się sposób procedowania wniosków o rabat transakcyjny (zwrot prowizji):

Obecnie - przyznanie rabatu transakcyjnego opieramy na wiadomości od kupującego na temat przebiegu transakcji. Po tym, jak sprzedawca występuje z wnioskiem o przyznanie rabatu, kupujący otrzymuje od nas e-mail, w którym prosimy o potwierdzenie wersji sprzedającego. Reakcja kupującego ma decydujący wpływ na decyzję o przyznaniu rabatu.

Po zmianie - przyznanie rabatu będziemy opierać na posiadanych przez nas oficjalnych danych, które obiektywnie mogą nam wskazać, że do transakcji faktycznie nie doszło. Na przykład: jeśli sprzedający doda do zamówienia numer śledzenia przesyłki, kupującemu zwróci wpłatę przez Allegro Finanse, a kupujący zwróci towar za pomocą zakładki Kupione, wtedy będziemy mieć wystarczające informacje, aby rozpatrzyć przyznanie zwrotu prowizji bez konieczności pytania kupującego o szczegóły transakcji.

E-mail do kupującego wyślemy dopiero wtedy, gdy dane którymi dysponujemy, okażą się niewystarczające. Dzięki temu rozpatrywanie wniosków będzie dużo łatwiejsze i szybsze. Oznacza to, że ponad ⅔ wniosków, które do nas trafią, rozpatrzymy najpóźniej następnego dnia. Dla większości sprzedających potrwa to dosłownie chwilę. (...)

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@msniezek skoro chcecie wprowadzać półautomat to dlaczego po prostu nie możecie pobierać prowizji w momencie wpłaty? Dopiero wtedy by był to marginalny problem, bo pewnie większość wniosków to aktualnie "kupujący nie zapłacił"

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@dawal50   przecież nie wszyscy płacą poprzez payu. Wciąż mam klientów wpłacających tradycyjnie i co wtedy ? 🙂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@Kaliope_Brzeg ano to że ci co wybrali payu to pobierać w momencie wpłaty a ci co tradycyjny to podczas zakupu. Zresztą tradycyjnym też się da przez payu, nie trzeba udostępniać numeru konta bankowego żeby otrzymać tradycyjny.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@dawal50ta, a system w cudowny sposób odgadnie kto zapłaci przez payu a kto inaczej . Póki co PzA nie jest obowiązkowe.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

dzielo05
#10 Popularyzator#

tak klienci często mijają się z prawdą. nie wiem czemu robią na złość i nie potwierdzają, ze zrezygnowali zakupu. to w zasadzie 90% przypadków

 dlatego do tej pory czekałam na potwierdzenie maila,który klient otrzymuje od allegro i potem dokonuje zwrotu Jednak Allegro uznało to za sprzeczne z zasadami - nie można uzależniać zwrotu środków od otrzymanej prowizji - tak się wycwanili. Moim zdaniem to trochę wyłudzanie (znowu?) od sprzedawcy kasy

 

A zatem zabezpieczam się i poproszę  kupującego o oficjalne pismo z danymi o rezygnacji. Jeśli nadal kłamie, że nie dostał takiego maila od Allegro.

oznacz moderatorów

mmgmmg
#9 Pomysłodawca#

 Allegro wysyła maila z zapytaniem czy faktycznie nie doszło do skutku anulowanie transakcji i kupujący musi kliknąć w link. Jeżeli tego nie zrobi to w bierny sposób zaprzecza powodom jakie my przedkładamy do allegro. A jak wiadomo maila od Allegro często lądują w folderze ze spamem itd więc często kupujący nawet nie wiedzą o tym, że dostali takiego maila. Moim zdaniem takie działanie jest bardzo nieprofesjonalne ze strony allegro. 

oznacz moderatorów

musicman76
#12 Orędownik#

Ja bardzo dużo czasu straciłem i tracę żeby odzyskiwać prowizję od niesprzedanych przedmiotów. Przykładowo: Klient kupił u mnie towar a za chwilę się rozmyślił i prosi o zwrot pieniędzy (bo prawdopodobnie znalazł gdzieś taniej) i tu zaczyna się mój koszmar towar za około 400zł wiec 40zł prawie prowizji już mam do zapłaty. Robię wszystko jak nakazał regulamin allegro zwracam pieniądze i składam do allegro wniosek o zwrot prowizji, kupujący powinien potwierdzić zwrot ale na jego email ten wniosek nie dociera od allegro, nie ma go w spamie i nigdzie, mało tego pisze do klienta żeby sam złożył wniosek o zwrot towaru, takiego wniosku z kolei ja nie dostaje czekamy parę dni i co się dzieje ?

Przychodzi do mnie email od allegro: Nie przyznaliśmy rabatu transakcyjnego i tracę około 40zł

miałem tak nie raz.

Moim zdaniem to jest kpina z kupujących i złodziejstwo ze strony Allegro !

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@Kaliope_Brzeg nie rozumiem co w tym cudownego? co ma odgadywać skoro wybór klienta daje znać systemowi? Wybierasz payu i wtedy prowizja w momencie wpłaty (szybkiego przelewu lub tradycyjny payu), wybierasz tradycyjny bez payu to prowizja w momencie wyboru tradycyjnego

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

Klient wybierając tradycyjny bez payu sprawiłby że pobranie prowizji wyglądało by tak jak obecnie czyli w momencie zakupu/wyboru sposobu płatności

Klient wybierając payu (szybki przelew/blik/karta/tradycyjny payu itp) - prowizja pobierana w momencie wpłaty

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@dawal50   W sumie racja. Mi bardziej chodziło o te przypadki gdy klient formularza dostawy nie wypełni. Co prawda od czasu zmian w serwisie są to rzadkie przypadki, ale mi wciąż trafiają się klienci którzy się burzą jak poproszę o formularz  i nie rozumieją, że koszty dostawy poza Allegro już nie są tak atrakcyjne .

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@dawal50   Mówiąc szczerze to tak siedzę i zastanawiam się czy teraz da się coś kupić bez wypełniania formularza dostawy ? Może te moje przypadki to faktycznie były przed zmianami a teraz klient zawsze musi wskazać sposób zapłaty i dostawy bo inaczej nie kupi ? A już sama zgłupiałam hehe

_____________
Kama
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@Kaliope_Brzeg to chyba jest tak, że jeszcze przez apkę można coś kupić nie wybierając sposobu zapłaty, chyba nie we wszystkich kanałach dostępowych zostało to wprowadzone. Najlepiej jakby pracownik allegro się wypowiedział jak to jest.

oznacz moderatorów

powerusers
#7 Wielbiciel#

Allegro naciągacze a dlaczego nie akceptujecie zwrotu prowizji gdy sprzedający wysyła druk" odstąpienia od umowy" ?  jednoznacznie zwraca towar!  Nie to lepiej kroić sprzedających, odrzucać wniosek o zwrot prowizji i zmuszać ich do odwoływania się i połowa się nie odwoła i kasa wasza , szok że obecnie tak może działać firma jak wy allegro 

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Po pierwsze proszę Cię o zachowanie choć minimalnego poziomu kultury osobistej. Po drugie, jeśli miałeś problem z otrzymaniem zwrotu prowizji prześlij mi numer swojego zgłoszenia - sprawdzimy, o co chodzi. 

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

powerusers
#7 Wielbiciel#

Haha To jest może minimalny poziom i tak lepszy niż ten na który zasługujecie szanowne allegro  i jak wy traktujecie sprzedających.

oznacz moderatorów

mayk82
#7 Wielbiciel#

DOKLADNIE TEN SAM PROBLEM!! mam zapłacić 55 zl prowizji za aukcje za którą nie dostałem zapłaty???? wniosek wlasnie zostal odrzucony?? KPINA!  nr oferty: 9296481131, ludzie normalnie czuje sie okradany!

oznacz moderatorów