Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ograniczymy liczbę mejli dotyczących zamówienia, które dostają kupujący
Od kiedy: 1 lipca 2021
Uporządkujemy automatyczne powiadomienia transakcyjne, które dostają kupujący. Wyeliminujemy powiadomienia wysyłane przez sprzedających z zewnętrznych narzędzi, które dublują informacje wysyłane przez nas. Oznacza to, że sprzedający nie będzie mógł wysyłać do kupujących wiadomości, w których:
Dlaczego wprowadzamy tę zmianę
Kupującym przeszkadzają zdublowane informacje i duża liczba powiadomień w skrzynkach mejlowych. Dzięki tej zmianie znacznie ograniczymy liczbę takich mejli.
Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).
Z jakiej racji jest blokowana taka możliwość, nie chce bazować na wiadomościach, które WY sobie ustawicie, chce zrobić to po swojemu, dodać dodatkowe informacje odnośnie dostawy, sprawdzenia paczki i ewentualnych reklamacji. Chce poprosić o ocenę, jednocześnie dziękując za nią Kupującemu, z dodatkowym info odnośnie skopanego systemu gwiazdek, że ukrucanie ich sprawia że leci mi jakość sprzedaży
I wiele wiele więcej, wasze maile nie są mi znane i nie mogę w nie ingerować bo to wasze maile, ale czemu chcecie ingerować w moje?
Podejrzewam że jest to spowodowane kombinatorstem sprzedawców, którzy możliwe że chcą przerzucić sprzedaż z Allegro na inne swoje platformy, jednakże nie jestem jedną z takich osób i respektuję tą zasadę
Pomijam już fakt że maile są szyfrowane, macie do nich wgląd co jest jako tako naruszeniem prywatności, to moja sprawa o czym piszę z kimkolwiek na świecie i jakie informacje mu daje, to teraz jeszcze mówicie mi co mam pisać a czego nie? WTF?
Z takiej racji, że jeśli coś kupię tu czasem, to potem dostaję 15 wiadomości o zakupie, o zapłacie, o realizacji, o przygotowaniu do wysyłki, o nadaniu numeru, o wysyłce, o śledzeniu, o dostawie itp, itd, + 10 wiadomości od kuriera, od InPost itp, a mnie to wkurza. Allegro ma rację, że chce ograniczyć ten spam.
Faktycznie jak bym codziennie nie dostawał innego spamu od setek innych firm..
Różnica polega na tym że w moich mailach są zawarte ważne i istotne informacje odnośnie zamówienia, co jak co ale myślę że to ja, jako sprzedający wiem najlepiej co się dzieję z wysłanym przeze mnie zamówieniem.
Wszystkim są dobrze znane automatyczne wiadomości Allegro, większośc nie ma sensu i sprawia bardziej kłopot niż pomoc.
Przykładowo co jeśli w wiadomości odnośnie wysyłki, Allegro napiszę że paczkę otrzymasz w ciągu 2 dni, paczka kurierem czyli nie ma opcji w dostawę w weekend, klient będzie winił mnie za błędną informacje.
Niektórzy lubią mieć szczegółowe informacje odnośnie przesyłki, niektórzy nie nie da się tego rozdzielić, ale czy to problem kliknąć "usuń mail" w ciągu 1 sekundy i zapomnieć o tym
@Protier_pl pracujemy nad tym, aby podnosić poziom obsługi klienta na Allegro i jednocześnie ułatwiać zarządzanie zamówieniami sprzedającym. Kupujący już otrzymują maile w tych przypadkach - prośba o ocenę, śledzenie przesyłki zintegrowanego przewoźnika oraz podziękowanie za wpłatę, od nas. Zbyt duża ilość wiadomości, które w dodatku powielają tą samą informację może nie tylko irytować, ale też dezinformować kupujących. Korzystając z Centrum Wiadomości możesz przekazać inne ważne informacje związane z wysyłką lub poinformować kupujących o losowych przypadkach, które mogą wpłynąć np. na czas dostawy.
@la_nika W tym temacie mam pytanie czy poniższa wiadomość, która jest wysyłana do około 10% naszych klientów przed potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji bedzie blokowana?
Wiadomość brzmi:
"Dziękuję za wybór naszej zasłonki.
Uprzejmie proszę o informację, na którym oku będzie noszony obturator.
Zasłonki z aplikacjami są wykonywane na lewe lub prawe oko zgodnie z Państwa oczekiwaniami.
Przesyłka zostanie wysłana niezwłocznie po otrzymaniu informacji.
Pozdrawiamy"
Wiadomość jest generowana automatycznie, jeżeli klient nie użyje w wiadomości słowa "lew" lub "praw". Nie możemy zrealizować zamówienia bez tej informacji.
Niestety nie jest dostępna żadna funkcjonalność pozwalająca na warunkowanie złożenia zamówienia przez potwierdzenie wyboru wartości parametru lewe/prawe. Powielanie ofert nie ma w naszej ocenie sensu - niepotrzebna uciążliwość dla klienta w wyszukiwaniu wśród dwukrotnie większej ilości ofert.
Chcemy mieć pewność, że nasza wiadomość dojdzie do klienta, który może nie rozumieć z jakiego powodu powstaje opóźnienie w realizacji zamówienia.
Będę wdzięczny za jednoznaczną odpowiedź.
@annas14-firma zmiany, które wprowadzimy 1 lipca będą dotyczyły wiadomości, które dublują się z tymi wysyłanymi przez nasz system. Dotyczy to więc konkretnie: podziękowania za wpłatę, maili ze śledzeniem przesyłki w przypadku zintegrowanych przewoźników oraz próśb o wystawienie oceny. Wiadomość jaką wysyłacie nie będzie więc blokowana, ponieważ w żaden sposób nie dubluje się z wiadomościami od Allegro.
@la_nika Dziękuję za odpowiedź i mam nadzieję, że uda się to zrobić zgodnie z założeniami. Mam tylko wątpliwość czy cele zostaną osiągnięte. Sprzedawcy, którzy są przekonani, że ich klienci oczekują szczegółowej informacji o przebiegu transakcji (a są tacy po obu stronach) i tak znają sposób na omijanie algorytmów.
W mojej ocenie należałoby pozostawić wybór kupującym czy chcą ograniczyć ilość i kanały otrzymywania informacji od sprzedawcy.
@annas14-firma mamy nadzieję, że nasze narzędzia ograniczą możliwość ominięcia algorytmów. Tak jak pisałam uniemożliwimy wysyłkę maili, które dublują się z tymi wysyłanymi przez system, Kupujący więc i tak otrzymają istotne infromacje tj. potwierdzenie wpłaty, informacje o śledzeniu przesyłki i prośbę o ocenę. Różnica będzie taka, że po zmianie otrzymają je tylko raz, a nie jak teraz podwójnie. Regularnie badamy doświadczenia Kupujących i Sprzedających na Allegro, stąd wiemy, że takie dublowanie powiadomień często wprowadzało w błąd, a także było irytujące.
Dlatego że Jakość Sprzedaży Sprzedajacego i przede wszystkim oznaczenie SMART (darmowa wysyłka) zależy od ilości i jakości ocen. Najlepiej ocenić Zgodność z opisem, Obsługę klienta i Koszty wysyłki w dniu odbioru zamówienia.
Naprawdę są Sprzedającym potrzebne, jak nigdy wcześniej.
W jaki sposób Allegro sprawdzi czy mail wysłany przeze mnie nie jest mailem w którym przesyłam produkt? Mam na myśli przesyłkę elektroniczną. Czy szykują się kłopoty z blokowaniem wiadomości które są konieczne by zrealizować transakcję? Na jakiej podstawie system cenzurujący ten "spam" rozpozna co jest spamem a co nie?
dawal50 po mojemu to pozytywne rozwiązanie . Kilkanaście maili jakie otrzymuję przy zakupie 1 przedmiotu to lekka przesada .
@mdrogeria tyle że mój temat dotyczy przesyłek elektronicznych. Wiadomo że przesyłka fizyczna nie wymaga spamu maili. Co w przypadku gdy Allegro zablokuje wiadomości w których znajduje się kupiony produkt? To jest tak jakby Allegro blokowało wysłanie paczki do paczkomatu i wina oczywiście by była po stronie sprzedawcy bo klient nie dostał na czas produktu z winy Allegro.
dawal50 Nie zapoznałeś się ze szczegółami więc przytaczam -
,,
Uporządkujemy automatyczne powiadomienia transakcyjne, które dostają kupujący. Wyeliminujemy powiadomienia wysyłane przez sprzedających z zewnętrznych narzędzi, które dublują informacje wysyłane przez nas. Oznacza to, że sprzedający nie będzie mógł wysyłać do kupujących wiadomości, w których:
@mdrogeria Owszem zapoznałem, tak to bym nie stworzył tego tematu, bo skąd bym wiedział o tym?
Przecież sam napisałem "Na jakiej podstawie system cenzurujący ten "spam" rozpozna co jest spamem a co nie?"
Na jakiej podstawie twierdzisz że system rozpozna każdy mail prawidłowo według tych 4 punktów? To że napisali w jakich przypadkach nie oznacza że rozpoznają każdy przypadek wysłanego maila. Przecież wysyłając mail nie oznaczasz go w kategorii czy jest to informacja o otrzymaniu wpłaty czy prośba o ocenę transakcji. Nie wiem skąd u Ciebie wiara w doskonały system cenzorski który usunie to co jest spamem a zostawi to co nim nie jest.
dawal50 rozpozna na podstawie literówek . Tak jak rozpoznaje aktualnie obce linki , czy powiązania kont . Oceniając produkt nie umieścisz słowa sprzedawca , sprzedany .
@mdrogeria tyle że przesyłka elektroniczna to coś innego. Każdy przesyłający elektronicznie ma inny format wysyłanych wiadomości z produktem, gdzie mogą znajdować się różne słowa, które by mogły być rozpoznane jako spam. Wiadomo że będzie tragedia jak to wprowadzą i system sobie z tym nie poradzi. Żeby nie doszło do tego musieliby wyłączyć z tej zmiany przesyłki elektroniczne. Już wystarczająco naczytałem się o blokowaniu maili z produktami które zamiast dotrzeć do klienta w 1 minutę docierają po interwencji sprzedawcy za dobę bo system sobie wymyślił ze akurat ten mail jest spamem (mimo że wszystkie maile z innych transakcji są prawie identyczne i różnią się jedynie kodem). Więc ostrzejsza cenzura tym bardziej spowoduje kłopoty sprzedawców z winy Allegro.
dawal50 trzeba w wiadomości unikać słów mających związek z powyższymi sformuowaniami i będzie OK .
Tak nawiasem , nie wysyłam żadnych wiadomości do kupujących już ponad rok , jak pandemia miała swoj początek . Był przeokropny boom , nie obrabialem , wręcz ilość przesyłek przekraczała moje możliwości , do domu wracałem na czworakach , po nocach siedziałem i wysyłalem wiadomości . Przyszła w końcu myśl ,, czy ktoś to czyta ,, ?
Czarno to wiadziałem , ale przestałem wysyłać wiadomości posprzedażowe ..... i co ? I NIC .... sporadycznie wręcz marginalnie się zdarzy ,że klient zapyta o przesyłkę .
@mdrogeria a ja się zastanawiam co np z "wielkogabarytami" ( np Wanna na palecie) ? Ci przewoźnicy NIE są zaintegrowani z Allegro. Nie możesz śledzić przesyłki przez Allegro. Jak klient będzie mógł się o niej dowiedzieć?🤔
pinsplash przecież masz możliwość wprowadzenia numeru przesyłki ręcznie . Klient systemowe info otrzyma .
Oczywiście jestem jak najbardziej za tym, żeby ograniczyć ilość wysyłanych powiadomień.
W pierwszej kolejności do usunięcia nadają się powiadomienia od Allegro typu:
- masz ileś tam dni na ocenę transakcji
- masz ileś tam dni na ocenę przedmiotu
- jak oceniasz przebieg transakcji
- jak oceniasz przebieg rozpatrywania jakiegoś tam wniosku
Itp powiadomienia ze strony Allegro - to jest faktycznie istny spam i należy to definitywnie ukrócić.
Natomiast wszelkie informacje dotyczące przebiegu realizacji zamówienia - są jak najbardziej pozytywnie oceniane przez kupujących - co nieraz widać w komentarzach. Sam też sporo kupuję i chwalę to sobie. Kupujący lubią wiedzieć, na jakim etapie realizacji znajduje się ich zamówienie.