anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ograniczenie wysyłania maili przez sprzedających

Protier_pl
#9 Pomysłodawca#

Ograniczymy liczbę mejli dotyczących zamówienia, które dostają kupujący

Od kiedy: 1 lipca 2021

Uporządkujemy automatyczne powiadomienia transakcyjne, które dostają kupujący. Wyeliminujemy powiadomienia wysyłane przez sprzedających z zewnętrznych narzędzi, które dublują informacje wysyłane przez nas. Oznacza to, że sprzedający nie będzie mógł wysyłać do kupujących wiadomości, w których:

  • poinformuje o otrzymaniu wpłaty
  • prześle link do śledzenia przesyłki
  • poinformuje o poszczególnych etapach doręczenia przesyłki
  • poprosi o ocenę transakcji.

Dlaczego wprowadzamy tę zmianę

Kupującym przeszkadzają zdublowane informacje i duża liczba powiadomień w skrzynkach mejlowych. Dzięki tej zmianie znacznie ograniczymy liczbę takich mejli.

Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).

 

 

 

Z jakiej racji jest blokowana taka możliwość, nie chce bazować na wiadomościach, które WY sobie ustawicie, chce zrobić to po swojemu, dodać dodatkowe informacje odnośnie dostawy, sprawdzenia paczki i ewentualnych reklamacji. Chce poprosić o ocenę, jednocześnie dziękując za nią Kupującemu, z dodatkowym info odnośnie skopanego systemu gwiazdek, że ukrucanie ich sprawia że leci mi jakość sprzedaży

I wiele wiele więcej, wasze maile nie są mi znane i nie mogę w nie ingerować bo to wasze maile, ale czemu chcecie ingerować w moje? 

Podejrzewam że jest to spowodowane kombinatorstem sprzedawców, którzy możliwe że chcą przerzucić sprzedaż z Allegro na inne swoje platformy, jednakże nie jestem jedną z takich osób i respektuję tą zasadę 

Pomijam już fakt że maile są szyfrowane, macie do nich wgląd co jest jako  tako naruszeniem prywatności, to moja sprawa o czym piszę z kimkolwiek na świecie i jakie informacje mu daje, to teraz jeszcze mówicie mi co mam pisać a czego nie? WTF?

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

xyz96
#21 Demiurg#

Z takiej racji, że jeśli coś kupię tu czasem, to potem dostaję 15 wiadomości o zakupie, o zapłacie, o realizacji, o przygotowaniu do wysyłki, o nadaniu numeru, o wysyłce, o śledzeniu, o dostawie itp, itd, + 10 wiadomości od kuriera, od InPost itp, a mnie to wkurza. Allegro ma rację, że chce ograniczyć ten spam.

oznacz moderatorów

Protier_pl
#9 Pomysłodawca#

Faktycznie jak bym codziennie nie dostawał innego spamu od setek innych firm..

Różnica polega na tym że w moich mailach są zawarte ważne i istotne informacje odnośnie zamówienia, co jak co ale myślę że to ja, jako sprzedający wiem najlepiej co  się dzieję z wysłanym przeze mnie zamówieniem.

Wszystkim są dobrze znane automatyczne wiadomości Allegro, większośc nie ma sensu i sprawia bardziej kłopot niż pomoc.

Przykładowo co jeśli w wiadomości odnośnie wysyłki, Allegro napiszę że paczkę otrzymasz w ciągu 2 dni, paczka kurierem czyli nie ma opcji w dostawę w weekend, klient będzie winił mnie za błędną informacje.

Niektórzy lubią mieć szczegółowe informacje odnośnie przesyłki, niektórzy nie nie da się tego rozdzielić, ale czy to problem kliknąć "usuń mail" w ciągu 1 sekundy i zapomnieć o tym

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Protier_pl  pracujemy nad tym, aby podnosić poziom obsługi klienta na Allegro i jednocześnie ułatwiać zarządzanie zamówieniami sprzedającym. Kupujący już otrzymują maile w tych przypadkach - prośba o ocenę, śledzenie przesyłki zintegrowanego przewoźnika oraz podziękowanie za wpłatę, od nas. Zbyt duża ilość wiadomości, które w dodatku powielają tą samą informację może nie tylko irytować, ale też dezinformować kupujących. Korzystając z Centrum Wiadomości możesz przekazać inne ważne informacje związane z wysyłką lub poinformować kupujących o losowych przypadkach, które mogą wpłynąć np. na czas dostawy. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@la_nika W tym temacie mam pytanie czy poniższa wiadomość, która jest wysyłana do około 10% naszych klientów przed potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji bedzie blokowana?

Wiadomość brzmi:

"Dziękuję za wybór naszej zasłonki.
Uprzejmie proszę o informację, na którym oku będzie noszony obturator.
Zasłonki z aplikacjami są wykonywane na lewe lub prawe oko zgodnie z Państwa oczekiwaniami.
Przesyłka zostanie wysłana niezwłocznie po otrzymaniu informacji.
Pozdrawiamy"

Wiadomość jest generowana automatycznie, jeżeli klient nie użyje w wiadomości słowa "lew" lub "praw". Nie możemy zrealizować zamówienia bez tej informacji.

Niestety nie jest dostępna żadna funkcjonalność pozwalająca na warunkowanie złożenia zamówienia przez potwierdzenie wyboru wartości parametru lewe/prawe. Powielanie ofert nie ma w naszej ocenie sensu - niepotrzebna uciążliwość dla klienta w wyszukiwaniu wśród dwukrotnie większej ilości ofert.

Chcemy mieć pewność, że nasza wiadomość dojdzie do klienta, który może nie rozumieć z jakiego powodu powstaje opóźnienie w realizacji zamówienia.

Będę wdzięczny za jednoznaczną odpowiedź.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma zmiany, które wprowadzimy 1 lipca będą dotyczyły wiadomości, które dublują się z tymi wysyłanymi przez nasz system. Dotyczy to więc konkretnie: podziękowania za wpłatę, maili ze śledzeniem przesyłki w przypadku zintegrowanych przewoźników oraz próśb o wystawienie oceny. Wiadomość jaką wysyłacie nie będzie więc blokowana, ponieważ w żaden sposób nie dubluje się z wiadomościami od Allegro. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@la_nika Dziękuję za odpowiedź i mam nadzieję, że uda się to zrobić zgodnie z założeniami. Mam tylko wątpliwość czy cele zostaną osiągnięte. Sprzedawcy, którzy są przekonani, że ich klienci oczekują szczegółowej informacji o przebiegu transakcji (a są tacy po obu stronach) i tak znają sposób na omijanie algorytmów.

W mojej ocenie należałoby pozostawić wybór kupującym czy chcą ograniczyć ilość i kanały otrzymywania informacji od sprzedawcy.  

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma mamy nadzieję, że nasze narzędzia ograniczą możliwość ominięcia algorytmów. Tak jak pisałam uniemożliwimy wysyłkę maili, które dublują się z tymi wysyłanymi przez system, Kupujący więc i tak otrzymają istotne infromacje tj. potwierdzenie wpłaty, informacje o śledzeniu przesyłki i prośbę o ocenę. Różnica będzie taka, że po zmianie otrzymają je tylko raz, a nie jak teraz podwójnie. Regularnie badamy doświadczenia Kupujących i Sprzedających na Allegro, stąd wiemy, że takie dublowanie powiadomień często wprowadzało w błąd, a także  było irytujące.  

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Newday5
#11 Animator#

Dlatego że Jakość Sprzedaży Sprzedajacego i przede wszystkim oznaczenie SMART (darmowa wysyłka) zależy od ilości i jakości ocen. Najlepiej ocenić Zgodność z opisem, Obsługę klienta i Koszty wysyłki w dniu odbioru zamówienia.

Naprawdę są Sprzedającym potrzebne, jak nigdy wcześniej.

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

Ograniczymy liczbę mejli dotyczących zamówienia, które dostają kupujący

W jaki sposób Allegro sprawdzi czy mail wysłany przeze mnie nie jest mailem w którym przesyłam produkt? Mam na myśli przesyłkę elektroniczną. Czy szykują się kłopoty z blokowaniem wiadomości które są konieczne by zrealizować transakcję? Na jakiej podstawie system cenzurujący ten "spam" rozpozna co jest spamem a co nie?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

dawal50 po mojemu to pozytywne rozwiązanie . Kilkanaście maili jakie otrzymuję przy zakupie 1 przedmiotu to lekka przesada .

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria tyle że mój temat dotyczy przesyłek elektronicznych. Wiadomo że przesyłka fizyczna nie wymaga spamu maili. Co w przypadku gdy Allegro zablokuje wiadomości w których znajduje się kupiony produkt? To jest tak jakby Allegro blokowało wysłanie paczki do paczkomatu i wina oczywiście by była po stronie sprzedawcy bo klient nie dostał na czas produktu z winy Allegro.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

dawal50 Nie zapoznałeś się ze szczegółami więc przytaczam -

,,

Uporządkujemy automatyczne powiadomienia transakcyjne, które dostają kupujący. Wyeliminujemy powiadomienia wysyłane przez sprzedających z zewnętrznych narzędzi, które dublują informacje wysyłane przez nas. Oznacza to, że sprzedający nie będzie mógł wysyłać do kupujących wiadomości, w których:

  • poinformuje o otrzymaniu wpłaty
  • prześle link do śledzenia przesyłki
  • poinformuje o poszczególnych etapach doręczenia przesyłki
  • poprosi o ocenę transakcji.
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria  Owszem zapoznałem, tak to bym nie stworzył tego tematu, bo skąd bym wiedział o tym?

Przecież sam napisałem "Na jakiej podstawie system cenzurujący ten "spam" rozpozna co jest spamem a co nie?"

Na jakiej podstawie twierdzisz że system rozpozna każdy mail prawidłowo według tych 4 punktów? To że napisali w jakich przypadkach nie oznacza że rozpoznają każdy przypadek wysłanego maila. Przecież wysyłając mail nie oznaczasz go w kategorii czy jest to informacja o otrzymaniu wpłaty czy prośba o ocenę transakcji. Nie wiem skąd u Ciebie wiara w doskonały system cenzorski który usunie to co jest spamem a zostawi to co nim nie jest.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

dawal50 rozpozna na podstawie literówek . Tak jak rozpoznaje aktualnie  obce linki , czy powiązania kont . Oceniając produkt nie umieścisz słowa sprzedawca , sprzedany .

 

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria tyle że przesyłka elektroniczna to coś innego. Każdy przesyłający elektronicznie ma inny format wysyłanych wiadomości z produktem, gdzie mogą znajdować się różne słowa, które by mogły być rozpoznane jako spam. Wiadomo że będzie tragedia jak to wprowadzą i system sobie z tym nie poradzi. Żeby nie doszło do tego musieliby wyłączyć z tej zmiany przesyłki elektroniczne. Już wystarczająco naczytałem się o blokowaniu maili z produktami które zamiast dotrzeć do klienta w 1 minutę docierają po interwencji sprzedawcy za dobę bo system sobie wymyślił ze akurat ten mail jest spamem (mimo że wszystkie maile z innych transakcji są prawie identyczne i różnią się jedynie kodem). Więc ostrzejsza cenzura tym bardziej spowoduje kłopoty sprzedawców z winy Allegro.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

dawal50 trzeba w wiadomości unikać słów mających związek z powyższymi sformuowaniami i będzie OK .

Tak nawiasem , nie wysyłam żadnych wiadomości do kupujących już ponad rok , jak pandemia miała swoj początek . Był przeokropny boom , nie obrabialem , wręcz ilość przesyłek przekraczała moje możliwości  , do domu wracałem na czworakach , po nocach siedziałem i wysyłalem wiadomości . Przyszła w końcu myśl ,, czy ktoś to czyta ,, ? 

Czarno to wiadziałem , ale przestałem wysyłać wiadomości posprzedażowe ..... i co ?  I NIC .... sporadycznie wręcz marginalnie się zdarzy ,że klient zapyta o przesyłkę .

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mdrogeria a ja się zastanawiam co np z "wielkogabarytami" ( np Wanna na palecie) ? Ci przewoźnicy NIE są zaintegrowani z Allegro. Nie możesz śledzić przesyłki przez Allegro. Jak klient będzie mógł się o niej dowiedzieć?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

pinsplash przecież masz możliwość wprowadzenia numeru przesyłki ręcznie . Klient systemowe info otrzyma .

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Oczywiście jestem jak najbardziej za tym, żeby ograniczyć ilość wysyłanych powiadomień.

W pierwszej kolejności do usunięcia nadają się powiadomienia od Allegro typu:

- masz ileś tam dni na ocenę transakcji

- masz ileś tam dni na ocenę przedmiotu

- jak oceniasz przebieg transakcji

- jak oceniasz przebieg rozpatrywania jakiegoś tam wniosku

Itp powiadomienia ze strony Allegro - to jest faktycznie istny spam i należy to definitywnie ukrócić.

Natomiast wszelkie informacje dotyczące przebiegu realizacji zamówienia - są jak najbardziej pozytywnie oceniane przez kupujących - co nieraz widać w komentarzach. Sam też sporo kupuję i chwalę to sobie. Kupujący lubią wiedzieć, na jakim etapie realizacji znajduje się ich zamówienie.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów