anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Opłata dodatkowa przy zwrocie smart

ALCkow
#13 Ambasador#

Jak w temacie. Klient kupił w smart do paczkomatu 6szt towaru x. Każdy waży 8kg. Zamówienie wyszło w dwóch paczkach po 24kg. 

Jednak po tygodniu klient się rozmyślił i zgłosił darmowy zwrot. Zapakował to w jedną paczkę 48kg i włożył do paczkomatu. Paczka dotarła do sprzedawcy . 

W tej sytuacji inpost naliczy opłatę dodatkową 276,75zł za ponadgabaryt (48kg). Kto płaci tą opłatę dodatkową klient czy sprzedawca ? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

mwmonety
#21 Demiurg#

Skoro w smarcie allegro gwarantuje darmowe zwroty to każdy taki zwrot powinien być bez opłat . Wina tutaj jest po stronie klienta ,on zwraca przedmiot i powinien znać zasady zwrotu .

oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

Czyli klientowi mogę pomniejszyć zwrot wpłaty o te 275,75zł ? Co mówi w tej sytuacji regulamin allegro ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie tylko wina kupującego, zapewne wygenerował kod zwrotu przez Allegro.🤔

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ALCkow Wyjaśnię tę kwestię, ale podaj mi proszę dokładny numer zamówienia, którego dotyczy ta sytuacja. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

Podałem przykład tu jest konkretne zamówienie abac79d1-b19a-11ec-bf17-af64a5c49b2c

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

@ALCkow allegro Tobie doliczylo taką dopłate ???

Przeciez kupujący ma darmowy zwrot w ramach SMART wiec allegro takie błedy klienta powinno brac na siebie.

 

oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

Dopłata może przyjść do 60 dni. Ja muszę wrócić kasę za zwrot do 14 dni

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ALCkow Dostałam już potwierdzenie, że w tej sytuacji te opłaty dodatkowe zostaną doliczone do Twojego rachunku, ale jak już tak się stanie napisz proszę do nas przez ten forumlarz zgłoszeniowy. Dołącz w nim wszystkie informacje, czyli numer tego zamówienia, zwrotu, zdjęcie tej jednej etykiety, która do Ciebie przyszła, informacje ile zostało doliczone i najlepiej jakieś potwierdzenie nadania dwóch przesyłek. Wówczas będziemy to weryfikować i prawdopodobnie anulujemy tę opłatę. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

Prawdopodobnie czy na pewno ? 276zł nie leży na ulicy.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ALCkow To zależy od dokumentów, które przedstawisz w zgłoszeniu, ale gdyby się tak nie stało i opłata nie zostanie anulowana, napisz proszę tutaj ponownie. Będę działać w Twojej sprawie. Odnośnie drugiego pytania to opłata będzie naliczona na Twoje konto i to Ty musisz ubiegać się o jej anulowanie, a nie kupujący. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

A mogę (według regulaminu) zwrócić o te 276zł klientowi, a on już będzie do was pisał te formularze ?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@ALCkow 
te opłaty dodatkowe zostaną doliczone do Twojego rachunku

To byłoby działanie bezprawne.
Zwrot rzeczy w ramach SMART! nie jest "odebraniem rzeczy przez sprzedawcę" od konsumenta w rozumieniu przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta.
Obowiązujące są przepisy ww. Ustawy, że koszty związane ze zwrotem rzeczy do sprzedawcy ponosi konsument.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@ALCkow Dzięki, tak jak obiecałam skonsultuję tę kwestię i wrócę do Ciebie z informacjami, gdy tylko dostanę odpowiedź. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ALCkow smart to usługa allegro i nie widzę podstawy prawnej żeby Ciebie obciążali taką opłatą 🙂 a nie nie jest to przypadkiem dopłata za nadanie do klienta ?

W tej sytuacji inpost naliczy opłatę dodatkową 276,75zł za ponadgabaryt (48kg). Kto płaci tą opłatę dodatkową klient czy sprzedawca ?

Na logikę za zwrot płaci klient 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Kupujący w ramach odstąpienia od umowy odsyła towar na swój koszt. On odpowiada za koszt i zabezpieczenie przesyłki. Chyba wyświetlają mu się warunki zwrotu przesyłek.

Reszta leży po stronie Allegro- informacja od Allegro dla klienta:

"

Jeśli zwracasz paczkę:

  • Allegro Paczkomaty InPost: umieść kod zwrotu na paczce i udaj się do dowolnego paczkomatu. Na ekranie paczkomatu wybierz Nadaj paczkę, a następnie Mam specjalny kod. Paczkomat automatycznie otworzy skrytkę. Umieść w niej paczkę i zamknij skrytkę. Możesz też udać się z paczką do Punktu Obsługi Klienta InPost.
  • Allegro Kurier24 InPost, której waga nie przekracza 25 kg i jej wymiary na to pozwalają – udaj się do dowolnego paczkomatu i postępuj tak, jak w przypadku przesyłki Allegro Paczkomaty InPost.
  • Allegro miniKurier24 InPost – udaj się z nią i wygenerowanym kodem zwrotu do Punktu Obsługi Klienta InPost lub do dowolnego paczkomatu i postępuj tak, jak w przypadku przesyłki Allegro Paczkomaty InPost.

"

Jak Allegro nie poprawi sobie tego zapisu - to będzie ponosić odpowiedzialność za dodatkowe koszty przesyłek. To chyba jasne.

oznacz moderatorów