Opłata dodatkowa przy zwrocie smart

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jak w temacie. Klient kupił w smart do paczkomatu 6szt towaru x. Każdy waży 8kg. Zamówienie wyszło w dwóch paczkach po 24kg.
Jednak po tygodniu klient się rozmyślił i zgłosił darmowy zwrot. Zapakował to w jedną paczkę 48kg i włożył do paczkomatu. Paczka dotarła do sprzedawcy .
W tej sytuacji inpost naliczy opłatę dodatkową 276,75zł za ponadgabaryt (48kg). Kto płaci tą opłatę dodatkową klient czy sprzedawca ? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Skoro w smarcie allegro gwarantuje darmowe zwroty to każdy taki zwrot powinien być bez opłat . Wina tutaj jest po stronie klienta ,on zwraca przedmiot i powinien znać zasady zwrotu .

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czyli klientowi mogę pomniejszyć zwrot wpłaty o te 275,75zł ? Co mówi w tej sytuacji regulamin allegro ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie tylko wina kupującego, zapewne wygenerował kod zwrotu przez Allegro.🤔

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow Wyjaśnię tę kwestię, ale podaj mi proszę dokładny numer zamówienia, którego dotyczy ta sytuacja.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Podałem przykład tu jest konkretne zamówienie abac79d1-b19a-11ec-bf17-af64a5c49b2c

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow allegro Tobie doliczylo taką dopłate ???
Przeciez kupujący ma darmowy zwrot w ramach SMART wiec allegro takie błedy klienta powinno brac na siebie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dopłata może przyjść do 60 dni. Ja muszę wrócić kasę za zwrot do 14 dni

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow Dostałam już potwierdzenie, że w tej sytuacji te opłaty dodatkowe zostaną doliczone do Twojego rachunku, ale jak już tak się stanie napisz proszę do nas przez ten forumlarz zgłoszeniowy. Dołącz w nim wszystkie informacje, czyli numer tego zamówienia, zwrotu, zdjęcie tej jednej etykiety, która do Ciebie przyszła, informacje ile zostało doliczone i najlepiej jakieś potwierdzenie nadania dwóch przesyłek. Wówczas będziemy to weryfikować i prawdopodobnie anulujemy tę opłatę.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Prawdopodobnie czy na pewno ? 276zł nie leży na ulicy.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow To zależy od dokumentów, które przedstawisz w zgłoszeniu, ale gdyby się tak nie stało i opłata nie zostanie anulowana, napisz proszę tutaj ponownie. Będę działać w Twojej sprawie. Odnośnie drugiego pytania to opłata będzie naliczona na Twoje konto i to Ty musisz ubiegać się o jej anulowanie, a nie kupujący.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A mogę (według regulaminu) zwrócić o te 276zł klientowi, a on już będzie do was pisał te formularze ?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow
te opłaty dodatkowe zostaną doliczone do Twojego rachunku
To byłoby działanie bezprawne.
Zwrot rzeczy w ramach SMART! nie jest "odebraniem rzeczy przez sprzedawcę" od konsumenta w rozumieniu przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta.
Obowiązujące są przepisy ww. Ustawy, że koszty związane ze zwrotem rzeczy do sprzedawcy ponosi konsument.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow Dzięki, tak jak obiecałam skonsultuję tę kwestię i wrócę do Ciebie z informacjami, gdy tylko dostanę odpowiedź.
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow smart to usługa allegro i nie widzę podstawy prawnej żeby Ciebie obciążali taką opłatą 🙂 a nie nie jest to przypadkiem dopłata za nadanie do klienta ?
W tej sytuacji inpost naliczy opłatę dodatkową 276,75zł za ponadgabaryt (48kg). Kto płaci tą opłatę dodatkową klient czy sprzedawca ?
Na logikę za zwrot płaci klient 😉
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kupujący w ramach odstąpienia od umowy odsyła towar na swój koszt. On odpowiada za koszt i zabezpieczenie przesyłki. Chyba wyświetlają mu się warunki zwrotu przesyłek.
Reszta leży po stronie Allegro- informacja od Allegro dla klienta:
"
Jeśli zwracasz paczkę:
- Allegro Paczkomaty InPost: umieść kod zwrotu na paczce i udaj się do dowolnego paczkomatu. Na ekranie paczkomatu wybierz Nadaj paczkę, a następnie Mam specjalny kod. Paczkomat automatycznie otworzy skrytkę. Umieść w niej paczkę i zamknij skrytkę. Możesz też udać się z paczką do Punktu Obsługi Klienta InPost.
- Allegro Kurier24 InPost, której waga nie przekracza 25 kg i jej wymiary na to pozwalają – udaj się do dowolnego paczkomatu i postępuj tak, jak w przypadku przesyłki Allegro Paczkomaty InPost.
- Allegro miniKurier24 InPost – udaj się z nią i wygenerowanym kodem zwrotu do Punktu Obsługi Klienta InPost lub do dowolnego paczkomatu i postępuj tak, jak w przypadku przesyłki Allegro Paczkomaty InPost.
"
Jak Allegro nie poprawi sobie tego zapisu - to będzie ponosić odpowiedzialność za dodatkowe koszty przesyłek. To chyba jasne.