Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kończy się roczny okres przejściowy, w którym mogliście przygotować się do obsługi anulowanych zamówień. Już 1 lipca 2021 włączymy możliwość anulowania zakupu w ofertach wszystkich sprzedających.
Anulowanie zakupu to wygodna forma rezygnacji, gdy klient np. pomyli się podczas składania zamówienia. Eliminuje ona konieczność kontaktu, co pozwala zaoszczędzić czas. Korzystacie na tym zarówno Wy, jak i kupujący.
Możecie też włączyć automatyczny zwrot wpłaty
Zachęcamy Was również do włączenia automatycznego zwrotu wpłaty dla anulowanych zamówień. Ta opcja zadziała, jeśli będziecie mieć na saldzie Allegro Finanse odpowiednią kwotę. Kupujący natychmiast dostanie zwrot swojej wpłaty, a Wy otrzymacie zwrot prowizji za to zamówienie.
Szczegóły zmiany
Od 1 lipca będziemy automatycznie anulować nieopłacone zamówienia:
Udostępnimy Wam również opcję ustawienia własnego terminu (nie krótszego niż 7 dni), po którym automatycznie anulujemy nieopłacone zamówienie.
Jeszcze przed 1 lipca możliwość anulowania zakupu możecie udostępnić w swoich ofertach, wybierając odpowiednią opcję w ustawieniach Zamówień. Nie ma sensu czekać!
Allegro automatycznie anuluje zamówienia
Od 1 lipca możemy spodziewać się jeszcze jednej zmiany - Allegro będzie automatycznie anulować zamówienia, które nie zostały opłacone w ciągu 7 dni, jeśli przy zakupie skorzystaliśmy z opcji "Kup teraz".
Jeżeli zakupu dokonano poprzez licytację, to nieopłacone zamówienie zostanie automatycznie anulowane w ciągu 30 dni. Dodatkowo sprzedawca będzie mógł skasować je już po 7 dniach, jeżeli kupujący nie uiści opłaty.
@mdrogeria Sytuacja : Kup teraz - próba płatności - nieudana, druga - nieudana - Kupujacy prosi o dane do przelewu i przelewa POZA allegro bank-bank. Ale w międzyczasie mija 7 dni... tak sobie dywaguję...
pinsplash no to ja teraz .... Klient klika ,, kup teraz ,, mija 7 dni ,występuję o zwrot prowizji , otrzymuję , . Mija 3,5 miesiąca / to fakt , nie zmyślone / klient finalizuje transakcję . UFFFFFF !!! mam towar , co prawda teraz jest trochę droższy ,ale nie w tym rzecz .
Teraz dywaguję ja . Nie mam towaru i nie ma możliwości go zdobyć , . Ponad 3 miesiące wszystko się może zdarzyć . Teraz dyskusja , negatyw ... . a nóż widelec i coś gorzej .
@mdrogeria trzeba wysyłać klientom rozwiązanie umowy po 7 dniach bo inaczej w pewnym sensie dalej wiąże 😞
kostas11 i co to tak na prawdę da. Połowa kupujących na allegro w ogóle nie zagląda do skrzynki e-mail . Ustrzeże Cię to przed negatywem czy też dyskusją ?
Po 7 dniach automatycznie anulowana i nie ma możliwości zapłaty , nie ma transakcji , brak możliwości ocenienia i otwarcia dyskusji .W szczegółach zakupu do 7-mego dnia klient powinien mieć przycisk
,, poproś o przedłużenie terminu zapłaty ,,
Wtedy wiem ,że klient jest zainteraesowany , odkładam towar i ma czekać 7-14 .... dni , a teraz ........grom z jasnego nieba bo klient obudziół się po 3 miesiącach .
@mdrogeria po jakiego ci potrzebny następny przycisk? Jak jest anulowane to może sobie zakupić jeszcze raz, a jak już towaru nie masz, no cóż- mógł płacić jak była taka możliwość.
@mdrogeria To nauczą się opłacać licytacje w ciągu miesiąca i kup teraz do siedmiu dni. A jeżeli ktoś ma naprawdę czas, to będzie mógł poczekać na kolejne okazje z cyklu licytacje i kup teraz. Ślęczę teraz z nieopłaconymi zakupami, bo ktoś ma czas. Masz go dużo? Ja niezbyt mam ochotę czekać w nieskończoność. Jak coś licytuję to ogarniam to w max 2 tygodnie. A jak nie mam kasy to nie kupuję. Czy to takie skomplikowane?
pulkownik66 ale po co się stresujesz . Przeczytaj moje wpisy od początku tego postu . Jak najbardziej podzielam Twoje zdanie niemniej jednak dałbym sprzedawcy możliwość wydłużenia czasu na zapłatę w odpowedzi na prośbę kupującego .
Możliwość regulowania przez sprzedawcę czasu na zapłatę nie do końca rozwiązuje sprawę .
@kostas11 Ja wysyłam takie rozwiązania i co z tego jak po miesiącu klient płaci.
Wraz z opcją automatycznego włączenia anulowania zamówienia w przypadku braku wpłaty, domagam się wygaśnięcia możliwości zapłaty przez Allegro Finanse!
A kupujący o tym wiedzą?
Ja mam stałych klientów, którzy robią zakupy i licytują przez 2-3 miesiące i dopiero wtedy płacą. Co prawda oni są, z tej mało Allegro interesującej, grupy wiekowej 60+, której donikąd się nie spieszy.
@Nad_Pilica "A kupujący o tym wiedzą? " dowidzą się w swoim czasie.
a kiedy allegro wprowadzi możliwość anulowania zamówienia przez sprzedającego ??? Np w sytuacji braku towaru / uszkodzenia na magazynie / przypadków losowych ? ? ?
@automarpo Sprzedający odpowiada za dostępność oferowanego towaru. Powinien ją kontrolować na bieżąco i nie dopuszczać do takich sytuacji. Obecnie nie planujemy wprowadzenia opcji anulowania zamówienia po stronie sprzedających. Możesz jednak zgłosić taki pomysł na forum.
Tak jak allegro powinno kontrolować swoje zmiany i poczynania, od 2 tygodni nie moge się doprosić na odpowiedzi na pytania, przesyłacie tylko do innych działów i odpowiadacie wymijająco oby tylko nie odpowiedzieć. Ganicie sprzedawców jak psy za byle co, o wszystko trzeba sie prosić, każdego sprzedawce z góry traktujecie jak złodzieja, ale miejmy wszyscy nadzieje żę do czasu !!!
Droga nat_not tak sprzedający powinien mieć kontrolę nad stanami , ale nie wzięłaś pod uwagę jednego problemu .Rozumiem towar powszechny w stałej cenie TAK ,ale miewam strzały krótkie , sprzedaż trwa 2-3 tygodnie i nie mam możliwości ponownego zdobycia produktu . Co wówczas z klientem , który budzi się po ponad 3 miesiącach , długo po zakończeniu sprzedaży ? . Czasem odsprzedaję produkt z krótką datą oczywiście wyraźnie podaną w ofercie ,w super cenie i nawet jeśli towar jeszce pozostał to zaspanemu klientowi mam wysłać produkt po terminie ??
Uważam ,że Allegro powinno pochylić się nad tym tematem .Wniosek o zwrot prowizji powinien automatycznie anulować transakcję uniemożliwiając kupującemu jej finalizację . To jest właściwe rozwiązanie problemu
Czy możliwość oceniania takiej transakcji przez kupującego będzie wyłączona? Czy pozostanie tak jak teraz, kupuje, nie płaci, wystawia negatywny komentarz, a wniosek o usunięcie zostaje odrzucony.
@_pankowalski_ kupujący nie może wystawić oceny jeżeli anulował zamówienie. Nie musisz też składać wniosku o rabat transakcyjny (zwrot prowizji) za anulowane zamówienie jeśli:
- klient anuluje zakup, którego nie opłacił
- klient anuluje opłacony zakup – wystarczy, że zwrócisz mu wpłatę przez Allegro Finanse.
Możesz też ustawić automatyczny zwrot wpłaty przy anulowanym zamówieniu przez Allegro Finanse, tutaj instrukcja jak to zrobić.