Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chciałem przestrzec przed oszustką (lub oszustem), który działa według tego samego schematu od dłuższego czasu a Allegro oczywiście nic nie jest w stanie z tym zrobić. Osoba ta zakłada na te same dane adresowe nowe konta jednocześnie zamawiając jakiś produkt. Rozpoczyna płatność, której faktycznie nie kończy licząc, że sprzedawca i tak wyśle towar.
Przekręt mało wyszukany, ale niestety:
- Dziurawy system rejestracji nowych kont w allegro pozwala tej osobie zakładać wiele kont mimo podawania tych samych danych.
- co z tego, że fałszywe konto zostało po kilku godzinach zablokowane, jak według konsultanta na czacie (i regulaminu allegro) transakcje zawarte przed zablokowaniem są wiążące. I tak muszę czekać tydzień, zanim mogę ubiegać się o zwrot prowizji i wystawić przedmiot ponownie.
- W panelu zamówień nie ma żadnego ostrzeżenia, że konto klienta zostało zablokowane, więc nawet jak allegro zablokuje delikwenta we własnym zakresie, sprzedawca nie dostaje o tym informacji.
Wystarczy wpisać numer telefonu w google, żeby zobaczyć, że ta sama osoba naciąga ludzi od ponad roku i sądząc po liczbie wyszukań numeru, fałszywe zamówienia idą w setki.
@some100 w zakładce "zamówienia" widac jego status. Tam widzisz czy zamówienie jest opłacone czy też nie. Jesli płatnośc jest rozpoczeta - nie wysyłam. Jeśli jest - opłacone lub przy odbiorze - wysyłam
Można sobie dla uproszczenia przefiltrowac aby wydrukować tylko opłacone zamówienia.
Widać tam status zamówienia i oczywiście nigdy nie wysyłam zamówień, jeśli wpłaty nie widać w systemie. Ale nie widać statusu samego klienta i czy jego profil nie został zablokowany.
Co może być celowe, bo według regulaminu allegro transakcje zawarte przed zablokowaniem konta klienta są nadal wiążące.
@some100 jeśli mam opłacone zamówienie to tak szczerze mówiąc niewiele mnie obchodzi status konta klienta. Wywiązuje sie ze swego obowiązku i zawartej umowy i wysyłam towar.
Jeśli klien ma w miedzyczasie zablokowane konto to musi to rozwiazać z allegro. Jesli klien nie odbierze paczki wóczas ona do mnie wróci i czekam pisze maila do klienta i czekam na Jego dalsze decyzje.
Praktycznie żadnych dodatkowych kosztów.
Jeśli zapłacił, to oczywiste, że towar należy wysłać.
Ale jeśli nie masz opłaconego zamówienia a klient rżnie głupa i dopytuje się gdzie jego paczka, to nie masz żadnego ostrzeżenia nawet, jeśli allegro zidentyfikowało go już jako oszusta i zablokowało mu konto.
Siedź i czekaj tydzień z zablokowanym towarem, bo może zapłaci...
@some100 Ale po co czekać tydzień? To od dawna działający oszust, wiadomo, że nie zapłaci i można towar od razu wystawiać ponownie.
Możesz, ale na własne ryzyko, bo jak co to Ty jesteś osobą, która łamie regulamin. Klient ma 7 dni na wpłatę, wcześniej allegro nawet nie przyjmie zgłoszenia o zwrot prowizji.
Pewnie, w tej konkretnej sytuacji prawdopodobieństwo, że jednak zapłaci jest zerowe, więc w sumie bez różnicy 🙂
@some100 no na to że trzeba czekać to już nic nie poradzisz.
Klient musi mieć czas na dokonanie platnosci. Mi dziś klientka zapłaciła za zamówienie z 05-03. Wiec nie wszyscy to oszusci 🙂
Blokowanie z urzedu przy zakładaniu konta skonczyłoby sie tym ze podawaliby wymyślone telefony. Walka z oszustami trwa już dłuuuugi czas nie tylko na allegro.
Najwazniejsze to wysyłać tylko opłacone zamówienia i ewentualnie pobraniowe. Z resztą w tym z póbami oszustw i wyłudzen musimy sie pogodzić i na nie uważac.
Ta osoba z Lublina działa od bardzo dawna, u kolegi kupowała 2-3 razy w ciągu ostatnich kilku (a może i 10) lat.
Wyjątkowo wredny typ ale dla allegro to szanowany klient ,któremu pozwala się co rusz zakładać nowe konta by dalej utrudniał życie innym użytkownikom a powinie dostać jakiegoś bana dożywotnego na zakupy.
@mwmonety Allegro nie weryfikuje kont przed ich założeniem. Nie mamy czarnych list nazwisk czy numerów telefonów wpisywanych w ustawieniach konta (takie działania byłyby zresztą przeciwskuteczne - utrudniałyby nam znalezienie nowych kont osób, których nie chcemy widzieć w Allegro, bo podawałyby one po prostu inne, fikcyjne dane). Weryfikacja następuje później.
W tej chwili na Allegro nie ma konta z tym numerem telefonu, które nie byłoby zablokowane.
Jest jeszcze teoria paru użytkowników AG 😀 że do zapłaty mogło dojść poza allegro. I pewnie to jest linia obrony allegro. Dlatego nie dają dożywotniego banana
@some100 Ten sam sposób na życie co tutaj https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/towar-wydany-brak-zap%C5%82aty/td-p/99314 tylko miasto inne.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄