anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ostrzeżenie przed osobą, która zamawia i nie płaci

some100
#2 Obserwator#

Chciałem przestrzec przed oszustką (lub oszustem), który działa według tego samego schematu od dłuższego czasu a Allegro oczywiście nic nie jest w stanie z tym zrobić. Osoba ta zakłada na te same dane adresowe nowe konta jednocześnie zamawiając jakiś produkt. Rozpoczyna płatność, której faktycznie nie kończy licząc, że sprzedawca i tak wyśle towar. 

Przekręt mało wyszukany, ale niestety:

- Dziurawy system rejestracji nowych kont w allegro pozwala tej osobie zakładać wiele kont mimo podawania tych samych danych. 

- co z tego, że fałszywe konto zostało po kilku godzinach zablokowane, jak według konsultanta na czacie (i regulaminu allegro) transakcje zawarte przed zablokowaniem są wiążące. I tak muszę czekać tydzień, zanim mogę ubiegać się o zwrot prowizji i wystawić przedmiot ponownie.

- W panelu zamówień nie ma żadnego ostrzeżenia, że konto klienta zostało zablokowane, więc nawet jak allegro zablokuje delikwenta we własnym zakresie, sprzedawca nie dostaje o tym informacji.

Wystarczy wpisać numer telefonu w google, żeby zobaczyć, że ta sama osoba naciąga ludzi od ponad roku i sądząc po liczbie wyszukań numeru, fałszywe zamówienia idą w setki.

https://www.google.com/search?q=500291974

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

_Likos_
#20 Guru#

@some100  w zakładce "zamówienia" widac jego status. Tam widzisz czy zamówienie jest opłacone czy też nie. Jesli płatnośc jest rozpoczeta - nie wysyłam. Jeśli jest - opłacone lub przy odbiorze - wysyłam

Można sobie dla uproszczenia przefiltrowac aby wydrukować tylko opłacone zamówienia.

oznacz moderatorów

some100
#2 Obserwator#

Widać tam status zamówienia i oczywiście nigdy nie wysyłam zamówień, jeśli wpłaty nie widać w systemie. Ale nie widać statusu samego klienta i czy jego profil nie został zablokowany. 

Co może być celowe, bo według regulaminu allegro transakcje zawarte przed zablokowaniem konta klienta są nadal wiążące. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@some100  jeśli mam opłacone zamówienie to tak szczerze mówiąc niewiele mnie obchodzi status konta klienta. Wywiązuje sie ze swego obowiązku i zawartej umowy i wysyłam towar.

Jeśli klien ma w miedzyczasie zablokowane konto to musi to rozwiazać z allegro. Jesli klien nie odbierze paczki wóczas ona do mnie wróci i czekam pisze maila do klienta i czekam na Jego dalsze decyzje.

Praktycznie żadnych dodatkowych kosztów.

oznacz moderatorów

some100
#2 Obserwator#

Jeśli zapłacił, to oczywiste, że towar należy wysłać.

Ale jeśli nie masz opłaconego zamówienia a klient rżnie głupa i dopytuje się gdzie jego paczka, to nie masz żadnego ostrzeżenia nawet, jeśli allegro zidentyfikowało go już jako oszusta i zablokowało mu konto. 

Siedź i czekaj tydzień z zablokowanym towarem, bo może zapłaci... 

oznacz moderatorów

vonNogay
#16 Inspirator#

@some100 Ale po co czekać tydzień? To od dawna działający oszust, wiadomo, że nie zapłaci i można towar od razu wystawiać ponownie.

oznacz moderatorów

some100
#2 Obserwator#

Możesz, ale na własne ryzyko, bo jak co to Ty jesteś osobą, która łamie regulamin. Klient ma 7 dni na wpłatę, wcześniej allegro nawet nie przyjmie zgłoszenia o zwrot prowizji. 

Pewnie, w tej konkretnej sytuacji prawdopodobieństwo, że jednak zapłaci jest zerowe, więc w sumie bez różnicy 🙂

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@some100  no na to że trzeba czekać to już nic nie poradzisz.

Klient musi mieć czas na dokonanie platnosci. Mi dziś klientka zapłaciła za zamówienie z 05-03. Wiec nie wszyscy to oszusci 🙂

Blokowanie z urzedu przy zakładaniu konta skonczyłoby sie tym ze podawaliby wymyślone telefony. Walka z oszustami trwa już dłuuuugi czas nie tylko na allegro.

Najwazniejsze to wysyłać tylko opłacone zamówienia i ewentualnie pobraniowe. Z resztą w tym z póbami oszustw i wyłudzen musimy sie pogodzić i na nie uważac.

oznacz moderatorów

vonNogay
#16 Inspirator#

Ta osoba z Lublina działa od bardzo dawna, u kolegi kupowała 2-3 razy w ciągu ostatnich kilku (a może i 10) lat.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Wyjątkowo wredny typ ale dla allegro to szanowany klient ,któremu pozwala się co rusz zakładać nowe konta by dalej utrudniał życie innym użytkownikom a powinie dostać jakiegoś bana dożywotnego na zakupy.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@mwmonety Allegro nie weryfikuje kont przed ich założeniem. Nie mamy czarnych list nazwisk czy numerów telefonów wpisywanych w ustawieniach konta (takie działania byłyby zresztą przeciwskuteczne - utrudniałyby nam znalezienie nowych kont osób, których nie chcemy widzieć w Allegro, bo podawałyby one po prostu inne, fikcyjne dane). Weryfikacja następuje później.

W tej chwili na Allegro nie ma konta z tym numerem telefonu, które nie byłoby zablokowane.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Jest jeszcze teoria paru użytkowników AG 😀 że do zapłaty mogło dojść poza allegro. I pewnie to jest linia obrony allegro. Dlatego nie dają dożywotniego banana

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów