Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy się mylę, czy allegro zaczęło przestać wliczać odbiór DPD pickup łącznie do czterech wymaganych paczek uprawniających do darmowego podjazdu w ramach allegro ?
Czyli np. 3 x kurier DPD i 10 x odbiór w punkcie DPD = płatny podjazd.
Jeżeli tak to kolejne naciąganie, przecież kurier odbiera te paczki łącznie !!!
Jest jakoś możliwość sprawdzić ilość paczek zleconych do odioru konkretnego dnia ? Jeśli tak to gdzie i jak.
@Puzelek_pl Podjazd dla paczek Allegro DPD Pickup jest darmowy, jeśli przekażesz kurierowi minimum 4 przesyłki - to jest aktualne. Możesz to sprawdzić w zakładce "zamówione przesyłki". Tam przy każdej przesyłce (dla której zamówiono podjazd) znajdują się informacje o zleconym terminie odbioru.
Mnie interesuje czy 4 są liczone łącznie czy osobno - Dpd Kurier i Dpd odbiór w punkcie. Odbiera ten sam kurier. Dostałem dużo dopłat za wrzesień- dlatego pytam jak liczyć a raczej jak wy liczycie.
Wielu użytkowników zgłaszało oszustwa w tych opłatach. Bywało tak, że ktoś zawodził do punktu, a dojazd i tak był naliczany. Sam miałem taki przypadek że zawiozłem wprost na sortownię około 19:00. Następnego dnia w śledzeniu pojawiły się z datą wsteczną wpisy, że był u mnie kurier o 17:00 i to rzekomo on zawiózł paczkę. Sprawdź u siebie. Ja na pół roku przez te oszustwa wyłączyłem DPD, ale teraz z uwagi na szantaż utraty Smart musiałem włączyć.
proszę o odpowiedź
@Puzelek_pl Metody kurierskie i do punktu w przypadku DPD traktowane są jako dwie różne metody dostawy. Jeśli przyjedzie jeden kurier i obsłuży za jednym razem dwa zlecenia, to opłata może nie zostać naliczona. Jeśli jednak oba podjazdy zostaną odebrane osobno, zostanie naliczona opłata. W tej sytuacji musisz doprecyzować tę kwestię bezpośrednio z kurierem, który odbiera od Ciebie przesyłki.
@ko_alka ale co ma doprecyzować z kurierem, jak to Wy naliczacie opłaty za Allegro Dostawy? Pytanie jak to jest w Waszym systemie oznaczone, czy sumuje te 2 rodzaje dostawy, czy nie. Sądząc z Twojej odpowiedzi, to nie.
Cytuję kolegę Pengano:
"Opłata powinna być naliczana wyłącznie wtedy gdy przez Allegro wzywasz podjazd. Niestety Allegro nalicza opłaty za usługi nie zlecone. System DPD samowolnie dokłada usługi dojazdu nawet jeśli w rzeczywistości ich nie było. Reklamacje nic nie dają."
Właśnie tak jest. Dlaczego wprowadzasz w błąd i piszeć o doprecyzowaniu z kurierem. Mnie interesuje dlaczego naliczacie opłatę nawet jak nie korzystam z podjazdu allegro ? Za każde mniej niż 4 lecicie z automatu i jest to wasz wymysł a nie dpd.
@Puzelek_pl Jeśli opłata za podjazd (którego nie zamawiałeś) została naliczona, to złóż reklamację: https://allegro.pl/pomoc/kontakt
Bezsensowna porada. Tłumaczyłem 100 razy na czym polega to oszustwo. DPD wpisuje do systemu że podjazd był, nawet jak go nie było. W procesie reklamacji paniusia od reklamacji zagląda do systemu i widzi: o! jest wpisany podjazd znaczy reklamacja nie ma uzasadnienia. Nie jest badane w procesie reklamacji czy to oszustwo czy nie.
Dlatego Allegro powinno sprawdzać czy podjazd w Allegro był zlecony czy nie, a nie to czy w systemie DPD wpisano podjazd bo oni po prostu oszukują.
DPD lubi naciągać na różne opłaty dodatkowe, mi naliczyli kilka razy opłaty za podjazd którego nie zamawiałem, polecam zmienić kuriera.
@Iron-Bike przy Allegro DPD Pickup, tak jak większości dostaw Allegro Standard, to Allegro nalicza opłaty, nie przewoźnik. Usługi dostaw Allegro sprzedawcom udostępnia Allegro, nie przewoźnik. To co podają, rzadko ma pokrycie w rzeczywistym zdarzeniu. Np. rzekome doliczenia za gabaryt, gdzie przewoźnik nie ma przy przesyłce odnotowanego przeważenia przesyłki.
Kierowanie sprzedawców do przewoźników, z reklamacją naliczenia opłaty za dostawy Allegro Standard jest wprowadzaniem w błąd.
Nie wiem czy to Allegro dolicza jakieś losowe dopłaty za podjazd tudzież za rzekomo przekroczony gabaryt, czy to DPD a Allegro tylko ściąga ze sprzedawcy, to jest kwestia wtórna. Ale jednak problem występuje niemal wyłącznie w przypadku przewoźnika DPD, wystarczy poczytać to forum, przynajmniej kilka razy w tygodniu ktoś pisze że mu coś doliczyli co nie powinni, a ciekawe ilu jest takich którzy nie piszą albo nawet nie wiedzą. Jakoś u innych przewoźników tego nie ma, lub są pojedyncze przypadki. Dlatego ja polecam zmienić kuriera zanim ktoś się natnie. A reklamacje składać do Allegro, za coś płacimy te horrendalne prowizje, to niech się za nas użerają z przewoźnikiem.
@Iron-Bike reklamacje należy wyłącznie składać do Allegro. Przewoźnik, jeśli nie masz z nim umowy, nie jest dla Ciebie stroną. Zresztą regulamin wyraźnie o tym mówi:
Sprzedający może złożyć reklamację na Usługę Dostawy przewidzianą w niniejszym Regulaminie, jeżeli Usługa Dostawy nie została zrealizowana przez Spółkę lub została zrealizowana nienależycie, wbrew postanowieniom Regulaminu. Sprzedający może złożyć również reklamację dotyczącą pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także reklamację z tytułu nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA lub nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usługi i Usługi Dodatkowej opłacanych przez Sprzedającego Spółce.
Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA i nieprawidłowego naliczenia opłat dotyczących Usług i Usług Dodatkowych będą rozpatrywane przez Spółkę w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty złożenia reklamacji przez Sprzedającego.
Reklamacje dotyczące korzystania z Usługi Dostawy, pobrania środków pieniężnych od Adresata lub przekazania pobranych środków, dokonanego przez Dostawcę w ramach Usługi świadczonej w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA, a także nieprawidłowego działania Funkcjonalności WzA bądź naliczenia opłat dotyczących Usług i Usług Dodatkowych, mogą być składane listownie na adres Spółki lub drogą elektroniczną przy wykorzystaniu formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=44362df6-b15a-4eac-a24c-c534495b1bda
https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/16
Na początku załącznika jest tutorial:
- spółka = Allegro;
- usługa = większość usług Allegro Standard.
Co do reklamowania usług Allegro One wszystko jest w innym załączniku - https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-one-by-allegro-yPq4eMyKlso
Choć jest tam spore minięcie się Allegro z prawdą:
„Nadawca” – podmiot, który zawarł z Operatorem umowę o świadczenie Usługi; co do zasady Sprzedający w rozumieniu Regulaminu Allegro, z wyłączeniem sytuacji, w której Przesyłka jest zwracana przez Kupującego Sprzedającemu z wykorzystaniem Kodu Zwrotu Przesyłki w związku ze zwrotem Towaru, w której to Kupujący występuje jako Nadawca Przesyłki;
No, kurka wodna, nie. Sprzedawca nie zawiera z żadnym przewoźnikiem umowy w sprawie Allegro One, a sama usługa dostawy jest chamsko narzucona przez Allegro, jeśli ktoś chce mieś "Smarka". Na szczęście Allegro mięknie jak się trzymasz twardo twierdzenia, że nie jesteś nadawcą w myśl prawa pocztowego i przewozowego (sprawdzone osobiście). Cóż stoją one deczko wyżej jak regulamin Allegro, w razie sprawy sądowej Allegro leży i kwiczy.
Opłata powinna być naliczana wyłącznie wtedy gdy przez Allegro wzywasz podjazd. Niestety Allegro nalicza opłaty za usługi nie zlecone. System DPD samowolnie dokłada usługi dojazdu nawet jeśli w rzeczywistości ich nie było. Reklamacje nic nie dają.