Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Nadałam paczkę zamówienia de53a980-c320-11f0-a15d-abfa98d9197c prawidłowo. Produkt był w kartoniku, owinięty folią, dodatkowo zabezpieczony dodatkowym kartonem oraz folią sterczową. Opakowanie było wykonane zgodnie ze standardami.
Klient zgłosił, że paczka została rozcięta, a jej zawartość zaginęła. Informację o rozcięciu przesyłki mam wyłącznie od klienta — nie mam pewności, kiedy ani w jaki sposób faktycznie doszło do utraty zawartości. Nie mam żadnej realnej możliwości zweryfikowania, co wydarzyło się w sortowni lub podczas transportu.
Zasugerowałam złożenie reklamacji do przewoźnika. Reklamacja DPD została rozpatrzona, jednak wygląda na to, że przewoźnik oceniał ją jedynie pod kątem uszkodzenia, a nie utraconej zawartości, co jest kluczową różnicą. Odwołanie również nie przyniosło skutku.
Ani ja jako sprzedający, ani kupujący nie czujemy się winni tej sytuacji, dlatego kupujący złożył wniosek w ramach Ochrony Kupujących.
Proszę o informację, jaką winę przypisujecie mi w tej sprawie.
Skoro:
paczka została zapakowana poprawnie,
nie mam możliwości ustalenia, kiedy faktycznie doszło do utraty zawartości,
przewoźnik rozpatrzył reklamację pod niewłaściwym kątem,
a wszystkie informacje o rzekomym rozcięciu mam jedynie od klienta,
to dlaczego mam ponosić za to odpowiedzialność?
Proszę o wyjaśnienie jak to ma być teraz rozwiązane Dodam ze jakieś 2 miesiące temu była podobna sytuacja i to wszystko DPD @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@AlleMakijazPL napisałaś dokładnie to samo w wiadomości do złożonego wniosku do Allegro Ochrona Kupujących, więc póki co poproszę Cię o cierpliwość. Kupująca złożyła wniosek dwie godziny temu, więc na ten moment nie pozostaje nic innego niż poczekanie na decyzję i odpowiedź w tym wniosku.
tak napisałam e-mail ale również chciałam uzyskać inf. od innych czy spotkali się takimi sytuacjami
bo jak można odrzucić reklamacje i napisać ze zapakowanie nie było poprawne w przypadku kiedy paczkę ktoś celowo przeciął i wyjął zawartość
co ma wspólnego wiec zapakowanie z celowym działaniem kogoś kto miał złe zamiary
proszę się do tego odnieść dlaczego dochodzi do takich sytuacji
Tu sprawa jest prosta. Kupujący odebrał przesyłkę z widocznym uszkodzeniem opakowania (rozcięcie)? To kończy sprawę, bo odbiór takiej możliwości przesyłki jest równoznaczny ze zrzeczeniem się wszelkich roszczeń od przewoźnika. Nie ma żadnej możliwości tego podważyć czy wznowić.
A co to dla mnie oznacza?
Pierwszy raz jestem w takiej sytuacji
Strach tu cos sprzedawać
Każdy moze odebrać paczke i powiedzieć ze byla pusta a zwrot wziąść x Pok
Trudna to dla mnie sytuacja
Itd
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że gdy kupujący wypełnił wniosek, od razu dostałam wiadomość, że mam się do niego ustosunkować — i zrobiłam to natychmiast. Odpisałam od razu, szczegółowo i konkretnie.
A wiecie co?
Nikt nawet nie odpisał. Zero reakcji. Zero odpowiedzi. Zero potwierdzenia, że ktokolwiek przeczytał mój komentarz.
I mimo że ustosunkowałam się zgodnie z procedurą, to i tak pieniądze zostały wypłacone kupującemu, a mnie po prostu obciążono kosztami. Bez rozmowy, bez analizy, bez sprawdzenia faktów. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ wniosek został zaakaceptowany i doliczono mi ten ksozt do rachunku jestem tym zbulwersowana
nie dosć ze paczkę ktoś celowo uszkodził to ja mam za to mieć doliczony koszt ?
prosze o pomoc w wyjaśnieniu tej sytuacji
@AlleMakijazPL Czy kupujący zgłosił to do przewoźnika i został sporządzony protokół szkody zawierający dokładnie co było nie tak? Bo z tego wszystkiego wynika że zgłosił jedynie uszkodzenia opakowania, a nie brak zawartości przesyłki.
Kupujący kupil perfum 485 zl na drugi dzień po odebraniu paczki założył dyskusje wpis byl ze paczka byla rozerwana i nie było w niej perfum .Wyslal tez zdjecia
Faktycznie, karton byl z dziurą wielkości dłoni która spokojnie by weszła aby wyjąć produkt.
Następnie poprosiłam o złożenie reklamacji do przewoźnika
A przewoźnikiem byl Allrgro delivery
Po kilku dniach otrzymal inf odrzucenie reklamacji a powodem jest ze sprzedający nie zapakował paczki poprawnie
A ja nadałam paczke perfum w kartonie plus folia separory kartonowe i to wszystko w karton strecz .
Poprosiłam o odwolanie
Dzis o 12 napisał ze odrzucili odwolanie A zaraz za tym przyszło z allegro zapytanie czy udało sie rozwiązać problem jeśli nie wniosek i Kupujący zgłosił ochronę zanim ja cokolwiek mogłam zrobić
Napisałam email a zaraz za nim ze zaakceptowali wypłatę i ze doliczą mi do rachunku
To sie w głowie nie mieści
@AlleMakijazPL Na drugi dzień po odebraniu?To wcześniej dziury i braku nie zauważył?Na prawdę w głowie się nie mieści co tu się wyprawia.
Przecież Allegro Delivery miało brać całą odpowiedzialność za przesyłki na siebie.Jak to się ma do tego przypadku?
Coraz większe pole do działania dla cwaniaków i oszustów.
Masz te zdjęcia co przesłał?
Tak w dyskusji załączył zdjecia Ale co z tego
Wszystko dzis sie rozegrało w 2 h
Tu jeszcze jest kwestia kiedy został sporządzony protokół. Jeżeli po odbiorze, to niestety jest to za późno.
Jak paczka jest uszkodzona to najpierw robi się weryfikację zawartości (na protokół otwarcia), a potem ewentualnie w razie konieczności spisuje protokół szkody (może to być jeden dokument). Następnie adresat może zdecydować czy:
- odbiera przesyłkę bez zastrzeżeń
- odbiera przesyłkę z zastrzeżeniem zgłoszenia reklamacji
- odmawia odbioru i prosi o zwrot do nadawcy
- odmawia odbioru i zastrzega ubieranie się o odszkodowanie
Jest też jeszcze jedna możliwość zamiast weryfikować przesyłkę i jej zawartość przed odbiorem, można odmówić odbioru i poprosić o pozostawienie w oddziale w celu spisania protokołu szkody (komisyjnego takiego, gdzie poza trzema pracownikami można mieć świadka (wtedy może być dwóch pracowników w drodze wyjątku), a protokół podpisują wszyscy). Wtedy kurier zostawia awizo.
Nie było protokołu
@AlleMakijazPL Skoro nie było protokołu to kto składał reklamację?Bo rozumiem że kupujący.Zatem na jakiej podstawie to zrobił? Skoro odebrał przesyłkę i nic nie zgłosił to znaczy że nie miał zastrzeżeń do momentu... aż pomyślał że może naciągnąć.
Tak, kupujący sam zlozyl reklamacje tytułem uszkodzenie paczki i zawartości
Ale tu chodziło uszkodzenie paczki i utraty zawartości
Reklamacje odrzucili bo zle wybral powod
Jednak konsekwencje wszystkiego ponoszę ja tak działa Allegro protect
@ART_FOTO napisał(a):
Skoro odebrał przesyłkę i nic nie zgłosił to znaczy że nie miał zastrzeżeń do momentu... aż pomyślał że może naciągnąć.
Ja uważam, że to tutaj należy szukać przyczyny całej tej sytuacji. Nie ma miesiąca w którym ktoś nie próbuje naciągnąć, bądź zwraca niekompletny towar. Odkąd założyliśmy kamery i oklejamy paczki z taką informacją o około 90% spadły zgłoszenia braków w przesyłkach. Rekordzistką była Pani, która zgłosiła brak 5kg gwoździ w paczce, a po otrzymaniu zdjęcia z kamery nagle się znalazły i jak wyjaśniła wyrzuciła je z pudełkiem bo myślała że było puste 😁 Klienci są jak sztuczna inteligencja, szybko się uczą 😉
no niestety i mnie dopadła ta cała sytuacja z naciągaczami
tak sobie myślę teraz ze ten perfum jednak był - bo on był bardzo spokojny
nie narzekał na sytuacje był miły i komunikatywny
teraz jak mu napisałam, ze proszę o wysłanie mi treść reklamacji oraz obu odpowiedzi napisał ze wyjechał ze dopiero po nowym roku może mi to wysłać .
czuje się oszukana całą tą sytuacją a Allegro nie spojrzało na to obiektywnie
teraz wystarczy kupić - zgłosić ze nic nie było , a DPD uzna winę OPAKOWANIA Allegro wypłaci z Pok a ty sprzedawco otrzymasz ich zwrot do rachunku - to się w głowie nie mieści
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@pecela Pytanie, czy było to dostarczenie do rąk własnych czy odbiór w automacie.
Jak to było do automatu, to na ekranie jest stosowna opcja. Jak nie kliknie się w odpowiednią opcję, że ma się uwagi do przesyłki, a opakowanie było uszkodzonego, to niestety zgodnie z prawem kończy to sprawę.
Protokół szkody nie jest bezwzględnie wymagany. W rozporządzeniu w sprawie reklamacji usługi pocztowej mamy:
3) kopię protokołu sporządzonego przez operatora pocztowego bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki rejestrowanej lub stwierdzonych ubytkach jej zawartości - w przypadku przyjęcia tej przesyłki przez adresata - albo
4) oświadczenie o stwierdzonych ubytkach lub uszkodzeniach przesyłki rejestrowanej złożone przez przyjmującego tę przesyłkę bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki;
Czyli zamiast protokołu szkody może być oświadczenie. Takie oświadczenie składa się na dokumentach przesyłki (obecnie na terminalu kuriera).
@pecela Dlatego dla mnie działania Allegro jest niejasne, skoro zgłoszenie miało miejsce dopiero na drugi dzień.
Z drugiej strony nie wiem jak to działa w DPD, bo automaty nie maja wyświetlaczy.Chyba że wszystko robi się w aplikacji. Tak czy inaczej zgłoszenie dzień po odebraniu przesyłki dyskwalifikuje jakąkolwiek reklamację.