Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Panel "jakość sprzedaży" nie bierze pod uwagę paczki w ruchu. Dodaję terminowo numer nadania przesyłki, a i tak w jakości sprzedaży widnieje - brak wysyłki przez co spada ilość punktów. Mam tą opcję jako darmowa wysyłka i zależy mi na niej. Co mam w tym wypadku zrobić, żeby "wysyłka w terminie" uwzględniała te wysyłki jako nadane?
Na początku roku używałem EasyUploader, potem sam (jako, że jestem też programistą) napisałem prosty skrypt do podawania numerów przez API. Jak wpisuję ręcznie to też nie ma żadnej różnicy.
Dodam, że wysyłam jeszcze przez Allegro Paczkomaty oraz kurier Inpost i tutaj nie ma żadnych problemów. Po wpisaniu numeru przesyłki jest on brany pod uwagę.
Czy ktoś ze sprzedawców którzy wysyłają poprzez Paczka w RUCHu mógł by sprawdzić u siebie jak to wygląda z "wysyłką w terminie" w jakości sprzedaży? Z góry dziękuję za pomoc.
@FishBeat Nie odnotowaliśmy żadnych problemów technicznych w naszych narzędziach, jeśli chodzi o dodawanie numerów przesyłek do paczek w Ruchu, więc komplikacje leżą najprawdopodobniej po stronie Twojego skryptu. Dlatego gorąco polecam nasz profil na GitHubie, na gdzie wypowiadają się nasi programiści od API. Mam nadzieję, że wspólnie, szybko uda Wam się znaleźć rozwiąznie.
Byłem juz na GITHub zanim tutaj zacząłem pisać. Ręcznie dodaję i też jest to samo. Kurier Inpost i Allegro paczkomaty działają poprawnie. To nie jest wina skryptu.
@FishBeat Czy mógłbyś podać mi kilka przykładowych numerów przesyłek, z którymi miałeś problem? Skonsultuję Twoją sprawę z właściwym zespołem, ale potrzebuję więcej szczegółów.
Przed chwilą pobrałem raport i oto one (wszystkie dotyczą paczki w RUCHu). Wklejam z tabeli kilka przykładowych
7f44a350-fb8c-11eb-82f9-15f3d8a18512 | RUCH | 2100410502366 | RUCH | 2100410502366 | Tak | Nie | 1 dzień | 13.08.2021 14:31 | Brak | 13.08.2021 23:59 | Tak |
6752cf92-f9d6-11eb-aba1-17e51f3d4cf4 | RUCH | 2100409785503 | RUCH | 2100409785503 | Tak | Nie | 1 dzień | 10.08.2021 16:18 | Brak | 11.08.2021 23:59 | Tak
|
13dcada1-ed78-11eb-b914-0f37bbac49c0 | RUCH | 2100406619153 | RUCH | 2100406619153 | Tak | Nie | 1 dzień | 26.07.2021 16:24 | Brak | 27.07.2021 23:59 | Tak |
@FishBeat Przekazałam to zgłoszenie do weryfikacji. Na Twoim koncie sprawdzono dane z ostatnich 30 dni. Otrzymałam informację, że jeśli chodzi o RUCH, to na 13 zamówień nie otrzymaliśmy od przewoźnika żadnego statusu o wysyłce.
Pamiętaj, że ważne jest przekazywanie w poprawnej, pełnej formie, adresu mailowego klienta (można go pobrać z zamówienia Allegro - "kopiuj adres e-mail"). Nie bez znaczenia jest też narzędzie, z jakiego korzystasz. Zalecamy korzystanie z dedykowanych narzędzi nadawczych (artykuł gdzie są one wymienione) albo Wysyłam z Allegro. Wtedy masz pewność, że ten zamaskowany adres mailowy zostanie przekazany poprawnie.
Możesz oczywiście korzystać z innych narzędzi, np. zewnętrznych typu Baselinker, albo stworzonych przez siebie, ale nie damy wtedy gwarancji, że przewoźnik otrzyma ten zamaskowany adres mailowy w poprawnej formie.
Podsumowując - sprawdź etykiety do tych zamówień pod kątem poprawności adresu mailowego odbiorcy. Czy jesteś pewny, że kiedy uzupełniasz dane ręcznie, podajesz poprawny adres mailowy?
Dedykowane narzędzie dla metody Paczka w RUCHU to: https://importer.
Dziękuję za odpowiedź - proszę mi w takim razie wyjaśnić po co jest to ręczne wklepywanie numerów przesyłek skoro one i tak nie są brane pod uwagę bo trzeba (jak się dopiero teraz okazuje) korzystać ze specjalnych narzędzi które będą poprawnie przekazywać adres mailowy. Chętnie bym to zrobił, ale tam jest mozliwość wpisania tylko i wyłącznie numeru nadania. Po co się go w takim wypadku wpisuje? Co to daje jeżeli ani wy ani kupujący nie mogą sprawdzić statusu paczki na podstawie tego numeru?
@FishBeat Tak, jak pisałam kluczowe jest poprawne przekazywanie adresów mailowych. Jeśli o to zadbasz, problemy nie powinny się powtarzać.
Gdzie ja mam te adresy mailowe przekazywać i w jaki sposób? Po co w takim wypadku mam ręcznie wpisywac numer nadania jeżeli teraz się okazało, że mam dodatkowo adresy mail poprawnie wpisywać. Dlaczego problem ten występuje tylko w przypadku Paczka w RUCHu?
@FishBeat Podczas nadawania przesyłki. Tak, żeby w systemie przewoźnika widniał ten sam adres mailowy, który przypisany jest do danego zamówienia w Allegro.
Czyli jeżeli tego adresu mail nie będzie to bez sensu jest wpisywanie tych numerów nadań, tak?
@nat_not czy jest jakiś problem z odpowiedzią? Chciałem się dopytać o szczegóły i sens ręcznego wpisywania tych numerów nadań.
@FishBeat Jeśli przewoźnik nie otrzyma poprawnych danych (adresu mailowego), nie przekaże do nas informacji o przesyłce. Ręczne uzupełnianie numerów nadań, jeśli przewoźnik nie otrzymał poprawnych danych, nic tu nie zmieni.
No to słabo. Czyli parametr "numer nadania" w jakości sprzedaży jest całkowicie bez sensu. Cóż, dziękuję przynajmniej za szczerą odpowiedź i jednoznaczne rozwianie wątpliwości. Dziwne jest tylko, że wystarczy wejść na dowolną stronę z ogólnym trackingiem:
https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek
https://furgonetka.pl/zlokalizuj/
Wpisać numer i w odpowiedzi otrzymać aktualny status dowolnej przesyłki. Czy to takie trudne dla waszych programistów? Czy na prawdę trzeba aż tak komplikować wszystkim (zarówno sprzedającym jak i kupującym którzy co chwilę się dopytują o status przesyłki bo w allegro mają status "oczekuje na nadanie")?