anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Paczka w RUCHU, a jakość sprzedaży

FishBeat
#12 Orędownik#

Panel "jakość sprzedaży" nie bierze pod uwagę paczki w ruchu. Dodaję terminowo numer nadania przesyłki, a i tak w jakości sprzedaży widnieje - brak wysyłki przez co spada ilość punktów. Mam tą opcję jako darmowa wysyłka i zależy mi na niej. Co mam w tym wypadku zrobić, żeby "wysyłka w terminie" uwzględniała te wysyłki jako nadane?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@FishBeat @FishBeat Czy korzystasz z jakiegoś zewnętrznego oprogramowania do wprowadzenia numeru przesyłek? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

Na początku roku używałem EasyUploader, potem sam (jako, że jestem też programistą) napisałem prosty skrypt do podawania numerów przez API. Jak wpisuję ręcznie to też nie ma żadnej różnicy.

Dodam, że wysyłam jeszcze przez Allegro Paczkomaty oraz kurier Inpost i tutaj nie ma żadnych problemów. Po wpisaniu numeru przesyłki jest on brany pod uwagę.

Czy ktoś ze sprzedawców którzy wysyłają poprzez Paczka w RUCHu mógł by sprawdzić u siebie jak to wygląda z "wysyłką w terminie" w jakości sprzedaży? Z góry dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@FishBeat Nie odnotowaliśmy żadnych problemów technicznych w naszych narzędziach, jeśli chodzi o dodawanie numerów przesyłek do paczek w Ruchu, więc komplikacje leżą najprawdopodobniej po stronie Twojego skryptu. Dlatego gorąco polecam nasz profil na GitHubie, na gdzie wypowiadają się nasi programiści od API. Mam nadzieję, że wspólnie, szybko uda Wam się znaleźć rozwiąznie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

Byłem juz na GITHub zanim tutaj zacząłem pisać. Ręcznie dodaję i też jest to samo. Kurier Inpost i Allegro paczkomaty działają poprawnie. To nie jest wina skryptu.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@FishBeat Czy mógłbyś podać mi kilka przykładowych numerów przesyłek, z którymi miałeś problem? Skonsultuję Twoją sprawę z właściwym zespołem, ale potrzebuję więcej szczegółów. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

Przed chwilą pobrałem raport i oto one (wszystkie dotyczą paczki w RUCHu). Wklejam z tabeli kilka przykładowych

7f44a350-fb8c-11eb-82f9-15f3d8a18512RUCH2100410502366RUCH2100410502366TakNie1 dzień13.08.2021 14:31Brak13.08.2021 23:59Tak
6752cf92-f9d6-11eb-aba1-17e51f3d4cf4RUCH2100409785503RUCH2100409785503TakNie1 dzień10.08.2021 16:18Brak11.08.2021 23:59

Tak

 

13dcada1-ed78-11eb-b914-0f37bbac49c0RUCH2100406619153RUCH2100406619153TakNie1 dzień26.07.2021 16:24Brak27.07.2021 23:59Tak
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@FishBeat Przekazałam to zgłoszenie do weryfikacji. Na Twoim koncie sprawdzono dane z ostatnich 30 dni. Otrzymałam informację, że jeśli chodzi o RUCH, to na 13 zamówień nie otrzymaliśmy od przewoźnika żadnego statusu o wysyłce. 


Pamiętaj, że ważne jest przekazywanie w poprawnej, pełnej formie, adresu mailowego klienta (można go pobrać z zamówienia Allegro - "kopiuj adres e-mail"). Nie bez znaczenia jest też narzędzie, z jakiego 
korzystasz. Zalecamy korzystanie z dedykowanych narzędzi nadawczych (artykuł gdzie są one wymienione) albo Wysyłam z Allegro. Wtedy masz pewność, że ten zamaskowany adres mailowy zostanie przekazany poprawnie. 

Możesz oczywiście korzystać z innych narzędzi, np. zewnętrznych typu Baselinker, albo stworzonych przez siebie,  ale nie damy wtedy gwarancji, że przewoźnik otrzyma ten zamaskowany adres mailowy w poprawnej formie.

Podsumowując - sprawdź etykiety do tych zamówień pod kątem poprawności adresu mailowego odbiorcy. 
Czy jesteś pewny, że kiedy uzupełniasz dane ręcznie, podajesz poprawny adres mailowy?


Dedykowane narzędzie dla metody Paczka w RUCHU to: 
https://importer.paczkawruchu.pl/index.html

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

Dziękuję za odpowiedź - proszę mi w takim razie wyjaśnić po co jest to ręczne wklepywanie numerów przesyłek skoro one i tak nie są brane pod uwagę bo trzeba (jak się dopiero teraz okazuje) korzystać ze specjalnych narzędzi które będą poprawnie przekazywać adres mailowy. Chętnie bym to zrobił, ale tam jest mozliwość wpisania tylko i wyłącznie numeru nadania. Po co się go w takim wypadku wpisuje? Co to daje jeżeli ani wy ani kupujący nie mogą sprawdzić statusu paczki na podstawie tego numeru?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@FishBeat Tak, jak pisałam kluczowe jest poprawne przekazywanie adresów mailowych. Jeśli o to zadbasz, problemy nie powinny się powtarzać.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

Gdzie ja mam te adresy mailowe przekazywać i w jaki sposób? Po co w takim wypadku mam ręcznie wpisywac numer nadania jeżeli teraz się okazało, że mam dodatkowo adresy mail poprawnie wpisywać. Dlaczego problem ten występuje tylko w przypadku Paczka w RUCHu?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@FishBeat Podczas nadawania przesyłki. Tak, żeby w systemie przewoźnika widniał ten sam adres mailowy, który przypisany jest do danego zamówienia w Allegro. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

Czyli jeżeli tego adresu mail nie będzie to bez sensu jest wpisywanie tych numerów nadań, tak?

oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

@nat_not czy jest jakiś problem z odpowiedzią? Chciałem się dopytać o szczegóły i sens ręcznego wpisywania tych numerów nadań.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@FishBeat Jeśli przewoźnik nie otrzyma poprawnych danych (adresu mailowego), nie przekaże do nas informacji o przesyłce. Ręczne uzupełnianie numerów nadań, jeśli przewoźnik nie otrzymał poprawnych danych, nic tu nie zmieni.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

No to słabo. Czyli parametr "numer nadania" w jakości sprzedaży jest całkowicie bez sensu. Cóż, dziękuję przynajmniej za szczerą odpowiedź i jednoznaczne rozwianie wątpliwości. Dziwne jest tylko, że wystarczy wejść na dowolną stronę z ogólnym trackingiem:

https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek

https://furgonetka.pl/zlokalizuj/

Wpisać numer i w odpowiedzi otrzymać aktualny status dowolnej przesyłki. Czy to takie trudne dla waszych programistów? Czy na prawdę trzeba aż tak komplikować wszystkim (zarówno sprzedającym jak i kupującym którzy co chwilę się dopytują o status przesyłki bo w allegro mają status "oczekuje na nadanie")?

oznacz moderatorów