Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@nat_not Klient zakupił towar z opcją Smart. Umowa Allegro i Pocztexu zmieniła się radykalnie. Wysłanie paczki za pomocą Allegro o wymiarach 100*60*30 kosztowałoby 9,99+99zł kosztów dodatkowych. Paczki nadaliśmy Pocztexem przez Alsendo (nie poprzez opcję Allegro Pocztex), a Allegro i tak obciążyło nas kosztami wysyłki, mimo że nie skorzystaliśmy z narzędzia Wysyłam z Allegro. W tym momencie mam obciążenie i z Allegro i z Alsendo za tę samą przesyłkę. Taki sam błąd dotyczy pozosatałych przesyłek nadanych od 1 listopada. np e408c290-9aa7-11ef-b982-0f8f26404a3e
Czy nadając przesyłki, skopiowaliście cały adres mailowy Kupującego xxx+yyy@allegromail.pl? Prawdopodobnie w tym tkwi problem, przesyłka i tak została powiązana z Allegro (jakoś?). Musielibyście usunąć część ze znakiem "+" z maila - zostanie xxx@allegromail, ponieważ taki mail identyfikuje już tylko Kupującego, a nie transakcję.
@iosveglio Najprawdopodobniej masz rację. Pamiętam wątki na ten temat i faktycznie było to problemem.
@DobraWelna-eu zgodnie z tym:
"Klient kupił jeden z Twoich przedmiotów. Jego mejl będzie mieć postać stałykodnadawcy+identyfikatortransakcji@allegromail.pl, na przykład 8awgqyk6a5+cub31c122@allegromail.pl.
8awgqyk6a5 to stały element adresu dla tego konkretnego klienta – wszystkie mejle od tego klienta będą zawierały ten fragment.
cub31c122 to identyfikator konkretnego zamówienia, więc będzie inny przy każdym zamówieniu."
Przy nadawaniu przez zewnętrzne narzędzia musicie usuwać z tego zaszyfrowanego maila "+identyfikatortransakcji"
Podając tylko stałykodnadawcy@allegromail.pl wiadomość trafia bezpośrednio na skrzynkę mailową kupującego z pominięciem systemów Allegro identyfikujących konkretną transakcję.
W szczegółach zamówienia przydałby się osobny przycisk do kopiowania adresu mailowego bezpośrednio do skrzynki odbiorczej kupującego - bez identyfikatora transakcji.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@komis-bell dziękuję za Twoją sugestię. Przekazuję 🙂
@nat_not kiedy nie podawaliśmy całego adresu, to w Allegro nie zmieniał się status przesyłki automatycznie i nie było informacji, że przesyłka dociera terminowo. Klient nie miał również informacji od Allegro o dostawie. Dostaliśmy zalecenie od Allegro, żeby podawać cały adres. No to teraz pozostaje pytanie w jaki sposób usunąć podwójne obciążenie, które się wygenerowało.
@DobraWelna-eu skierowałam Twój przypadek do weryfikacji i gdy ustalę szczegóły, wrócę do Ciebie z informacją w sprawie naliczonych kosztów.
Czy coś wiadomo w sprawie naliczania? Z Alsendo otrzymaliśmy taką odpowiedź: "
Dzień dobry,
po zweryfikowaniu zgłoszonej przez Państwa sprawy z rozliczeniem przesyłki PX6909290726:
Wg. informacji z Allegro https://help.allegro.com/sell/pl/a/metody-dostawy-poczty-polskiej-i-pocztex-informacje-dla-sprzedaja... dla serwisu wysyłki w ramach Pocztex - maksymalna waga: 20 kg maksymalne wymiary: 70 cm x 60 cm x 60 cm
W platformie Apaczka - zlecenie przesyłki zostało wygenerowane wg. rozmiarów i wagi Waga dekl.: 20.0, Waga bill.: 20.0, Wymiary: 102x60x30, Gabaryt: 2XL
W tym przypadku serwis Allegro nie powinien obciążyć za tą przesyłkę, gdyż i tak nie dało by się jej wygenerować w podanych wymiarach - w ramach wysyłki Allegro Pocztex.
Sugeruję zgłoszenie sprawy do Allegro, wraz ze zwróceniem uwagi na podane wymiary przesyłki."
@DobraWelna-eu Przepraszam, że wciąż czekasz. Weryfikuje jeszcze kwestię naliczania opłat, wysłałam ponaglenie w Twojej sprawie i wrócę z informacją gdy tylko otrzymam odpowiedź.
Jaką miałeś ustawioną opcję dostawy. Kurier Pocztex i Allegro Kurier Pocztex to dwie odrębne usługi. Na screenach Allegro naliczyło opłaty za tą drugą usługę.
Oczywiście zgłoś to też do Alsendo.
Dzień dobry,
Czy udało się rozwiązć sprawę?? Mam podobny problem z przesyłkami przekraczajacymi 700x600x600. W Listopadzie nadalismy prawie 200 paczek przekraczających 700x600x600. E-nadawca Poczty Polskiej przesyłki zakwalifikował jako Allegro Kurier Pocztex i przekazał je do rozliczenia z Allegro, chociaż przesyłek o takich gabarytach nie da sie nadać jako Allegro Kurier Pocztex przez Wysyłam z Allegro czy API WzA (system zwraca błąd zbyt dużej przesyłki). Opłaty przez allegro nie zostały jeszcze naliczone, natomiast spodziewam się ich za kilka dni. Poczta Polska twierdzi, że nie mogą pomóc i wg. nich system działa prawidłowo (system wciąż przyjmuje paczki przekraczające dopuszczalny gabaryt), a allegro na chwilę obecną nie widzi podstaw do działania i reklamacji ponieważ opłaty nie zostały jeszcze naliczone....
Kamil
@DobraWelna-eu Przepraszam, że czekałeś. Otrzymałam informację, abyś skontaktował się z obsługą narzędzia, z którego korzystasz w celu potwierdzenia czy mają oni integracje z Allegro.
Czy przy nadawniu paczek podajesz zamaskowany adres mailowy? Jest to niezbędne, abyśmy mogli prawidłowo zaczytywać opłaty i automatycznie przypisujemy wtedy numer paczki do zamówienia.
Korzystamy z baseliker i API E-nadawca (dostawcą jest Poczta-Polska), przy nadawaniu były automatycznie podane zamaskowane adresy mailowe. Proszę jeszcze raz przeczytać mój post.
@Semer35 Przepraszam za pomyłkę i oznaczenie w poprzedniej mojej odpowiedzi. W Twoim przypadku, również będzie to kwestia integratora - przykro mi, ale nie jestem w stanie pomóc w sprawie opłat, jeśli nie zostały jeszcze one naliczone.
Tutaj wina jest tylko i wyłącznie po stronie Allegro i to chyba wynika tylko z pazerności. Przerabialiśmy ten temat wielokrotnie. Jeżeli sprzedawca (obojętnie gdzie zamówi przesyłkę) poda cały zamaskowany adres to wy mu od razu naliczacie opłatę bez żadnej weryfikacji. Jeżeli zaś nie poda całego maskowanego adresu to kupujący nie mogą śledzić statusów wysyłek i często przez to nie odbierają paczek, nie mówiąc już o tym, że lecą statystyki za nieterminowe nadania. Bardzo dużo wątków wymieniliśmy z Furgonetką - oni też mieli dużo skarg od sprzedawców na podwójne obciążenia przez Allegro i dlatego wprowadzili automatyczne obcinanie adresów kupujących z Allegro.
Allegro - temat jest wam od bardzo dawna znany, czy macie zamiar coś z tym w końcu zrobić?
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Proszę zapoznać się treścią mojej wiadomości - napisałem tam, że wysyłamy przez furgonetkę, a oni automatycznie ucinają adresy żebyście nie naliczali sprzedawcom podwójnych opłat za wysyłkę. Niestety odbija się to kosztem zaniżonych statystyk. Proszę o merytoryczną odpowiedź czy macie zamiar coś z tym zrobić?
Tłumaczę, że nie ma takiego przykładu ponieważ od wielu lat wysyłamy przez furgonetkę z uciętymi adresami mail żeby uniknąć dodatkowych opłat tracąc przy tym na jakości sprzedaży. Taki przykład przedstawił wam sprzedający @DobraWelna-eu
Wszyscy brokerzy kurierów mają z wami ten sam problem. Furgonetka nie mogąc z wami dojść do porozumienia postawiła na radykalny krok i ucina wasze adresy mailowe z automatu żeby nie dochodziło do takich sytuacji.
Aa, i dodam jeszcze, że nie ma znaczenia czy ktoś ma wyłączonego smarta oraz to całe wasze delivery. Wystarczy, że poda pełny adres mailowy u kuriera i już mu naliczacie opłatę.
Jeżeli dalej nie wiecie o czym mowa to proszę, skontaktujcie się dowolnym brokerem, a najlepiej z Furgonetką (mają już doświadczenie w tej materii) - oni dokładnie i rzeczowo wyjaśnią wam na czym polega problem po waszej stronie.