anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pomocy - sprzedałem ostatnio zderzak do auta, kupujący pisze do mnie ze zderzak jest pęknięty

Patryk-Jedrzej07
#8 Zapaleniec#

Cześć, mam pewien problem, sprzedałem ostatnio zderzak do auta, który był cały, nie popękany. Kupujący odebrał paczkę od kuriera, a po godzinie pisze do mnie ze zderzak jest pęknięty. Nie spisał protokołu ani nie otworzył przy kurierze. Co Robić z takim faktem ?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

mwmonety
#21 Demiurg#

Jako sprzedawca musisz rozpatrzyć jego reklamację ,zwrócić mu środki (on towar ,chyba że go nie chcesz) i samemu zareklamować usługę w firmie której nadawałeś. Wygrać ci będzie ciężko bo zapewne uznają że zbyt słabo zabezpieczona ,ale próbować możesz.

oznacz moderatorów

Patryk-Jedrzej07
#8 Zapaleniec#

Byłem dzisiaj w e paka. I babeczka powiedziała, że ma zdjęcia tego zderzaka jak był spakowany i może potwierdzić że wszystko było w porządku. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Patryk-Jedrzej07 protokół można spisać do 7 dni jak nie było widać uszkodzeń paczki z zewnątrz 🙂 Więc spiszcie protokół potem reklamacja, sprzedałeś jako firma czy osoba prywatna ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Patryk-Jedrzej07
#8 Zapaleniec#

Cześć, sprzedałem jako osoba prywatna, w tym problem ze kupujący nie chce zgłosić się do kuriera aby spisać protokół 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To odrzuć reklamację jak sprzedałeś jako osoba prywatna, poczytaj o zasadach kto odpowiada za przesyłkę w takiej sytuacji.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Patryk-Jedrzej07 ,,nie otworzył przy kurierze ,,  w tym momencie na myśl przychodzi mi tylko jedno pytanie czy generując etykietę zleciłeś przewoźnikowi dodatkowo płatną usługę , która się zwie ,, weryfikacja zawartości w obecności doręczyciela ,, ...

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

@mdrogeria - nie masz racji. Nawet w przypadku przesyłki przez PP - widzisz jakieś uszkodzenie na opakowaniu, wgniecenie, rysę - zgłaszasz to pracownikowi poczty, wypełniasz protokół i przy pracowniku poczty otwierasz przesyłkę - robiłem już szkolenie pracownikom Poczty w tym zakresie przytaczając odpowiednie punkty regulaminu przesyłek - oczywiście nie mieli o tym zielonego pojęcia. 

Wszyscy kurierzy - wydają przesyłkę, adresat odbiera i podpisuje, lub nie odbiera i nie podpisuje (jak widzi uszkodzenia zewnętrzne). Jak odebrał - ma prawo sprawdzić zawartość i stan przy kurierze i spisać ew. protokół szkody. Może to również zrobić w późniejszym terminie, lecz będzie sam musiał udokumentować stan przesyłki i towaru.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Patryk-Jedrzej07 Sprzedałeś jako firma czy prywatny sprzedający? bo jak firma to kupujący może sporządzić protokół ale nie musi i za towar do czasu odbioru odpowiadasz ty, a reklamację musisz rozpatrzyć w ciągu 14dni i możesz uznać ale możesz odrzucić jak masz dowody że odebrał cały.

oznacz moderatorów

matYs307
#11 Animator#

Podobnie z reklamacją, może dostać ale nie musi jeżeli nie ma protokołu - osoby bezstronnej przy której została otwarta przesyłka :] 

oznacz moderatorów

Patryk-Jedrzej07
#8 Zapaleniec#

Sprzedałem jako osoba prywatna, zderzak odebrał od kuriera 13.20 a 14.20 napisał że jest pęknięty. Coś nie halo.

oznacz moderatorów

matYs307
#11 Animator#

Ogólnie jeżeli nie otworzył przy kurierze to już nie ma tutaj świadka który potwierdziłby dostarczenie produktu w całości. Mógł ulec podczas otwierania. Jednak w przypadku zderzaka to mało prawdopodobne, więc taki protokół nic by nie dał.

oznacz moderatorów