Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, mam pewien problem, sprzedałem ostatnio zderzak do auta, który był cały, nie popękany. Kupujący odebrał paczkę od kuriera, a po godzinie pisze do mnie ze zderzak jest pęknięty. Nie spisał protokołu ani nie otworzył przy kurierze. Co Robić z takim faktem ?
Jako sprzedawca musisz rozpatrzyć jego reklamację ,zwrócić mu środki (on towar ,chyba że go nie chcesz) i samemu zareklamować usługę w firmie której nadawałeś. Wygrać ci będzie ciężko bo zapewne uznają że zbyt słabo zabezpieczona ,ale próbować możesz.
Byłem dzisiaj w e paka. I babeczka powiedziała, że ma zdjęcia tego zderzaka jak był spakowany i może potwierdzić że wszystko było w porządku.
@Patryk-Jedrzej07 protokół można spisać do 7 dni jak nie było widać uszkodzeń paczki z zewnątrz 🙂 Więc spiszcie protokół potem reklamacja, sprzedałeś jako firma czy osoba prywatna ?
Cześć, sprzedałem jako osoba prywatna, w tym problem ze kupujący nie chce zgłosić się do kuriera aby spisać protokół
To odrzuć reklamację jak sprzedałeś jako osoba prywatna, poczytaj o zasadach kto odpowiada za przesyłkę w takiej sytuacji.
@Patryk-Jedrzej07 ,,nie otworzył przy kurierze ,, w tym momencie na myśl przychodzi mi tylko jedno pytanie czy generując etykietę zleciłeś przewoźnikowi dodatkowo płatną usługę , która się zwie ,, weryfikacja zawartości w obecności doręczyciela ,, ...
@mdrogeria - nie masz racji. Nawet w przypadku przesyłki przez PP - widzisz jakieś uszkodzenie na opakowaniu, wgniecenie, rysę - zgłaszasz to pracownikowi poczty, wypełniasz protokół i przy pracowniku poczty otwierasz przesyłkę - robiłem już szkolenie pracownikom Poczty w tym zakresie przytaczając odpowiednie punkty regulaminu przesyłek - oczywiście nie mieli o tym zielonego pojęcia.
Wszyscy kurierzy - wydają przesyłkę, adresat odbiera i podpisuje, lub nie odbiera i nie podpisuje (jak widzi uszkodzenia zewnętrzne). Jak odebrał - ma prawo sprawdzić zawartość i stan przy kurierze i spisać ew. protokół szkody. Może to również zrobić w późniejszym terminie, lecz będzie sam musiał udokumentować stan przesyłki i towaru.
@Patryk-Jedrzej07 Sprzedałeś jako firma czy prywatny sprzedający? bo jak firma to kupujący może sporządzić protokół ale nie musi i za towar do czasu odbioru odpowiadasz ty, a reklamację musisz rozpatrzyć w ciągu 14dni i możesz uznać ale możesz odrzucić jak masz dowody że odebrał cały.
Podobnie z reklamacją, może dostać ale nie musi jeżeli nie ma protokołu - osoby bezstronnej przy której została otwarta przesyłka :]
Sprzedałem jako osoba prywatna, zderzak odebrał od kuriera 13.20 a 14.20 napisał że jest pęknięty. Coś nie halo.
Ogólnie jeżeli nie otworzył przy kurierze to już nie ma tutaj świadka który potwierdziłby dostarczenie produktu w całości. Mógł ulec podczas otwierania. Jednak w przypadku zderzaka to mało prawdopodobne, więc taki protokół nic by nie dał.