Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący dokonując zwrotu musi wybrać powód. Czemu to służy? Przykłady z ostatnich dni - zakup o 10, o 11 paczka wyjeżdża od nas, następnego dnia o 9 jest o kupującego po czym zgłasza zwrot z powodu „nie dotarł na czas”. Nie wiem jak można by szybciej - nigdy nie było u nas opcji dostawa w ten sam dzień.
kolejny - kupujący zgłasza zwrot z powodu „towar inny niż zamówiony”. Pytam, pisze co dostał zamiast zamówionej rzeczy. Oczywiscie zero odpowiedzi. Produkt wraca - oczywiście dokładnie taki jak w opisie i na zdjęciu.
skoro kupujący może dokonac zwrotu bez podania przyczyny to po co te opcje skoro i tak to wszystko na chybił trafił co się komu kliknie?
@Health___Beauty allegro zbiera statystyki w celu rozwoju OSA 😄
Bo te powody są lipne. U mnie praktycznie tylko i wyłącznie idą zwroty ciuchów, reszta to wyjątki. I teraz tak, kupuję przykładowo dla wysokiej 11latki. Troszkę tęższa ale nie jakoś bardzo tylko najwyższa w klasie. Ostatnie zakupy spodni to prawdziwy hit. Wszystkie z B.P.C. Wszystkie w rozmiarze 36 i wyszło tak: 2 pary za małe nie wbiła się, 1ne w sam raz ale jak siadała z tyłka zjeżdżały nie chciała, 1ne na wygląd ble nawet nie przymierzyła, 1ne dobre, 2 pary na granicy na wyrost (czyli już założy ale jeszcze spore) i jedne gigantyczne może za rok do nich by dorosła. Czyli z 8miu sztuk zostały tylko 3, gdzie realnie tylko na jedne wybrzydzała... Tak samo z bluzkami jedna ok, a do innej to chyba za 2 lata dorośnie.
Mam do wyboru to śmieszne nie pasuje mi lub zwrot bez podania przyczyny to zaznaczam to pierwsze. Ale chciałabym mieć tam opcje wpisania, że np dany ciuch był dużo większy niż standardowy z tej firmy itp... Bo nawet mi już głupio tak ciągle większość zwracać... No ale nie ma takiej opcji...
Kiedyś były wszędzie podane wymiary, teraz często tylko rozmiar i 30% szans na trafienie...
Zamiast długiej listy lipnych opcji lepsze by było okienko opcjonalnie (nie przymusowo) do wypełnienia z powodem.... Wtedy mógłby zaznaczyć to w opisie i następny klient już by lepiej się orientował...
@AnnaG-Antyki Ok, ale poza sprzedawca i tak nikt tych powodów nie widzi. A mi tez nic nie mówi to, ze kupujący zgłasza zwrot z powodu „nie dotarł czas” mimo iz paczka była u niego w mniej niż 24h od zakupu.
juz pomijam fakt, ze ja sprzedaje kosmetyki które są w zdecydowanej większości zaplombowane wiec nie rozumiem tych zwrotów - ktoś kupuje, kartonik mu sie nie spodobał to zwraca? To jest bezsensowne marnowanie czyjegoś czasu i pieniędzy.
Kosmetyków nigdy nie zwracałam, zresztą rzadko je na allegro kupuję. Może z wyjątkiem moich ukochanych szamponów ale tych nie oddam z powrotem xD. Ktoś tu kiedyś pisał, ze ludzie zamawiają po 2-3 sztuki i robią sobie wyścig kurierów, może na takiego trafiłeś...
@AnnaG-Antyki omg jak już mi się wydaje ze nic mnie na tym Allegro nie zaskoczy to nagle się okazuje ze są „wyścigi kurierów” 😅
@Health___Beauty napisał(a):
@AnnaG-Antyki omg jak już mi się wydaje ze nic mnie na tym Allegro nie zaskoczy to nagle się okazuje ze są „wyścigi kurierów” 😅
Wyścigi kurierów to jeszcze nic (czyli klient zamawia np ten sam produkt u 5-ciu sprzedawców, a odbiera paczkę od tego, co przyjdzie pierwszy). Do tego taki kupujący składa skargę na kuriera, że ten nie doręczył paczki. Jest jeszcze wersja bardziej hardcore od tej. Ale to wynik polityki Allegro.
Ja bym zostawił pole tylko jedno do wpisywania powodu przez kupującego. Czasem można by dostać jakiś konkretny powód od kupującego i wykorzystać go w celu poprawy własnego sklepu. A tak jak są z góry ustalone powody to kupujący klika cokolwiek bo to nie ma znaczenia aby tylko wygenerować kod zwrotu.
@-PRORIDE- Dlatego właśnie chciałabym wiedzieć czemu ma służyć to co jest teraz.
odpowiedź jest bardzo prosta. Od nowego roku, jeżeli powód będzie inny niż: przez pomyłkę, bez powodu a będzie taki jak nie dotarł na czas albo produkt inny to nie otrzymasz zwrotu prowizji. Serio trzeba doszukiwac się powodu w decyzjach allegro? Jeżeli nie wiesz czemu ma służyć jakaś zmiana w allegro to podpowiem - w celu dalszego wyzyskiwania sprzedawców
@inked_pl Fantastycznie. Rozumiem, ze wprowadzenie tego zostanie poprzedzone kampania informacyjna dla kupujących? (Ironia oczywiście)
Przecież ten system opisu zwrotu z jakiego powodu został rozszerzony po protestach sprzedających, wcześniej był skąpy.
@LEW433 Co nie zmienia faktu ze większość kupujących traktuje go jak „zaznacz na co czym ci się kursor zatrzyma”. Bez sensu.
gdyby to miało służyć sprzedawcy do poprawy jakości sprzedaży to rozumiem ale kupujący rzeczywiście klikają cokolwiek bule wygenerować kod/etykietę zwrotu
To już na etapie wprowadzania było pewne że tak to się skończy, ale nacisk był duży.
Powód zwrotu jak również powód wpisania zaniżonej opinii badź negatywa powinien być indywidualnie i obowiązkowo wpisywany .