Cześć,
Piszę tutaj, bo odbijam się od ściany w kontakcie z obsługą klienta (chat/mail), a sprawa jest poważna i dotyczy nie tylko regulaminu Allegro, ale też prawa (UOKiK) oraz całkowicie niezrozumiałego działania algorytmu Trafności.
Mam problem z konkurentem (użytkownik DAJZEL_), który stosuje nieuczciwe praktyki, a moje zgłoszenia są zbywane automatem "skorzystaj z formularza zgłoś naruszenie".
Oto co się dzieje:
1. Próba wymuszenia zmowy cenowej (Price Fixing) i nękanie
Sprzedający ten nęka mnie prywatnie (telefony, wiadomości), próbując wymusić "dogadanie się" co do cen i ich wspólne podnoszenie. Jest to próba zawiązania zmowy cenowej. Mimo moich odmów, próby kontaktu nie ustają.
2. Absurdalne działanie "Top Oferty" (Manipulacja?)
To, co dzieje się w wynikach wyszukiwania, przeczy wszelkiej logice promowania jakości. Proszę o wyjaśnienie, jak to możliwe:
JA (Moja oferta):
- Status Super Sprzedawcy
- Sprzedaż w tym miesiącu: ok. 900 sztuk tego produktu
- Niższa cena
- Miniatury zgodne ze standardami (białe tło/ramki wg zaleceń Allegro) ( na ten moment zmieniłem, gdyż sprawdzam, o co może chodzić )
-> Wynik: Moja oferta jest pozycjonowana niżej.
KONKURENT (DAJZEL_):
- Brak statusu Super Sprzedawcy
- Sprzedaż w tym miesiącu: zaledwie ok. 60 sztuk tego produktu
- Wyższa cena
- Masowy spam dublami ofert
-> Wynik: Jego oferta widnieje jako "Top Oferta".
Jakim cudem algorytm promuje ofertę, która jest droższa, gorzej się sprzedaje i pochodzi od słabszego sprzedawcy? Wygląda to na manipulację wynikami.
3. Masowy spam ofertowy
Użytkownik ten wystawia po kilka/kilkanaście identycznych ofert tego samego produktu cyfrowego, aby zdominować wyniki wyszukiwania ("tapetowanie" listingu).
4. Historia naruszeń i manipulacji (Recydywa)
To nie są pierwsze naruszenia tego użytkownika. Dział Bezpieczeństwa już wcześniej musiał interweniować w sprawach tego konta:
- Wystawianie fałszywych negatywnych ocen na moim koncie (zostały usunięte przez Allegro po weryfikacji).
- "Farmienie" własnych pozytywnych opinii (część została usunięta).
- Manipulacja programem SMART i jakością sprzedaży: wystawianie produktu cyfrowego jako fizycznego z wysyłką SMART (tylko po to, by nabijać punkty w panelu jakości) – ta aukcja została zamknięta.
Mamy więc do czynienia z użytkownikiem, który notorycznie szuka luk w systemie i działa na szkodę innych.
5. Reakcja Supportu? "To jakiś żart?"
Zgłosiłem sprawę (zmowę cenową i nękanie) drogą mailową. Odpowiedź? "Proszę zgłosić oferty przez formularz Zgłoś Naruszenie".
Pytam więc publicznie: W której rubryce formularza "Zgłoś błąd w ofercie" znajduje się opcja "Zgłoszenie zmowy cenowej i nękania telefonicznego"? Odsyłanie do formularza przy zgłoszeniu naruszenia prawa jest absurdem.
Bardzo proszę Moderatorów o interwencję i przekazanie sprawy do Działu Bezpieczeństwa oraz weryfikację, dlaczego system promuje spamerskie i słabsze oferty kosztem Super Sprzedawcy.
Numer zgłoszenia: nr "57615437" [ ref:!00D240aE05.!500Ti0dyUZW:ref ]
@vezex Widzę, że napisałeś kolejną wiadomość w korespondencji nr 57615437, więc poczekaj na odpowiedź konsultanta. Zapewniam, że wszystkich obowiązują takie same procedury. Pisanie w tej sprawie w różnych miejscach nie ma wpływu na zmianę naszego stanowiska.
Dziękuję za odpowiedź
Rozumiem procedury. Mój post wynikał z faktu, że na zgłoszenie dotyczące naruszenia prawa (próba zmowy cenowej i nękanie) otrzymywałem automatyczne odpowiedzi o formularzu "zgłoś błąd w produkcie".
Czekam zatem na odpowiedź Konsultanta w zgłoszeniu nr 57615437, licząc na to, że odniesie się on merytorycznie do kwestii price fixingu i manipulacji trafnością, a nie zostanie ponownie wysłana formułka.
Pozdrawiam.
@vezex Widzę, że o 17:39 otrzymałeś informację, że sprawa została przekazana do naszego działu buezpieczeństwa.