anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Powtarzający się błąd transferu danych przy wysyłkach DHLem

MAMY ROZWIĄZANIE!
PMTW
#9 Pomysłodawca#

Od jakiś dwóch miesięcy natrafiam na błąd w transferze danych.

Początkowo pojawiał się bardzo rzadko, ale w tym miesiącu to już 4 transakcja jaką muszę unieważnić i ponownie przeprowadzić z inną formą dostawy, co jest pracochłonne i męczące.

Błąd jest prosty i nonsensowny - z jakiegoś powodu, powodu którego nie mogłem ustalić ani ja ani żaden z kupujących, przy wyborze formy dostawy Allegro Odbiór w Punkcie DHL bywa że kod pocztowy nie jest akceptowany, a system traktuje to pole jako puste albo źle wypełnione.

Z punktu widzenia sprzedawcy i  kupującego - o czym mówiło mi kilku kupujących - nie widać żadnych błędów, a kod jest prawidłowy. System jednak traktuje go jako nieobecny i uniemożliwia wysyłkę.

W grę wchodzą wszystkie formy płatności, więc błąd nie powstaje na tym etapie zakupu.


Być może błąd generowany jest losowo, być może w grę wchodzi nieszczęśliwa spacja przed wpisanym kodem - nie zauważyłem żadnej prawidłowości.

Sugeruję zweryfikować proces transferu danych i wypełniania tej jednej rubryki dla tej formy wysyłki, bo tylko w tych wypadkach dochodzi do błędu.

Pozdrawiam PMTW

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9
Client:112604949
#11 Animator#

@PMTW Musisz podrzucić jakieś przykłady moderacji, żeby mogła to sprawdzić. Podaj identyfikator zamówienia, to może uda im się pomóc.  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@PMTW podaj proszę przykład takiego zamówienia. Przydatny będzie również zrzut całego ekranu z widocznym komunikatem o błędzie. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
PMTW
#9 Pomysłodawca#

Numer zamówienia to a3e462e0-206a-11ee-af7c-f1dd4e247129

Dodaję dwa zrzuty ekranu jakie nie obejmują danych kupującego.

Kod pocztowy widoczny na screenie jest prawidłowy, ale komunikat twierdzi że go nie ma.0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0bład.jpg0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0bład1.jpg

oznacz moderatorów
PMTW
#9 Pomysłodawca#

Nie wiem czy tego typu błędy pojawiają się tylko w wypadku odbioru w sklepach Żabka, ale to może też być jakiś trop.

oznacz moderatorów
w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@PMTW poprawny kod pocztowy to 71-561. Spróbuj proszę z tym kodem i daj znać. 🙂 Oczywiście mam na myśli to, żebyś edytował kod, który wprowadził kupujący, a nie ten punktu - tego nie można zmienić. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
PMTW
#9 Pomysłodawca#

Nie, poprawny kod pocztowy dla tego punktu odbioru, przy ulicy Kołłątaja 10 lok. U2 to
71-525 i to o ten kod chodzi - to tego kodu nie zauważa program do wysyłki.

Tylko kody punktów odbioru od czasu do czasu wywołują problemy i nie zauważyłem w tym zakresie żadnej prawidłowości.

Kupujący ma kod 71-561 i prawidłowo go wypełnił, ale z tym kodem nie ma problemu.

oznacz moderatorów
w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@PMTW komunikat dotyczy kodu pocztowego odbiorcy, a nie punktu, dlatego proszę, abyś edytował kod pocztowy kupującego i spróbował wygenerować etykietę. Kupujący podał kod 71-651, a ja proszę Cię o wpisanie 71-561.

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
PMTW
#9 Pomysłodawca#

Ok, tym razem zadziałało.

Myślę, że to załatwia problem.

Dziekuję!

Gdy pojawi się ponownie z innych powodów zgłoszę w nowym wątku.

Przy czym dodam, że przy wysyłce inną metodą niż DHLem nigdy nie miałem takich problemów.
Coś ułatwia popełnienie błędu - może dane adresowe z konta odbiorcy nie przepisują się automatycznie?

Pozdrawiam i życzę udanego dnia

PMTW

oznacz moderatorów
w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@PMTW, cię się, że mogłam pomóc. 🙂 Gdybyś znów miał taki komunikat, sprawdź proszę, czy kod pocztowy kupującego jest poprawny tutaj. Nasz system korzysta z bazy kodów poczty polskiej i to zazwyczaj pomaga w rozwiązaniu problemu 😉
Co do innych metod, tutaj ciężko mi odpowiedzieć, ale miałam takie zgłoszenia również z innymi metodami. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów