Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam i pozdrawiam Wszystkich,
piszę z prośbą o pomoc, może Ktoś miał podobną sytuację. Sprzedaję kawę świeżo palona i jeden z klientów napisał że prosi o rekompensatę zapłaty za naprawę młynka w ekspresie, którą wykonał w serwisie w kwocie 350 zł, bo podobno w mojej kawie znajdował się kamyk, który młynek uszkodził
Odpisałem klientowi, że jak najbardziej oddam mu kwotę za naprawę, lecz proszę o przesłanie paragonu, lub faktury potwierdzającą tą naprawę w serwisie w tej kwocie.
Klient odpisuje że paragon zgubił i przesyła mi tylko zdjęcie owego kamyka i to ma mi wystarczyć?
Proszę jak mogę zakończyć tą sprawę, czy allegro może jakoś mi pomóc, czy tylko po stronie kupujących stoi.
Będę wdzięczny za podpowiedz:)
Nie ma faktury za naprawę, to niech [edycja]. To plus ekspertyza z serwisu, to podstawa do zgłoszenia roszczenia o zwrot kosztów naprawy. Oczywiście klienta najpierw powinien zgłosić reklamację, a nie od razu naprawiać w serwisie (coś takiego stosuje się w sprawach niecierpiących zwłoki, czyli kiedy chodzi o zdrowie lub życie).
Czyli mogę prosić o zamknięcie dyskusji.
Najgorsze jest to że człowiek się stara, by wszystko było idealnie, a znajdzie się Ktoś co wszystko psuje.
Boje się by nie dał mi negatywa, za coś co nie jest z mojej winy.
Odpisz mu grzecznie, że odrzucasz wniosek o rekompensatę z powodu braku jakichkolwiek podstaw prawnych do jej wypłaty.
Klient może jedynie u Ciebie reklamować zakupiony produkt.
Natomiast jeśli produkt jest "niebezpieczny" - za za niego odpowiada producent/importer/ podmiot wprowadzający go do obrotu.
Kupujący może zgłosić taki produkt do odpowiedniej jednostki, musi też mieć na to jakieś dowody.
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-449-1
Kiedy najlepiej odpowiedzieć ( w jakim czasie), na otworzoną dyskusję przez klienta o odrzuceniu wniosku o rekompensatę, tak by allegro się nie przyczepiło i konta nie zablokował?
@derbacoffee jak odpisałeś w dyskusji jako ostatni i o czasie czyli w 24h to blokady nie dostaniesz za dyskusję możesz za nega i spadek jakości sprzedaży
Pierwsza odpowiedź się liczy wciągu 24godz, odpisz w stosownym czasie, bez nerwowej reakcji a nie za późno, od początku Ci pisałem że odrzuć ze względu że reklamuje młynek a Ty mu sprzedaleś kawę i nie wiesz czy to jeszcze twoja kawa,
Negatywa to dostaniesz na 100%. W najgorszym wypadku Allegro zwróci jeszcze kasę kupującemu, a ty zostaniesz obciążony
Nie zostanie obciążony jeśli w terminie wypowie się co do reklamacji
To się jeszcze okaże. Allegro już udowodniło, że potrafi przyznać zwrot od tak
Tak, zwrot dostanie. Ale sfinansowany przez Allegro
Tak, a Allegro obciąży sprzedającego
Nie obciąży jeśli sprzedawca w terminie odrzuci reklamację
obciazy jak sprzedawca zamilknie
Obciąży, dostanie negatywa i po firmie przynajmniej na miesiąc
Negatyw to inny temat
poczytaj kiedy Allegro obciąża sprzedawcę a kiedy finansuje ze swoich srodkow
Na dyskusję z kupującym odpowiadam w ciągu 2 godzin. Na moją ostatnią odpowiedz już nie odpisał od wczoraj.
Jedyna możliwość jaka mi została to poprosić o zamkniecie dyskusji, ale pewnie nie zatwierdzi.
Jestem ciekawy za co allegro miałoby mu oddać pieniądze? kawy nie reklamuje, tylko chce pieniądze za naprawę ekspresu, na które nie ma potwierdzenia fiskalnego.
Przecież jak otrzyma pieniądze, to zaraz ten sam manewr zrobi z inna palarnią kawy.
Kupi od niej kawę i po 2 tygodniach wyśle kamyk i kolejne 350 zł będzie wyłudzał.
jak można odrzucić reklamację w założonej dyskusji?
Dlaczego allegro miałoby mi zablokować konto na miesiąc?
napisać: reklamacja zostaje odrzzucona z powodu....
@derbacoffee napisać w dyskusji odrzucam roszczenie kupującego odnośnie uszkodzonego ekspresu do kawy z powodów
1 kupujący nie udowodnił że kamień który spowodował awarię ekspresu pochodził z opakowania kawy którą zakupił w moim sklepie
2 kupujący nie zgłosił faktu uszkodzenia ekspresu do kawy tylko dokonał samemu naprawy w serwisie
3 kupujący nie przedstawił ekspertyzy z serwisu na naprawę by udokumentować zakres szkód jakie poniósł z celu uzgodnienia ze mną ceny i wyboru serwisanta
4 kupujący nie przedstawił dowodu na poniesienie kosztow naprawy z serwisu ani opini z serwisu dotyczącej zakresu wykonanej naprawy
Pięknie dziękuję:)