
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam i pozdrawiam Wszystkich,
piszę z prośbą o pomoc, może Ktoś miał podobną sytuację. Sprzedaję kawę świeżo palona i jeden z klientów napisał że prosi o rekompensatę zapłaty za naprawę młynka w ekspresie, którą wykonał w serwisie w kwocie 350 zł, bo podobno w mojej kawie znajdował się kamyk, który młynek uszkodził
Odpisałem klientowi, że jak najbardziej oddam mu kwotę za naprawę, lecz proszę o przesłanie paragonu, lub faktury potwierdzającą tą naprawę w serwisie w tej kwocie.
Klient odpisuje że paragon zgubił i przesyła mi tylko zdjęcie owego kamyka i to ma mi wystarczyć?
Proszę jak mogę zakończyć tą sprawę, czy allegro może jakoś mi pomóc, czy tylko po stronie kupujących stoi.
Będę wdzięczny za podpowiedz:)

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie ma faktury za naprawę, to niech [edycja]. To plus ekspertyza z serwisu, to podstawa do zgłoszenia roszczenia o zwrot kosztów naprawy. Oczywiście klienta najpierw powinien zgłosić reklamację, a nie od razu naprawiać w serwisie (coś takiego stosuje się w sprawach niecierpiących zwłoki, czyli kiedy chodzi o zdrowie lub życie).

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czyli mogę prosić o zamknięcie dyskusji.
Najgorsze jest to że człowiek się stara, by wszystko było idealnie, a znajdzie się Ktoś co wszystko psuje.
Boje się by nie dał mi negatywa, za coś co nie jest z mojej winy.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Odpisz mu grzecznie, że odrzucasz wniosek o rekompensatę z powodu braku jakichkolwiek podstaw prawnych do jej wypłaty.
Klient może jedynie u Ciebie reklamować zakupiony produkt.
Natomiast jeśli produkt jest "niebezpieczny" - za za niego odpowiada producent/importer/ podmiot wprowadzający go do obrotu.
Kupujący może zgłosić taki produkt do odpowiedniej jednostki, musi też mieć na to jakieś dowody.
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-449-1
Dz.U.2023.1610 t.j.
Akt obowiązujący
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kiedy najlepiej odpowiedzieć ( w jakim czasie), na otworzoną dyskusję przez klienta o odrzuceniu wniosku o rekompensatę, tak by allegro się nie przyczepiło i konta nie zablokował?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@derbacoffee jak odpisałeś w dyskusji jako ostatni i o czasie czyli w 24h to blokady nie dostaniesz za dyskusję możesz za nega i spadek jakości sprzedaży
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Pierwsza odpowiedź się liczy wciągu 24godz, odpisz w stosownym czasie, bez nerwowej reakcji a nie za późno, od początku Ci pisałem że odrzuć ze względu że reklamuje młynek a Ty mu sprzedaleś kawę i nie wiesz czy to jeszcze twoja kawa,

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Negatywa to dostaniesz na 100%. W najgorszym wypadku Allegro zwróci jeszcze kasę kupującemu, a ty zostaniesz obciążony
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie zostanie obciążony jeśli w terminie wypowie się co do reklamacji

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To się jeszcze okaże. Allegro już udowodniło, że potrafi przyznać zwrot od tak
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak, zwrot dostanie. Ale sfinansowany przez Allegro

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak, a Allegro obciąży sprzedającego
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie obciąży jeśli sprzedawca w terminie odrzuci reklamację
obciazy jak sprzedawca zamilknie

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Obciąży, dostanie negatywa i po firmie przynajmniej na miesiąc
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Negatyw to inny temat
poczytaj kiedy Allegro obciąża sprzedawcę a kiedy finansuje ze swoich srodkow

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Na dyskusję z kupującym odpowiadam w ciągu 2 godzin. Na moją ostatnią odpowiedz już nie odpisał od wczoraj.
Jedyna możliwość jaka mi została to poprosić o zamkniecie dyskusji, ale pewnie nie zatwierdzi.
Jestem ciekawy za co allegro miałoby mu oddać pieniądze? kawy nie reklamuje, tylko chce pieniądze za naprawę ekspresu, na które nie ma potwierdzenia fiskalnego.
Przecież jak otrzyma pieniądze, to zaraz ten sam manewr zrobi z inna palarnią kawy.
Kupi od niej kawę i po 2 tygodniach wyśle kamyk i kolejne 350 zł będzie wyłudzał.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
jak można odrzucić reklamację w założonej dyskusji?
Dlaczego allegro miałoby mi zablokować konto na miesiąc?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
napisać: reklamacja zostaje odrzzucona z powodu....
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@derbacoffee napisać w dyskusji odrzucam roszczenie kupującego odnośnie uszkodzonego ekspresu do kawy z powodów
1 kupujący nie udowodnił że kamień który spowodował awarię ekspresu pochodził z opakowania kawy którą zakupił w moim sklepie
2 kupujący nie zgłosił faktu uszkodzenia ekspresu do kawy tylko dokonał samemu naprawy w serwisie
3 kupujący nie przedstawił ekspertyzy z serwisu na naprawę by udokumentować zakres szkód jakie poniósł z celu uzgodnienia ze mną ceny i wyboru serwisanta
4 kupujący nie przedstawił dowodu na poniesienie kosztow naprawy z serwisu ani opini z serwisu dotyczącej zakresu wykonanej naprawy

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Pięknie dziękuję:)
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »