Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Moje pytanie brzmi następująco.
Jakich czynności powinienem dopełnić podczas przyjmowania zwrotu, aby serwis allegro poparł moją stronę w przypadku odmowy zwrócenia całości pieniędzy kupującemu. (zakładamy że towar wrócił uszkodzony).
Zamierzam w momencie odbioru zwrotu, w obecności kuriera, nakręcić telefonem film ukazujący w jakim stanie przyjechała paczka, zrobić zdjęcia, oraz otworzyć paczkę przy kurierze. W razie stwierdzenia uszkodzeń, spisać protokół uszkodzenia.
Skąd takie pytanie?
Na allegro sprzedaję łącznie, już dobre 6 lat.
Sytuacje w których klient uszkodził towar i go zwraca, zwraca produkt higieniczny (słuchawki dokanałowe, bielizna itp) albo zwyczajnie zwraca w nieprawidłowy sposób (wybiera zwrot małej paczki kurierem za 50zł i żąda zwrotu tych kosztów) zdarzały mi się nie raz.
W dyskusjach allego oczywiście zawsze murem za kupującym, a sprzedawca to.... no, lepiej niech siedzi cicho i robi co mu się każe.
Finalnie kończyło się to blokadą konta, nawet w sytuacjach, w których dysponowałem papierami od prawników popierających moją stronę.
Właśnie otrzymałem informację, że klient odebrał towar 02/08, a dzisiaj 04/08 zgłosił zwrot z powodu "zakup przez pomyłkę". Z kupującym brak kontaktu. Kupujący nie zgłosił uszkodzenia towaru, ani nie zgłaszał innych nieprawidłowości.
Sprawdziłem kupującego w google i mam podejrzenie, że jest on nie uczciwy i spróbuje mnie naciągnąć.
Więc ponowie, jeżeli towar przyjedzie uszkodzony, (chociaż mam nadzieję że się mylę i wszystko będzie w porządku) jakie czynności muszę wykonać, aby pracownik allegro który wtrąci się w potencjalną dyskusję, nie miał do mnie żadnych zastrzeżeń?
W ewentualnej dyskusji z kupującym, bądź gdy ten wystąpi z wnioskiem do POK, możesz co najwyżej przedstawić swoją wersję np. udokumentowaną zdjęciami, nagraniem, znalezionymi w necie informacjami, przeprowadzonym śledztwem, opinią detektywa.
Decyzje po której stronie staną pracownicy Allegro są wyrokiem, owszem możesz zapewne się odwoływać, wytoczyć rozprawy sądowe, ale jeśli zablokują ci konto - to po co?
Tak długo dopóki znajdują się chętni do wystawiania oferty na Allegro - tak będą ich traktować. To reguluje prawo podaży i popytu nawet w stosunku do stron kupujący/sprzedawca. Zależnie od tego, której grupy zacznie brakować tak będzie kreowana polityka Allegro, która ma na celu tylko zarabianie pieniędzy.
Ależ ja doskonale zdaję sobie sprawę. Byłem już raz z takim problemem w sądzie i wygrałem. Ale tym razem czekam na wypowiedź pracownika allegro. Ostatnia przygoda nauczyła mnie jednego. Że im więcej informacji oraz danych posiadam, tym szybszy proces i mniej "latania" po urzędach.
[edycja]
3 lata temu miałem sytuację w której ktoś kupił słuchawki dokanałowe za 17zł i zrobił zwrot "bo tak" - a jest to przedmiot higieniczny i jak sam kupujący powiedział, SPRAWNY.
Kiedy odmówiłem zwrotu pieniędzy, dostałem mniej więcej taką wiadomość od klienta;
"słuchaj ty (...), nie wiesz z kim zadzierasz. Ja służyłem w iraku (...). Znajdę Cię i (...) ci nogi przy samej (...) ty (...) powyrywam. A jak będzie trzeba to Cię (...) (i tu pada groźba zabójstwa)"
Co napisał pracownik allegro?
"Proszę o zachowanie kultury wypowiedzi , a sprzedającego o zamieszczenie potwierdzenia zwrotu środków"
Więc tym razem, jeżeli będę musiał iść do sądu, chcę mieć maksymalnie dużo screenshotów, zdjęć i nagrań.
Poruszyłeś tu bardzo ważną sprawę.
Tak, Allegro jest stronnicze i prawie zawsze staje po stronie kupującego dążąc do tego aby sprawę załatwić na jego korzyść. W dyskusjach z kupującymi wypowiedzi merytoryczne niektórych pracowników Allegro pozostawiają bardzo wiele do życzenia.
Podsyłam ci dwa linki, których treść powinna 100% odpowiedzieć na twoje pytanie z tematu.
Odstąpienie od umowy - konsument ma prawo korzystać z towaru? (prokonsumencki.pl)
Zwrot uszkodzonego towaru - jak prawidłowo obciążyć konsumenta (prokonsumencki.pl)
@Tanatos777, pierwszą sprawą jest to, że na Allegro kupujący ma prawo odstąpić od umowy (gdy jest konsumentem, a więc zakupu dokonała osoba prywatna od przedsiębiorcy) od momentu zawarcia transakcji, do upływu 14 dni od daty otrzymania towaru.
W przypadku odesłania uszkodzonego towaru (lub ze śladami użytkowania) kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy (zgodnie z Art. 34. 4. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta). Możesz wówczas powołać się na wspomniany przepis i na tej podstawie obniżyć kwotę zwrotu adekwatnie do powstałych uszkodzeń. Bardzo ważne jest, abyś pisemnie uzasadnił powód oraz kwotę obniżenia zwrotu.
Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście jeżeli wystąpią jakiekolwiek problemy, tak zrobię. Nie chciał bym tego, bo wolę rozwiązywać sytuacje szybko i w taki sposób, aby obie strony były zadowolone, jednak nie zawsze się tak da.
Przede wszystkim, jak już jeden z użytkowników napisał, nawet jeżeli będę mieć rację, to obsesyjnie nie daje mi spokoju fakt, że możecie na podstawie własnego "widzi mi się" zablokować mi konto, nawet w sytuacji jeżeli wszystkie znaki na niebie i ziemi, będą stały po mojej stronie.
Pozdrawiam, i liczę na to że do takiej sytuacji nie dojdzie.
@Tanatos777, ja również mam nadzieję, że zamówienie dotrze do Ciebie pełnowartościowe. Gdyby tak się nie stało, możesz śmiało opisać swoją sytuację tutaj i pomożemy, jeśli będzie to możliwe. Jako Allegro nie blokujemy konta sprzedającego bezpodstawnie, zawsze wiąże się to z naruszeniami regulaminu. Tu znajdziesz artykuł, w którym szczegółowo opisano sytuacje, kiedy możemy ograniczyć funkcjonalność konta.
Serwisowi Allegro nic do tego, jakie procedury zastosujesz i jaką decyzję podejmiesz. Serwis Allegro nie ma uprawnień sądowniczych, aby rozstrzygać tego rodzaju kwestie i nie określa procedur. To sprawa między Tobą a kupującym , czyli między stronami transakcji. Decyzje mogą podejmować kompetentne organy. Allegro mimo to może blokować konta sprzedawców w wielu sytuacjach. Regulamin Allegro jest tak nieprecyzyjnie skonstruowany, że podstawa do zablokowania konta zawsze się znajdzie w odniesieniu do praktycznie każdej sytuacji. Nie ma uniwersalnej recepty, każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Raz w identycznej sytuacji możesz mieć zablokowane konto, innym razem nie, zależy kto w Allegro personalnie podejmuje decyzję i jak do danego przypadku podejdzie.