anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

prawo do zwrotu - treści cyfrowe

dawal50
#14 Krzewiciel#

Witam

Mam do poruszenia 2 kwestie - odnośnie zwrotu treści cyfrowych oraz kwestii obowiązków informacyjnych wobec braku możliwości zwrotu.
Klient zakupił od firmy usługę w postaci klucza cyfrowego do gry. Czy ma on prawo do zwrotu? Klucz został przesłany na maila. Klient twierdzi że ma prawo do zwrotu jeśli klucz nie został zużyty. Firma nie ma gwarancji że nie został zużyty, albo po zwrocie nie zostanie zużyty. Czy jest gdzieś przepis który by dawał prawo do zwrotu klientowi, który zobaczył klucz, ale go nie zużył? Przecież klient może nawet miesiąc po zwrocie klucz zużyć, bo mimo zwrotu nadal jest w posiadaniu usługi możliwej do aktywacji. Czyli tak naprawdę klient chce zwrotu nie zwracając usługi.

Co do obowiązków informacyjnych w zakładce "zwroty" na aukcji widnieje informacja:
Ograniczenie prawa do odstąpienia Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje konsumentowi w przypadku, gdy dostarczane mu są treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy (przepis z ustawy).
Treści cyfrowe Art. 38. Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta: Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

W dodatkowych informacjach w tej samej zakładce jest informacja że zrezygnować z zakupu można przed opłaceniem zakupu, po opłaceniu i wysłaniu nie ma możliwości zwrotu.

Czy informacje zawarte w zakładce "zwroty" są wystarczające do spełnienia obowiązku informacyjnego "i po poinformowaniu go przez sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy"?

https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/wyjatek-nr-13-tresci-cyfrowe-nie-zapisane-na-trwalym-nosniku
"Ustawodawca wyłącza możliwość odstąpienia w wypadku przesyłania treści cyfrowych, które nie są zapisane na żadnym nośniku. Oznacza to, że można odstąpić od umowy zakupu programu komputerowego przysłanego do konsumenta w opakowaniu, jednak nie jest to już możliwe w wypadku gdy program jest przesyłany do konsumenta poprzez e-mail lub jest udostępniany do pobrania z określonej strony internetowej."

"Równocześnie przepis jednoznacznie wskazuje, że aby konsumenta wiązał ten wyjątek uniemożliwiający mu odstąpienie, musi zostać o tym fakcie wyraźnie przez przedsiębiorcę poinformowany. W przeciwnym wypadku, konsument może od takiej umowy odstąpić. Przedsiębiorca powinien uzyskać od konsumenta wyraźne oświadczenie w zakresie wyrażenia przez niego zgody na rozpoczęcie spełnienia świadczenia przez upływem 14 dni na odstąpienie."

"musi zostać o tym fakcie wyraźnie przez przedsiębiorcę poinformowany" Czy informacje zawarte w zakładce zwroty są wystarczającym poinformowaniem? Zakup na aukcji oznacza akceptację regulaminu jak i warunków zwrotów.
"Przedsiębiorca powinien uzyskać od konsumenta wyraźne oświadczenie" Skoro zakupił na aukcji to chyba zostało uzyskane "wyraźnie oświadczenie"? Bo niby jak mam uzyskać od konsumenta wyraźne oświadczenie sprzedając na aukcji i wysyłając na maila automatem?

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39

kostas11
#21 Demiurg#

@dawal50 klient akceptuje regulamin sklepu i dostaje go w pierwszym mailu po zakupie jak spełniłeś te warunki jest ok i nie masz obowiązku przyjmować zwrotu Art. 38 ustawy o prawach konsumenta

________
Κώστας
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

Informacje z zakładki zwroty chyba przychodzą na maila więc podejrzewam że z obowiązkiem informacyjnym jest wszystko ok. Tylko mam wątpliwości co do jego twierdzenia że ma prawo do zwrotu jeśli nie został zużyty. Z jakiego powodu on tak może sądzić? Nie doczytałem się przepisu odnośnie treści cyfrowych który by stwierdzał że klient ma prawo zwrócić klucz który jest niezużyty. Dla mnie w przypadku kluczy cyfrowych zobaczone = zużyte.

Napisał że nie chciałby włączać do tego allegro. Jeśli włączy do tego allegro to allegro mogłoby pisać że muszę zwrócić bo klient nie zużył, mimo że nawet jakbym zwrócił to by nadal miał dostęp do usługi i mógł nawet aktywować miesiąc po zwrocie.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@dawal50 to niech włączy allegro, napiszą mu to samo że nie podlega zwrotowi 🙂 

https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zwroty-towaru-jDgkgRojMh7

________
Κώστας
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

zobaczymy co zrobią, jak utworzy dyskusję to będę relacjonował co na to allegro 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@dawal50 Jeśli treści cyfrowe zostały dostarczone w postaci niematerialnej (nie na nośniku, który nie został przez kupującego rozpakowany) i sprzedawca poinformował, że odstąpienie nie przysługuje po dostarczeniu, a kupujący wyraził zgodę na dostarczenie przed upływem 14 dni od zakupu, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@xyz96 no tak, ale jak te przepisy mają się do konstrukcji allegro? W którym miejscu zostało spełnione:

1. "sprzedawca poinformował, że odstąpienie nie przysługuje po dostarczeniu" 

2. "kupujący wyraził zgodę na dostarczenie przed upływem 14 dni od zakupu"

Czy zakładka zwroty którą cytowałem wypełniła te wymogi? Czy gdzieś jeszcze to musiało być napisane?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Zakładka zwroty jest odpowiednim miejscem na tego typu informacje. Kupujący ma 14 dni na odstąpienie, ale jeśli treści cyfrowe zostaną mu przekazane przed upływem tego czasu za jego zgodą, traci prawo do odstąpienia. Zgodę wyraża w momencie zakupu na warunkach dostawy podanych w ofercie.

oznacz moderatorów

Perfectshop2011
#8 Zapaleniec#

Oczywiscie   , że moze zwrocic. klient , ktory zakupil cyfrowa gre (kod do gry) moze go zwrocic tylko w momencie kiedy kod zostal nie uzyty tyczy sie do zarowno gier,muzyki itd 

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Ale skąd sprzedawca ma wiedzieć, że kod nie został użyty? 

oznacz moderatorów

Perfectshop2011
#8 Zapaleniec#

Po tym jak uzyje mozgu ... wystarczy wpisac kod i przed potwierdzeniem zawsze wyskakuje komunikat  albo jest uzyty i wyskoczy przykladowo kod zostal uzyty badz nie ma takiego kodu albo wyskoczy komunikat  z informacja czego kod sie dotyczy i mozliwosc klikniecia dalej . Jest to w kazdy przypadku na kazdej platformie .  I nawet prawo mowi o tym ze dystrybucje cyfrowe moga byc zwrocone do 2 tygodni o ile nie zostaly uzyte , rowniez plyty  moga zostac zwrocone nawet jak byly otwarte tylko w tej kwesti mozna zwroci jak byly uszkodzone fizycznie badz porysowane . 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@Perfectshop2011 Czy możesz poprzeć to twierdzenie jakimkolwiek artykułem/paragrafem? 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

Perfectshop2011
#8 Zapaleniec#

Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta, konsument który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Ustawowym wyjątkiem od tej zasady, określonym w art. 38 ustawy, są sytuacje w których:

  • przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; lub

  • umowa dotyczy dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

W przypadku zakupu przez konsumenta gry komputerowej na nośniku fizycznym tj. na płycie, prawo do odstąpienia od umowy przysługuje mu do momentu zerwania oryginalnej folii zabezpieczającej umożliwiającej otworzenie opakowania. Ma to na celu uniknięcia sytuacji, w której konsument po zakupie gry kopiuje zawartość nośnika, na której została zapisana a następnie odstępuje od umowy, zwracając do sklepu przedmiot omawianego świadczenia.

 

Czarno na bialym a nie powielanie bzdur blednie interpretowanych przez specow internetowych

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Hę?  Bo  ja tu widzę, że konsument może odstąpić od umowy bez podawania przyczyn i ponoszenia kosztów, lecz: "Ustawowym wyjątkiem od tej zasady, określonym w art. 38 ustawy, są sytuacje w których: (...)umowa dotyczy dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym"

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Vryko @Kaliope_Brzeg no i przyszedł @msniezek i pomachał siekierką... 😂 

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@pinsplash   A było już tak fajnie 🤣 Te "cefy " siedzące na forach mnie normalnie urzekły 😂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg Jak to się odmienia?🤔 ta Cefa i ten Cef ?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@pinsplash  Może lepiej się nie rozkręcać bo siekierka znów pójdzie w ruch 😁

_____________
Kama
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg  wyCEFujesz się ? Ok, to ja też aby nie dać Maćkowi pretekstu...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@pinsplash Ale humor mi pozostał zaCEFisty . Co się uśmiałam to moje 🤣

_____________
Kama
oznacz moderatorów