Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Proszę o pomoc w kwestii roszczeń klienta, który zakupił kartę graficzną, po czym zgłosił reklamację i otworzył dyskusję związaną z tym, że karta jest niezgodna z tym co zakupił. Okazuję się, że po dodaniu produktu z katalogu allegro w nazwie jest zapis "Karta graficzna Gigabyte RX 9070 XT 16 GB", a dalej w opisie są kody ean oraz kod producenta zgodny z produktem, który zakupił, Dodatkowo w opisie jest prawidłowa nazwa karty. "Karta graficzna Gigabyte Radeon RX 9070 XT AORUS ELITE 16GB". Klient rzuca samymi paragrafami co może zrobić. Po pierwszej informacji napisałem w dyskusji, że jak najbardziej może zwrócić produkt w ciągu 14 dni od zakupu a my po weryfikacji zwrócimy pieniądze. Teraz wypisuje, że karta którą kupił jest droższa niż tą którą chciał zakupić i domaga się zwrotu 391 zł. Ani słowa o tym, że po prostu odstąpi od umowy i zwróci produkt. Nie mam pewności czy nie jest to próba wyciągnięcia od nas lepszej karty i jeszcze środków pieniężnych. Proszę o pomoc w tej kwestii. Klient nie doczytał całej treści aukcji lub po prostu próbuje nas oszukać całkiem świadomie.
Link do aukcji, z której pochodził zakup: https://allegro.pl/oferta/karta-graficzna-gigabyte-rx-9070-xt-16-gb-17786204922?utm_source=notificat...
Jeśli karta którą klient otrzymał jest zgodna z treścią oferty to wszelkie roszczenia stanowczo odrzuć i przypomnij o możliwości odstąpienia od umowy.
@itnc najprościej?
1) poprosić o przygotowanie paczki i zwrotu karty w celu weryfikacji
2) jelsi klient nie przygotuje i niepoda danych paczki - odrzucić reklamacje na tej podstawie
3) jełsi klient przygotuje paczke i odeśle karte - uznać reklamacje i zwrócić całą wpłate z powodu braku możliwości doprowadzenia do zgodności z umowa.
4) Pamietać o terminach !!!!!!
To według mnie najrozsądniejszy sposób.
Jakie paragrafy rzuca?
A czymś się różnia te karty?
Ta którą wysłałem jest droższa. Nawet nie sprawdzałem czy się różnią. Po prostu dostał klient kartę zgodną z opisem i kodem producenta. W nagłówku aukcji nie ma tylko dopisku AORUS ELITE .
1 Treść dyskusji:
Nasza odpowiedź:
Proszę odesłać produkt. Jeżeli został użyty sprawdzimy tylko czy nie został uszkodzony podczas montażu. Zaraz po weryfikacji zwrócimy pieniądze. Produkty wystawiane są w połączeniu z katalogiem allegro. W nagłówku nazwa skrócona natomiast w opisie pełna nazwa produktu dostarczonego.Zdjęcia również pokazują produkt sprzedawany na aukcji.Produkty wystawiane są połączone z katalogiem allegro,dlatego na każdej aukcji znajduje się kod ean oraz kod producenta produktu co umożliwia kupującemu weryfikację produktu jeżeli w opisie pojawia się rozbieżność. Kupujący posiada prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od zakupu. Oczekujemy na zwrot towaru, po jego otrzymaniu poinformujemy o dalszych działaniach. Proszę o załączenie kopi dowodu zakupu do przesyłki lub jako skan w załączniku do tej wiadomości.
Kolejna treść dyskusji:
Szanowni Państwo, Zawarta umowa sprzedaży została oparta na ofercie, której opis był niepełny i w konsekwencji wprowadzał w błąd. W treści ogłoszenia nie wskazano jednoznacznie, iż przedmiotem sprzedaży jest karta graficzna w wariancie AORUS Elite lub jakikolwiek inny wariant oferowany przez firmę GIGABYTE Technology Co., Ltd.. Brak tej istotnej informacji spowodował, że działałem pod wpływem błędu co do właściwości towaru w rozumieniu art. 84 k.c., ponieważ przy prawidłowym i kompletnym opisie nie wyraziłbym zgody na zakup za wskazaną cenę. Zgodnie z art. 556 §1 k.c. sprzedawca odpowiada względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał opis oferty, albo gdy z powodu braku należytych informacji kupujący został wprowadzony w błąd. W tym przypadku brak jasnego oznaczenia wariantu produktu jest wadą prawną w rozumieniu rękojmi. Na podstawie art. 560 §1 k.c. przysługuje mi prawo do żądania obniżenia ceny w takim zakresie, w jakim wartość rzeczy sprzedanej odpowiada rzeczywistej wartości rynkowej towaru oznaczonego prawidłowo. Różnica między ceną zapłaconą (3250 zł) a ceną rynkową karty graficznej Gigabyte 9070 XT którą nabyłbym gdyby pełne informacje były podane (2859 zł) wynosi 391 zł. O tę kwotę wnoszę o obniżenie ceny i dokonanie zwrotu. Jednocześnie zaznaczam, że nie korzystam z prawa odstąpienia od umowy ani nie żądam zwrotu towaru, ponieważ nie jest to konieczne w przypadku żądania obniżenia ceny wynikającego z rękojmi. Żądanie to wynika wyłącznie z nieprawidłowego opisu oferty i niepełnej informacji, które uniemożliwiły mi świadome podjęcie decyzji o zawarciu umowy na rzeczywistych warunkach. Brak jasnego wskazania wariantu w opisie oferty uniemożliwił mi dokonanie w pełni świadomego wyboru. Gdyby opis był rzetelny, miałbym możliwość porównania cen poszczególnych modeli i podjęcia decyzji na podstawie pełnej informacji Brak odpowiedzi lub odmowa spełnienia świadczenia będzie skutkować skierowaniem sprawy do Allegro i jeśli zajdzie taka potrzeba, do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Ewidentnie klient nie ma zamiaru zrobić zwrotu. Myślę, że po prostu używa go cały czas. Sypie artykułami z googla a w ogóle nie podejmuje rozmowy na temat zwrotu. Nie poczuwamy się do winy ponieważ opis produktu był wyczerpujący wraz ze wszystkimi kodami produktu itp. Sami od wielu lat kupujemy produkty na allegro i sprawdzamy produkty po kodach jeżeli istnieje taka możliwość, a klient ewidentnie nie wczytał się w nie i teraz nie wie jak z tego wybrnąć mimo, że nie robimy problemu ze zwrotem. Prowadzę działalność od 23 lat i nie miałem takiego przypadku.
1) klient znał treśc oferty przed zakupem .
2) klient zaakceptował oferte taką jaka była
3) klient nie poniósł żadnej straty ( otrzymał produkt droższy od oczekiwanego do czego sie przyznaje "Zostałem pozbawiony możliwości dokonania świadomego wyboru tańszego modelu, "
4)
Art. 561. - [Obowiązek dostarczenia wadliwej rzeczy na koszt sprzedawcy do miejsca oznaczonego w umowie] - Kodeks cywilny.
Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-561-2
Ergo : Poprosićoprzygotowanie paczki celem odebrania produktu.
Jesli kupujący przygotuje paczke - uznac reklamacje i sprzedać karte drożej. Jełsi paczki nie przygotuje - reklamacje odrzucić
A swoją drogą :
Artykuł 286 Kodeksu karnego, dotyczący oszustwa, przewiduje karę pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat dla osoby, która w celu osiągnięcia korzyści majątkowej doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia mieniem, poprzez wprowadzenie w błąd, wyzyskanie błędu lub niezdolności do należytego pojmowania działania.
Wiec ja osobiście bym kupującemu odpisał że być moze popełniłem bład z oznaczeniem karty , lecz błąd ten był KORZYSTNY DLA KUPUJĄCEGO co sam przyznaje. Jeśłi nadal bedzie próbował wykorzystać mój błąd w celu uzyskania nienależnych świadczeń sprawa zostanie zgłoszona na policje z podejrzeniem przestępstwa z ART 286KK
Ale to moje zdanie do nieczego nie namawiam .
Tak czy inaczej w ciągu 14 dni od zgłoszenia musisz wydać i uzasadnić decyzje reklamacyjną. W przeciwnym razie reklamacja i roszczenia zostaną uznane z mocy prawa
@_Likos_ jeszcze można na odwrót czyli powołać się na błąd oświadczenia woli sprzedawcy bo ma znaczącą stratę i anulowanie zakupu a jak nie odda to policja
@az1rael tak wiem ale zdaje sie że tutaj sprzedający pogodził sie z tym że popełnił błąd ( zresztąmoże chciał w tej cenie sprzedaćkarte) i nie ma żadnych żądań. natomiast naciągana reklamacja kupującego......
Cóż pozostawie bez komentarza bo nie nadawłby sie on na publiczne forum.....
Otrzymać produkt droższy od oczekiwanego i od zapłaconej ceny i żądać za to odszkodowania ???? To przerasta moją wyobraźnie.
@_Likos_ ale co ma przerastać wyobrażenie wychowywanie patologii przez allegro wśród kupujących? to się dopiero zacznie zostaną sami chińczycy to allegro zapłacze bo z nich złotówki nie ściągnie
@itnc wygumkuj jego dane osobowe
@itnc chłop nie wie co pisze
1 regulamin allegro zakładając dyskusję proceduje reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową sam ten regulamin akceptował
2 na stronie uokik jest jasno napisane że art 560kc nie stosuje się do konsumentów więc niech się nim wypcha
Po odpowiedzi klient zamknął dyskusję bez jakiegokolwiek wyjaśnienia. Rozumiem, że założona przez niego reklamacja z automatu jest też zamknięta. Oznaczone jest "Dyskusja z..... rozwiązana".
@itnc Wydaj czternastego dnia decyzję reklamacyjną nawet jeżeli dyskusja jest zamknięta - na przykład przez centrum wiadomości. Są cwaniacy co wznawiają dyskusję piętnastego dnia i wtedy ładnie spełniasz wszystkie roszczenia Pana dzbanuszka bez mrugnięcia oczkiem...
Dziękuję za pomoc. Na razie zero odzewu od klienta. 14 tego dnia odrzucę reklamację, żeby zamknąć temat.
@itnc a odpisałeś mu że reklamację odrzucasz w dyskusji jak nie to wyślij mu wiadomość przez panel wiadomości że reklamacja odrzucona i dlaczego bo ci założy kolejną i będzie wyłudzał protecta że nie ustosunkowałeś się do reklamacji
Skoro w opisie jest prawidłowa nazwa karty, tylko w nagłówku jej nie ma to niech się **piiip**ek wypcha. Napisz mu, że "aukcja" to nie tylko nagłówek i cena, ale też opis i wszystko inne na tablicy. Dodatkowo napisz, że tytuł ma ograniczoną ilość znaków i musiałeś skrócić do niezbędnego minimum, a pełna nazwa karty jest w opisie. Nie możesz odpowiadać za nieumiejętność czytania ze zrozumieniem tej patologii. Podpiąłbym jeszcze jakąś regułkę prawniczą o próbie wyłudzenia, co jest w Polsce karalne. A jego paragrafy... pewnie nawet ich nie rozumie.
Inaczej. Nagłówek pochodzi z katalogu Allegro i jako sprzedawca nie ma się na niego wpływu. To Allegro zdecydowało się wyświetlać taką nazwę dla tego kodu EAN i sprzedawca nie ma tu nic do powiedzenia.
No nie. Nagłówek pochodzi z katalogu, a produkt w katalogu nie jest autorstwa Allegro, tylko jakiegoś użytkownika. Ty nawet importując wszystko z katalogu możesz edytować wszystko, łącznie z tematem/nagłówkiem.
Jestem po rozmowie z allegro i wszystko już jest załatwione. W nagłówku i tak nie zmieściła się pełna nazwa, a opisy sprawdzam przed publikacją aukcji i się zgadzał.