Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam problem z jednym kupującym, który grozi wystawieniem negatywnego komentarza...
Zaczęło się od kupna przedmiotu w cenie 65zł przez kupującego, po czym cena została podniesiona na 70zł a później na 75zł. Po kilku dniach kupujący wystawia negatywny komentarz o treści "wszystko ok ale negatyw za ciągłe podbijanie ceny przez sprzedawcę" allegro komentarza nie usunęło, bo nie widziało w nim nic niezgodnego z regulaminem .. ale okej kupujący zgodził się usunąć i kupił ponownie przedmiot przed trafieniem na czarną listę.
Teraz kupujący grozi mi, że wystawi negatywny komentarz za transakcję, jeżeli nie usunę go z czarnej listy a na dodatek chce, żeby sprzedać mu przedmioty z 50% rabatem bo inaczej negatyw
@PanCBD nie daj się szantażować bo hodujesz cwaniaków, odpisz na negatywa i się nie przejmuj a allegro prześlij maile że szantażuje obniżkę pod groźbą negatywa, klienta też grzecznie poinformuj że to podlega pod sprawę w sądzie i jak będzie oporny to ja załóż bo inaczej nie nauczymy że tak się nie robi 🙂
Jeżeli spełnisz jego żądania to i tak będzie mógł wystawić komentarz negatywny. Najlepiej nie reagować, poczekać ne ewentualny komentarz i potem zgłosić do Allegro prośbę o usunięcie, jeśli ocena będzie naruszała zasady. Kupujący nie może żądać obniżki ceny po zakupie za towar pełnowartościowy.
Problem w tym, że w komentarzu może napisać cokolwiek bez wulgaryzmu i obrażania i jest zgodny z regulaminem .. komentarz "negatyw za podbijanie ceny" od kiedy to kupujący dyktuje ceny, za które sprzedaje moje produkty?
Trzeba było odwoływać się od decyzji, wyjaśnić, że chodzi o zmianę ceny w ofercie już po zakupie, a za to komentarz negatywny nie może być wystawiony, albo wysłać prośbę o usunięcie ponownie, po kilku dniach. Być może inny pracownik usunąłby bez problemu.
A ja chciałbym aby w końcu odnośnie patologicznego systemu ocen i komentarzy wypowiedzieli się tutaj pracownicy Allegro. Kto oprócz @msniezek tutaj buszuje po forum?
Praktycznie codziennie są tu przypadki szantażu, oszustw czy bezpodstawnych komentarzy. Dlaczego Allegro w końcu nie zacznie traktować sprzedawców uczciwie, jak partnerów biznesowych dzięki którym po prostu istnieje?
A ile jest przecież przypadków przemilczanych....Przecież tutaj zagląda garstka userów. Szkoda gadać.
@konto zamknięte Na Allegro Gadane jest 224 wątków dotyczących komentarzy i niejednokrotnie wypowiadaliśmy się tutaj w tej kwestii. Każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie przez właściwy zespół, który po zgłoszeniu analizuje daną transakcję, więc nie ma tutaj jednej, uniwersalnej odpowiedzi.
Natomiast zespół, który buszuje tutaj dla Was, możesz poznać tutaj 🙂
Nie spotkałem się jeszcze z hehe "indywidualnym" podejściem do ocen
Z mojej perspektywy usunęliście mi bodajże jedną ocenę negatywną ( była tam obraza)
pomijam fakt że nawet napisanie negatywnej opinii przez klienta i późniejsze jej usunięcie sprawia że klient nadal może wystawić negatywną opinie, tyle że bez obrazy
To takie gdyby łamanie prawa, nic się nie stało, zrób to tak samo tyle że bez łamania prawa
Nie wiem jaki jest sens wypowiedzi moderatorów, zarówno sprzedawcy jak i oni sami tj. moderatorzy ( w głębi siebie, mam nadzieje że myślą inaczej niż piszą) wiemy że nic totalnie to nie zmieni, nie ważne ile razy będzie poruszany ten wątek to nic się nie zmieni, mają **piiip**ane jaj* na nas w 101%
Teraz już wiem że nie opłaca się usuwać ocen negatywnych, w przypadku "naruszenia regulaminu Allegro", z marszu do sądu i tyle, wygrać sprawę i pozbawić możliwości ponownej oceny kupującego
A co z negatywnymi komentarzami od kupujących, którym nie spodobał się produkt? wszystko zgodne z opisem itd ale kupującemu nie spodobał się np kolor .. produkt odesłany, pieniądze zwrócone bez problemów i zbędnych pytań ale komentarz negatywny
Sam dostałem wczoraj taki komentarz dla suszu konopnego, który sprzedaję "czuć jakiś nienaturalny zapach" osobiście nadzoruję uprawę, z której pochodzi susz i wszystko jest tam w pełni naturalne, więc taki komentarz dla mnie to jakieś nieporozumienie... pomijając fakt, że z kilku tysięcy osób, które kupiły ten produkt tylko ta jedna miała takie zdanie o nim.. ale od tego właśnie chyba jest system ocen PRODUKTU a nie sprzedawcy.
Według mnie powinniście to usprawnić bo sprzedawcy obrywa się negatywami może z niewiedzy kupujących, ze mogą ocenić produkt a nie samego sprzedawcę, który wręcz wzorowo wypełnia swoje obowiązki
Dokładnie @PanCBD - kupujący wystawił u nas komentarz negatywny "chiński szajs" MIMO, że produkt ma 100+ ocen po 5 gwiazdek, i że produkt jest niezgodny z opisem. Fajnie, nie potrafi wskazać dlaczego otrzymany produkt był niezgodny z opisem, dodzwonić się nie idzie, na maile i prośbę usunięcia komentarza nie odpowiada.
Bardzo podoba mi się system ocen 🙂
Kupujący potrafią wystawić jedną gwiazdkę za obsługę pomimo natychmiastowego nadania i wysłania w ten sam dzień, a po sprawdzeniu historii, paczka 3 dni w trasie (paczkomat). Co ma sprzedający do przewoźnika? Ja obrywam za opóźniony z niewiadomych powodów transport, fajnie 🙂
Paczkomat 24H , złóż reklamację i 4,50 oddaj klientowi za opóźnienie
@PanCBD Może do tej pory jarał jakąś "maczankę" i w tej chwili naturka śmierdzi mu "jakimś nienaturalnym zapachem"😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
najwyraźniej 😁 ale twierdzi, że zna się na tym😆
@_HolaOla_ nie zgodzę się z tym indywidualnym podejściem. Czasami faktycznie, trafi się normalny pracownik i uczciwie podejdzie do sprawy i usunie komentarz. Jednak jak pisał @Adekpol dlaczego po usunięciu komentarza przez Allegro, kupujący ma możliwość ponownie go wystawić? To już absurd.
Ok. połowa komentarzy łamie punkty 11.5 i 11.6 regulaminu. Wy udajecie, że wszystko jest w porządku.
Jakim prawem kupujący, który nie zapłacił za przesyłkę i nie została ona wysłana albo nie odebrał jej, nie mając możliwości zapoznać się z towarem, ma w ogóle możliwość wystawienia komentarza? I jeszcze np. zaniżania not za zgodność przedmiotu? To kolejna patologia tego portalu.
Dlaczego np. nie zrobicie tak, że jeśli ktoś daje negatywa to musi po pierwsze, opisać dlaczego to robi (a nie jak ja wczoraj, dostałem nie wiadomo za co; klient miał po prostu taki kaprys).
A po drugie, po raz kolejny, MEDIACJA. Czyli, jeśli klient daje nega bo np. zarzuca niezgodność z opisem to niech to udowodni. Niech wyśle sprzedawcy zdjęcia czy coś.
Może zróbcie tak, że do każdego negatywa (albo pozytywa bo coraz częściej zdarzają się pozytyw z celowo zaniżanymi notami) sprzedawca ma możliwość złożyć odwołanie. Wówczas pracownik Allegro rzeczywiście indywidualnie rozpatrywałby taki przypadek. Np. patrzył czy koszt wysyłki faktycznie był za wysoki, czy paczka została wysłana w terminie, czy coś było niezgodne z opisem czy uszkodzone. Kupujący powinien wówczas brać (tak jak bierze przed sądem) odpowiedzialność za swoją opinię i powinien móc ją obronić dowodami.
Wiem, że to dla Was trochę dodatkowej pracy, ale uwierzcie mi. Wizerunkowo w oczach sprzedawcy zyskalibyście bezcenne punkty!
Podejrzewam, że odpisywanie na wiadomości wściekłych i skrzywdzonych sprzedawców, zajmuje Wam nie mniej czasu....
Poza tym, słyszałem nawet od przedstawiciela jednej z firm producenckich, że zna 2 firmy z Allegro (z mojej branży), które jeśli ktoś stawał się dla nich konkurencją, potrafili prosić znajomych aby celowo dokonywali zakupów i zaniżali noty i komentarze tym firmom. Jest to oczywiście karalne i niestety, ale Allegro to toleruje. Więc jesteście świadomi zjawiska a mimo to, udostępniacie przestępcom narzędzia do łamania prawa (tak też było ze mną gdy dopiero w sądzie musiałem walczyć o dobre imię z powodu 2 złośliwych komentarzy, utraty SS itp.). Allegro nie pomogło mi w żaden sposób, mimo, iż dowody winy były ewidentne i sąd np. nie miał kompletnie żadnych wątpliwości. Wszystko bowiem co napisała w komentarzach klientka było po prostu kłamstwem, na które dodatkowo miałem dowody (Allegro nic sobie z nich nie zrobiło) świadczące, że było całkowicie inaczej niż ona opisała.
Skoro więc pobieracie od nas coraz większe pieniądze, to może moglibyście chociaż być bardziej fair i sprawiedliwie patrzeć na to wszystko?
Indywidualne podejście...dobre sobie..pisanie gotowych regułek to jest wasze podejscie...zero logiki...w ciagu kilkunastu lat spotkalem moze ze 2 konkretne i rzeczowe osoby, reszta robi co chce
taak , to się zdarza . Mam negatywa bo wody kolońskie się nie nadają do użycia .
Dzwonię i pytam grzecznie .... to jeden sztynks otrzymuję odpowiedź .
Przemysławka ,Consul ,Derby - klasyczne wody ...to trzeba lubieć . Na prośbę o odesłanie klient się rozłączył i ocena pozostała .
Taki już nam los zgotowało allegro i trzeba z tym żyć
Nie trzeba z tym żyć tylko trzeba to zmienić 🙂
taaaak , ale allegro zawsze bylo pro-kunsumenckie . Klient ma zapłacić i tu kończy SIĘ JEGO ROLA I TRUDNO OCENIAĆ CZY ZROBIŁ TO ŁADNIE czy nie bardzo
zapisz korespondence i napisz mu ze pozjdziesz z tym do sądu w przypadku jakiegokolwiek negatywa. bo to juz podchodzi pod szantaż i próbę wyłudzenia , a to jest karalne.
@PanCBD Napiszę krótko;)
Art. 191 kk
§ 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2. Jeżeli sprawca działa w sposób określony w § 1 w celu wymuszenia zwrotu wierzytelności, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
Na Twoim miejscu grzecznie, acz stanowczo, odpisałbym takiemu cwaniaczkowi, że jeśli dostanę jeszcze jednego @ z taką propozycją nie do odrzucenia (albo negatywa), to sprawa skończy się dla niego pozwem.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄