Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, sprzedajemy na allegro już jakiś czas, nigdy nie było problemu z kupującymi, zawsze szło się dogadać.
Od jakiegoś czasu mamy problem z pewnym Panem który kupował od nas tylko uszkodzone rzeczy i w pewnym momencie zaczął wymuszać żeby mu sprzedawać coraz taniej "bo inaczej będziemy mieli z nim problem", nie zgodziliśmy się to zgłosił dyskusje do większości rzeczy które u nas kupił. Od razu zgodziliśmy się na reklamacje i zwrot kosztów, ale Pan nie chciał oddać towaru. Po interwencji allegro wreszcie to zrobił, ale nie wszystkich przedmiotów. Do przedmiotu którego nie chciał oddać napisał w dyskusji "że woli go w piecu spalić" i wystawił negatyw. Teraz pisze nam już negatywy do przedmiotów, które kupował jako totalnie nie działające, że było np gniazdo jakieś spalone. Po naszej odpowiedzi na negatyw odpisał negatywem do całkiem innego przedmiotu który nie reklamował ani nic nie zgłaszał, a treść zupełnie nie dotyczy tego przedmiotu. Na wszystko mam dowody w postaci rozmów przez allegro i dyskusji. Kupujący jest zablokowany, ale sypie negatywami do starych aukcji. Co możemy w tym wypadku zrobić, ponieważ allegro nie ingeruje w negatywy? W ostatnim negatywie oskarżył nas, że płacimy ludziom za usuwanie negatywów. Proszę o pomoc
Negatywne komentarze możesz zgłaszać do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272&subjectId=0047464a-5... Jeśli naruszają zasady, mogą zostać usunięte. Pamiętaj jednak, że kupujący ma prawo do subiektywnej oceny, więc jeśli ocena jest zgodna z rzeczywistym przebiegiem transakcji lub gdy Allegro nie może tego zweryfikować, raczej usunięcia odmówi.
Rozumiem, że ma prawo, ale nie prowadzić dyskusję przez negatywy. Tak samo jaka jest sprawiedliwość, że kupił lodówkę turystyczną która się w ogóle nie uruchamiała i była sprzedawana jako uszkodzona nie działająca, a negatyw jest że jakieś gniazdo było spalone. My nie weryfikujemy uszkodzeń, ponieważ nie mamy serwisu i sprzedajemy tak jak dostajemy towar.
Dodaj do czarnej listy i zapomnij o gościu.
Jest dodany, ale ma złość daje negatywy na wszystko co u nas kupował. Zobacz ostatni negatyw, nawet nei dotyczy produktu który kupił. Do tego oskarżenie o łapówki.
Wyślij mu pismo za potwierdzeniem odbioru o zaniechanie działań na szkodę firmy, przytocz mu jakieś paragrafy co mu grozi a jak masz jakiegoś prawnika to podaj mu jego dane niech sobie zadzwoni. My tak zrobiliśmy z jednym delikwentem który żądał od nas rabatów i tak dalej. Poskutkowało, komentarze skasował i zaniechał dalszych działań.
Myślisz, że to pomoże? Bo Pan nas już straszył każdą instytucją jaka istnieje w Polsce.
U nas pomogło, tylko trzeba bardzo dobrze sformułować pismo.
@jimdce uszkodzonych rzeczy nie trzeba zwracać ani przyjmować reklamacji, nie mają żadnych gwarancji, są jak śmieć.
Chyba, ze sprzedajecie jako używane, to macie problem, bo używane to sprawny towar zgodnie z jego przeznaczeniem i posiada roczną gwarancje rękojmi na te działanie zgodne z jego przeznaczeniem.
Było w aukcji zaznaczone, że się nie uruchamia i jest uszkodzone. Musieliśmy dać stan używany ponieważ w tej kategorii nie było możliwość wpisania uszkodzony, ale w opisie było pogrubione i opisane, że uszkodzone i nie uruchamia się. We wszystkich innych przedmiotach jeśli jest coś nie tak to dajemy uszkodzone.
@jimdce To sprzeczne z prawem bo wprowadza umyślnie klienta w błąd w celu osiągnięcia zysku, wiec z kilu przepisów może ktoś wam narobić problemów.
Powinniście napisać do allegro, ze jest brak możliwości dodania jako uszkodzone i jeśli oni by wam napisali np, żeby wpisać używane, to allegro by przejęło odpowiedzialność a wy byście nie musieli się potem martwić.
Co gorsze to możecie sobie zrobić wiele problemów jeśli sprzedacie komuś sprzęt ze stanem używany a będzie uszkodzony i kupującemu się coś stanie przy próbie jego użycia np porazi go prąd itp. to odszkodowanie możecie potem płacić do końca życia w postaci renty lub innych należności za leczenie.
W sądzie raczej będziecie mieli przegraną taka sprawę
Ja rozumiem, ale jest w opisie, że się nie uruchamia. Nawet nie byłoby problemu z reklamacją dla świętego spokoju, a nie wyzywanie nas i oczernianie.
@ZibiK30 Tak, ale jak ma wystawiać skoro są tylko do wyboru ,nowy ,używany a nie ma uszkodzony czy niesprawny .Moim zdaniem dobrze wystawił oznaczając w opisie dokładnie stan przedmiotu .To nie jego wina że nie ma takiej podkategorii.
Można napisać do Allegro na czacie ale wysłać Ticket do nich i wskazać w jakiej kategorii chce żeby było stan=uszkodzony - my tak robimy jak mamy coś uszkodzonego a nie ma takiego stanu. Oczywiście nie zawsze dodadzą od razu ale zazwyczaj dodają.
Ja rozumiem, ale temat dotyczy ogólnego problemu z kupującym a nie tego konkretnego komentarza, był podany jako przykład. Bardziej martwi mnie oczernianie o łapówkarstwo.
@jimdce Mozesz napisać do klienta i allegro o sprostowanie komentarza lub jego zmianę, jeśli was pomawia niesłusznie w tej kwestii
@mwmonety Dlatego napisałem, ze powinni się zwrócić z tym problemem do allegro, bo ten fakt ich nie wytłumaczy przed ewentualnym sądem a nawet tylko by ich pogrążył, przyznając się , ze świadomie wiedzieli, ze wystawiają przedmiot z niewłaściwym opisem. To ich ryzyko i zero wytłumaczenia dla usprawiedliwienia.
To trochę tak jak by się tłumaczyć niezapłaceniem za towar z w sklepie bo sprzedawca wyszedł za zaplecze lub gdzieś. Nie było go, to co "miałem" zrobić, nie zapłaciłem i wyszedłem z towarem. Myślisz, ze by go to usprawiedliwiło? 😉
Opis jest nie ważny w tym wypadku, po to jest stan "uszkodzony" aby nikt nie wpisywał używany a w opisie gdzieś miedzy zdaniami, ze uszkodzony. Podobnie filtrując jako używany nikt nie chce znaleźć uszkodzonego, gdyby chciał zaznaczył by filtr "uszkodzony" Wbrew pozorom to bardzo ważne informacje w umowie, nie bez przyczyny wpisywane poza samym opisem.
Masz też przykład, klient chce kupić taniej sprzęty i wyszukuje używanych bo są sprawne. A efektem jego wyszukiwań jest dokonanie zakupów uszkodzonych sprzętów.
Zwróciliśmy się do allegro i usunęli komentarz. Tylko pytanie czemu zgłoszenia do allegro, że kupujący nas szantażuje, obraża itp, a allegro nic z tym nie robi tylko stwierdza, że nie widzi nie zgodnych treści.
@ZibiK30 Przed chwilą aż sprawdziłem i w tej kategorii (lodówki turystyczne) można ustawić tylko stan nowy, używany bądź powystawowy (co oczywiście nie tłumaczy sprzedającego, niemniej jednak nie działał z premedytacją celowo wprowadzając w błąd kupującego).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Według mnie, fakt ze czegoś nie ma, nie zwalnia go ze skonstruowania rzetelnej umowy według prawa i z uwzględnieniem art 5 k.c. chyba. Są też jakieś o umyślnym lub świadomym wprowadzaniu w błąd, I jestem niemal pewien, ze nie uzna takiego tłumaczenia ani żaden sąd jak inne prawne instytucje. Ale może się mylę, aż z ciekawości spróbuję zaczerpnąć opinii z jakiegoś wiarygodnego źródła 😉 Ja bym się czul oszukany kupując uszkodzony towar sprzedawany jako używany. 😉