anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Produktyzacja i poprawianie błędów w praktyce

logario_ig
#12 Orędownik#

Kiedyś dawno temu, stworzyliśmy w bazie produkt X. Pech chciał, że w kodzie producenta pojawił się błąd (miało być np. 12345 a podaliśmy 12345/X). Ok, nie ma dramatu, drobiazg, poprawiamy - jest formularz zgłaszania błędu. Wypełniliśmy, poszło... i wszelki słuch o nim zaginął.

Zapomnieliśmy o sprawie, aż tu pojawia się strona "Statusów zmian w produktach". Fajnie. No to sprawdzamy, jak się miewa nasz stary dobry produkt X. I co? Zgłoszony przez nas błąd został odrzucony. Allegro uznało (ciekawie na jakiej podstawie?), że kod produktu z błędem jest ten właściwy i poprawkę odrzuciło zostawiając stary kod z błędem.

Ale to jeszcze nie koniec. Zobaczmy jak się ma powiązanie produktu X z ofertą. I co znajdujemy? Allegro jednak poprawiło kod produktu... na zupełnie inny, bez sensu, z kapelusza... proponując poprawienie dobrych danych w naszej ofercie na złe dane z produktu. Widocznie ktoś inny zgłosił poprawkę błędu i Allegro uznało, że tym razem ten bzdurny kod jest jednak lepszy niż zgłoszony przez nas kod poprawny. Na jakiej podstawie Allegro ocenia poprawność danych? Ja trzymam w ręku produkt i widzę jaki ma kod. A Allegro?

Tak właśnie wygląda poprawianie błędów w produktach w praktyce... 🤣

Czy Allegro ma na to jakiś plan/procedurę/rozwiązanie? Czy tylko kolejne zgłaszanie błędów w produktach? My zgłosimy poprawią albo nie, ktoś inny zgłosi poprawią albo nie, jeszcze ktoś zgłosi, poprawią albo nie... i tak w kółko razy 20 mln pozycji (czy ile tam teraz macie tych produktów w bazie). Taki jest plan?

oznacz moderatorów
49 ODPOWIEDZI 49

mwmonety
#21 Demiurg#

Cała ta produktyzacja jest jednym wielkim błędem i żadna poprawa jej nie pomoże.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Jeśli podasz mi szczegóły dotyczące tych ofert i produktów, będziemy mogli sprawdzić te sytuacje na konkretach i wówczas będę mogła się odnieść do tych przykładów. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ EAN 4020972012609

Dodatkowo jest to produkt, który występuje w wielu kolorach. Czego system produktyzacji też nie przewiduje, że pod jednym EAN może być faktycznie kilka wariantów tego samego produktu.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Dziękuję, zbadam ten temat i jak tylko czegoś się dowiem, wrócę do Ciebie z informacją. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Jak obiecałam, wracam z informacjami w sprawie zgłaszanego przez Ciebie błędu. W tym konkretnym przypadku to nasz człowiek popełnił błąd, za który bardzo Cię przepraszamNasz pracownik nie wprowadził Twojej propozycji, tylko wpisał inną wartość w tym parametrze. Dlaczego? Tego nie mogę jednocznacznie wskazać, ale to czysty błąd ludzki z naszej strony. Sprawę już wyjaśniliśmy, a błędny kod poprawiliśmy na prawidłowy. Jeszcze raz przepraszam za tę sytuację. 

Jeśli chodzi o ogólne sposoby i metody weryfikacji zgłoszeń to kierujemy się i opieramy na różnych danych, którymi dysponujemy (strona producenta, inne zaufane źródła), tak aby zweryfikować produkt jak najlepiej. Oczywiście pomyłki, takie jak w Twoim przypadku, mogą się zdarzać, ale cały czas staramy się, aby było ich jak najmniej. Dzięki nowemu narzędziu do śledzenia statusów zgłoszeń, będzie Wam i nam znacznie łatwiej naprawiać takie błędy. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@_HolaOla_ A dałoby radę, żeby poniższy link bezpośrednio prowadził do jakiejś strony, gdzie można przekazać jakieś dodatkowe uwagi do wprowadzonych zmian lub wprowadzić jakieś poprawki? Aktualnie po kliknięciu trzeba szukać tematu, żeby się z kimś skontaktować.

DarkStoorM_0-1617188018705.png

Proponuję dodanie nowej kategorii "Zgłoszenia zmian w produkcie" do drzewa, albo wprowadzenie w zgłoszeniach zmian w produkcie opcji, która pozwoli na przesłanie dodatkowych uwag do przeprowadzonej weryfikacji.

Dobrze by było, gdyby dało się edytować zgłoszenie zanim pracownik Allegro je obejrzy. Czasami zapomni się coś dopisać albo zmienić.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@DarkStoorM To są bardzo słuszne pomysły i sugestie, za które bardzo Ci dziękuję. Przekazałam je już do właściwych osób. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ Kolejny błąd w weryfikacji. EAN 4020972115676. Zgłosiliśmy błąd. Wszystkie zgłoszone parametry zostały poprawione, oprócz jednego - marki produktu. W produkcie jest Goki, a produkt jest faktycznie marki Small Foot Design. Na jakiej podstawie została odrzucona marka produktu, skoro nawet na zdjęciach dołączonych do produktu widać jaka to jest marka... ? Ehh... trochę ręce opadają... mamy teraz zgłaszać błędy... czekać... sprawdzać co i jak zostało zweryfikowane i znowu zgłaszać błędy w błędach? To przecież jest jakieś szaleństwo... Weźcie coś z tym zróbcie...

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Czy mógłbyś mi wskazać, w której ofercie w parametrach widnieje marka Goki? Sprawdziłam wszystkie Twoje oferty i według moich informacji zaakceptowaliśmy Twoją sugestię, a także zmieniliśmy parametr marka na Small Foot Design. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

 @_HolaOla_ U nas to wygląda tak:

2021-04-07_c.png

Być może widzisz nasze drugie zgłoszenie, gdzie zmiana marki została zaakceptowana, ale... to chyba nie do końca jest ten sam produkt... bo inna jest nazwa i inna była też marka...

2021-04-07 (1)_c.png

Ale tutaj ciekawi mnie dlaczego została odrzucona zmiana nazwy z "karuzela" na "grzechotka". Przecież to nie jest żadna "karuzela", tylko grzechotka wydająca dźwięki przypominające deszcz. Tam się nic nie kręci, to nie ma nic wspólnego z karuzelą.

Odrzucenie zmiany "pozostałe" na "perkusja" natomiast jest poprawne, bo tutaj w formularzu zgłaszania błędu jest błąd i brakuje pozycji "pozostałe" na liście wyboru. Pole jest puste i trzeba coś wybrać, ale nie można wybrać "pozostałe" bo jej nie ma.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Dzięki, wraz z zespołem odpowiedzialnym za zgłoszenia błędów długo analizowaliśmy ten przykład i w tej chwili mogę zapewnić Cię, że aktualnie marka w ofertach jest prawidłowa. Zaakceptowaliśmy Twoją sugestię 7 kwietnia i w tej kwestii nie ma wątpliwości, że Twoje zgłoszenie było słuszne. Jeśli chodzi natomiast o odrzucenie tej zmiany i komunikat, który pokazałeś na zrzucie, to tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana. Potrzebujemy jednak trochę czasu na jej dokładne zbadanie oraz wyjaśnienie, by takie sytuacje nie miały miejsca w przyszłości. 

Jeśli chodzi o różnice między grzechotką, a karuzelą to tutaj niestety nie rozwieję Twoich wątpliwości, bo nie mam dostępu do takich informacji. Rozpatrywaniem zgłoszeń i zmienianiem błędów zajmuje się u nas kilka zespołów, które specjalizują się w asortymencie wystawianym w danym dziale.  Tak jak wspominałam wcześniej, zgłoszenia weryfikujemy na podstawie różnych danych - stron producenta oraz innych źródeł, którymi dysponujemy, tak aby sprawdzić produkt jak najlepiej.

W trzeciej kwestii i "pozostałych" to dziękuję za sugestię, ale jednocześnie poproszę Cię o doprecyzowanie, jeśli mielibyśmy dodać takie pole to Jakie informacje chciałbyś tam umieścić? 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ To pole... nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy... Na formularzu było pole parametru "rodzaj", które jest listą rozwijaną (perkusja, kastaniety, skrzypce itp.). To pole było puste na formularzu bo produkt miał przypisany parametr "pozostałe", którego nie było na tej liście choć powinno. Nie można było wysłać formularza bez podania wartości, wiec trzeba było ustawić cokolwiek. Innymi słowy problemem tutaj było brak pozycji "pozostałe" na liście do wyboru parametru "rodzaj".

Nad parametrem "nazwa" chyba powinniście ponownie się zastanowić i jakoś inaczej podejść do tematu. Bo weryfikacja może być tutaj subiektywna i jak widać nie zawsze zgodna z rzeczywistością. Na podstawie zdjęć i informacji na stronie dokonanie oceny może być trudne albo niemożliwe. Czasami dopiero wzięcie danej rzeczy do ręki pozwala odkryć pewne aspekty, a zdjęcia potrafią  nawet wprowadzić w błąd - zwłaszcza jeżeli chodzi o rozmiar przedmiotu.

 

2021-04-07 (2)_c.png

Tutaj np. zgłosiliśmy usunięcie "XL" z nazwy, bo ten akurat model gry jest mały - 25cm w tym przypadku jest rozmiar mały (złożona z pudełku mieści się do koperty bąbelkowej) - sugestia odrzucona, bo jak się domyślam na podstawie zdjęcia ciężko ocenić rozmiar, a w parametrach go nie ma podanego. A klient może być potem zawiedziony - było XL a przyszło takie maleństwo.

oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ Jest sobie takie EAN 691621195147. Nie można połączyć żadnej oferty bo produkt już istnieje. Tymczasem wyszukiwarka produktów nie znajduje takiego produktu. Nie można zgłosić błędu.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Dziękuję, sprawdzamy sytuację, o której piszesz. Jak tylko dostanę odpowiedź w tej sprawie, wrócę do Ciebie z informacjami. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Wyszukiwarka w formularzu wystawiania prawidłowo pokazuje ten produkt, jeśli na początku dodasz 0 i wpiszesz 0691621195147. 

EAN2.png

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ A moglibyście sprawić, żeby oba mechanizmy (przypinanie oferty do produktu i wyszukiwanie produktu) korzystały z tego samego algorytmu wyszukiwania. 

EAN 4020972104441 nie da się połączyć ofertami bo istnieją i jedocześnie nie można go znaleźć w wyszukiwarce. Tutaj dopisywanie 0 nie pomaga.

Powinno być tak, że skoro dostaję komunikat przy łączeniu, że produkt o takim takim EAN już istnieje, to niech daje się go znaleźć podając go _dokładnie_ w takiej postaci jak jest w ofercie - bez kombinowania z jakimiś zerami i innymi czarami.

Fajnie by było, żeby ten komunikat podawał też co to za EAN, a nie tylko, że nie pasuje i znajdź go sobie sam. A jeszcze fajniej by było gdyby było odesłanie do strony z pełnymi informacji tym produktem (np. jako odnośnik to wyników wyszukiwania z już wpisanym tym EANem jako parametr wyszukiwania).

W tej chwili, żeby dojść co jest nie tak, to trzeba strasznie dużo czasu zużyć na zupełnie bezproduktywne klikanie i szukanie, co, gdzie i jak, a i tak wyniki poszukiwania okazują się niepewne bo wyszukiwanie nie zawsze wyszukuje tak jak trzeba.

oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ Jest sobie guma do skakania o EAN 4020972018144. W waszym katalogu istnieje tylko w wersji niebieskiej. Tymczasem ten produkt występuje w 5 kolorach (pod tym samym EAN). Próba zgłoszenia zmiany w katalogu zawsze jest odrzucana (raz nawet wrzuciłam zdjęcia wszystkich kolorów i też to nic nie dało). Oczywiście nie można dodać produktów z tym EAN w innym kolorze, bo produkt z takim EAN jest według katalogu niebieski i koniec, kropka. 

 

Najbardziej sensowna kategoria dla tej gumy to Skakanki (86322) bo jest tam typ "guma do skakania", ale... Wtedy produkt ma nazwę generowaną np. "Skakanka z tworzywa sztucznego Small Foot niebieska". "Z tworzywa" bo nie ma typu "z gumy". Niebieska bo ma parametr kolor "niebieska", a przecież może też być zielona, żółta, fioletowa i czerwona.

 

Jakieś propozycje na tego typu produkty?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@logario_ig Przekażę temat do specjalistów w tej kwestii i postaramy się podziałać, aby znaleźć rozwiązanie tej sytuacji, ale na pewno nie wydarzy się to wcześniej niż po majówce. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@logario_ig nowym pomysłem allegro będzie panel do zgłaszania zastrzeżeń do odrzuconych wniosków o zgłaszanie błedów. W skrócie zgłaszanie błędów od zgłoszonych błedów i tak bez końca.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów