Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Rozumiem, że zgodnie z waszym cudownym pomysłem - ja jako sprzedawca jestem zobligowana podnieść koszty dostawy. Skoro przesyłka kurierska kosztuje mnie 14,40 i tyle też obciążam za nią klienta, to biorąc pod uwagę, że prowizja w mojej kategorii wynosi 10% to koszt dostawy kurierem będzie musiał obecnie wynosić 16 zł. CUDOWNIE - klienci na pewno będą zachwyceni 😕
nie da się podnieść ceny przedmiotu z 5zł na 8zł?
Można, ale kto go kupi?
Ustal cenę jak raz prowizja wynosi 0,99 zł a innym razem 1,99 zł
Jak wszystkich sprzedawców to dotknie, to się podniesie ale trzeba walczyć o normalność.
Dotknie wszystkich bez wyjątku. O ile podnieść ceny to pozostawiam każdemu do analizy, nie ma to żadnego znaczenia. Chyba że chcesz dokładać sobie kosztów to możesz zostawić bez zmian. Proste
Chyba z tego wszystkiego nie są najgorsze podwyżki prowizji , bo niektóre rzeczy są do przewidzenia, ale mnogość zmian w serwisie , którymi jesteśmy jako sprzedawcy dość mocno bombardowani w ostatnim czasie 😉 Oj można stracić oddech 😉 ..z tego co widzę po gronie znajomych (jako klienci , a niektórzy zaawansowani to sprzedawcy) a także po swoich klientach to oni także nie do końca nadążają za "zmianami " Wszyscy przyzwyczailiśmy się do starego dobrego poczciwego allegro, a ono już nie będzie tym czym je zapamiętaliśmy.A czym teraz będzie -największą platformą handlową w Pl(i nie tylko?) czy serwisem aukcyjnym dla każdego ? Ciężko stwierdzić , a co za tym idzie jak przewidzieć,zaplanować dalsze kroki w swojej firmie - rozwój, inwestycje ,zatrudnienie ? 😕 Tej nieprzewidywalności się boję akurat ja i kilka osób z mojej branży rzeczy używanych , choć na pewno jest spore grono ludzi , które doskonale zdaje sobie sprawę jakie zmiany jeszcze przed nami 🙄 Pierwszy popłoch za nami , jedziemy dalej !
Wytłumaczcie mi moi drodzy jak można pobrać prowizję od jednego sprzedawcy za usługę drugiego. Bo tak faktycznie wygląda to w przypadku pobrania prowizji od kosztów przesyłki. Sprzedawca nie sprzedaje usługi przesyłki lecz dołącza ją na życzenie klienta. Przesyłka nie jest towarem i jej wybór przez klienta nie generuje dla sprzedawcy zysku. To usługa oferowana przez firmę zewnętrzną. Faktycznym beneficjentem jest w tej sytuacji firma kurierska która zarabia na całej operacji.
@kupowanie-tanieteż jestem ciekawy zdania UOKiK
@msniezekMaciek ty łączysz tematy?? Po co? przecież większość jeste teraz o tym samym - musiałbyć je razem połączyć.
ps dla niewtajemniczonych - mój post był w innym watku
@pinsplash tym razezem to ja 🙂 Nie mogę się z Tobą zgodzić, że wszystkie posty na Gadane są o tym samym. Owszem, ten wątek jest ważny, ale nie chcemy dyskutować o jeden sprawie w kilku wątkach, dlatego na wszystkie Wasze uwagi, opinie, spostrzeżenia i wiadomości czekamy właśnie tutaj.
witam wszystkich mam taką informację dostałem Allegro pytanie co będzie w sytuacji gdy jeden klient kupi kilka rzeczy i do każdej wysyłki wypełnij formularz z informacją że ma być wysłana za pobraniem na pewno zdarzyło wam się to często i oczywiście takie paczki są wysyłane w jednej no teraz poniżej to co mi odpisała Allegro
Dzieńdobry,
Uzyskałam informację, że zapłaci Pan za prowizję od kosztów dostawy za dwie ( lub więcej)wysyłki .
Jak Kupujący wypełnia dwa formularze, to oznacza, że chce dwie przesyłki.
Jeżeli Kupujący poprosi o wysyłkę w jednej paczkę, to taką sytuację wówczas należy do Nas zgłosić. Sprawa będzie rozpatrywana już indywidualnie.
Pozdrawiam
// Karolina [edytowano]
Zespół Allegro
też jestem ciekawy, może prawnicy przekaż to do UOKiK
Zrozumcie, że prowizja od kosztów wysyłki jest zgodna z prawem i stosowana od wielu lat na świecie.
Nie mniej jednak podwyżka jest tak drastyczna w przypadku przedmiotów z niską ceną, że głowa boli. Podwyżka powinna być sprawiedliwa i równa dla wszystkich, niestety tak nie jest.
Wręcz przeciwnie. Strategia allegro jest bardzo przewidywalna. Nie jest to zresztą strategia allegro, ale relacja duży partner-mały partner. Tak samo jak relacja dyskontów z producentami czy dostawcami. Wszelkie nowe koszty najpierw próbuje się przenieść na dostawców, dopiero jak się nie da, na klientów. Wyciska się takiego dostawcę do cna, bo jak mu się nie podoba może odejść i upadnie za chwilę, bo ma cały biznes dostosowany do dostarczania dużych ilości. Nie wytrzyma zmniejszenia skali działania. I albo wytrwa albo się zajedzie. Tutaj jest tak samo. Pytanie czy wytrwasz do następnej rundy czy też nie? Nie jest to więc niepewność, jest to pewność że będzie co raz ciężej. A kto cieszy się z wejścia konkurencji na A, nie powinien. Tam prowizje będą podobne. Dojdzie administrowanie dodatkowym kanałem. A więc koszty na +. Pula klientów pozostaje względnie const. więc na dodatkowe dochody nie liczyłbym. Jeśli przejdziecie tam to +/- po jakimś czasie będziecie mogli podtrzymać to co macie. Rynek od wejścia nowego gracza, nie urośnie. Nie spodziewałbym się też spadku prowizji o połowę, a nawet jeśli spadnie, ceny to zdyskontują szybciej niż kiedy prowizja rośnie. Czyli to co zwykle, więcej za mniej. Wcześniej można było przynajmniej usprawniać firmę, wprowadzać nowe narzędzia, usprawniać cały proces. Na tym były oszczędności. Kiedyś wypisywało się książkę nadawczą, paragon nabijało ręcznie. Teraz tego się nie robi, drukuje automat. Na czym więc mamy teraz zaoszczędzić? Dalszej możliwości istotnej poprawy wydajności nie widać. Branża się konsoliduje. Wchodzi dużo nowych, silnych sklepów, nawet z zagranicy. Potężne kapitały. Nawet w drobnicy, która kiedyś była dla takich graczy nieatrakcyjna. Może tego nie widzicie, ale ja korzystam z mnóstwa narzędzi i obserwuję zmiany parametrów, ruchu, aktywność użytkowników, wykorzystanie narzędzi. I niestety co mniejsze sklepy, które na dodatek nie mają dużych budżetów na reklamy gasną. I nie tylko na allegro. A wręcz poza allegro szczególnie.
Możemy sobie tak dyskutować i wylewać żale ale i tak nic to nie zmieni. Niestety trzeba myśleć co dalej. Odnosnie konkurencji na A to oczywiście, że rynek się nagle nie powiększy, ale przez jakiś czas możesz działać na dwóch platformach, bo przepływ klientów z jednej do drugiej będzie płynny i nie wiadomo jak się finalnie rozłoży. Przy dzisiejszych narzędziach to żaden kłopot eksportować oferty między platformami. Jeżeli jeszcze nie ma narzędzia to jak będzie potrzeba powstanie o to się nie martwię. Ostatecznie to i tak obecna platforma straci kosztem nowej, pytanie jakie będą proporcje.
Myślę, że warto dyskutować, dlatego, że razem tworzymy ten portal.
Chciałbym zapytać kogoś z Moderatorów, jakie portal poza słupkami miał podejście na etapie planowania tej zmiany. Czy ktoś z moderatorów mi wytłumaczy, bo zależności tych zmian nie są sprawiedliwe, a mnogość rozwiązań prowizyjnych na Allegro jest przeogromna, mianowicie: jedni sprzedają w kategoriach z wartością podstawowej prowizji (bez dodatkowych opłat) 4,5% inni 5% inni 11% jeszcze inni 12% etc. dlaczego więc jedni będą dopłacać przy zakupach w kwocie: za przedmiot np.10zł do przesyłki kurierskiej w cenie 13,99zł dodatkową różną prowizję za taką samą usługę kurierską w wysokości 4,5%= 0,63zł inny 5%=0,70zł kolejny 11%=1,54zł a ostatni z przytoczonych sprzedających 12%=1,68zł. To ta sama usługa kurierska za 13,99 a ceny przerzucane na Sprzedających jak widać różne w skrajnym przypadku większe o 266%
Allegro nie świadczy usług kurierskich, co w zamian dostajemy za te opłaty? bo za prowizję od sprzedaży dostajemy portal, narzędzia, wsparcie etc. ale czy mamy coś od portalu w kwestii przesyłek kurierskich które często są osobnymi prywatnymi umowami z firmami kurierskimi? Jak Klient nie odbierze przesyłki pobraniowej to Allegro pisze: "nie jesteśmy stroną transakcji, można dochodzić w przypadku braku zwrotu poniesionych kosztów przez Sprzedającego swoich racji w sądzie" a tutaj jednak zmiana pokazuje, że jest inaczej...
Czytając wypowiedzi przedmówców w tym moderatorów rzuciło mi się w oczy stwierdzenie "że to jest zgodne z prawem, czy sądzicie, że nie konsultowaliśmy tego z prawnikami...." - wszystko co nie ma wyroku, jest zgodne z prawem, sądzę, że ogrom firm zwłaszcza tak dużych jak Allegro konsultuje swoje zmiany z prawnikami, ale interpretacje instytucji nadzorujących i kary pokazują, że jednak ktoś gdzieś popełnia błędy, bo gdyby wewnętrzna lub zewnętrzna opinia prawników była by wiodąca nie działoby się to o czym się słyszy... dziś chyba nawet jeden z operatorów telefonii otrzymał karę 50mln zł, więc jak widać bywa różnie...
Niestety różnice w wysokości prowizji to pewnego rodzaju patologia, bo dlaczego ktoś decyduje, że dysk twardy jest lepszy czy gorszy od majtek? Lepszy ma więcej procent czy mniej? Dlatego wysyłając majtki trzeba zapłacić inną prowizję od wysyłki jak w przypadku dysku. Przecież firma kurierska dostarczając majtki bardziej dba o przesyłkę a kurier trzyma paczkę w kabinie żeby majtki były ciepłe.
Nie spodziewajcie się od allegro logicznego myślenia czy jakiejkolwiek formy empatii, to nie człowiek tylko algorytm, który jest zaprogramowany na zarabianie.
Jak sądzę, będzie podwyżka ceny na allegro przy jednoczesnym poziomie niższej ceny we własnym sklepie internetowym, u tych co taki sklep posiadaja, kupujący dośc szybko sie zorientuje gdzie lepiej kupić, to bedzie pewnie pierwszy wariant, albo, że będziemy masówkę sprzedawać na allegro w pakietach, a na pytanie czy można kupic pojedyńcze , zapraszac na swoje strony - to pewnie będzie drugi wariant.
Zrezygnować w ogóle z Allegro i iść do pracy jako Parkingowy ...
Jeżeli to jest dla Ciebie alternatywa to faktycznie nie marnuj swojego potencjału na allegro. Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jeden aspekt, jak juz plankton allegrowy zostanie zjedzony zostaną tylko drapieżnicy, i najsilniejsi z nich przeżyją. Te zmiany to trochę jak selekcja naturalna. Jak już wcześniej było pisane - rynek się nie zmniejszy ani nie zwiększy, kupujących będzie tyle samo ale sprzedających może być o dziesiątki procent mniej i to wyzwanie dla tych, którzy się utrzymają żeby podołali większym obrotom i utrzymali odpowiedni poziom obsługi klienta.
Jestem drobnym sprzedawcą, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, na Allegro handluję od roku, jest to moje jedyne źródło utrzymania. I od kwietnia chyba będę zmuszony zamknąć firmę i iść do kogoś na etat... Takich jak są setki albo i tysiące na tym portalu - sprzedawców, którzy zarabiają na handlu produktami poniżej 20 a nawet 10 zł.
Jak otrzymałem informację od Allegro o planowanych zmianach to pomyślałem, że to żart, jednak dopiero po dłuższej chwili dotarło do mnie, że niestety jest to prawda. Wiadomo, wszystko drożeje, ceny idą w górę itp. itd. ale wprowadzenie prowizji od kosztu wysyłki to po prostu ABSURD!
85% moich klientów wybiera dostawę do paczkomatu za 8,99 zł, część z nich, mniej więcej połowa ma Allegro Smart, 15 % klientów wybiera dostawę kurierem za 15 zł, w przybliżeniu więc ilość moich klientów, która nie korzysta ze Smart i płaci normalnie koszt wysyłki to ok 50-60 %.
8,99 zł to cena za paczkomat, na której sprzedawca nie zarania ani grosza, za kuriera pobieram 15 zł ale naprawdę płacę firmie kurierskiej ok 16,50 zł za 1 przesyłkę, nie mogę uzyskać lepszej ceny ponieważ mam za małą ilość paczek, tak więc do każdej przesyłki kurierskiej dokładam z własnej kieszeni ok 1,50 zł. To jeszcze jestem w stanie przetrwać ale płacenia prowizji za koszt przesyłki już nie udźwignę... Większość produktów jakie sprzedaję kosztuje poniżej 40 zł, bardzo często wysyłam produkt warty 5 zł a klient bierze wysyłkę za 15 zł, nie są to puste słowa, wszystko można sprawdzić w historii transakcji. Po zmianach zapłacę prowizję za taką transakcję w wysokości ok 2 zł czyli tyle ile zarabiam na tym produkcie, Allegro więc zarobi a ja oddam towar za darmo, to mija się z celem handlowania!
Oczywiście zmiany i tak zostaną wprowadzone a sprzedawcy tacy jak ja będą musieli zamknąć interes, ale dla Allegro jest to nieistotne, bo tak naprawdę zarabiają na nas grosze w porównaniu do firm robiących obroty liczone w milionach, które nie zrezygnują z handlu bo już teraz ścigają się cenami o 1 czy 5 groszy. Zatrudniają one wielu pracowników, mają ogromny potencjał w towarze itd. a faktury co miesiąc płacą w setkach tysięcy złotych. I takich firm jest też bardzo dużo na tym portalu, po co więc Szanowne Allegro ma się przejmować "drobnicą"?!?!?!?!
Pobieranie Prowizji za wysyłkę Innym przewożnikiem niż smart to NIE ABSURD ... To BEZCZELNOŚĆ ... A jak któryś z moich Klientów bedzie chciał odebrac osobiście to ja tez zapłacę prowizję od TRANSPORTU ??? Będę się ODWOŁYWAŁ jak za NIEPRZYZNANY zwrot prowizji który ostatnio Allegro Nagminnie nie przyznaje ... Ludzie którzy będą się upominać o zwrot 50 groszy prowizji sobie dadzą spokój a Allegro ZACIERA ŁAPY ...