Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedaję prywatnie ciuchy. Spełniam wszystkie warunki, aby wskoczył mi SMART. Brakuje mi tylko uzupełnionej zakładki zwroty. I tu mam wątpliwości. Jako prywatny sprzedawca mogę nie przyjmować zwrotów, a udostępniając Smart muszę uzupełnić tą zakładkę. Czy to znaczy, że w tej sytuacji tracę prawo do NIE PRZYJMOWANIA zwrotów?
@Client:47314381 Polecam się zapoznać z przepisami prawa, szczególnie wątek rękojmi w kodeksie cywilnym 😉 Też jesteś sprzedawcą i też obowiązują Cię jakieś obowiązki i przepisy 😉 Nieznajomość przepisów prawa nie zwalniają Cię z jej odpowiedzialności. 🙂
@ZibiK30 co ma rękojmia do zwrotu w smarcie ? Coś Ty się uparł na te przepisy rękojmia a zwrot to dwie różne sprawy 😄
@kostas11 Bo pisze, ze jako prywatny sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotu towaru a w niektórych przypadkach ma, to dla jego dobra go informuje bo może trafić na kogoś kto się zna trochę na przepisach i sobie tylko krzywdy narobi 🙂
ZibiK30 temat dotyczy zakładki ,,zwroty ,, , nie reklamacji . Tak nawiasem piwko przed weekendem ?😁
@ZibiK30 Zwrot =/= rękojmia (która jest jedną z dwóch możliwych, obok gwarancji, dróg reklamacji).
Mylisz 14-dniowy zwrot bez podania przyczyny z reklamacją (z tytułu rękojmi lub gwarancji).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Już mu to wiele razy tłumaczyłem 🙂
@mdrogeria odniosłem się do tego błędnego stwierdzenia co napisał autor "Jako prywatny sprzedawca mogę nie przyjmować zwrotów"
Tak, ale teraz dopiero otwieram piwko, tak, ze może kwestia gorszego dnia i bardziej się irytuje niż na co dzień 😄
@Knowhere Rękojmia to przepisy odgórne regulujące "wolną amerykankę" kart gwarancyjnych producentów i sprzedawców 😉 pozwala na domaganie się zwrotu i reklamacji od tych co ich nie chcą udzielać a zachodzi taka przesłanka i potrzeba.
Nie mam na myśli przepisu mówiącego o możliwości zwrotu i odstąpieniu od umowy przy zawieraniu umowy na odległość bez podania przyczyny.Bo autor tego nie napisał, ogólnie zwrot można podciągnąć pod różne przepisy i kodeksy
Ogólnie aby mieć prawo zwrotu trzeba spełnić szereg warunków, jeśli ich nie spełni to to nie dokona zwrotu. Więc samo prawo zwrotu nikomu je nie gwarantuje.
Prywatny sprzedawca zaś także musi spełnić warunki rzetelnej sprzedaży, gdyż jeśli ich nie spełni to kupujący ma prawo żądać zwrotu. Najczęściej dzieje się tak, gdy sprzedający oferuje sprzedaż rzeczy, która w rzeczywistości odbiega od oferowanej 😉 Posiada nie takie właściwości jakie oferował.
Dlatego często już mnie drażni czytanie, ze ma prawo lub nie ma prawa bo wszystko zależy od danej sytuacji. Niektórzy uważają, ze mają prawo i koniec, ale nie znają tego prawa, nie wiedzą w jakich okolicznościach je mają i jakie czasem warunki muszą spełnić 😉
@Client:47314381 tak udostępniając smarta, zgadzasz się na zwroty 😞
@Client:47314381 KRÓTKO , jeśli chcesz sprzedawać ze ,,smartem ,, musisz ustawić zakładkę ..zwroty .. Jeśli ustawisz zakładkę ,,zwroty ,, musisz się wywiązać z jej zapisów .
OK. Czy obowiązuje mnie również 14 dni na przyjęcie zwrotu, czy mogę ustalić własne warunki, np. 2 dni? Muszę też zwracać koszty dostawy?
Client:47314381 nie ustawisz mniej niż 14 niestety 😁
@Client:47314381 Osoba prywatna nie ma obowiązku przyjmować zwrotów bez podania przyczyny. Jeśli ze względu na Smart wypełnisz zakładkę zwroty i dasz czas na odstąpienie od umowy, klient ma prawo odstąpić od umowy.
Dobra, jeszcze jedno. Tak z ciekawości przejrzałam aukcje innych prywatnych sprzedawców ciuchów ze smartem i… całkiem sporo jest takich, co nie udostępnia zwrotów. W zakładce Zwroty, mają podany jeden z powodów do ograniczenia lub braku prawa do odstąpienia. MOŻNA TAK?
Dodatkowo mają też zapisy tego typu:
@Client:47314381 , Przytoczę powiedzenie ,, nie uważałeś jak robiłeś to rób jak uważasz ,,
i buźka 😁
Eeee… to już chyba odechciało mi się udostępniać kupującym smart.
Kupi mi, taka jedna z drugą, sukienkę. Wylata się w niej 28 dni i odeśle szmatę! ☹️
Dzięki za odpowiedzi
@Client:47314381 O widzisz🤣- Racja
Bo jak się kiecka spodoba to i na przesyłkę nie powinna żałować.
Brać, wybierać, decydować i pieniążków nie żałować🤣
A jednak - wbrew temu, co tu wszyscy pisali - mogę w dalszym ciągu nie przyjmować zwrotów, co mnie bardzo cieszy! Tak więc, włączam Smart kupującym - niech mają!
@Client:79179573„A u prywatnych sprzedawców jest odwrotnie: zwroty z zasady nie są przyjmowane i to wg mnie należy zmienić odbierając im przywilej oznaczania swoich ofert w ten sposób.”
CO DLA JEDNEGO JEST RADOŚCIĄ - DLA DRUGIEGO JEST ŻAŁOŚCIĄ 😆😛
@Client:47314381 napisał: "CO DLA JEDNEGO JEST RADOŚCIĄ - DLA DRUGIEGO JEST ŻAŁOŚCIĄ 😆😛"
Nie wiem jak Ty, ale ja się cieszę z mojego Smarta. 😉
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:47314381 jeżeli prywatny Sprzedający decyduje się przyjmować zwroty i oferować dostawę w ramach Smart! to musi oferować darmowy zwrot w swoich ofertach. Jeśli Sprzedający uzupełni zakładkę Zwroty w ofercie, to jako termin na zwrot, powinien wskazać 14 dni, chyba, że sprzedaje produkt, dla którego może ograniczyć możliwość zwrotu w zakładce (np. produkt personalizowany).
Jednym z warunków Smart! jest udostępnienie warunków zwrotów, ponieważ kupujący kupując w ramach Smart! ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Decydując się na udostępnienie metod Smart! sprzedający zgadzają się z regulaminem oraz jego warunkami, które jasno mówią, że należy udostępnić warunki zwrotu. Korzystanie z oznaczenia Smart! w ofertach jest dobrowolne, zatem jeżeli prywatny Sprzedający nie chce udostępniać Kupującemu możliwości zwrotu towaru, może tego nie robić, ale wtedy oferty nie mogą być oznaczone jako Smart!
(post edytowany 11.08.2021r)