anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prywatny sprzedawca - Smart - Zwroty

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:47314381
#9 Pomysłodawca#

Sprzedaję prywatnie ciuchy. Spełniam wszystkie warunki, aby wskoczył mi SMART. Brakuje mi tylko uzupełnionej zakładki zwroty. I tu mam wątpliwości. Jako prywatny sprzedawca mogę nie przyjmować zwrotów, a udostępniając Smart muszę uzupełnić tą zakładkę. Czy to znaczy, że w tej sytuacji tracę prawo do NIE PRZYJMOWANIA zwrotów?

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22
ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:47314381 Polecam się zapoznać z przepisami prawa, szczególnie wątek rękojmi w kodeksie cywilnym 😉 Też jesteś sprzedawcą i też obowiązują Cię jakieś obowiązki i przepisy 😉 Nieznajomość przepisów prawa nie zwalniają Cię z jej odpowiedzialności. 🙂

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@ZibiK30 co ma rękojmia do zwrotu w smarcie ?  Coś Ty się uparł na te przepisy rękojmia a zwrot to dwie różne sprawy 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@kostas11 Bo pisze, ze jako prywatny sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotu towaru a w niektórych przypadkach ma, to dla jego dobra go informuje bo może trafić na kogoś kto się zna trochę na przepisach i sobie tylko krzywdy narobi 🙂

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

ZibiK30 temat dotyczy zakładki ,,zwroty ,, , nie reklamacji . Tak nawiasem piwko przed weekendem ?😁

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Zwrot =/= rękojmia (która jest jedną z dwóch możliwych, obok gwarancji, dróg reklamacji).
Mylisz 14-dniowy zwrot bez podania przyczyny z reklamacją (z tytułu rękojmi lub gwarancji).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@Knowhere Już mu to wiele razy tłumaczyłem 🙂

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@mdrogeria odniosłem się do tego błędnego stwierdzenia co napisał autor "Jako prywatny sprzedawca mogę nie przyjmować zwrotów"
Tak, ale teraz dopiero otwieram piwko, tak, ze może kwestia gorszego dnia i bardziej się irytuje niż na co dzień 😄

@Knowhere Rękojmia to przepisy odgórne regulujące "wolną amerykankę" kart gwarancyjnych producentów i sprzedawców 😉 pozwala na domaganie się zwrotu i reklamacji od tych co ich nie chcą udzielać a zachodzi taka przesłanka i potrzeba.
Nie mam na myśli przepisu mówiącego o możliwości zwrotu i odstąpieniu od umowy przy zawieraniu umowy na odległość bez podania przyczyny.Bo autor tego nie napisał, ogólnie zwrot można podciągnąć pod różne przepisy i kodeksy

Ogólnie aby mieć prawo zwrotu trzeba spełnić szereg warunków, jeśli ich nie spełni to to nie dokona zwrotu. Więc samo prawo zwrotu nikomu je nie gwarantuje. 

Prywatny sprzedawca zaś także musi spełnić warunki rzetelnej sprzedaży, gdyż jeśli ich nie spełni to kupujący ma prawo żądać zwrotu. Najczęściej dzieje się tak, gdy sprzedający oferuje sprzedaż rzeczy, która w rzeczywistości odbiega od oferowanej 😉 Posiada nie takie właściwości jakie oferował.

Dlatego często już mnie drażni czytanie, ze ma prawo lub nie ma prawa bo wszystko zależy od danej sytuacji. Niektórzy uważają, ze mają prawo i koniec, ale nie znają tego prawa, nie wiedzą w jakich okolicznościach je mają i jakie czasem warunki muszą spełnić 😉   

 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:47314381 tak udostępniając smarta, zgadzasz się na zwroty 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:47314381 KRÓTKO  , jeśli chcesz sprzedawać ze ,,smartem ,,  musisz ustawić zakładkę ..zwroty .. Jeśli ustawisz zakładkę ,,zwroty ,, musisz się wywiązać z jej zapisów .

oznacz moderatorów
Client:47314381
#9 Pomysłodawca#

OK. Czy obowiązuje mnie również 14 dni na przyjęcie zwrotu, czy mogę ustalić własne warunki, np. 2 dni? Muszę też zwracać koszty dostawy?

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Client:47314381 nie ustawisz mniej niż 14 niestety 😁

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Client:47314381 Osoba prywatna nie ma obowiązku przyjmować zwrotów bez podania przyczyny. Jeśli ze względu na Smart wypełnisz zakładkę zwroty i dasz czas na odstąpienie od umowy, klient ma prawo odstąpić od umowy.

oznacz moderatorów
Client:47314381
#9 Pomysłodawca#

Dobra, jeszcze jedno. Tak z ciekawości przejrzałam aukcje innych prywatnych sprzedawców ciuchów ze smartem i… całkiem sporo jest takich, co nie udostępnia zwrotów. W zakładce Zwroty, mają podany jeden z powodów do ograniczenia lub braku prawa do odstąpienia. MOŻNA TAK?

Dodatkowo mają też zapisy tego typu:

  • „zwrot zakupionych przedmiotów tylko po uzgodnieniu i mojej zgodzie w przypadku wad ukrytych, o których nie było mowy w opisie aukcji”
  • „przedmioty wystawione w mojej ofercie nie podlegają gwarancji ani zwrotowi po dokonaniu transakcji - jako osoba fizyczna nie muszę i nie przyjmuję zwrotu towarów bez przyczyny z mojej strony”
  • „zwroty przyjmuje tylko w uzasadnionych przypadkach, dotyczy tylko rzeczy oznaczonych jako nowe”
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:47314381 , Przytoczę powiedzenie ,, nie uważałeś jak robiłeś to rób  jak uważasz ,,

i buźka 😁

oznacz moderatorów
Client:47314381
#9 Pomysłodawca#

Eeee… to już chyba odechciało mi się udostępniać kupującym smart.

Kupi mi, taka jedna z drugą, sukienkę. Wylata się w niej 28 dni i odeśle szmatę! ☹️

Dzięki za odpowiedzi

oznacz moderatorów
pulkownik66
#19 Nestor#

@Client:47314381  O widzisz🤣- Racja

Bo jak się kiecka spodoba to i na przesyłkę nie powinna żałować.

Brać, wybierać, decydować i pieniążków nie żałować🤣

oznacz moderatorów
Client:47314381
#9 Pomysłodawca#

A jednak - wbrew temu, co tu wszyscy pisali - mogę w dalszym ciągu nie przyjmować zwrotów, co mnie bardzo cieszy! Tak więc, włączam Smart kupującym - niech mają!

@Client:79179573A u prywatnych sprzedawców jest odwrotnie: zwroty z zasady nie są przyjmowane i to wg mnie należy zmienić odbierając im przywilej oznaczania swoich ofert w ten sposób.”

CO DLA JEDNEGO JEST RADOŚCIĄ - DLA DRUGIEGO JEST ŻAŁOŚCIĄ 😆😛

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@Client:47314381 napisał: "CO DLA JEDNEGO JEST RADOŚCIĄ - DLA DRUGIEGO JEST ŻAŁOŚCIĄ 😆😛"

Nie wiem jak Ty, ale ja się cieszę z mojego Smarta. 😉

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:47314381 jeżeli prywatny Sprzedający decyduje się przyjmować zwroty i oferować dostawę w ramach Smart! to musi oferować darmowy zwrot w swoich ofertach. Jeśli Sprzedający uzupełni zakładkę Zwroty w ofercie, to jako termin na zwrot, powinien wskazać 14 dni, chyba, że sprzedaje produkt, dla którego może ograniczyć możliwość zwrotu w zakładce (np. produkt personalizowany).
Jednym z warunków Smart! jest udostępnienie warunków zwrotów, ponieważ kupujący kupując w ramach Smart! ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Decydując się na udostępnienie metod Smart! sprzedający zgadzają się z regulaminem oraz jego warunkami, które jasno mówią, że należy udostępnić warunki zwrotu. Korzystanie z oznaczenia Smart! w ofertach jest dobrowolne, zatem jeżeli prywatny Sprzedający nie chce udostępniać Kupującemu możliwości zwrotu towaru, może tego nie robić, ale wtedy oferty nie mogą być oznaczone jako Smart!
(post edytowany 11.08.2021r)

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów