anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

przesyłka uznana za zaginioną

wiki0441
#13 Ambasador#

Witam, w połowie lutego klient kupił u mnie produkt, który od razu wysłałam. Produkt jest opłacony. W zielonym automacie allegro klient znalazł inną przesyłkę (nie swoją). Ja mam pieniądze za przesyłkę, a klient nie ma zamówionego towaru. Napisał do mnie, że zgłasza reklamację do allegro. Pierwszy raz miałam taką sytuację, więc czekałam na rozwój wypadków. 1 marca dostałam od allegro maila:

"Dzień dobry,

kontaktuję się z Panią sprawie przesyłki (...)
.

Przesyłka jest uznana za zaginioną i nie dotarła do kupującego. W tej sytuacji przysługuje Pani prawo do złożenia reklamacji przez formularz dostępny na stronie https://allegro.pl/pomoc/kontakt?subjectId=cc657426-7e9d-432f-8106-1cbf8378cfee.

Przepraszam za wszelkie niedogodności. Liczę, że podobne sytuacje nie będą miały miejsca w przyszłości."

 

Czego mogę oczekiwać od allegro w ramach reklamacji? Produktu jak przypuszczam nie odzyskam, jeśli oddam klientowi to co zapłacił, to nie będę miała ani produktu ani pieniędzy. Czy mogę wnioskować by allegro samo zwróciło klientowi pieniądze (wartość produktu + koszt wysyłki)? To są bardzo małe kwoty, ale to nie ja zawiniłam, tylko ktoś z ludzi obsługujących przesyłki allegro one box.

Co myślicie?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

_Likos_
#21 Demiurg#

@wiki0441  Ty oddajesz kupującemu wpłate i piszesz reklamacje do przwożnika, Jeśłi przesyłka zaginela - przewoźnik oddaje wplate Tobie

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Skoro sami przyznają się do zgubienia przesyłki to klient zapewne dostanie środki z Allegro protekt - program ochronny kupujących .

oznacz moderatorów

wiki0441
#13 Ambasador#

@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  dajcie proszę znać jak to wygląda w praktyce. Jeśli zgłaszam przewoźnikowi (w przypadku allegro one zgłaszam do allegro?), to rozumiem, że wnioskuję o zwrot całej kwoty którą zwrócę klientowi (koszt towaru + wysyłki)? Czy klient dostanie to z allegro protect? Na szczęście uczę się na niewielkiej kwocie, ale będę wiedziała na przyszłość jak to wygląda 😉

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Dlaczego miałby dostać z Allegro Protect? tam są warunki otrzymania, najpierw dyskusja a później rekompensata jakby dyskusja się nierozwiązła, Ty mu zwracasz Allegro tobie.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@wiki0441 Skorzystaj z możliwości złożenia reklamacji i poczekaj na jej rozpatrzenie. Na Gadane nie rozpatrujemy takich zgłoszeń. Nie znam też szczegółów tej sprawy, żeby móc odpowiedzieć na Twoje pytania. Wszystko wyjaśnisz w procesie reklamacji.

Żeby otrzymać rekompensatę w ramach Allegro Protect, kupujący musi złożyć wniosek. Nie dzieje się to automatycznie. 

Jeśli paczka zaginęła, sprawę dostarczenia nowego przedmiotu lub zwrotu pieniędzy musisz wyjaśnić bezpośrednio z klientem.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów