anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przewidywany czas dostawy

kzk87
#9 Pomysłodawca#

Witam,

średnio w moich ofertach wskazuje wysyłke w ciągu 3 dni roboczych natomiast serwis allegro naciąga moim kupujących na zakup informacją jakoby wysyłka odbył a się w ciągu 2 dni roboczych a trzeciego była dostawa. Na moje prośby by tego nie robili dostaje odpowiedź, że to tylko przewidywany czas dostawy.... ale weź to wytłumacz kupującemu. Te święte krowy nie ogarniają najprostszych informacji o dostawie a allegro ich tylko utwierdza w swojej głupocie. Wiem, że chodzi tutaj o prowizje ze sprzedaży więc w ich intereie jest naginanie prawdy. 

 

OD czasu kiedy wprowadzlili taki proceder ilość maili z pretensjami, że przecież miało być dzisiaj przekracza moje możliwości odpowiadania na te głupoty. Jak walczyć z nieuczciwym allegro, które nagina prawdę świadomie?

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

kzk87
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kzk87 wysyłasz nie regularnie stąd cały ambaras , wysyłając niektóre paczki wcześniej niż deklarujesz robisz sobie krzywdę .

oznacz moderatorów

kzk87
#9 Pomysłodawca#

znam przyczynę jednak ilość tych wyysłanych wcześniej to mały procent, większośc wyysłam prawidłowo. Jednak nie uważam by był to powód do oszukiwania kupujacych

oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

Masz do dyspozycji pole Dodatkowe informacje, tam opisz jaki jest Twój gwarantowany czas wysyłki,  opisz zasady i tam odsyłaj kupujących jednocześnie tłumacząc kto jest prawdziwym  winnym prowadzania w błąd .

oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

Każdy ma prawo wysłać w dowolnej chwili , nie ma jedynie prawa nadać po terminie. Po to się określą czas w umowie "w nieprzekraczalnym terminie" by mieć swobodę i margines jednocześnie. Allegro natomiast chciałoby na wszystko mieć patent i być nieomylne w uśrednianiu...... a to jak z człowiekiem i psem, każdy ma średnio po 3 nogi inic z tego nie jest prawda..... powiedz to moderatorce a da ci bana na rok..... prawda w oczy kole.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@kzk87 Przewidywany czas dostawy prezentujemy nie tylko w oparciu o deklarowany przez Ciebie czas wysyłki, ale również uwzglądaniając dane dotyczące realizacji wcześniejszych zamówień czy informacje uzyskiwane od przewoźników itp. Pozwala to precyzyjniej określić kiedy przesyłka powinna dotrzeć do odbiorcy. Szczegółowe informacje na temat działania algorytu znajdziesz tutaj. Obecnie nie planujemy wprowadzania zmian w tym obszarze.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kzk87
#9 Pomysłodawca#

Nie jest to fair wobec kupujących ponieważ są wprowadzani w błąd. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@kzk87 zgłoś to do UOKiK za zmiany w ofercie za którą Ty odpowiadasz 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kzk87
#9 Pomysłodawca#

nie odpowiadam za te zmiany, w ofercie ja ustawiam wysyłkę 3 dni robocze i 90% paczek jest tak wysyłanych, sporadycznie jest ze komuś wyśle szybciej. Zmiana czasu dostawy ktorą widzi kupujący wprowadziło allegro.

Za co wg Ciebie odpowiadam? za to, że rzetelnie informuje kupującego kiedy otrzyma paczkę?

oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

Zgłaszają to do UOKiK, zmian w warunkach umowy mogą dokonać  tylko strony transakcji. Dotyczy to przedmiotu, ceny i terminu wydania rzeczy. Każde inne działanie jest niezgodne z kodeksem cywilnym.

oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

Idąc Twoim rozumowaniem każdy ze sprzedawcow powinien zacząć żądać dopłat za różnice w cenie, jeśli ta z ostatnich 30 czy 90 dni jest wyższa niż ta która zapłacił kupujących..... czy może allegro to zacznie w kolejnym algorytmie skoro jeden już działa i jesteście z niego tacy dumni?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria @kostas11 ale może się coś zmieni wczoraj np allegro zaskoczyło mnie ankietą jak oceniam korzystanie z wyszukiwarki a tam odpowiedzi na temat:
zalewania allegro ofertami chińczyków
różnic w tytule aukcji a oferty
robienia w konia za przewidywany czas dostawy
nieprawidłowego wyszukiwania po hasłach w wyszukiwarce
róznic między zdjęciami oferty a rzeczywistym produktem
różnic w ilości towarów w tytule aukcji a oferty etc 
no czyżby allegro zauważyło problem? tylko kupujący jak znam życie oleją albo wypełnią bez zrozumienia o co chodzi

oznacz moderatorów

pkgdynia
#9 Pomysłodawca#

Jest to jedynie mydlenie oczu przez allegro, robienia wrażenia że ktoś się przejmuje , że ktoś dba o twoje interesy . A allegro dba jedynie o swoje interesy , dlatego kłamie na potęgę. Czemu się ciebie pytają ? Sami nie wiedzą ? 

oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

Cokolwiek byś nie napisał i cokolwiek nie zrobił to i tak tylko gra pozorów. Obecna tu pani moderator kiedyś napisała "polityka allegto jest taka, żeby nie pozwolić za wszelką cenę nikomu odejść od allegro" . Pisz ale nie tu a do UOKiK. Tu siła argumentów jest żadna, argument siły tej instytucji zmieniło politykę allegro już nie raz

oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

Każdy z nas ma smutne i przykre doświadczenia z algorytmem przewidywany czas dostawy i zamieszanie komunikatami Dostawa jutro dla deklarowanego czasu wysyłki 1 dzień roboczy (lub jak woli allegro 24 godziny).

 

Więc przykład i konsekwencje.

 

Oferta z deklarowanym czasem wysyłki 1 dzień roboczy. Zakup w poniedziałek, teoretycznie sprzedawca ma 1 dzień na wysyłkę czyli do wtorku ale wystarczy że część paczek nadał wcześniej i ingeruje algorytm i w ofercie pojawia się magiczne „Dostawa jutro”.

Więc sprzedawca by zadowolić algorytm powinien nadać tego samego dnia w poniedziałek ale przecież zgodnie z obietnicą może nadać jutro czyli we wtorek .  Co jeśli jednak nie nada w poniedziałek?

Już we wtorek rano kupujący w szczegółach transakcji odczyta komunikat „Przesyłka opóźniona” .  Zakłada więc dyskusję „Nie otrzymałem przedmiotu”. W dyskusji obwinia sprzedawcę, że oszukuje podając nieprawdziwe terminy wysyłki i obiecuje gruszki na wierzbie. Sprzedawca musi się tłumaczyć i objaśniać kto jest winnym tego, że został wprowadzony w błąd. W najlepszym przypadku skończy się kciukiem w górę ale jedną gwiazdką za jakość obsługi , w najgorszym kciuk w dół i po jednej gwiazdce w obu kategoriach. Trzeba wybłagać takiego kupującego o usunięcie krzywdzących ocen bo przecież allegro nie ingeruje w treść i jakość ocen i komentarzy (z małymi nieistotnymi w tym przypadku wyjątkami) . Trzeba sporo umiejętności i czasu by umieć przekonać takiego zawiedzonego konsumenta do zmiany decyzji.

Czy to koniec problemów? Ależ nic podobnego.

Wystarczy, że przez kilka dni sprzedawca będzie planowo nadawać paczki pierwszego następnego dnia roboczego zgodnie ze swoją deklarację a szybko algorytm odkryje  i poinformuje cię, że „znaczna część twoich paczek nie jest nadawana w terminie dlatego do końca dnia wydłużymy przewidywany termin doręczenie o jeden dzień.”

Żebyśmy się dobrze zrozumieli:

  1.  Najpierw mam skrócony przez algorytm czas wysyłki z jednego dnia do praktycznie tego samego dnia mimo deklarowanego czasu nadania 1 dzień.
  2. Nadaję 100% paczek nie później niż mój deklarowany 1 dzień.
  3. Wystarczy , że przestanę nadawać paczki tego samego dnia a algorytm odkryje że mam rzekome opóźnienia w nadawaniu paczek.
  4. Dostaję karę i algorytm wydłuża mi termin doręczenia o 1 dzień .
  5. We wszystkich ofertach w których deklaruję czas wysyłki 1 dzień pojawia się informacja „Dostawa nie później niż za 3 dni” czyli inaczej , że paczkę mogę nadać po dwóch dniach a nie w deklarowanym jednym dniu.

Tak, dostaję karę za to, że w dalszym ciągu nadaję zgodnie z deklaracją czyli w ciągu 1 dnia ale niezgodnie z wyliczeniem algorytmu . Algorytm czuje się oszukany przez mnie więc nie tylko informuje klienta, że jest jakieś rzekome opóźnienie wysyłki ale dodatkowo nakłada mi za to karę !!!!????

 

Ale to nie koniec absurdu tej sytuacji.  Kilka statystyk:

- liczba nadanych numerów przesyłek w terminie : 186 z 186 = 100%

- wysyłka w terminie – 186 z 186 = 100%

- UWAGA: Wszystkie zamówienia wysłane tego samego dnia : 23 ze 186 czyli 12%

 

Mam 1000 ofert:

- 900 ofert z wysyłka  1 dzień roboczy i 95% ogółu zamówień,

- 100 ofert z wysyłka 3 lub 5 dni i 5% ogółu zamówień.

 

Innymi słowy: absolutnie wszystkie paczki nadaję w deklarowanym przez mnie terminie. Część nadałem wcześniej , cześć ale nie wszystkie. Ze statystyki wynika że tylko 12% paczek nadałem za wcześnie bo tego samego dnia – 12% ze 100% to mała mniejszość !!!! Algorytm odczytuje to jako normę i skraca mi wysyłkę na dostawa jutro. Jak nadaję wyłączenie dzień po zakupie to algorytm mnie karze wydłużeniem planowanej dostawy , sprzedaż mi spada o 75% bo każdy woli szybką wysyłkę a nie po dwóch dniach i nie ważne, że żadnej paczki nie nadałem później niż mój deklarowany termin.

Kto zyskuje? Moim zdaniem tylko allegro na skróconym czasie dostawy bo nie ja. Mając miliony transakcji dziennie wprowadzenie w błąd 5% potencjalnych kupujący i spowodowanie zakupu w ofercie z opcją „Dostawa jutro” daje wymierne korzyści z prowizji.

Kto traci? Tylko sprzedawca. Allegro obiecuje w imieniu sprzedawcy szybszą dostawę mimo, że ten deklaruje 1 dzień roboczy. Potem umywa ręce i zwala winę za wszystko co złe także na sprzedawcę.

 

Pytanie retoryczne. Mechanizm wyliczania przez algorytm przewidywanego czasu wysyłki można wyłączyć na 10 dni dla deklarowanych terminów wysyłki 2 i 3 dni. Skoro można wyłączyć go dla 2 i 3 dni dlaczego nie można go wyłączyć dla 1 dnia? Czym się to tak radykalnie różni, że tak skrajne obowiązuje podejście ? Dla mnie to jest niewytłumaczalne.

Ludzie listy piszą więc i Wy piszcie do UOIK. Siła argumentów do allegro nie przemawia, może przemówi i to nie po raz pierwszy argument siły UOKIK.

 

Obecna tu Pani moderator pisze z dumą, że nie są planowane zmiany a zakresie algorytmu przewidywanego czas wysyłki. Ta sama Pani rok temu w innym wątku napisała: „polityka allegro polega na tym, że nie możemy pozwolić odejść żadnemu potencjalnemu kupującemu”. Więc polityka „za wszelką cenę” wydaje się  być ciągle aktualną ale miejmy nadzieję, że nie wieczną.

oznacz moderatorów

Deco-ratorka
#9 Pomysłodawca#

x

oznacz moderatorów