anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Różna data dostawy po stronie klienta i sprzedawcy

pikaboo_kids
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

Kupujący skontaktował się z nami, informując, że wybrał dostawę przez Allegro Automat – DHL wyłącznie dlatego, że przy zamówieniu widział przewidywaną datę dostawy jako 18 czerwca. Bardzo zależało mu na tym, aby paczka dotarła właśnie tego dnia.

Tymczasem po naszej stronie przewidywana data dostawy to piątek, 20 czerwca, a czas na wysłanie zamówienia był określony do końca dnia 18 czerwca. Przesyłka została przez nas nadana 18 czerwca o godzinie 12:58, czyli zgodnie z terminem.

dlaczego Kupujący mógł widzieć inną datę dostawy (18.06), skoro według danych z zamówienia termin  doręczenia to 20.06?

3c52f2d7-4181-4935-8f19-ebbb0336e7f5.png

nr1.png

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@pikaboo_kids Kupujący widzi w ofercie przewidywany czas dostawy na podstawie Twojej historii wysyłekoraz dostaw, natomiast Ty widzisz w szczegółach zamówienia informacje na podstawie Twojego deklarowanego czasu wysyłki. Możesz wyjaśnić kupującemu, że ten czas jest przewidywany, a nie gwarantowany i wskazać mu ten artykuł

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@w_kiwi ale fajnie, kto kogo wprowadza w błąd?

cyt:

- kupujący widzi w ofercie przewidywany czas dostawy na podstawie Twojej historii wysyłek oraz dostaw

- sprzedawca widzi w szczegółach zamówienia informacje na podstawie deklarowanego czasu wysyłki.

a jak to widzi ustawa konsumencka?

podany artykuł nic nie wyjaśni kupującemu bo on tego nie zrozumie, generalnie ja jako sprzedawca też tego nie rozumiem po co są2 różne czasy wysyłki dla każdej stron transakcji inne.

- @pikaboo_kids  musisz pokazać kupującemu swój termin i napisać, że stał wprowadzony w błąd (oszukany) przez allegro i ty nie widzisz jego czasu dostawy bo masz podany przez serwis inny czas.

 

oznacz moderatorów

pikaboo_kids
#8 Zapaleniec#
@w_kiwi Dziękuję za odpowiedź, jednak w tym przypadku sytuacja wygląda inaczej.

Komunikat Allegro:

  • „Czas dostawy, który widział w ofercie kupujący. Nasz mechanizm obliczył go na podstawie Twoich wcześniejszych wysyłek i działań przewoźników.” 
    czas na wysłanie  do śr., - 18 cze 2025, 23:59
    przewidywany czas dostawy  - pt., 20 cze 2025

Więc  zarówno ja, jak i kupujący powinniśmy widzieć jedną przewidywaną datę doręczenia – 20 czerwca 

Tymczasem kupujący twierdzi, że podczas składania zamówienia widział datę dostawy 18 czerwca, i właśnie dlatego zdecydował się na tę konkretną formę dostawy.czas dostawy.png

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@pikaboo_kids 

na 99% kupujący wybierając twoją ofertę widział najszybszy czas wysyłki, tylko wybierając metodę dostawy (czyli wszedł głębiej w opcje zakupu) nie wybrał tej najszybszej tylko wolniejszą (i tu już czasu nie sprawdził)

możesz mieć inne różne czasy wysyłki dla inposta , zielonych automatów czy np: kuriera dhl, a serwis w twojej ofercie podaje najszybszy czas dostawy

oznacz moderatorów

pikaboo_kids
#8 Zapaleniec#

Bardzo możliwe, tylko że kupujący twierdzi, że wybrał właśnie ten sposób dostawy, bo był pokazany jako najszybszy.

Cytując wiadomość od klienta:

"Dzień dobry,
bardzo zależało nam żeby to było dzisiaj u nas na miejscu dlatego zaznaczyłem ten sposób dostawy. A to dopiero jest dzisiaj wysyłane. Bardzo słabe zagranie."

Tylko że u nas najszybszą formą dostawy jest InPost, więc kompletnie nie rozumiem, czemu Allegro Automat był u niego widoczny jako ta najszybsza opcja.
No i finalnie, jak to zwykle bywa – wina sprzedawcy 😅

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

tak musiało być, my też mamy komentarze negatywne właśnie dokładnie za coś takiego - najszybszy jest inpost - kupujący widzi w ofercie najszybszy czas dostawy (inpost), a wybiera np: allegro dhla, którego nie da się wysłać tego samego dnia

 

Allegro jak widzisz oficjalnie twierdzi, że ten problem nie istnieje i jest to wina sprzedawcy

ale na tej stronie przyznaje się że on występuje

https://help.allegro.com/pl/sell/a/czym-jest-ocena-sprzedazy-Wv067d4WdTB#jakie-oceny-uwzgledniamy-w-...

walcz by ten komentarz został przynajmniej wykluczony ze statystyk

cyt

Ocena ma związek wyłącznie z przewidywanym przez Allegro czasem dostawy, który kupujący widział w ofercie – taką ocenę możemy wykluczyć ze statystyk, gdy kupujący dołączył do niej komentarz, z którego jasno wynika, że przyznana ocena ma związek wyłącznie z przewidywanym przez nas czasem dostawy (przesyłka została przez Ciebie nadana w deklarowanym terminie). Jeśli chcesz, abyśmy wykluczyli taką ocenę, skontaktuj się z nami.

 

@w_kiwi czemu tego nie podpowiadasz autorowi wątku?

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@RED na pytanie do Wiktorii nie odpowiem, ale mogę napisać tylko, że dobrze, że mamy Ciebie:)

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

pikaboo_kids
#8 Zapaleniec#

@RED  Dzięki za informację – dobrze wiedzieć, że jest przynajmniej szansa, żeby taką ocenę wykluczyć.

@w_kiwi Co nie zmienia faktu, że takie działanie wprowadza w błąd zarówno kupującego, jak i sprzedawcę. Większość kupujących kompletnie pomija słowo „przewidywana” i widzi po prostu „jutro w punkcie”. 

A to, że strony transakcji widzą zupełnie różne daty… kto wpadł na ten „genialny” pomysł 🙃

oznacz moderatorów

TechartGSM
#13 Ambasador#

@pikaboo_kids Kto? Nie dowiesz się, bo sukces ma wielu ojców, za to porażka jest sierotą...

oznacz moderatorów