anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

realizacja zamówienia dla Klienta z Litwy

SzukamLampy
#9 Pomysłodawca#

Witamy,

Klient z Litwy złożył u nas zamówienie, opłacił je i poprosił o fakturę VAT na firmę litewską. Jako miejsce dostawy wskazał adres polski. 

Jako sklep udostępniliśmy dostawę wyłącznie na terenie Polski. Nie posiadamy VAT UE i nie możemy wystawić Klientowi zagranicznemu faktury VAT.

Próbujemy się od kilku dni skontaktować z Klientem, aby ustalić czy możemy wysłać zamówienie bez faktury, a wystawiając po prostu paragon lub ustalić ewentualne odstąpienie od umowy. Klient niestety nie odpowiada na wysyłane przez nas wiadomości.  Dopiero dziś udało się nawiązać kontakt telefoniczny, ale Klient nie rozumiał nas ani po polsku, ani po angielsku. 

Zastanawiamy się co w takiej sytuacji zrobić. Zamówienie opiewa na ok 3 200 zł, więc jest to spora kwota i fajnie byłoby zamówienie zrealizować.

Czy ktoś z Was miał już podobną sytuację i podpowie co można w takiej sytuacji zrobić? 

1. Czy można wysłać Klientowi zamówienie i wystawić paragon zamiast faktury VAT i wyjaśnić Mu w wiadomości czemu tak postąpiliśmy?

2. Odstąpić od realizacji zamówienia?

 

Z góry dziękujemy za podpowiedzi, jeśli ktoś zderzył się z takim tematem. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@SzukamLampy Podaj mi proszę numer zamówienia, którego dotyczy ta sytuacja. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

SzukamLampy
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_  zamówienie nr 2677b371-b4d7-11ec-974a-cf9c0bbffb2d

Będziemy wdzięczni za pomoc 🙂

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@SzukamLampy Dziękuję, skonsultuję tę sytuację ze specjalistami w tym zakresie i wrócę do Ciebie z odpowiedzią, gdy tylko otrzymam informacje dla Ciebie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@SzukamLampy Jak obiecałam, wracam z informacjami dla Ciebie. Co do zasady, jeśli kupujący poprosił o fakturę to pownieneś mu ją wystawić, oczywiście jeśli zaznaczyłeś w ofercie, że ją wystawiasz. Jako Allegro niestety nie możemy udzielić Ci porad podatkowych, więc tę kwestię musisz skonsultować z księgową, ale jeśli nie możesz skontaktować się z kupującym to daj nam proszę znać. W takiej sytuacji możemy wysłać prośbę do kupującego o kontakt z Tobą w tej sprawie.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

SzukamLampy
#9 Pomysłodawca#

Dziękujemy za informację. W między czasie udało się nawiązać kontakt z Klientem i Klient podjął decyzję, aby wysłać lampę z paragonem (bez faktury VAT). Także uda się zrealizować zamówienie. Dziękujemy za chęć pomocy!

oznacz moderatorów

_Likos_
#18 Luminarz#

@SzukamLampy  mieliśmy raz lub dwa podobny przypadek i po konsultacji zrobilismy tak : wystawiliśmy FV z danymi które podąl kupujący jednocześnie podpinając do FV zamówienia wraz z zdresem dostawy oraz opisując ją że dostawa na terenie Polski.

Wówczas nie jest to eksport i można wystawić normalną FV z krajowym NIPem

oznacz moderatorów

ares_
#13 Ambasador#

Nie pamiętam dokładnie przepisów więc będziesz musiał to sprawdzić ale... Jeżeli firma jest w Uni Europejskiej i adres dostawy jest w Polsce to wystawiasz normalna fakturę na dane firmy które podał klient (tak samo jak polskiemu klientowi). Raz tak zrobiłem (po konsultacji z księgową) i jak na razie nikt się nie przyczepił 🙂

oznacz moderatorów