Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witamy,
Klient z Litwy złożył u nas zamówienie, opłacił je i poprosił o fakturę VAT na firmę litewską. Jako miejsce dostawy wskazał adres polski.
Jako sklep udostępniliśmy dostawę wyłącznie na terenie Polski. Nie posiadamy VAT UE i nie możemy wystawić Klientowi zagranicznemu faktury VAT.
Próbujemy się od kilku dni skontaktować z Klientem, aby ustalić czy możemy wysłać zamówienie bez faktury, a wystawiając po prostu paragon lub ustalić ewentualne odstąpienie od umowy. Klient niestety nie odpowiada na wysyłane przez nas wiadomości. Dopiero dziś udało się nawiązać kontakt telefoniczny, ale Klient nie rozumiał nas ani po polsku, ani po angielsku.
Zastanawiamy się co w takiej sytuacji zrobić. Zamówienie opiewa na ok 3 200 zł, więc jest to spora kwota i fajnie byłoby zamówienie zrealizować.
Czy ktoś z Was miał już podobną sytuację i podpowie co można w takiej sytuacji zrobić?
1. Czy można wysłać Klientowi zamówienie i wystawić paragon zamiast faktury VAT i wyjaśnić Mu w wiadomości czemu tak postąpiliśmy?
2. Odstąpić od realizacji zamówienia?
Z góry dziękujemy za podpowiedzi, jeśli ktoś zderzył się z takim tematem. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@SzukamLampy Podaj mi proszę numer zamówienia, którego dotyczy ta sytuacja.
@_HolaOla_ zamówienie nr 2677b371-b4d7-11ec-974a-cf9c0bbffb2d
Będziemy wdzięczni za pomoc 🙂
@SzukamLampy Dziękuję, skonsultuję tę sytuację ze specjalistami w tym zakresie i wrócę do Ciebie z odpowiedzią, gdy tylko otrzymam informacje dla Ciebie.
@SzukamLampy Jak obiecałam, wracam z informacjami dla Ciebie. Co do zasady, jeśli kupujący poprosił o fakturę to pownieneś mu ją wystawić, oczywiście jeśli zaznaczyłeś w ofercie, że ją wystawiasz. Jako Allegro niestety nie możemy udzielić Ci porad podatkowych, więc tę kwestię musisz skonsultować z księgową, ale jeśli nie możesz skontaktować się z kupującym to daj nam proszę znać. W takiej sytuacji możemy wysłać prośbę do kupującego o kontakt z Tobą w tej sprawie.
Dziękujemy za informację. W między czasie udało się nawiązać kontakt z Klientem i Klient podjął decyzję, aby wysłać lampę z paragonem (bez faktury VAT). Także uda się zrealizować zamówienie. Dziękujemy za chęć pomocy!
@SzukamLampy mieliśmy raz lub dwa podobny przypadek i po konsultacji zrobilismy tak : wystawiliśmy FV z danymi które podąl kupujący jednocześnie podpinając do FV zamówienia wraz z zdresem dostawy oraz opisując ją że dostawa na terenie Polski.
Wówczas nie jest to eksport i można wystawić normalną FV z krajowym NIPem
Nie pamiętam dokładnie przepisów więc będziesz musiał to sprawdzić ale... Jeżeli firma jest w Uni Europejskiej i adres dostawy jest w Polsce to wystawiasz normalna fakturę na dane firmy które podał klient (tak samo jak polskiemu klientowi). Raz tak zrobiłem (po konsultacji z księgową) i jak na razie nikt się nie przyczepił 🙂