
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
witajcie. kupiłam taśmę ledową i niestety po włączeniu do gniazdka korki wywaliło taśma nie działa. Jest uszkodzona. Rozumiem ,ze zwrotu zrobić nie mogę,bo produkt jest zepsuty (choć nie minęło 14 dni) czy mogę skorzystać z rękojmi i poprosić o zwrot pieniędzy?Nie chce kolejnej bo myślę,że będzie to samo.Czy muszę skorzystać z reklamacji?
czy muszę mieć paragon? bo sprzedawca taka informację ma w zakładce
REKLAMACJA WARUNKI
1. DO PACZKI PROSZĘ DOŁĄCZYĆ WYPEŁNIONY FORMULARZ+PARAGON/FV, ODESŁAĆ NA POWYŻSZY ADRES
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A dlaczego nie możesz zrobić zwrotu? nie musisz mieć paragonu: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/najwazniejsze-informacje-o-zwrot... Tu masz opisane czym się różni reklamacja z tytułu rękojmi, od reklamacji gwarancyjnej: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 Nie reklamacja od rękojmi, tylko reklamacja z gwarancji od reklamacji z rękojmi. Mylisz pojęcia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
O! już edytował 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@desire32 Sprzedawca tym zapisem wprowadza w błąd, to klauzula niedozwolona z rejestru UOKiK. Nie może wymagać faktury ani paragonu przy reklamacji i zwrocie. Możesz dołączyć jakikolwiek dowód zakupu, na przykład potwierdzenie wpłaty z banku lub maila od Allegro z informacją, że sprzedawca otrzymał Twoją wpłatę.
Jeśli zrobisz zwrot konsumencki w ciągu 14 dni, sprzedawca będzie miał obowiązek zwrócić Ci całą wpłatę, ale istnieje ryzyko, że będzie próbował pomniejszyć kwotę zwrotu ze względu na wady towaru. Stanie na stanowisku, że wada powstała z Twojej winy.
Przy reklamacji z rękojmi także możesz żądać zwrotu wszystkich kosztów ze względu na wady, ale sprzedawca nie ma obowiązku ich zwracać. Może w pierwszej kolejności towar naprawić lub wymienić na swój koszt i dosłać Ci sprawny, oddając jednocześnie koszt odesłania do reklamacji.
Jeżeli nie chcesz tego towaru, zrób zwrot przez formularz zwrotu Allegro w ciągu 14 dni, ale wybierz powód "towar uszkodzony". Zrób sobie jakąś dokumentację fotograficzną lub filmową wad. W formularzu dopisz, że nie jest to reklamacja z rękojmi, tylko zwrot konsumencki. Dodaj, że towar od początku był wadliwy.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 dokumentacja filmowa? zdjęcia? jakie skoro towar jest uszkodzony?jedyne co to tasma przylepiajaca nie jest zdjęta.To był smartem zakup więc moge wydrukować etykietę zwrotu i wysłać bezpłatnie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@desire32 Tak możesz odesłać bezpłatnie.
Zabezpiecz się w jakikolwiek sposób, aby sprzedawca Ci nie wmówił, że uszkodziłaś towar i nie oddał ułamka wartości.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie wiem jaki to dokładnie rodzaj taśmy kupiłaś, ale przypomniała mi się sytuacja, gdy z kolegą pojechaliśmy do schodów na montaż i miał zamontować ledy do nich. Wtedy też wywaliło korki, ale dlatego, że po prostu zrobił zwarcie sam. Wystarczyło włączyć bezpieczniki, a listwa działała dalej ;] Jeśli dalej na sucho wybija, to jednak to listwa daje zwarcie.
Zapytam jeszcze o paragon: nie było go ? Bo nie rozumiem problemu z jego zwrotem. Sprzedawcy często tu wspominają, że ułatwia im to pracę przy rozliczeniu ze skarbówką gdy dostają paragon.
Co do zwrotu smartem: w pomocy allegro wpisz sobie "Jak zwrócić przedmioty kupione w ramach Allegro Smart!"
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@cookie000 Jak poszedłeś w tym kierunku, technicznym, możemy zacząć dyskutować na jakie napięcie kupił, jak zamontował, jak podłączył, jak załączył itd.😁
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A bo wiesz ... Czasami tak jest, że coś sobie kupisz, do instrukcji nie spojrzysz (na zasadzie "znam się"), a jednak okazuje się, że lepiej było coś tam najpierw przeczytać niż samemu popsuć ;]
Żeby nie było: ja nie twierdzę, że kupująca sama sobie to uszkodziła, tylko rozważam inne możliwości.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 tylko wtczka do kontaktu pilot i taśma . Bez instrukcji obsługi !
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
O instrukcji akurat ja wspomniałem, nie wiń go za to 🙂
Po wyjaśnieniach stwierdzam, że chyba jednak jest uszkodzona ;]

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@cookie000 @LEW433 sorki 😁

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@cookie000 to była taśma led taka do pokoju .można sobie ją przykleić np do sufitu.przed przyklejeniem chcieliśmy sprawdzić jakie kolory i jak świeci i wywaliło korki i po włączeniu korków już nie działała.właczyłam do kontaktu do którego zwykle włączam laptopa.Laptop działa i korków nie wywala.Jeśli chodzi o paragon to niestety wcieło.ale wszystkie dane sprzedawcy napisałam nr płatności zamówienia a login będzie miał z maila od aallegro.
Udało mi się wszystko ogarnać.dziękuję za pomoc