Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klienta po 12 miesiącach zareklamowała torebkę za 1200 zł reklamację uznaliśmy i nastąpił zwrot środków w całości (przez allegro finanse) czy w takim przypadku przysługuje zwrot prowizji ?? @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Nie. Wniosek o zwrot prowizji można złożyć do 45 dni od sprzedaży.
Poza tym przy reklamacji zwrot prowizji nie przysługuje w ogóle (chociaż wiem, że czasami jest przyznawany).
Nie otrzymasz zwrotu prowizji jak to reklamacja, Jakby to był zwrot- rozwiązanie umowy zakupu.
Odstąpienie od umowy w ramach reklamacji, które wiąże się ze zwrotem pieniędzy, formalnie prowadzi do rozwiązania umowy. W takiej sytuacji umowę uważa się za niezawartą, a obie strony są zobowiązane do zwrotu wzajemnych świadczeń. Oznacza to, że sprzedawca musi zwrócić konsumentowi całą zapłaconą kwotę, a konsument powinien zwrócić zakupiony towar, o ile to możliwe.
Zatem, jeżeli w wyniku reklamacji strony zgadzają się na zwrot pieniędzy, to dochodzi do rozwiązania umowy zakupu, a świadczenia stron są cofane (umowa traktowana jest jakby nie doszło do jej realizacji).
Z punktu widzenia prawa zwrot ---> umowa jakby była niezawarta (trochę co innego niż rozwiązanie umowy przy rozwiązaniu można mówić o odszkodowaniu).
@OKworld-shop Tak, ale to dotyczy umowy sprzedający - kupujący i nie ma nic wspólnego z umową sprzedający - allegro.
Zgadza się, ale z allegro trzeba przeanalizować regulamin/umowy.
Jeżeli allegro pobiera prowizję od umowy sprzedaży, a tą traktuje się jak niebyłą w momencie zwrotu środków i produktu to pojawia się pytanie jaka jest podstawa pobrania prowizji?
@OKworld-shop Podstawa pobrania prowizji jest taka, że sprzedający zawarł z Allegro umowę na obsługę transakcji i Allegro ze swojej części umowy się wywiązało.
Umowa zostaje uznana za niebyłą ale dotyczy to tylko dwóch stron - sprzedającego i kupującego.
@komis-bell napisał(a):@OKworld-shopPodstawa pobrania prowizji jest taka, że sprzedający zawarł z Allegro umowę na obsługę transakcji i Allegro ze swojej części umowy się wywiązało.
Umowa zostaje uznana za niebyłą ale dotyczy to tylko dwóch stron - sprzedającego i kupującego.
Allegro pobiera opłaty za różne usługi. Jest usługa jest pobranie opłaty. Jeżeli nie ma usługi to nie ma opłaty, chyba że w regulaminie/umowie jest inaczej.
Ja piszę o kwestiach prawnych bo je znam. Jeżeli odpisujesz co Ci się wydaje to bezsensu. Masz wiedzę na temat regulaminów, warunków i umów allegro to podaj konkrety.
@OKworld-shop "Jest usługa jest pobranie opłaty. Jeżeli nie ma usługi to nie ma opłaty"
No przecież jest usługa i jest wykonana - usługa obsługi transakcji sprzedający-kupujący.
Jeżeli allegro pobiera prowizję tylko za obsługę transakcji to czemu prowizje nie są jednakowe? Czemu są uzależnione od kwoty sprzedaży mimo że obsługa taka sama? Jeżeli klient zrezygnuje w ciągu 14 dni to czemu allegro zwraca prowizję nawet automatycznie mimo, że obsługa była wykonana?
miłego dnia
@OKworld-shop Bo Allegro jest świadome tego, że gdyby nie zwracali prowizji w ogóle to wielu sprzedających zwyczajnie zrezygnowałoby z prowadzenia sprzedaży w serwisie.
Co do wysokości opłat to już nie pytanie do mnie tylko do serwisu.
@daily-torebki podstawowa sprawa , klient nie odstąpił od umowy tylko złożył Ci reklamację , uznałeś ją za zasadną ,ale mogłeś przywrócić produkt do stanu używalności bo masz takie prawo ,mogłeś wymienić na wolny od wad jak również zwrócić środki , wybrałeś to trzecie ,wypłaciłeś klientowi rekompensatę co nie jest jednoznaczne z rozwiązaniem umowy .
Ja nie piszę o swoich poglądach czy opinii tylko o kwestiach prawnych. Rekompensata przy zwrocie 100% zakupu?
Jeżeli można naprawić albo wymienić to raczej na to decydują się w pierwszej kolejności sprzedawcy, czasami z różnych względów nie można tak zrobić.
@OKworld-shop napisał(a):
Ja nie piszę o swoich poglądach czy opinii tylko o kwestiach prawnych. Rekompensata przy zwrocie 100% zakupu?
Prawnie to płacimy prowizję za usługę która została wykonana, pozyskałeś klienta ? więc allegro zarobiło i nie podlega to zwrotowi 🙂 po drugie nasze relacje z allegro to B2B i nie podlegają pod ustawę konsumencką więc o zwrotach nie ma mowy 🙂
A zgodnie z regulaminem mogą przyznać rabat transakcyjny - to nie jest zwrot prowizji zgodnie z regulaminem 🙂
Trzeba było torebkę naprawić wyszłoby taniej
Allegro nie zwraca żadnej prowizji, ale przyznaje czasem rabat transakcyjny według własnego uznania.
Słowo rabat jest tu kluczem