anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

Madziasklep
#7 Wielbiciel

Witam , klient reklamuje sukienkę gdzie nie załączył zdjęć więc prosze o dosłanie miła 3 dni brak więc odpisuje do klienta 

Dzień dobry, prosiliśmy o zdjęcie wady, aby rozpatrzyć reklamację. Niestety nie otrzymaliśmy odpowiedzi ani zdjęć. W związku z tym reklamacja pozostaje bez rozpatrzenia 

na to ALINA - sprzedający poprosił o odesłanie towaru, żeby rozpatrzyć reklamację.

Przecież  to jest wbrew mojej odpowiedzi Jak sztuczna może analizować   w moją odpowiedź . Będąc klientem bym wysłała Wielka poraźna 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

wojtekmarchewka
#13 Ambasador

@Madziasklep w ciągu trzech dni trzeba podjąć decyzję, o trybie rozpatrzenia reklamacji. "Bez odsyłania" "Z odesłaniem", czy zaznaczyłaś tą pierwszą opcję ?

Prawdopodobnie, czas minął Ty nic nie zaznaczyłaś więc domyślnie Alina uznaje że chcesz żeby odesłali.

Jeżeli się nie myślę to  chyba jeszcze możesz, oznaczyć, że rozpayrzysz reklamacje na odległość.

Wtedy pojawią Ci się nowe opcje "Odrzuć reklamacje" "Uznaj reklamacje'

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Nie ma opcji bez rozpatrzenia bo ją uznasz napisz 14dni reklamacja odrzucona z powodu braku przedstawienia dokumentacji fotograficznej wady w celu weryfikacji reklamacji by zdecydować o jej odesłaniu do siedziby firmy w celu dalszego procedowania reklamacji

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az1rael  @Madziasklep   No i co,  kupujący powinien sobie zatrudnić fotografa żeby  wykonać akceptowalną dokumentację?   Po co to komu?  Kto za to zapłaci?

Jest reklamacja,  sprzedający albo uznaje reklamację, albo nie.  Może sobie sam przyjechać i obejrzeć  sukienkę o wartości 50 zł a nawet wykonać sobie odpowiednią dokumentację.  Albo może wysłać kupującemu etykietę do zwrotu.

Komentarz Aliny jest jak zwykle trochę oderwany od tematu ale ma sens.

oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#13 Ambasador

@br. Co nieco się odkleiłeś, z tą odpowiedzią 😁. Każdy nosi aparat fotograficzny przy sobie (tak zwany smartfon), a nawet seniorzy, którzy mają (telefon komórkowy), mają w nim aparat. Aby udowodnić swoje racje, w reklamacji, wystarczy zrobić czytelne zdjęcie. Jeżeli samemu nie można, to także nie trzeba zatrudniać profesjonalnego fotografa, a poprosić kogoś z rodziny.

Taki przykład, ktoś zgłasza uszkodzenie paczki, czy to znaczy, że ma mi takie coś wysłać i ja mam zaakceptować reklamacje (co dojdzie jeszcze bardziej uszkodzone). Czy zaakceptować na podstawie zdjęć, po doręczeniu/ 

Kurcze nie szukaj problemu tam, gdzie go nie ma 😎

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wojtekmarchewka   Trochę mi rozjaśniłeś,  wielu kupujących którzy to czytają  lub wiedzą o takich  wymaganiach  na pewno  są sprytniejszy i szykują  sobie zdjęcia  przedmiotu do reklamacji przed zakupem, na przykład  w sklepie.  Skoro jest  smartfon to dlaczego nie korzystać.

Inną sprawą jest uszkodzona paczka, ale  metody stosowane przez kurierów to  dżungla  i chyba nawet  zdjęcie niewiele pomaga  w reklamacji.

oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#13 Ambasador

@br. Ja właśnie mam, reklamację smartfona, po 22 dniach od otrzymania, porysowany ekran. Po co ma mi ktoś, go wysyłać, jeżeli taka reklamacja, dla mnie jest kuriozalna. Miałem klienta, który prosił mnie o pomoc, w wymianie szkła obiektywu, bo porysował na 3 dzień od zakupu 😁

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@br. ustawa konsumencka jasno wskazuje

Art.  43d.  [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]
1.  Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2.  Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3.  Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4.  Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5.  Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6.  Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7.  Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223

nigdzie nie pisze że udostępnienie jest zawsze związane z odesłaniem to są dwa różne zdania. Jeśli sprzedawca najpierw życzy sobie ocenić wstępnie usterkę lub uszkodzenie to udostępnieniem będzie przekazanie odpowiedniej dokumentacji dopiero wtedy gdy nie można jednoznacznie ocenić na podstawie zdjęć czy wada istnieje i jest wynikiem nieprawidłowości w towarze sprzedawca sam decyduje żeby mu na jego koszt towar wydać. Tak samo sprzedawca może kogoś wysłać by ocenił wadę towaru na miejscu i wtedy udostępnieniem jest wpuszczenie pracownika sprzedawcy / firmy zewnętrznej wykonującej usługę i umożliwienie im dostępu do przedmiotu reklamacji.

oznacz moderatorów

Madziasklep
#7 Wielbiciel

Przecież nie chodzi o profesjonalne zdjęcia tylko zrobienie zdjęcia w jakim stanie jest sukienka 

oznacz moderatorów