anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

rozliczenie wpłaty z allegro

toto_company
#8 Zapaleniec#

Mam pytanie , bo mnie to męczy co usłyszałem od pomocy księgowej . Klient zamawia 2 artykuły na allego i dokonuje wpłaty za te 2 artykuły . Zostają one wpłacone na nasze konto . Klient rezygnuje z jednego artykułu lub artykul jest niedostępny - realizujemy tylko jeden artykuł . Pomoc księgowej twierdzi ,że ponieważ ma na koncie naszym już całą kwotę ( prowadzona pełna księgowość ) to należy klientowi wygenerować paragon na 2 artykuły a następnie dołożyć do tego korektę jednego artykułu. Bo tak jest prawidłowo i mimo moich uwag, że to chore - bo powinno się w jakiś inny sposób rozliczyć tą kwotę uważa ,że tak ma być. Czy ktoś kto zna dokładnie przepisy może pomóc ,jak to w świetle prawa najlepiej wykonywać . Podejrzewam ,że pomocy łatwiej jest znaleźć wpłatę na całość w przelewach i stąd jej upór w takim stosowaniu rozliczeń. Proszę o informację ,jak to można z głową i rozsądnie rozliczać . Dodam ,że na każdym paragonie wpisujemy ostatnie 5 cyfr ze zbiorczego rozliczenia wypłaty ,aby księgowość mogła szybko rozliczać wpłaty.

And2

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

Agent051
#16 Inspirator#

@toto_company może nie powinieneś rozmawiać z pomocą księgowej, a z księgową. Nie istnieje takie coś jak korekta paragonu fiskalnego. W opisanej sytuacji powinieneś zrobić klientowi zwrot za jeden artykuł. Wszystko opisać jak należy w zeszycie zwrotów i reklamacji. A klientowi wystawić paragon na 1 szt. produktu. I mieć nadzieję, że pomoc księgowej będzie potrafiła wszystko zaksięgować tak, żebyś nie musiał płacić podwójnych podatków.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@toto_company @Agent051 Istnieje coś takiego jak korekta paragonu fiskalnego > albo kasa dopuszcza taką możliwośc > a jak nie to piszesz taką korektę ręcznie na cały paragon > wystawiasz drugi paragon na 1 przedmiot i aktualna kwotę > korektę ujmujesz w rożliczeniach ze znakiem minus ( ten niewłaściwy paragon wpisujesz normalnie). Przez ponad 20 lat prowadziłem sklep z kosmetykami > miałem kasę > pisałem ręcznie korekty > nie raz ktoś się pomylił przy kasie i zamiast 10 zł nabił 100 i zatwierdził > żadna kontrola z US > a przeżyłem kilka > nie miała zastrzeżeń > no chyba, że w ostatnich 7 latach zmieniły się przepisy.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Ziolko39 żadna kasa nie dopuszcza korekty paragonu. Ani starsze ani te online. To o czym piszesz nie nazywa się korektą tylko zeszytem zwrotów i reklamacji, który trzeba prowadzić, a ewidentne pomyłki przy wystawianiu paragonu, to protokół anulowania. 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Agent051 Miałem 5 kas przez 15 lat > z 10 kontroli w US > pisałem na komputerze świstek "korekta" > przenosiłem dane z paragonu ze znakiem minus do księgi VAT sprzedaż > wystawiałem właściwy paragon > obydwa wpisywałem do ksiązki > i po sprawie >US nie miał zastrzeżeń > a oglądali każdy świstek 

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Ziolko39 w swojej działalności może i wystawiałeś „świstki”, tu rozmawiamy o pełnej księgowości, gdzie nie ma „świstków”, a każdy grosz na koncie musi mieć pokrycie w dokumentach. Przepisy fiskalne zmieniają się co chwilę, a twoje wspomnienia nie mają wiele wspólnego z dzisiejszą rzeczywistością.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Agent051 No właśnie to napisałem wcześniej : no chyba, że w ostatnich 7 latach zmieniły się przepisy. A prowadziłem pełną księgowość > ale może przy sprzedaży online jest inaczej niż przy sprzedaży w sklepie stacjonarnym > nie będę się sprzeczał.

oznacz moderatorów

agus38
#12 Orędownik#

@toto_company klient zapłacił poprzez PayU czy tam Przelewy24, te wpłaty wpłynęły na Twoje konto w Allegro, potem zrezygnował z jednego zakupu i te środki zostały mu zwrócone również z konta Allegro, ale fizycznie nie wpłynęły na Twoje konto w banku, więc tak, jakby tej jednej wpłaty nie było.

Jak już zacznie Cię trzepać US będą porównywać wpływy na konto bankowe z wystawionymi dowodami zakupu, czy się pokrywają czy nie (to już przeżyłam) natomiast nie będą się czepiać o coś, czego nie widać na koncie bankowym a widać na płatnościach Allegro. Jak urzędnik będzie bardzo wiercił taką sprawę masz zawsze dowód (w sumie nie wiem jak długo Allegro przechowuje takie dane), że klient zapłacił, zrezygnował i wpłata został automatycznie odesłana.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@agus38 allegro musi przechowywać dane tyle czasu ile wymaga tego ustawa. Allegro na żądanie urzędu skarbowego musi udostępnić wszystkie dokumenty finansowe dotyczące kontrolowanej jednostki. Więc nie mów, że nie ma znaczenia jak bedą zaksięgowane wpłaty. Przy pełnej księgowości trzeba bardzo skrupulatnie powiązywać wpłaty z dokumentami, tym bardziej że w tym przypadku, wpłata została już zarejestrowana na kasie fiskalnej. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@toto_company ciesz się, że księgowa nie chce za takie wpłaty faktur zaliczkowych

potem zbiorczych z uwzględnieniem przełomów miesiąca

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Klient płaci za 2 zakupione artykuły. Klient rezygnuje z jednego artykułu - to sprawa prosta - puszczasz przelew zwrotny z odpowiednim tytułem - masz podkładkę od klienta.

Nie masz jednego z dwóch zamówionych przedmiotów - jak możesz realizować wysyłkę tylko jednego przedmiotu? - Przecież musisz się skontaktować z klientem i ustalić sprawę transakcji "drugiego" przedmiotu. Albo wysyłasz mu go w późniejszym terminie na swój koszt, albo wysyłasz całość zamówienia w późniejszym terminie po jego całkowitym skompletowaniu, albo informujesz klienta, że nie jesteś w stanie zrealizować w całości zamówienia. 

Klient wpłacił kasę za 2 rzeczy, wysłaliście mu info, że jednej rzeczy nie macie, a on już zapłacił. 

Wysyłasz mu odpowiednie info. I czekasz na odpowiedź.

Przecież to są bardzo proste rzeczy, które załatwiają "najprostsze" biura rachunkowe.

Agent051 pisze - "Nie istnieje takie coś jak korekta paragonu fiskalnego." - to jest jak najbardziej błedna informacja udzielona na AG. Przecież na tym opiera się cała procedura zwrotów dokonywanych przez internet, każdy program do sprzedaży ma opcję korekty paragonu, każde biuro rachunkowe to rozlicza. Agent051 - po co piszesz takie rzeczy? I po co piszesz o "jakichś" zeszytach? - Po prostu robi się korektę z systemu sprzedaży - i to idzie do księgowości.

To jest plus prowadzenia sprzedaży za pomocą biura rachunkowego oraz normalnej zorganizowanej sprzedaży przez firmę- płacę kasę, robię korektę paragonu i mam całą resztę "głęboko w 4-rech literach". Od ponad 20 lat. Jakieś zeszyty itp. to dla nie wiem kogo to jest. Wszystko załatwia moje biuro rachunkowe. 

Jeśli "jakaś pomoc księgowej" nie radzi sobie z problemem - to sugeruję skorzystanie z usług profesjonalnego biura rachunkowego. 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów