Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Pytanie do sprzedających na allegro. Czy to normalne, że klient otrzymuje niemalże natychmiastowy zwrot pieniędzy z POK?
Wczoraj w niedzielę o 23:02 klient zgłosił problem z zamówioną świecą zapłonową.
O godzinie 23:11 złożył wniosek do POK
Dziś o 7:02 wniosek od klienta został zaakceptowany 😮
Nie wiemy nawet czy świeca została dobrana prawidłowo przez klienta i czy reklamacja jest zasadna a allegro natychmiast zwraca klientowi pieniądze i obciąża nas...
Czy to normalne działanie allegro?
Pozdrawiam
Krzysztof
Z tego co się orientuję to klient może wniosek do POK złożyć dopiero po 14 dniach nierozwiązanej dyskusji...
Niestety ale już nie. Nie musi nawet zakładać dyskusji co jest moim zdaniem całkowicie bez sensu, bo po co są w takim razie te dyskusje.
Zapytajmy moderatorów.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@ROE_AUTO jak otrzymasz odpowiedź wróć do nas ..... pls.
@ROE_AUTO dziwne ale coraz więcej jest takich przypadków 😞 przypomnę że allegro nie jest stroną transakcji i nie może rozpatrywać reklamacji za sprzedawcę a tym bardziej jej uznawać i obciążać Ciebie, proponuje opisać sytuację i zgłosić to UOKiK bo będzie coraz gorzej 😞
@kostas11 to jest działanie systemowe allegro upadlające sprzedawców
mi dzisiaj allegro napisało w dyskusji
gdzie reklamacja została odrzucona, kupującym była spółka z o.o.
i gdzie nie było żadnego roszczenia kupującego np: zwrotu wpłaty, zmniejszenia wartości czy wymiany produktu
i Kupujący pogodził z takim wynikiem dyskusji i ją porzucił
czy pamiętasz, że możesz otrzymać zwrot pieniędzy za nieudaną transakcję w ramach Programu Ochrony Kupujących?
Serwis pluje sprzedawcom w twarz i czuje się bezkarnie
uokik tutaj nic nie załatwi bo zajmuje się konsumentami
i jest praktycznie bezwartościowy jako instytucja
W ub tygodniu miałem podbną sytuację z POK - klient nie odesłał towaru w terminie, nie odpisywał na moje maile informujące o przekroczeniu tego terminiu, i nagle CYK, pt wieczór i wchodzi POK... cały na biało.
Szybko zareagowałem i zadałem pytanie:
W jaki sposób kupujący może złożyć wniosek POK bez uprzedniego założenia dyskusji?
Oto ich odpowiedź:
Już śpieszę z odpowiedzią. Nie ma powiązania dyskusji z POK. Klient może, ale nie musi wpierw założyć dyskusję.
Dziś dostaliśmy odpowiedź:
Dzień dobry,
zwróciliśmy Kupującemu pieniądze i nie wymagamy spłaty tego zobowiązania. Do Państwa rachunku wykonałam korektę. Proszę potraktować sprawę jako wyjaśnioną.
Więc nie wiem o co chodzi. Może błąd osoby akceptującej wniosek...
@ROE_AUTO nie , wnioski do transakcji o niewielkich kwotach akceptowane są automatycznie . Opisywałem tu już moją sytuację , w której klientka w dyskusji zgłosiła niezgodność z opisem 1 z 4 czy 5 zakupionych produktów, wyjaśnienie oraz wskazanie obszarów ,w których wszystko pisze oraz foto realne nie dało żadnego rezultatu zwyczajnie klientka nie uczestniczyła w dyskusji . Po 14 dniach BACH !!!! wniosek do POK , zaakceptowany i NAJLEPSZE !! klientka otrzymuje zwrot za CAŁY ZAKUP .
@ROE_AUTO
Więc nie wiem o co chodzi.
Jak nie wiadomo o co chodzi to ... wiadomo o co chodzi.
Błąd prawdopodobnie "popełnił" algorytm (i stojący za nim zespół konkretnych osób odpowiedzialnych za prawidłowość jego działania).
A POK już dawno przestał służyć wyłącznie ochronie kupujących: teraz coraz częściej (jak np. w tym przypadku i wielu innych opisywanych tu na forum) można odnieść wrażenie, że służy ochronie Allegro (i "kryciu" ich własnych błędów).
Cytowana tu odpowiedź "Proszę potraktować sprawę jako wyjaśnioną."- zdaje się potwierdzać tę hipotezę. Zwrot nienależnie pobranej kwoty nie jest "wyjaśnieniem sprawy" - może być co najwyżej potraktowane jako wstęp do jej wyjaśnienia,
Trudno uznać sprawę za wyjaśnioną, gdy np. nie podano przyczyny, ani nie przedstawiono ew. zaimplementowanych rozwiązań zapobiegających zaistnieniu podobnej sytuacji w przyszłości.
Podobnie jak "wyjaśnienie sprawy" np. kieszonkowca przyłapanego na gorącym uczynku - nie polega wyłącznie na odebraniu mu skradzionego portfela.