anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rozpoczęcie dyskusji przez klienta i natychmiastowy zwrot pieniędzy z POK

ROE_AUTO
#10 Popularyzator#

Dzień dobry,

Pytanie do sprzedających na allegro. Czy to normalne, że klient otrzymuje niemalże natychmiastowy zwrot pieniędzy z POK?

Wczoraj w niedzielę o 23:02 klient zgłosił problem z zamówioną świecą zapłonową.

O godzinie 23:11 złożył wniosek do POK

Dziś o 7:02 wniosek od klienta został zaakceptowany 😮

Nie wiemy nawet czy świeca została dobrana prawidłowo przez klienta i czy reklamacja jest zasadna a allegro natychmiast zwraca klientowi pieniądze i obciąża nas...

Czy to normalne działanie allegro?

Pozdrawiam

Krzysztof

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Z tego co się orientuję to klient może wniosek do POK złożyć dopiero po 14 dniach nierozwiązanej dyskusji...

oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

Niestety ale już nie. Nie musi nawet zakładać dyskusji co jest moim zdaniem całkowicie bez sensu, bo po co są w takim razie te dyskusje.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Zapytajmy moderatorów.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ROE_AUTO widzę, że już napisałeś do nas w tej sprawie, dlatego poproszę Cię o cierpliwość. Otrzymasz odpowiedź od działu zajmującego się rekompensatami w wiadomości e-mail. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ROE_AUTO jak otrzymasz odpowiedź wróć do nas ..... pls. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ROE_AUTO dziwne ale coraz więcej jest takich przypadków 😞 przypomnę że allegro nie jest stroną transakcji i nie może rozpatrywać reklamacji za sprzedawcę a tym bardziej jej uznawać i obciążać Ciebie, proponuje opisać sytuację i zgłosić to UOKiK bo będzie coraz gorzej 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@kostas11 to jest działanie systemowe allegro upadlające sprzedawców

mi dzisiaj allegro napisało w dyskusji

gdzie reklamacja została odrzucona, kupującym była spółka z o.o.

i gdzie nie było żadnego roszczenia kupującego np: zwrotu wpłaty, zmniejszenia wartości czy wymiany produktu

i Kupujący pogodził z takim wynikiem dyskusji i ją porzucił

 

czy pamiętasz, że możesz otrzymać zwrot pieniędzy za nieudaną transakcję w ramach Programu Ochrony Kupujących?

 

Serwis pluje sprzedawcom w twarz i czuje się bezkarnie

uokik tutaj nic nie załatwi bo zajmuje się konsumentami

i jest praktycznie bezwartościowy jako instytucja

 

 

oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

W ub tygodniu miałem podbną sytuację z POK - klient nie odesłał towaru w terminie, nie odpisywał na moje maile informujące o przekroczeniu tego terminiu, i nagle CYK, pt wieczór i wchodzi POK... cały na biało.

Szybko zareagowałem i zadałem pytanie:

W jaki sposób kupujący może złożyć wniosek POK bez uprzedniego założenia dyskusji?

Oto ich odpowiedź:

Już śpieszę z odpowiedzią. Nie ma powiązania dyskusji z POK. Klient może, ale nie musi wpierw założyć dyskusję.

oznacz moderatorów

ROE_AUTO
#10 Popularyzator#

Dziś dostaliśmy odpowiedź:

Dzień dobry,

zwróciliśmy Kupującemu pieniądze i nie wymagamy spłaty tego zobowiązania. Do Państwa rachunku wykonałam korektę. Proszę potraktować sprawę jako wyjaśnioną.

Więc nie wiem o co chodzi. Może błąd osoby akceptującej wniosek...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ROE_AUTO nie , wnioski do transakcji o niewielkich kwotach akceptowane są automatycznie . Opisywałem tu już moją sytuację , w której klientka w dyskusji zgłosiła niezgodność z opisem 1 z 4 czy 5 zakupionych produktów, wyjaśnienie oraz wskazanie obszarów ,w których wszystko pisze oraz foto realne nie dało żadnego rezultatu zwyczajnie klientka nie uczestniczyła w dyskusji . Po 14 dniach BACH !!!! wniosek do POK , zaakceptowany i NAJLEPSZE !! klientka otrzymuje zwrot za CAŁY ZAKUP .

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@ROE_AUTO 
Więc nie wiem o co chodzi.

Jak nie wiadomo o co chodzi to ... wiadomo o co chodzi.
Błąd prawdopodobnie "popełnił" algorytm (i stojący za nim zespół konkretnych osób odpowiedzialnych za prawidłowość jego działania).
A POK już dawno przestał służyć wyłącznie ochronie kupujących: teraz coraz częściej (jak np. w tym przypadku i wielu innych opisywanych tu na forum) można odnieść wrażenie, że służy ochronie Allegro (i "kryciu" ich własnych błędów).
Cytowana tu odpowiedź "Proszę potraktować sprawę jako wyjaśnioną."- zdaje się potwierdzać tę hipotezę. Zwrot nienależnie pobranej kwoty nie jest "wyjaśnieniem sprawy" - może być co najwyżej potraktowane jako wstęp do jej wyjaśnienia,
Trudno uznać sprawę za wyjaśnioną, gdy np. nie podano przyczyny, ani nie przedstawiono ew. zaimplementowanych rozwiązań zapobiegających zaistnieniu podobnej sytuacji w przyszłości.
Podobnie jak "wyjaśnienie sprawy" np. kieszonkowca przyłapanego na gorącym uczynku - nie polega wyłącznie na odebraniu mu skradzionego portfela.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów