Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak jest traktowane opóźnienie w wysyłce, które następuje na żądanie nabywcy? Czy w takiej sytuacji winny jest sprzedawca i Allegro obniża mu punktację? Przykład: książka sprzedana wieczorem 6 stycznia (oferta 10086524378 - informacja dla pracownika Allegro). Etykieta paczkomatowa wydrukowana następnego dnia (7 stycznia) i tego też dnia można książkę nadać, by zmieścić się w rygorach "skuteczności wysyłki", ale nabywca pisze: Dzień dobry, proszę o wysyłkę w poniedziałek, bo będę mogła odebrać z paczkomatu dopiero w środę. Dziekuję! (adnotacja w ikonce koperty, przy aukcji). Oznacza to, że przesyłka zamiast wyjść 7 stycznia, wyjdzie na wyraźne oczekiwanie nabywcy dopiero 11 stycznia.
A zatem nabywca opóźnia wysyłkę o 5 dni, bo tak mu wygodnie. Czy Allegro wliczy tę wysyłkę do statystyki, obniżając tym samym ocenę sprzedawcy? Widzę tu drastyczny rozziew między ustalanymi zza biurka parametrami i realiami życia.
Czy może należy każdorazowo taką sytuację zgłaszać do Allegro, by walczyć o każdy punkt? Pamiętajmy o tym, że wystarczy by 6 przesyłek na 100 zostało potraktowanych jako opóźnione, by spaść poniżej 95% progu skuteczności, co oznacza istotna stratę finansową dla sprzedawcy.
Obawiam się, drakońskie normy parametru "skuteczność wysyłki" a raczej sposoby ich liczenia powodują, że ciężko niemal niemożliwe będzie je wyrobić (i być powyżej 95%), nawet jak ktoś się bardzo stara.
@www_conrada11_pl Jakość sprzedaży będzie w takim przypadku obniżona. Lepiej aby kupujący odstąpił od umowy i kupił ponownie w późniejszym terminie.
@markam43 ma racje. Albo wyślij terminowo albo niech odstąpi i wystąpisz o zwrot prowizji a później kupi ponownie
@www_conrada11_pl @markam43 Wałkowałem ten temat z Allegro wielokrotnie. Nie ryzykowałbym próby zrozumienia ze strony kupującego, już niejednokrotnie to przerabiałem odp. klienta (o ile skontaktujesz się za wczasu a ten odstąpi przed deklarowaną godziną wysyłki) zawsze jest ta sama: pierwszy raz spotykam się z taką prośbą albo nigdy nie miałam z tym problemów itp. Najgorzej jest w przypadku pobrań, gdzie klient nie ma możliwości zwrotu, chyba że wystawisz list i podasz w systemie allegro aby następnie anulować. Pozostaje jeszcze kwestia odzyskania prowizji.. vide masło maślane.
Rzadko biorę udział w takich dyskusjach, ale ilekroć to czynię, mam wrażenie jakbym walił głową w mur.
Jaki bowiem sens ma staranie sprzedawcy o maksymalną "Skuteczność wysyłki", jeżeli wynik końcowy w kilku istotnych aspektach nie jest zależny od sprzedawcy, a ocenia się sprzedawcę. To absurdalne.
@www_conrada11_pl A czy ktoś Ci zaprzecza że to jest absurdalne ??😂 Uwierz mi jest tyle aspektów na które totalnie nie masz wpływu a przez które mozesz oberwać finansowo od Allegro że głowa mała....
@www_conrada11_pl według zasad allegro pójcie na rękę kupujacemu = kara od Allegro. Tak nie ma logiki, tak to jest allegro. Tak jesteś marginesem sprzedawców którym sie to zdarza ( jak wielu innych 😂) Poczytaj : https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/wyd%C5%82u%C5%BCenie-czasu-w...
Szanowni Państwo,
Dziękuję za dyskusję. Rzadko biorę w nich udział, ale konkluzja niezależnie od tematu, niemal zawsze jest taka sama: Allegro i tak zrobi co uważa. My zaś (sprzedawcy) służymy jedynie do płacenia coraz wyższych prowizji i jedyne co możemy, to pobiadolić sobie na tym forum. No, ale to chyba wszyscy już wiemy. Pozostaje zatem aspekt terapeutyczny: nie jestem sam w niedoli.
pozdrawiam serdecznie
Grzegorz
@pinsplash trzeba by zrobić happenning i kupować w oficjalnym sklepie allegro i dopisywać w polu wiadomości jakieś absurdalne żądania typu wyślijcie towar za trzy dni później, w niebieskim pudełku lub z różową wstążką czy też w stylu jestem eko - jak zapakujecie towar w folie to wystawiam negatywa
to może ktoś z allegro np: @nat_not zwróci uwagę na problem
- u mnie najczęściej muszę dopytywać się o dane adresowe, telefon komórkowy (bo przy zakupach na paczkomat podają stacjonarny lub zagraniczny) czy poprawną nazwę firmy
lub odpowiadać na zachcianki w stylu jak powyżej
a to wszystko opóźnia wysyłkę szczególnie gdy nie można się w miarę szybko skontaktować z Kupującym