anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Skuteczność wysyłki, a opóźnienie na żądanie nabywcy

www_conrada11_pl
#8 Zapaleniec#

Jak jest traktowane opóźnienie w wysyłce, które następuje na żądanie nabywcy? Czy w takiej sytuacji winny jest sprzedawca i Allegro obniża mu punktację? Przykład: książka sprzedana wieczorem 6 stycznia (oferta 10086524378 - informacja dla pracownika Allegro). Etykieta paczkomatowa wydrukowana następnego dnia (7 stycznia) i tego też dnia można książkę nadać, by zmieścić się w rygorach "skuteczności wysyłki", ale nabywca pisze: Dzień dobry, proszę o wysyłkę w poniedziałek, bo będę mogła odebrać z paczkomatu dopiero w środę. Dziekuję!  (adnotacja w ikonce koperty, przy aukcji). Oznacza to, że przesyłka zamiast wyjść 7 stycznia, wyjdzie na wyraźne oczekiwanie nabywcy dopiero 11 stycznia.

A zatem nabywca opóźnia wysyłkę o 5 dni, bo tak mu wygodnie. Czy Allegro wliczy tę wysyłkę do statystyki, obniżając tym samym ocenę sprzedawcy? Widzę tu drastyczny rozziew między ustalanymi zza biurka parametrami i realiami życia. 

Czy może należy każdorazowo taką sytuację zgłaszać do Allegro, by walczyć o każdy punkt?  Pamiętajmy o tym, że wystarczy by 6 przesyłek na 100 zostało potraktowanych jako opóźnione, by spaść poniżej 95% progu skuteczności, co oznacza istotna stratę finansową dla sprzedawcy.

Obawiam się, drakońskie normy parametru "skuteczność wysyłki" a raczej sposoby ich liczenia powodują, że ciężko niemal niemożliwe będzie je wyrobić (i być powyżej 95%), nawet jak ktoś się bardzo stara.

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

markam43
#13 Ambasador#

@www_conrada11_pl Jakość sprzedaży będzie w takim przypadku obniżona. Lepiej aby kupujący odstąpił od umowy i kupił ponownie w późniejszym terminie.

oznacz moderatorów

TOPe-commerce
#13 Ambasador#

@markam43 ma racje. Albo wyślij terminowo albo niech odstąpi i wystąpisz o zwrot prowizji a później kupi ponownie

oznacz moderatorów

m.milek
#10 Popularyzator#

@www_conrada11_pl  @markam43  Wałkowałem ten temat z Allegro wielokrotnie. Nie ryzykowałbym próby zrozumienia ze strony kupującego, już niejednokrotnie to przerabiałem odp. klienta (o ile skontaktujesz się za wczasu a ten odstąpi przed deklarowaną godziną wysyłki) zawsze jest ta sama: pierwszy raz spotykam się z taką prośbą albo nigdy nie miałam z tym problemów itp. Najgorzej jest w przypadku pobrań, gdzie klient nie ma możliwości zwrotu, chyba że wystawisz list i podasz w systemie allegro aby następnie anulować. Pozostaje jeszcze kwestia odzyskania prowizji.. vide masło maślane.

oznacz moderatorów

www_conrada11_pl
#8 Zapaleniec#

Rzadko biorę udział w takich dyskusjach, ale ilekroć to czynię, mam wrażenie jakbym walił głową w mur.

Jaki bowiem sens ma staranie sprzedawcy o maksymalną "Skuteczność wysyłki", jeżeli wynik końcowy w kilku istotnych aspektach nie jest zależny od sprzedawcy, a ocenia się sprzedawcę. To  absurdalne.

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@www_conrada11_pl A czy ktoś Ci zaprzecza że to jest absurdalne ??😂  Uwierz mi jest tyle aspektów na które totalnie nie masz wpływu a przez które mozesz oberwać finansowo od Allegro że głowa mała....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@www_conrada11_pl według zasad allegro pójcie na rękę kupujacemu = kara od Allegro. Tak nie ma logiki, tak to jest allegro. Tak jesteś marginesem sprzedawców którym sie to zdarza ( jak wielu innych 😂) Poczytaj : https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/wyd%C5%82u%C5%BCenie-czasu-w...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

www_conrada11_pl
#8 Zapaleniec#

Szanowni Państwo,

 

Dziękuję za dyskusję. Rzadko biorę w nich udział, ale konkluzja niezależnie od tematu, niemal zawsze jest taka sama: Allegro i tak zrobi co uważa. My zaś (sprzedawcy) służymy jedynie do płacenia coraz wyższych prowizji i jedyne co możemy, to pobiadolić sobie na tym forum. No, ale to chyba wszyscy już wiemy. Pozostaje zatem aspekt terapeutyczny: nie jestem sam w niedoli.

 

pozdrawiam serdecznie

 

Grzegorz

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@pinsplash trzeba by zrobić happenning i kupować w oficjalnym sklepie allegro i dopisywać w polu wiadomości  jakieś absurdalne żądania typu wyślijcie towar za trzy dni później, w niebieskim pudełku lub z różową wstążką czy też w stylu jestem eko - jak zapakujecie towar w folie to wystawiam negatywa

to może ktoś z allegro np: @nat_not zwróci uwagę na problem

- u mnie najczęściej muszę dopytywać się o dane adresowe, telefon komórkowy (bo przy zakupach na paczkomat podają stacjonarny lub zagraniczny) czy poprawną nazwę firmy

lub odpowiadać na zachcianki w stylu jak powyżej

a to wszystko opóźnia wysyłkę szczególnie gdy nie można się w miarę szybko skontaktować z Kupującym

 

 

oznacz moderatorów