Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak działa miara "Szybka wysyłka"?
Czas wysyłki jaki mam zadeklarowany we wszystkich moich ofertach to 1 dzień. Ponadto deklaruję, że przedmioty zakupione do godziny 11.00 są wysyłane tego samego dnia.
Oba warunki spełniam każdego dnia do każdej wysyłki. Wszystko co jest zakupione do godziny 11.00, od nas wychodzi w dniu zakupu. Mało tego, często zdarza się, że przedmioty zakupione po 11.00 są wysyłane również w dniu zakupu.
Pomimo spełnienia wszystkich zadeklarowanych warunków, oceny wyglądają następująco:
Wysyłka w terminie 96%
Uzupełnione numery przesyłek - 100 %
Szybka wysyłka 32%
Skoro wysyłam w terminie 96% paczek, a wiec zadeklarowanym czasie, to dlaczego szybka wysyłka to 32%?
Proszę o wytłumaczenie jak liczona jest ta miara.
@Opakowania4You przesyłka nadana czyli podjęta przez przewoźnika nie umieszczona w automacie
Szybka wysyłka to zlecenie nadane w dniu zakupu , reszta j/w
Szybka wysyłka to chyba te wychodzące tego samego dnia. Czyli wszystko co kurier odbiera następnego dnia, bo sprzedane po południu/wieczorem nie wlicza się. Tam maksymalna ilość punktów jest od 40%. Głowy nie dam ale tak przynajmniej ja to zrozumiałam.
zasady masz wytłumaczone w szczegółach parametru
"W tej mierze sprawdzamy procent zamówień z ostatnich 28 dni, które zostały przez Ciebie wysłane w dniu zakupu.
Obliczamy: ile zamówień wysyłasz tego samego dnia – dla ofert z deklaracją wysyłki natychmiast lub w ciągu jednego dnia – w stosunku do wszystkich Twoich zamówień (bez względu na ich deklarowany czas wysyłki).
Przesyłkę uznajemy za wysłaną, gdy kurier zeskanuje paczkę i otrzymamy o tym informację od przewoźnika.
W tej mierze dostaniesz 3 punkty za każdy 1% zamówień z wysyłką tego samego dnia. Maksymalnie możesz dostać 160 punktów.
Przykład:
We wszystkich swoich ofertach deklarujesz wysyłkę w ciągu jednego dnia. W ostatnich 28 dniach w tych ofertach kupujący złożyli 1000 zamówień. 250 z nich udało Ci się wysłać w dniu zakupu. Stanowią one 25% wszystkich Twoich zamówień. Otrzymasz 3 punkty za każdy 1% zamówień z wysyłką tego samego dnia, czyli: 3 punkty x 25% = 75 punktów."
W tej mierze dostajesz punkty za zamówienia wysłane w dniu zakupu – im nadasz ich więcej, tym więcej punktów dostaniesz. Dlatego postaraj się tak zorganizować swoją codzienną pracę, aby nadawać zamówienia w dniu ich złożenia i opłacenia. Aby sobie to ułatwić, skontaktuj się z przewoźnikami i zapytaj o godziny graniczne, do których możesz nadawać przesyłki, aby wyruszyły w drogę jeszcze tego samego dnia. Godziny graniczne dla wybranych przewoźników możesz też sprawdzić na tej stronie."
Jeśli dobrze to rozumiem, to Allegro obliczając parametr "Wysyłka w terminie" bierze pod uwagę to co ja deklaruję w ofertach, czyli czas wysyłki i graniczną godzinę zakupu którą podałem. Natomiast obliczając parametr "Szybka wysyłka", Allegro bierze pod uwagę tylko zadeklarowany czas wysyłki, pomijając zadeklarowaną godzinę przeze mnie, a uwzględnia w tym parametrze graniczne godziny podjazdu kuriera. Czyli wszystko co sprzedam po godzinie 11.00 a nie uda mi się tego wysłać, uznane jest za nie wysłane tego samego dnia, a więc nie ma szybkiej wysyłki.
Jeśli tak jest faktycznie to jest to bez sensu. Kurier DPD pojawia się u mnie pomiędzy godziną 11.30 - 14.30. Jak już przyjedzie, to nie ma szans aby pojawił się ponownie później. Z kurierem InPostu to już w ogóle jest cyrk. Dlatego właśnie mam ustawioną godzinę graniczną w swoich ofertach na 11.00 bo nie jestem w stanie zagwarantować, że przedmiot zakupiony po 11.00 będę mógł wysłać tego samego dnia.
I potem są takie kwiatki: wysyłka w terminie 96%, szybka wysyłka 32%.
Allegro ostatnio niby uprościło parametry "w trosce o sprzedawców" 🙂
Ale w praktyce niestety nadal wiele nie zależy od nas, zawsze wysyłam wszystko do szesnastej a w parametrach pokazuje mi się codziennie coś innego.
Co śmieszniejsze - pisałam wielokrotnie już do pomocy W tej sprawie.
Raz dostałam pomoc z informacją że niewiedzą dlaczego tak mi się to pokazało, innym razem byłam przekonywano że tak właśnie działa algorytm. Cokolwiek to znaczy.
"Szybka wysyłka" nie ma nic wspólnego z deklarowanym przez Ciebie czasem (do tego służy miara "wysyłka w terminie"). W praktyce procent jest dość przypadkowy, bo nie zależy od sprzedającego, tylko od tego, o której godzinie klient zamówi. Jeśli by np. wszyscy zamawiali po południu, miałbyś w ogóle 0 % 😎
Moja rada: olać i nie zwracać uwagi, bo nie masz na to żadnego wpływu