Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, sprzedałem 6 lipca router mobilny TP-Link, fabrycznie nowy, fabrycznie zafoliowany. Zawsze bardzo dobrze i starannie pakuję paczki, aby dotarły szczęśliwie do klienta. Wysyłam miesięcznie około 3000 paczek, które zawsze docierają w całości do klienta.
Klient zgłosił zwrot 8 lipca "Nie pasuje mi". Dziś otrzymałem przesyłkę zwrotną i oczom nie wierzę... Pudełko od routera TP-Link luzem, oklejony taśmą i na pudełko naklejona etykieta InPost. Paczka zgnieciona, zniszczona.
Po otwarciu uszkodzonej paczki, router nosi ślady użytkowania, w środku wszystko lata luzem. Brak woreczków w których zapakowany był router, kabel oraz bateria do routera. Bateria wsadzona do routera. Oczywiście porobiłem zdjęcia, wrzucam poniżej. Sprzęt kosztował 249,99 zł. Jak postąpić w tej sytuacji do klienta?
Co byście zrobili na moim miejscu?
Człowiek uczy się całe życie ale zaistniałą sytuacją jestem zamroczony...
@seb1q Jeśli odesłany router nosi ślady użytkowania, to możesz obniżyć wartość zwrotu. Taką decyzję wydasz z poziomu zakładki “Zwroty”. Proszę Cię tylko o to, żebyś odpowiednio wyliczył kwotę pomniejszenia (nigdy nie jest tak, że odesłany produkt nie ma żadnej wartości). Możesz np. sprawdzić w jakich cenach wystawione są na Allegro routery w podobnym stanie.
Ok, proszę o zatwierdzenie zdjęć, aby inni użytkownicy mogli zobaczyć i pomóc w wycenie @ko_alka
@ko_alka (nigdy nie jest tak, że odesłany produkt nie ma żadnej wartości)
Poszukaj na forum wątku o zwróconych roboczych zniszczonych i smierdzących butach.
Potem przeczytaj co napisałaś.
A potem możesz zacząć :
a) płakać
b) smiac się
( twój wybór)
@seb1q zwrot musisz przyjąć ale możesz zwrócić tyle ile za używany skoro nosi ślady 🙂
Art. 34.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.
Tyle to wiem, zwrot u mnie na biurku w takim stanie... Nie wiem o ile pomniejszyć zwrot. W zasadzie pozostaje samo urządzenie luzem wraz z instrukcją. To tyle... Nawet nie wiem ile to teraz może być warte, jak to obliczyć...
@seb1q za ciebie nikt tego nie wyceni Ty jesteś fachowcem w swojej dziedzinie i wiesz za ile dasz radę sprzedać to w takim stanie 😄
@seb1q Nie widzimy zdjęć - musi je zatwierdzić moderacja.
Co do wartości - musisz oszacować, ewentualnie jak zobaczymy zdjęcia to pomożemy 😄
Ok, w takim razie proszę o zatwierdzenie zdjęć, aby inni użytkownicy mogli zobaczyć i pomóc w wycenie @ko_alka
@seb1q Na dwóch fotografiach był widoczny adres - ze względów bezpieczeństwa nie mogę zatwierdzić tych zdjęć. Pozostałe obrazy są już widoczne na forum 🙂
Co robi Allegro w sytuacji w której znajduje się sprzedawca w momencie otrzymania negatywnego komentarza od kupującego z powodu zmniejszenia kwoty zwrotu?
@seb1q Na podstawie tego co widzę - a widzę głównie poniszczone opakowanie - moim zdaniem sprzęt stracił na wartości realnie w okolicy 15-20% maksymalnie o ile urządzenie samo w sobie nie jest zniszczone i posiada jedynie 'ślady użytkowania'.
Co prawda ja się sprzedażą takich rzeczy nie zajmuje, ale skoro masz używkę m7200 za 100zł (z pudełkiem ...) to te 20% utraty wartości to pobożne życzenie. Nikt o zdrowych zmysłach nie kupi ci tego za 200zł, a rzeczoznawca weźmie tyle ile to warte.
@seb1q nie widać śladów używania bo zrobiłeś zdjęcie baterii i środka 🙂 pamiętaj że konsument może złożyć uruchomić i sprawdzić działanie towaru i z tego powodu nie możesz obniżyć zwrotu, tak samo nie musi odsyłać opakowania woreczków itp. Takie życie 😞
Chyba że towar jest podrapany i nosi ślady używania - rysy obicie itp. ( nie myl z uruchomieniem czy złożeniem )
Na przyszłość jak odbierasz taki karton spisuj protokół bo odebrałeś towar bez zastrzeżeń a jak by był produkt połamany musiał być dodać cały zwrot kupującemu 😞
@kostas11 Otóż to.
@seb1q Niestety ale kupujący mógłby odesłać Ci ten router zawinięty w foliową reklamówkę i gdyby wrócił do Ciebie bez żadnych uszkodzeń i śladów użytkowania to w myśl przepisów nie mógłbyś obniżać w ogóle kwoty zwrotu. Niestety tak to działa - klient kupuje router a nie pudełko... Taka nasza smutna rzeczywistość.
Trzeba takie akcje wliczyć w koszty po prostu.
W sprawie komentarza allegro na 99,99 % nie zrobi nic o ile nie naruszy on regulaminu.
Musisz przemyśleć czy bardziej Ci się opłaca dostać ewentualnego negatywa czy oddać klientowi całość środków (chociaż to wcale nie znaczy, że nie otrzymasz negatywa (: ).
Mówiąc krótko - witamy na allegro 😄
Sprzedaję drobną elektronikę i zdarza się, że produkt zawinięty jest w torbę foliową czy inne różne wynalazki ale jeszcze nie dostałem zwrotu, żeby ktoś luzem wrzucił PRODUKT do paczkomatu... Używam do pakowania takich materiałów, że spokojnie 10 cm taśmy klejącej by wystarczyło, aby przepakować towar do materiałów, które dostał klient jako bezpiecznie zapakowaną paczkę.
Musisz pamietać, że obniżasz cenę za sprzęt, opakowanie choc jest częścią produktu nie służy jako sam sprzęt i to można zakwestionowac przy obniżce zwracanej kwoty.
@seb1q matoł nie klient! Kiedyś zamówiłem poprzez Allegro płytę główną, potrzebna była mi do projektu chłodzenia wodnego. Płyta kosztowała 1000zł, samo pudełko z akcesorimi to wtedy jakieś 70-100zł. Facet przysłał mi płytę w pudełku fabrycznym obklejonym taśmą, dodatkowo brak było jakiegoś akcesorium 😖 Wkurzyłem się....
Ten sprzęt obecnie warty jest jakieś 90zł. Jeżeli nie boisz się negatywa to już wiesz ile zwrócić temu "klientowi"...
Wystaw aukcję na 7 dni od 1zł. Zwróć tyle za ile się sprzeda. W razie czego jako podstawę wyceny pokarzesz link do aukcji.