anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaży Jakość - Psia Kość

pinsplash
#9 Pomysłodawca#

Jak wiadomo ocena  "Jakość Sprzedaży" wpływa na różnego rodzaju statusy / bonusy itp u Zaawansowanych Sprzedawców. Jest więc ważna. Ale aby była wyznacznikiem czegoś musi być przejrzysta, logiczna i mierzalna. Jak widać z wielu postów poniżej z tym bywa różnie

1. Ocena kosztów wysyłki przez Kupującego. Czasem już 4* zamiast 5* mogą ważyć. A przecież Kupujący zna koszt transportu PRZED zakupem, i kupując się na niego godzi ( przecież nie ma przymusu zakupów). A i tak mamy kwiatki typu : Kiedyś nadawałam polecone po 3,5, ; Poczta Polska jest droga ; 8,99 Smart nawet to często jest ocenianie jako wysoki koszt; lub mój ulubiony : Pan mnie oszukał na kosztach zapłaciłem mniej niż przesyłka w rzeczywistości kosztowała.  A przecież w smarcie Sprzedający nie "ukryje" kosztów pakowania, taśmy, strechu, koperty itp. ( tutaj znowu : "Dobry Sprzedawca dodaje pakowanie za darmo" ). WG mnie do Zlikwidowania ta ocena bo rodzi patologie. Lepiej byłoby ew. oceniać jakość zabezpieczenia czy pakowania.

2.Numery przesyłek w terminie / wysłanie przesyłki. Tu mamy kwiatki typu. Zakup, zapłata i email : "proszę poczekać z wysyłką kilka dni coś jeszcze kupię i oszczędzę na przesyłce". A czas w allegro "leci" i ocena spada. Albo płaci poza allegro pisze że zapłacone, ale zapłacił tylko za przedmiot, zapomniał o kosztach przesyłki. Proszę o dopłatę i czekam...a czas w allegro "leci" i ocena spada. Zakup, zapłata i email z prośbą : "proszę o wysyłkę za 10 dni bo wyjeżdżam na ferie i nie będzie miał kto odebrać"...a czas w allegro "leci" i ocena spada... Jakieś rozwiązanie tu jest niezbędne

3. Terminowe odpowiedzi na wiadomości od klientów. Moje ulubione 🤗. Sytuacja pierwsza klient wysyła email z pytaniem ( np czy już wysłałem ) a potem dzwoni i pyta o to samo. Udzielam odpowiedzi. Haczyk! Uwaga odpowiedź udzielona telefonicznie się nie liczy ( wg allegro)! Trzeba to samo wysłać emailem bo inaczej czas odpowiedzi na wiadomości od klientów drastycznie spada i dostaje się po punktach. Sytuacja druga: Prowadzę korespondencję z klientem i ostatni email do niego to "ok". Pamiętacie aby na niego odpowiedzieć, nawet : "ok, ok". To nic nie wniesie do dyskusji ale to wy będziecie mieć ostatnie słowo i nie zostaną odebrane punkty za brak odpowiedzi.

4. Powiązanie produktów z kodem EAN. To dotyczy w dużej mierze tych, którzy sprzedają nowe produkty. Ale np handlujący w Antyki i Kolekcje, czy wytwarzający jednostkowe przedmioty na zamówienie takiej szansy praktycznie nie mają. Z góry są "w plecy" na punktach.

5. Oceny od Kupujących ( chyba powinno być jako jedynka). PRZED wystawieniem negatywa Kupujący powinien być prowadzony do Dyskusji aby to wyjaśnić. Często są negatywy bez żadnej próby kontaktu więc Sprzedający nie wie co jest nie tak. Albo jeszcze lepiej negatyw a gwiazdki po 4 i 5?? A jak już wystawi powinien opisać za co pod każdymi gwiazdkami. Wtedy byśmy widzieli czy to merytoryczne. A nie jak na TripAdvisor - "hotel poziom jednogwiazdkowy bo recepcjonistka miała plakietkę Wiesława a w rzeczywistości była to Zdzisława , poza tym wszystko super!" ( przepraszam Panie o takim imieniu - to przejaskrawiony przykład 🙂  )

 

Pewnie i do innych punktów można się przyczepić. Wiem że All musi mieć jakiś system "wartości" do którego musi się odnosić. Ale ten wymaga poprawy

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@pinsplash 

  1. Niewykluczone, że ta miara zostanie zlikwidowana. Tym niemniej w tej chwili sprawiedliwie dotyczy wszystkich sprzedawców, w tym sensie nikogo dyskryminuje w stosunku do pozostałych.
  2. Takie sytuacje to niewielki margines. I znowu, zdarzają się każdemu.
  3. To nieprawda. Liczymy czasy pierwszej odpowiedzi na pytanie zadane przez formularz "Zadaj pytanie sprzedającemu". Jeżeli odpowiedziałeś, a kupujący odpisał na Twoją wiadomość "OK", nie musisz po raz drugi odpowiadać, bo tego czasu nie będziemy już liczyć. Chyba oczywiście, że kupujący - zamiast kliknąć "odpowiedz" w swoim programie pocztowym - ponownie skorzystał z formularza. Tylko czy ktoś tak w ogóle robi?
  4. Nie są w plecy na punktach, bo cała ich konkurencja również nie ma EANów.
  5. Gdy kupujący zaznacza komentarz "nie polecam", sugerujemy mu wyjaśnienie sprawy w ramach dyskusji. Nie będziemy go jednak do tego zmuszać. Jeżeli otrzymasz ocenę "nie polecam" (lub obniżone gwiazdki), a nie znasz jej powodów - najlepiej spróbuj ją wyjaśnić z kupującym. Ma on możliwość usunięcia tej oceny.

Maciek Śnieżek
Allegro Gadane
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

pinsplash
#9 Pomysłodawca#

@msniezekMaciek, ale z całym szacunkiem odpowiedź : dotyczy wszystkich ( czyli : inni tez tak mają ) nie jest odpowiedzią rozwiązującą sprawę. Masz grypę? nie przejmuj się - inni też mają. Zamiast wyleczyć. No ale będę postulował zmiany w dalszym ciągu😎

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

pinsplash
#9 Pomysłodawca#

@msniezekMaciek to nie wiem czy Ty się mylisz czy ja przyciagam takie sytuacje. Jeżeli to pierwsze to jest ich w takim razie na Allegro sporo...

Pkt. Po raz kolejny w tym roku. Wygrał aukcję i zapłacił przez PayU, więc czas leci, tyle tylko ze opłacił wysyłkę do Polski a jest z zagranicy, więc teraz wyjaśnianie, ew dopłaty - raczej nie wyrobię się w czasie...

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

Wioletta2701
#8 Zapaleniec#

@msniezek  Koszt wysyłki znany jest każdemu kupującemu z góry, który ma możliwość podjęcia decyzji o zakupie, dlatego ten punkt oceny powinien zniknąć.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

pogotowie-it
#9 Pomysłodawca#

@pinsplash 

1. Nawet nie mów. Czasami dostaje obniżone oceny za paczkomaty. To jest chore.

2. Z takimi przypadkami nie mam na szczęście doczynienia.

3. Korespondencja w dyskusji to koszmar. Zaczynają i nie kończą. Mają w "DE***", bo przecież kupującym wszystko wolno.

4. Kody EAN to masakra. Jak mam dodać kod EAN do części i podzespołów komputerowych?

5. Ostatnio miałem rozpoczętą dyskusję. Kupujący ja zaczął i później już w niej nie odpowiadał. Po kilku dniach bez kontynuacji dyskusji, w której ja się wypowiadałem próbując nakłonić kupującego do jakiejś reakcji i nawet pójść mu na rękę otrzymałem negatywa. Dopiero po kilku dniach od nega i kolejnej wiadomości w dyskusji kupujący zakończył dyskusję.

Dodam, że chciałem oddać pieniądze, ale brak kontaktu z kupującym i tyle. Przez takie zachowanie (1 negatywa) straciłem smarta i mimo, że od tego czasu dostałem 11 pozytywnych komentarzy nadal nie mam SMART przy wysyłkach.

Uważam, że to nie sprawiedliwe, bo ja zrobiłem wszystko, żeby problem rozwiązać.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

pinsplash
#9 Pomysłodawca#

@pogotowie-itNo i właśnie o tym piszę. Negatyw/odjęta gwiazdka/Niezakończona Dyskusja/za późna odp....dla Kupującego to nic, a dla Sprzedającego wymierne skutki finansowe.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

pogotowie-it
#9 Pomysłodawca#

@pinsplash 

Po prostu to jest patologia. Nie mamy już żadnych praw, a kupujący może wszystko bez żadnych konsekwencji. nawet jak kup, a nie zapłaci to nie ma wyciąganych żadnych konsekwencji, a my się musimy "prosić" o zwrot już i tak niezrozumiale wysokiej prowizji. Zaraz będziemy za darmo sprzedawać.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

RED
#9 Pomysłodawca#

Ja się mogę założyć że w niedługim czasie kod ean będzie głównym kryterium wyświetlania aukcji po trafności

ciesz się że sprzedajesz antyki bo to unikatowe produkty

przy nowym drobnym masowym sprzęcie np komputerowym jak myszki - wpisanie eanu równa się temu że aukcja jest martwa - zawsze znajdzie się ktoś kto poda niższą cenę od Ciebie

są już automatyczne systemy sprawdzania ceny i się założę że allegro taki posiada

się praktycznie niesprzedaniu towaru

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

DDW_dostawka
#8 Zapaleniec#

My dostaliśmy 3 gwiazdki za przesyłkę za 6,99 zł - najtansza na rynku za gabaryt. Pani nie usunie oceny, bo nie, a allegro odpisalo iz nie narusza to ich standardów, bo Pani w komentarzu nie klnie....

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

pinsplash
#9 Pomysłodawca#

@DDW_dostawkaDlatego sugerowałem aby koszty nie były do niczego brane,  i aby była formułka że "są to indywidualne opinie Kupujących które mogą nie mieć nic wspólnego z prawdą i rzeczywistością"

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

DDW_dostawka
#8 Zapaleniec#

i nie powinny, ale Allegro obecnie nie staje po stronie Sprzedawcy w żaden sposób.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

mmgmmg
#8 Zapaleniec#

Tez mam takie odczucia. Wydaje mi się, że dzieje się tak ponieważ Allegro, jako źródło swoich dochodów traktuje Kupujących, a nie Sprzedawców, którzy płacą prowizję. Nie mówię, że ma być na odwrót. Fajnie jakbyśmy byli traktowani na równo z Kupującymi. Jedni i drudzy są dla Allegro niezbędni jako "czynniki" generujące zysk. 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

pinsplash
#9 Pomysłodawca#

@mmgmmgJuż to kiedyś pisałem. Allegro nie potrafi zdefiniować kto własciwie jest ich klientem : Sprzedający ( płacą prowizję) czy Kupujący ( dzięki nim ta prowizja jest naliczana). Zdaje się nie rozumie że trzeba dbać o tych i o tych.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

RLis
#8 Zapaleniec#

nie chcę się licytować ale negatyw i jedna gwiazdka koszt dostawy za "Allegro polecony 5,90zł" to mój rekord 🙂

towar za kilka dych, kupujący nie skorzystał ze smarta 😚

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

Mis_Izydor
#8 Zapaleniec#

@pinsplash 

Po to mamy rozum, aby w pewnym momencie powiedzieć sobie STOP. I odpuścić wyścig szczurów i meandrowanie w oparach absurdalnych wymagań stawianych przez All sprzedawcom w zamian za... No właśnie, za co? Pozycję w rankingu innych szczurów? Znaczek SS? Enigmatyczną obietnicę szybszego zwrotu prowizji gdzieś tam w przyszłości?

Allegro odleciało. Zapomniało, po co istnieje, a przede wszystkim dla kogo istnieje i dzięki komu działa. Kryteria oceny jakości sprzedaży zostały wyśrubowane do tego stopnia, że dla przeważającej ilości sprzedających pozostają niemożliwe do spełnienia, bo życie jest tylko życiem, tymczasem statystyki liczą automaty działające w systemie zero jedynkowym.

Spróbujmy oderwać się z poziomu płaczu za cztery gwiazdki w komentarzu od kupującego i na chłodno przeanalizujmy dane, jakie płyną z kryteriów przydzielania punktów za jakość sprzedaży.  Bo dla mnie wnioski są jednoznaczne.

1. Obrót - aby otrzymać max punktów musisz na pewno przekroczyć 200 tys. zł miesięcznie, czyli 2,4 mln zł rocznie (prawdopodobnie dużo więcej, ale na tę chwilę widzę tyle, ile widzę).

2. Zadowolenie Klientów - spełniając wyśrubowane do granic możliwości, brzegowe kryteria SS otrzymujesz... 60% możliwych punktów.

3. Terminowe uzupełnianie nr przesyłek - spełniając kryterium w 80% otrzymujesz nieco ponad 60% możliwych punktów. A prawdziwe jaja dopiero się zaczną, gdy wprowadzą ocenę terminowości dostaw 😀

4. Czas odpowiedzi w dyskusjach - choć Allegro daje oficjalny termin 24h, to jednak uznaje, że to za stanowczo za długo. Średnia 9 h (Kupujący otwierający dyskusję o 23:00 dostaje odpowiedź o 8:00 rano następnego dnia) - daje wynik poniżej 50% punktacji. Zestawcie to z zapowiedzią możliwości otwarcia dyskusji w godzinę po zakupie, gdy zakupy te są możliwe całą dobę 😀.

5. Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów - spełniając kryterium w 80% otrzymujesz punkty karne o wartości -600%. 🤣

6. Czas odpowiedzi na pytania - oczywiście znów masz teoretycznie 24h, ale średnia 13h (Kupujący zadaje pytanie o 20:00, dostaje odpowiedź o 9:00 rano) daje ci niespełna 30% punktów. 

7. EAN - mimo sugestii jest to kryterium jak najbardziej dyskryminujące. Dyskryminuje tych sprzedawców, którzy handlują towarami indywidualnymi stanowiącymi konkurencję dla masówki z kodami wystawianej w tej samej kategorii.

8. Aktywne kanały płatności - brak akceptacji choćby jednego z kanałów narzuconych przez Allegro skutkuje przyznaniem 0% punktów. 

To tak z grubsza.

A teraz popatrzcie na swoje statystyki, policzcie. Zastanówcie się, w którym punkcie na osi preferowanych sprzedawców się znajdujecie. Czy w ogóle jesteście w stanie sprostać wymaganiom postawionym przez serwis, a jeśli tak, to czy uzyskane korzyści będą współmierne do włożonego wysiłku. I dopiero z tej perspektywy zadajcie sobie pytanie, czy NAPRAWDĘ jest sens przejmować się tym całym systemem oceny i jakimiś enigmatycznymi punkcikami przydzielanymi przez automat według sobie tylko znanych kryteriów.

😎

M.I.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

TomBanknoter
#9 Pomysłodawca#

@pinsplash"Jak wiadomo ocena "Jakość Sprzedaży" wpływa na różnego rodzaju statusy / bonusy itp" - a właściwie tak naprawdę to na co wpływa? Poza ewentualnie dobrym samopoczuciem? Bo jakoś nie mogę się dopatrzyć tych bonusów 😊

Co oczywiście nie zmienia słuszności Twojego wywodu. Mnie osobiście najbardziej śmieszy 20/50 za zero "Utworzonych dyskusji". Czyli jeśli nie generujesz problemów, i klienci nie otwierają sporów, to otrzymujesz 20 pkt. na 50 możliwych. Paradne!

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

TomBanknoter
#9 Pomysłodawca#

PS. Jeśli chodzi o czas wysyłek i odpowiedzi na pytania, to powinna być jakaś karencja. Trudno chyba wymagać odpowiedzi w godzinę na pytanie zadane o 3 nad ranem?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

Vryko
#9 Pomysłodawca#

@TomBanknoter  Ja tam zajrzałem raz, doszedłem do wniosku, że trudno o większą bzdurę i dałem sobie spokój. Po co mam się denerwować czymś, na co i tak nie mam żadnego wpływu..?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Sprzedaży Jakość - Psia Kość

TomBanknoter
#9 Pomysłodawca#

@VrykoJa tam zaglądam, choćby z czystej ciekawości. Nawet mam dość dobry wynik, bo mieszczę się średnio w 0,5 % najlepszych sprzedawców - ale nie widzę z tego żadnych korzyści (poza ubawem)

Odpowiedz
Ładowanie...