Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Po wybraniu przedmiotu nie został on opłacony (płatność przelewem), sprzedawca pomimo to wysłał produkt z etykieta jako oplacona, a ten napotkał się z odmowa przyjęcia względem, iż przyjęcie byłoby przywłaszczeniem.
Biorac pod uwagę art. 471 KC nienależycie wykonane zobowiązanie umowy przez sprzedawcę przysługuje mu zwrot za przesyłkę i przesyłkę zwrotna od kupujacego?
Zasada jest taka, że nie wysyła się towaru bez wpłaty, więc tu sprzedawca popełnił błąd i nie ma co moim zdaniem wymagać od kupującego zwrotu kosztów wysyłek.
@xyz96, tu nie chodzi o twoje zasady, a o prawo.Jesteś ekspertem, więc daj konkretną odpowiedź.
Za to kupujący wywiązał się z umowy wyśmienicie 😊
@xyz96 większych bzur nie czytałem, nie ma żadnych zasad, ani obowiązku zapłaty przed wysyłką.
Zdania z tego co widać są podzielone
@AleTenis no cóż można uznać, że jedynie @Kaliope_Brzeg ma rację. To kupujący się nie wywiązał z umowy, a sprzedający zaliczył wtopę🙂I poniesie konsekwencje finansowe w postaci kosztów przesyłki.
Istnieje bardzo wiele modeli biznesowych opartych na postpay (Płatność po wykonaniu usługi, dostawy towaru), to że klienci zawarcie umowy utożsamiają z płatnością to już ich sprawa.
@konto zamknięte Wczytuję się w ten artykuł i mam wrażenie, że pasuje on do tej sytuacji jak pięść do nosa. To niby sprzedawca miałby być dłużnikiem i naprawić wyrządzone szkody?
Zgodnie z art. 471 Kodeksu cywilnego dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania
@Kaliope_Brzeg, nie znam się na prawie i nie wiem czy piszący jest sprzedającym czy kupującym, ale w tej sytuacji wydaje mi się, że to kupujący jest dłużnikiem, skoro nie odstąpił od umowy. Tak jak pisze @TATLOK, nie ma takiego przepisu, który nakazywałby wysyłać zamówienie tylko i wyłącznie po wpłacie. Umowa to umowa, obowiązuje obie strony.
@TATLOK Serio? To wysyłaj bez wpłaty, gdy kupujący wybierze przedpłatę 🙂
Oczywiście że sprzedający wywiązał się z nadgorliwością, piszemy tu w większości że nie należy wysyłać towaru przed opłaceniem. Równie dobrze kupujący mógł odebrać i zapłacić i nie byłoby sprawy.Teraz ponieście koszty wysyłki.
@AleTenis Nie, nie przysługuje sprzedawcy żaden zwrot. Przysługiwałby, gdyby klient wybrał przesyłkę za pobraniem. Sprzedający, w tym wypadku, wysłał na własne ryzyko.
@WREDZIA-W1, 100% racji, co nie znaczy, że kupujący jest bez winy, jeżeli się rozmyślił, to powinien anulować zamówienie🙂
@konto zamknięte Oczywiście, że tak.
a tym razem razem twierdzę, że @xyz96 ma rację choć jak zawsze nie do końca
w tej sytuacji liczą się okoliczności i te by badał Sąd, gdyby doszło do ewentualnej rozprawy o koszta wysyłki
Kupujący zawarł umowę ze Sprzedawcą, że zapłaci za towar przelewem
Sprzedawca wysłał towar - nieważne czy się pomylił czy ufał Kupującemu że i tak zapłaci przelewem np: później po otrzymaniu towaru
ale i to jest istotne - Sprzedawca nie poinformował o swoich działaniach Kupującego, który bojąc się zarzutów o przywłaszczenie mienia (paragrafy podawałem w innych postach) nie odebrał przesyłki bo uważał, że stanie się właścicielem dopiero po zapłacie towaru bo taką opcję wybrał przecież przy zakupie u Sprzedawcy - więc słusznie uznał, że towar ma do niego trafić
i tu należą mu się punkty za uczciwość - powinie teraz za towar zapłacić i czekać na ponowną wysyłkę towaru za którą zapłaci Sprzedawca
ale gdyby okoliczności były inne, Kupujący celowo nie zapłacił za towar i widząc przesyłkę nie odebrał jej bo jej nie chciał i do tego nie chciał być narażony na zarzut przywłaszczenia mienia to musi zapłacić za przesyłkę zwrotną
bo nie odstąpił od umowy w sposób jednoznaczny zgodnie z przyjętymi normami np: zwyczajowymi
taki drobny szczególik - okoliczności - często jak oglądacie tv, to jest w niej jazda jacy to wredni sędziowie bo wydają inne wyroki niż by wymagało oczekiwanie społeczne - ale tu znaczenie mają właśnie okoliczności
@RED "i tu należą mu się punkty za uczciwość - powinie teraz za towar zapłacić i czekać na ponowną wysyłkę towaru za którą zapłaci Sprzedawca" - równie uczciwe byłoby po prostu odebranie przesyłki, zapłacenie za nią sprzedającemu przelewem, czy na co tam się umawiali, i nierobienie tego całego cyrku (że tak kolokwialnie to ujmę).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Jakby miał zamiar zapłacić to tak zapewne by postąpił. A jakoś mam przeczucie że kupił, udał Greka i dalej by go udawał gdyby nie pomyłka sprzedającego 🙂
@RED naprostuj mnie jeśli źle myślę, tylko tak sobie "gdybam", ale jeżeli przesyłka nie była w smarcie tylko płatna, to zakładając, że sprzedający zaufał kupującemu, że zapłaci po otrzymaniu zamówienia, to dotyczy to również kosztu przesyłki. Skoro kupujący nie odstąpił od umowy, tzn., że powinien ponieść koszt przesyłki. 🙂
@konto zamknięte gdyby był drugi wariant jaki podałem to Kupujący musi zwrócić koszta wysyłki
@Knowhere ty jeszcze chyba za mało widziałeś - żaden tekst od Kupującego mnie już nie zdziwi - jeżeli pojawił się argument w dyskusji że przyjęcie towaru byłoby przywłaszczeniem
to należy przypuszczać że mu się tam w głowie coś iskrzy i coś jest na rzeczy
mnie dzisiaj szanowny Kupujący opierdzielał, że to moja wina że Kurier nie przyjechał w terminie po odbiór przesyłki - przewoźnik był Kupującego nie mój - można?