anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wymuszanie zwrotu przez kupującego, a procedury reklamacji

MAMY ROZWIĄZANIE!
bartek_p92
#7 Wielbiciel#

Witam wszystkich, mam problem z jedną panią co kupiła u mnie komputer na aukcji.

W skrócie:

Pani kupiła komputer za około 200zł który został wysłany inpostem, komputer dotarł jednak jak pani utrzymuje swoją wersję niby bez zasilacza i jednego ramu (mam 2 świadków że był złożony w dniu pakowania) Założona została dyskusja i była podjęta próba pomocy tej pani i rozpoznanie co tam się stało. Tłumaczyłem tej Pani że należy sprawdzać zawartość paczki przy kurierze w celu sporządzenia ewentualnego protokołu reklamacyjnego, Pani tego nie zrobiła i przyjęła paczkę po czym twierdzi o powyższych brakach, ja ani nikt raczej nie sprawdzi jej wiarygodności bo JAK? po próbie kontaktu telefonicznego poszły na mnie obelgi od głupich i innych podobnych, zero dopuszczenia do słowa a teraz Pani żąda dodatkowo 50zł EXTRA bo paczka wyszła później niż deklarowano i chce aby jej wysłać przelew na 250zł a ona wyśle komputer. Znam procedury ewentualnych reklamacji ale coś tu mi nie pasuje... Jakieś wskazówki???

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20
pinsplash
#21 Demiurg#

@bartek_p92  Reklamacja : Pani odsyła NA WŁASNY KOSZT. Jeżeli uznasz reklamację zwracasz jej koszty wraz z kosztami przesyłki. Jak nie uznasz to prosisz ją o wpłatę na przesyłkę zwrotną.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Od indywidualnych sprzedawców nie ma 14 dniowego zwrotu(chyba że ty się zgodzisz). Pani składa reklamacją i odsyła ci towar, ty rozpatrujesz tą reklamację i albo ją uznajesz i zwracasz koszty zakupu i przesyłki, albo nie uznajesz i pani robi swoje ....idzie do rzecznika konsumenta albo sądu.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

bartek_p92 reklamację musisz przyjąc na zasadach jakie opisał pinsplash , ale nie znaczy to ,że musisz ją uznać.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@bartek_p92 W ramach reklamacji kupujący odsyła towar i jeśli ma rację, zwracasz mu wszystkie koszty, w tym koszty odesłania. Kupujący nie ma żadnego obowiązku sporządzać jakichkolwiek protokołów szkody z kurierem, a zwłaszcza przy nim sprawdzać zawartości, jeśli taka opcja nie była zaznaczona przy wysyłce. Kupujący w przypadku odrzucenia reklamacji może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących i jeśli otrzyma rekompensatę, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu tych kosztów pod groźbą blokady konta.

oznacz moderatorów
bartek_p92
#7 Wielbiciel#

No dobra ale jak mam zweryfikować brak elementu który wiem na 10000% że był. A Pani żąda zwrotu kasy najpierw i nie chce przed tym wysyłać sprzętu, żadnych zdjęć, NIC. Totalny brak normalnej rozmowy z tą panią 😕 tylko obelgi od oszustów i głupków... W aukcji było napisane żeby sprawdzać paczkę przy kurierze w celu uniknięcia dziwnych sytuacji...

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

bartek_p92 masz 14 dni od otrzymania reklamowanego towaru na ustosunkowanie się do reklamacji . Pani rekompensaty z POK nie otrzyma jesli nie udokumentuje odesłania produktu do reklamacji . Trzymaj się 14 dniowego terminu bo jego przekroczenie jest jednoznaczne z uznaniem reklamacji .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Było tu opisywanych wiele przypadków otrzymania rekompensaty z POK bez odesłania towaru, były nawet pretensje sprzedawców, że kupujący otrzymał rekompensatę i teraz ma pieniądze i towar.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 i jest to nadużycie ze strony Allegro. Nie są stroną transakcji i nie mogą też decydować, kto ma rację. Jeżeli chcą zwracać kupującym pieniądze w trosce o wizerunek portalu, to niech zwracają, ich sprawa, ale nie powinni żądać zwrotu wypłaty z POK od sprzedającego, który odrzucił reklamację. Od tego jest sąd🙂

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli nie chce wysłać, odrzuć reklamację. Pani może w takiej sytuacji wystąpić z wnioskiem do POK. Sprawdzania zawartości paczki przy odbiorze nie można wymagać, jeśli ta opcja nie była opłacona.  Klient ma prawo złożyć reklamację bez tego, a Ty taką reklamację możesz uznać lub odrzucić.

oznacz moderatorów
bartek_p92
#7 Wielbiciel#

Powołałem się na artykuł z UOKiK który dostałem od pracownika allegro na czacie, zaprosiłem do zapoznania się i zaproponowałem odesłanie produktu w celu zweryfikowania co się dzieję i czekam na odpowiedź. Rozumiem że jeżeli Pani będzie chciała wymusić na mnie opłacenie przesyłek albo odmówi wysyłki przed zwrotek kasy to mogę napisać że odmawiam w takim razie tak?

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

bartek_p92napisz tu -https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/program-ochrony-kupujacych/jakie-konsekwencje-moge-ponies...

zaczekaj na odpowiedź , w razie czego ędziesz miał punkt podparcia 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Tak, możesz napisać, że odrzucasz reklamację, a ona może wystąpić o rekompensatę z POK.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

bartek_p92 żeby rozpatrzyć reklamację musisz mieć fizyczny kontakt z produktem , a obowiazkiem kupujacego jest udostepnienie Ci tego . Możesz odebrać produkt na swój koszt wysyłajac kuriera , ale nie po zwrocie śródków jak owa Pani sobie życzy .

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@xyz96 "Sprawdzania zawartości paczki przy odbiorze nie można wymagać, jeśli ta opcja nie była opłacona." - ależ owszem, że można i należy to robić, bo tylko sporządzenie protokołu szkody przez kuriera jest (solidną) podstawą do złożenia reklamacji u przewoźnika. Jak najbardziej było to w interesie kupującej, która (w tym konkretnym przypadku) zwyczajnie coś kręci i kombinuje (a przynajmniej tak to właśnie wygląda).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
bartek_p92
#7 Wielbiciel#

Tak napisałem no i czekam czy Szanowna Pani stwierdzi TAK WYSYŁAM czy będzie konsekwentnie brnąć w zaparte w swoją teorię i jej extra 50zł które żąda... Śmiech na sali...

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Ty to sprzedałeś jako firma? No chyba tak, bo reklamujesz się w aukcjach na Allegro jako serwis komputerowy. W takim razie udzielasz minimum rok rękojmi na rzeczy używane, powinieneś poza tym prowadzić na Allegro konto firma, z danymi firmy, warunkami zwrotów i reklamacji, z adresem do zwrotów i reklamacji i nie możesz pisać, że dajesz na sprawdzenie tylko 1 dzień, a także, że nie odpowiadasz za uszkodzenia spowodowane przez kuriera.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Knowhere jeśli karton nie był uszkodzony, takie braki, reklamację należy złożyć u przewoźnika w ciągu 7 dni może to zrobić kupujący jak i sprzedający @bartek_p92 który powinien podesłać brakujące rzeczy kupującemu 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@kostas11 Po fakcie to wiesz co (bo możesz sobie napisać co tylko chcesz, a czego kurier nie widział, bo go nie było), masz prawie 100% szans na to, że reklamacja nie zostanie uznana. Co innego, gdy sporządzisz protokół w obecności kuriera (przez niego podpisany).
Kto normalny, kupując taką rzecz jak komputer, nie sprawdza zawartości przesyłki przy kurierze?

PS Jakie są dowody na to, że czegokolwiek brakowało? Bo w tej chwili jest słowo przeciwko słowu, a na niekorzyść kupującej działa to, że domaga się najpierw zwrotu kasy w kwocie większej niż zapłacona, a dodatkowo nie chce odesłać sprzętu w celu reklamacji (co powinna zrobić na swój koszt i zanim dostanie jakąkolwiek kasę z góry).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
bartek_p92
#7 Wielbiciel#

Na moją propozycję reklamacji Pani odpisała że nie wyśle bo mi nie ufa... zadałem pytanie ponownie czy potwierdza że nie nada paczki ostatecznie. I na razie cisza...

oznacz moderatorów