Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich, mam problem z jedną panią co kupiła u mnie komputer na aukcji.
W skrócie:
Pani kupiła komputer za około 200zł który został wysłany inpostem, komputer dotarł jednak jak pani utrzymuje swoją wersję niby bez zasilacza i jednego ramu (mam 2 świadków że był złożony w dniu pakowania) Założona została dyskusja i była podjęta próba pomocy tej pani i rozpoznanie co tam się stało. Tłumaczyłem tej Pani że należy sprawdzać zawartość paczki przy kurierze w celu sporządzenia ewentualnego protokołu reklamacyjnego, Pani tego nie zrobiła i przyjęła paczkę po czym twierdzi o powyższych brakach, ja ani nikt raczej nie sprawdzi jej wiarygodności bo JAK? po próbie kontaktu telefonicznego poszły na mnie obelgi od głupich i innych podobnych, zero dopuszczenia do słowa a teraz Pani żąda dodatkowo 50zł EXTRA bo paczka wyszła później niż deklarowano i chce aby jej wysłać przelew na 250zł a ona wyśle komputer. Znam procedury ewentualnych reklamacji ale coś tu mi nie pasuje... Jakieś wskazówki???
w prawie przewozowym jest podany termin składania reklamacji u przewoźnika i z tego co pamiętam wynosi on 7 dni i może to zrobić zarówno sprzedawca jak i Kupujący - nie ma obowiązku sprawdzania przesyłki przy kurierze
ponadto reklamacje usługi sprzedawca może złożyć chyba do roku od wysłania przesyłki
----------------------------------------------------------------------------------------
przepisy zakładają ponadto, że Kupujący jak i Sprzedawca działają w sposób uczciwy - ale ustawa konsumencka zakłada, że Konsument jest słabszą stroną transakcji i wywraca całą sytuację do góry nogami
@xyz96 ma rację - możesz zawsze odrzucić reklamację - nawet na tym etapie - oczywiście należy to odpowiednio umotywować - możesz też żądać odesłania produktu do reklamacji by na swój koszt przeprowadzić np: badania daktyloskopijne czy jakieś osoby postronne miały dostęp do sprzętu
oczywiście możesz też użyć przepisów prawa art 191 286 212 i 216 Kodeksu karnego
bo korespondencja prowadzona przez Kupującą wybiega poza przyjęte normy -odbierasz ją jako groźby, próbę wymuszenia, pomawianie i zniesławienie
możesz iść z tym na policję, złożyć pismo do prokuratury podać swiadków swoich kolegów i pracownika allegro
zacznij od napisania do allegro przez pomoc zawiadomienia że jesteś obrażany na ich portalu przez zwerifikowaną przez nich Kupującą - możesz użyć podanych paragrafów - jak je stosować podawałem w innych postach - zasranym obowiązkiem allegro jest reagować skoro czytają i moderują tą korespondencję
Kupującej napisz że skoro się boi lub problem z zaufaniem to są od tego lekarze i specjaliści i ty o niej też odpowiednio myślisz ale kultura ci nakazuje zostawić swoje przemyślenia dla siebie