Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ahoj,
czy Allegro mogłoby w jakiś sposób skłaniać kupujących do grupowania zakupów u jednego sprzedawcy? Wbrew opowieściom przedstawicieli Allegro, że nie pogrupowane transakcje stanowią margines, jest ich według moich obserwacji nawet kilkanaście procent.
Poza tym, że w takiej Allegro kara nas wielokrotnymi prowizjami od tej samej przesyłki, to obecnie doszły jeszcze problemy z tzw. skutecznością wysyłki - bo każdy zakup jest tratowany jak osobna transakcja, więc według botów liczących punkty musi mieć inny numer przesyłki.
Przydałaby się jakaś informacja typu "masz więcej zakupów u tego sprzedawcy, zgrupuj je do jednej przesyłki", która pokazywałaby się w momencie wypełniania FOD i wybierania sposobu dostawy.
@TomBanknoter Czemu nie napisałeś tego tutaj: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/forums/postpage/board-id/zglos-pomysl
Zasuwaj tam.
Nie wiem, zapomniałem że takie cóś jest
Czy ja coś przegapiłem, czy od 2 listopada i tak nie będzie możliwości grupowania bo w zamówieniach nie widzę takiej opcji?
@annas14-firma W zakładce Zamówienia masz możliwość wyszukiwania transakcji po loginie kupującego.
@nat_not rozmawiamy o grupowaniu zakupów, czyli często występującej sytuacji, gdy klient nie zorientował się że kilka zakupów robi u jednego dostawcy. Uczciwi i rzetelni sprzedający łączą te zakupy opcją dostępną w zakładce Transakcji i wysyłają wszystkie zgrupowane zamówienia jedną przesyłką. Oczywiście zwracają opłacone kwoty za niewykorzystane przesyłki, co z reguły powoduje duży wzrost zadowolenia klienta z zakupów dokonanych na Allegro.
Nie widzę takiej możliwości w zakładce Zamówienia.
@annas14-firma Dziękuję za doprecyzowanie. Tej opcji nie ma w Zamówieniach, ale nie wyklucza to możliwości wyszukania kilku zakupów tego samego klienta i realizacji zamówienia w opisany przez Ciebie sposób.
@nat_not - a ja chciałbym doprecyzować, że chodzi mi o grupowanie transakcji z poziomu kupującego, gdyż fakt, czy sprzedawca zgrupuje je u siebie nie ma żadnego wpływu na to, co potem zrobi kupujący. A to z tej prostej przyczyny - że inaczej niż w normalnych serwisach - sprzedawca na Allegro nie może wysłać rachunku kupującemu (co byłoby de facto najprostszym rozwiązaniem, eliminującym opisane przeze mnie problemy.
@TomBanknoter co do ryzyka ukarania to masz rację, ale mi udaje się tego uniknąć, chociaż nie jestem do końca pewien czy zawsze tak jest. Co do prowizji to zwykle dostaję zwrot za "dołączone" do głównego zamówienia. Nie jest to jednak zgodne z regulaminem.
Natomiast nie do końca rozumiem twoją ideę grupowania przez kupującego. Problem wielu opłat za przesyłkę wynika z braku umiejętności wykorzystania przez kupujących mechanizmu "dodaj do koszyka" gzie zakupy są grupowane. Chyba, że chodzi ci o mechanizm dodawania kolejnego zakupu do transakcji po wyborze metody dostawy i płatności. Rzeczywiście można by zautomatyzować to co teraz jest realizowane przez dodatkowy zakup z odbiorem osobistym za darmo.
Możesz uściślić co masz na myśli?
Chodzi mi o to, że jeśli kupujący ma kilka zakupów u jednego sprzedawcy (np. wygranych licytacji kup kupionych pojedynczo na KT, ale bez zapłaty), to żeby w momencie wybierania sposobu przesyłki i zapłaty system "namawiał" go do zgrupowania tychże transakcji.
Rzadko kupuję (porównując do sprzedaży) ale wydawało mi się że tak właśnie jest. Jak nawrzucam do koszyka, to zakupy są w nim zgrupowane po sprzedawcach.
Jak czasem zaglądam na konto żony (nie mówcie jej o tym) to ona traktuje koszyk jak przechowalnię pomysłów na zakup, ale zawsze widać co jest od jednego sprzedawcy.
@annas14-firma - jak nawrzucasz do koszyka, to oczywiście są razem. Sęk w tym, że nie każdy chce/potrafi używać koszyka
@TomBanknoter tutaj ( przy koszyku) jest problem w drugą stronę. Ludzie wrzucają wszystko do koszyka a jak w niego wjedziesz to masz domyślnie zaznaczone zapłać wszystko. I płacą. A potem emaile : "ja nie chciałem/łam tego kupić". Tutaj nie powinno być domyślnego zaznaczenia wszystkiego.
@pinsplash - to tylko potwierdza moją tezę, że wina leży w postawionym na głowie systemie finalizacji sprzedaży. Wszędzie na świecie to sprzedawca wysyła rachunek kupującemu, tylko na Allegro przerzucają to na kupującego - który siłą rzeczy ma mniejszą wprawę w pokonywaniu meandrów systemu
@pinsplash tak oczywiście bywa, ale na tych którzy nie patrzą jaka jest kwota do zapłaty wyświetlana wołami, to już nic nie pomoże. Po wprowadzeniu możliwości anulowania transakcji nie jest to moim zdaniem duży problem.
Widzę jednak, że przypadku "świeżych" kupujących problemem jest dominacja opcji "kup teraz" nad "dodaj do koszyka". Nie wiem z czego to wynika, ale wiele osób absolutnie nie kojarzy zakupów w internecie z zakupami w supermarkecie.
@annas14-firma "Uczciwi i rzetelni sprzedający łączą te zakupy opcją dostępną w zakładce Transakcji i wysyłają wszystkie zgrupowane zamówienia jedną przesyłką. Oczywiście zwracają opłacone kwoty za niewykorzystane przesyłki, co z reguły powoduje duży wzrost zadowolenia klienta z zakupów dokonanych na Allegro"
Tyle, że jednocześnie za to uczciwe i rzetelne zachowane są karani przez Allegro obniżeniem ratingu "Skuteczność sprzedaży" oraz naliczaniem prowizji za przesyłki, które nie miały miejsca.