anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Super Sprzedawca - od lipca 2 nowe warunki kwalifikacji

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

1 lipca 2021 zmienimy warunki kwalifikacji do programu Super Sprzedawca. Do listy wymagań, koniecznych do spełnienia, dopiszemy kolejne: 

  • 99% odpowiedzi na wiadomości klientów w ciągu 24 godzin
  • 99% odpowiedzi w Dyskusjach w ciągu 24 godzin.

Będziemy brać pod uwagę wyniki z ostatnich 30 dni – tak jak przy większości pozostałych warunków.

Dodatkowo wprowadzimy limit monet, które przyznajemy w ramach puli po przyjęciu do programu lub przedłużeniu statusu Super Sprzedawcy. Wyniesie on 100 000.

Warto już dziś przygotować się do tej zmiany i wyrobić w sobie dobry nawyk udzielania klientom szybkich odpowiedzi.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
62 ODPOWIEDZI 62

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@PNKO Obecnie do jakości sprzedaży liczymy tylko czas reakcji na pierwszą wiadomość. Oczywiście na pozostałe klienci również powinni otrzymać szybkie odpowiedzi.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@nat_not  Jeżeli od tego samego klienta padnie pytanie w tym samym dniu z innej mojej oferty, czy to już jest nowa wiadomość? Mi wydaje się że tak, a jak jest w rzeczywistości?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@pulkownik66 Jeśli wiadomość nie jest kontynuacją poprzedniej korespondencji (rozpoczyna nowy wątek) - tak.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

PNKO
#9 Pomysłodawca#

@nat_not dziękuję za klarowne wyjaśnienie. 

Mam nadzieję, że kiedyś będzie to wprost napisane na stronie pomocy.

Miłego dnia.

 

oznacz moderatorów

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

@nat_not a ilość ocen z 12 miesięcy? to kpina nie ma obowiązku ich wystawiać, mam 69 ocen z 12 miesięcy a zrealizowanych zamówień w maju (najgorszy miesiąc w tym roku ) 52, więc jak zmusić kupujących do wystawienia oceny? Wasze przypominania nie zachęcają, chyba że dacie bonus za komentarze

oznacz moderatorów

desingsy
#9 Pomysłodawca#

1 lipca 2021 zmienimy warunki kwalifikacji do programu Super Sprzedawca. Do listy wymagań, koniecznych do spełnienia, dopiszemy kolejne: 

  • 99% odpowiedzi na wiadomości klientów w ciągu 24 godzin

Dzień dobry,

 

chciałem tylko poinformować, że planowane zmiany nie są dopracowane. Być może w tabelce wszystko się zgadza, jednak w rzeczywistości sprawy mają się inaczej.

 

Odpowiadam na wszystkie maile klientów, które wymagają odpowiedzi. Z reguły zajmuje mi to do 3h.

Nie odpisuję na maile kończące rozmowę pozdrowieniem - z tego, co się orientuję, te wiadomości nie wymagają odpisywania. Również nie odpisuję na maile, w których podany jest numer telefonu - często można klientowi doradzić w minutę, zamiast tworzyć eseje.

Ale...

okazuje się, że z jakiegoś powodu nie odpisuję na co piątą wiadomość. Dla mnie to zaskoczenie, bo kompletnie nie odzwierciedla rzeczywistości.

Przypuszczam, że jest tak dlatego, ponieważ również dokonuję zakupów i otrzymuję od sprzedawców informacje o wysyłce, podziękowania, faktury i wiele innych.

Każdy taki mail jest nowym wątkiem, który aktualnie wymagałby ode mnie odpowiedzi, ponieważ inaczej brak takowej, obniży statystyki odpowiadania klientom.

Proszę o jasne kryteria, jak ten algorytm działa.

Wydaje mi się niemożliwe, żeby systemowo nadzorować komunikację z kontrahentami. Napisanie reguł i wyjątków, które mają automatycznie weryfikować, czy ktoś odpisuje czy nie, wydaje się niemożliwe.

Alternatywnie można zainstalować autorespondera, żeby mieć na każdego maila jakąkolwiek odpowiedź, bo w tej chwili do tego te zmiany mogą doprowadzić. Niech sobie roboty ze sobą rozmawiają.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

PNKO
#9 Pomysłodawca#

@desingsy potwierdzam to, co piszesz. 

Napisałem do Allegro prośbę o wskazanie, na które wiadomości nie odpowiedziałem. Okazuje się, że z trzech nie odpowiedziałem na jedną - pozostałe były w terminie. Pomimo tego - nie spełniamy warunku.

Wydaje mi się, też, że  system nie nalicza odpowiedzi jeżeli klient napisze dwie wiadomości pod rząd. Gdy odpowiemy na obie, to jedna z nich nie jest liczona.

Szkoda, że nie da się sprawdzić których wiadomości dotyczy obniżenie punktacji. Wtedy mielibyśmy sprawę jasną i moglibyśmy się do tego odnieść. W obecnej postaci możemy jedynie wróżyć z fusów - czy spełnimy ten parametr, czy nie.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

 @desingsy do jakości sprzedaży liczą się tylko pierwsze pytania od kupujących, wiadomości jakie otrzymujesz jako kupujący nie są brane pod uwagę w tych statystykach, jeżeli chcesz otrzymać konkretne informacje na jakie pytania nie odpowiedziałeś napisz do nas proszę tutaj
@PNKO w tym przypadku punktu ujemne zostały naliczone jedynie za brak odpowiedzi na pytanie od jednego kupującego.
W jakości sprzedaży liczymy tylko odpowiedź na pierwsze pytanie kupującego w wątku, czyli następne wiadomości w danym wątku z jednym Klientem nie są brane pod uwagę.

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@la_nika Zgodnie z regulaminem powinniście liczyć tylko wiadomości od kupujących, a w rzeczywistości liczycie wszystkie wiadomości zadane z poziomu oferty poprzez "pytanie do sprzedającego" od wszystkich użytkowników, także spamy nie mające nic wspólnego z Allegro. Za brak odpowiedzi na spam obniżana jest jakość sprzedaży.

oznacz moderatorów

ZapfCreation
#11 Animator#

@PNKO 

Pod uwagę brane są wszystkie wiadomości zadane z poziomu oferty poprzez "pytanie do sprzedającego" od wszystkich użytkowników. Jeżeli zamiast kontynuować wątek ktoś ponownie zada pytanie z poziomu oferty to taka wiadomość też liczona. Jeżeli kontynuuje wątek to już nie.

oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator#

My właśnie stracimy SS na wszystkich 3 kontach (no może 1 dociągania do 99 bo zapytań jest wiele). Powód

  • serwer wysyłał wiadomości które nie docierały (nie mieliśmy zwrotki etc... więc nie byliśmy kompletnie świadomi ze coś jest nie tak) - powodem był błąd konfiguracji nadawcy tercetów - wysyłało z innego adresu. 
  • zorientowaliśmy się na drugi dzień gdy nagle ze 100% spadło nam na 90 i oczywiści info "uważaj przestałeś spełniać" 

Piszę do Allegro i dostaliśmy info, że serwis tylko zgodnie z informacją z Pomocy "odbijał wiadomości". Ale nie dostaliśmy nic że "nie możemy jej dostarczyć" czy "dodaj adres do konta (gdy próbuje się wysłać ze złego adresu). Zareagowalibyśmy od razu. 

Rozumiem jak ktoś faktycznie olewa klienta. Ale tutaj pokazaliśmy screnny, że na każdą odpowiedzieliśmy do 3h. Każda na serwerze ma status wysłana. Informacja zwrotna to tylko tyle, że "Statystyk nie da się skasować" - więc 30 dni w plecy.

Dodano wcięć do SS warunki na który czasem możemy nie mieć wpływu (po prostu awaria / problem techniczny) i 30dni czekaj aż się statystyki wyzerują. @la_nika Jak to możliwe, że Allegor nie ma na taką sytuację rozwiązania dla swoich partnerów !? Zwłaszcza jeśli widać, że faktycznie wiadomości były odbijane i problem był techniczny i nie mający nic wspólnego ze złą obsługą klienta. 

 

 

 

oznacz moderatorów

PNKO
#9 Pomysłodawca#

@energo-dom_pl no niestety tak to jest w tym serwisie. 

Najgorsze (moim zdaniem) jest to, że oni nie szanują sprzedawców. Tzn. regulamin jest tak napisany, że nie da się u nich nic wypracować - tak, jak w każdej innej firmie.

My mamy oceny w SS na poziomie 4,8~4,9, w styczniu mieliśmy spadek sprzedaży. Niestety dostaliśmy negatywa i jedną nierozwiązaną dyskusję. Nie przejąłem się tym, ponieważ był to początek miesiąca, a weryfikację SS mam na koniec. 

Następnego dnia dostałem mail, że straciłem SS - mieliśmy go od początku programu. Spojrzałem na historię w programie i, co zobaczyłem:

Na mocy Regulaminu programu Super Sprzedawca pracownik Allegro zmienił datę kolejnej weryfikacji na 6 maja 2021. Szczegóły tej decyzji przekazaliśmy Ci mailem.
 
A więc, mam spadek sprzedaży, dostaję przez to mniej komentarzy, mam problem z dwoma klientami, a tu przychodzi Allegro i jeszcze podkłada nogę.
Zadzwoniłem do opiekuna, ale oczywiście jedyne, co on może, to mnie wysłuchać - i wysłuchał cierpliwie.
 
Wyobraźmy sobie podobną sytuację w naszej firmie - mam klienta, któremu od lat sprzedaję coś na termin. Pewnego razu dzwoni do mnie i mówi - tym razem spóźnię się z płatnością. 
Spojrzałbym na to z perspektywy relacji z klientem - zawsze płacił, zadzwonił - nie ma sprawy, niech się spóźnia jeden raz.
W Allegro jest odwrotnie - możesz mieć oceny 100%, terminowe płatności, bardzo dobre komentarza, ale gdy pojawią się problemy - oni pierwsi przychodzą, żeby Ci dokopać (np. pozbawić Cię SS). 
 
Najgorsze w tym jest to "pracownik Allegro zmienił datę kolejnej weryfikacji " - skoro pracownik może zmienić datę weryfikacji na wcześniejszą (aby jeszcze dołożyć Ci problemów), to dlaczego opiekun nie może przesunąć daty weryfikacji, gdy pojawią się problemy z klientem lub np. z wiadomościami. 
 
Takie problemy nie są częste. Wystarczyłoby wprowadzić program - gdy ktoś ma długą historię w programie i pojawia się problem, zamiast podkładać nogę wystarczyłby telefon lub mail ze strony Allegro z prośbą o wyjaśnienie. Na tej podstawie pracownik mógłby podjąć decyzję - czy ma interweniować, czy nic złego się nie dzieje.
 
W Twoim przypadku jest jeszcze gorzej, ponieważ tak naprawdę - nic nie zrobiłeś. 
 
Jedyna szansa w tym, że im więcej takich historii, jak Twoja, czy moja, tym więcej frustracji, a im więcej frustracji, tym większa wola na przejście na konkurencyjną platformę, gdy jakaś sensowna się pojawi. Wtedy (być może) Allegro się opamięta i przestanie nas tak traktować. 
 
Do @nat_not oraz @la_nika moje wiadomości możecie odbierać jako ciągłe narzekanie, ale proszę na chwilę przyjrzeć się temu, co faktycznie robi serwis Allegro ze sprzedawcami, którzy się starają, a tym samym przyczyniają się swoją pracą do rozwoju serwisu, ponieważ klienci mają do niego większe zaufanie. My nie jesteśmy Waszymi wrogami, czy ludźmi, którzy ciągle narzekają. Fajnie byłoby być Państwa partnerem, ale wtedy musielibyście zmienić do nas podejście. Klienci mają do nas więcej szacunku niż Wy, a przecież dzięki nam istniejecie.
oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator#

@la_nika @nat_not   Dodam jeszcze że nie tak dawno spaliła się serwerownia w OVH - ciekawe ile osób wtedy straciło pocztę etc - nie wierzę, że nie ma możliwości korekty statystyk w oczywistych przypadkach problemów technicznych! Albo konsultant nas po prostu olał ? 

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@energo-dom_pl przykro mi, że taka sytuacja miała miejsce, jednak mogę tylko podtrzymać to co pisali inni Doradcy, błąd nie wynikał z problemów technicznych po naszej stronie, tylko z problemów z pocztą. Rozumiem Twoje zdenerwowanie widzę jednak, że masz przedłużony tytuł Super Sprzedawcy na koncie, z którego piszesz. 
@PNKO doceniamy opinie naszych partnerów i nie odczytujemy ich jako narzekań. Cieszę się, że dzielisz się z nimi tutaj, a jako Super Sprzedawca na pewno masz wartościowe uwagi i sugestie na temat Allegro, zachęcam Cię do wpisania ich tutaj
Nam również zależy na partnerskich relacjach , chcemy żeby zakupy i sprzedaż na Allegro były jak najbardziej komfortowe. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator#

@la_nika nie rozumiem? Jak "przedłużony tytuł SS" 🙂 Weryfikacja jest 16.08 jak zawsze. Więc gdzieś do 5-6 września zniknie na prawie 3tygodnie. Dodatkowo cały czas 85% w statystykach oznacza -10pkt za każdy % w jakości sprzedaży. 

Sytuacje mogą być różne - od braku prądu cały dzień po nawałnicy czy tornado - jakie ostatnio coraz częstsze w PL 🙂 Od pioruna, który wywali całą elektrykę w firmie, pożar ....  🙂

Boli najbardziej to, że wiadomości się odbijały od waszego serwera (potwierdzone przez konsultanta) a na naszą skrzynkę (a te działały i działają prawidłowo) nie dostaliśmy @ "nie możemy dostarczyć wiadomości" czy "dodaj adres e-mail w ustawieniach" bo błąd polegał na ty że były wysyłane ze złego adresu.... A na drugi dzień zonk!

POMYSŁ: Jeśli wprowadzono taki parametr to jak jak w dyskusjach tak i tutaj powinna być wiadomość "zostało ci X godzin" na udzielenie odpowiedzi. I też temat byłby załatwiony. Opcja do włączenia/wyłączenia w ustawieniach jeśli ktoś nie chce takimi powiadomieniami zaśmiecać sobie skrzynki. Ba dyskusję można zamknąć w 24h - a tego parametru nie da się nadrobić 30dni !!! 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pulkownik66 @mikeza @pinsplash @konto zamknięte kiedyś to były czasy, certyfikat przysyłali 😄 

Kto jeszcze posiada ? u nas w firmie dalej wisi na ścianie 😉

IMG_20210528_104302.jpg

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kostas11 Ostatnio naprawiałem tel. Wchodzę do punktu a tam na ścianie certyfikat 🙂

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@kostas11 ja mam nadal ten pomarańczowy koc z punktów SS, tyle lat i nawet nieźle się prezentuje 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

megii_ss
#12 Orędownik#

Kiedy 16 lat temu zakładałam konto na allegro, dodałam sobie do nicku _ss z myślą że to będzie coś fajnego i rozpoznawalnego i do czego się dążyło. SS mam z przerwami, ale od kilku miesięcy nieprzerwanie ciągne ten nieudolny tytuł, ale po co ? Człowiek się stara, robi co może i jednym komentarzem klient osioł (delikatnie napisane) zawali system tylko dlatego że (dział motoryzacja) kupił zaślepkę do haka od Audi A6 C7 i ma do mnie pretensje że nie pasuje do Audi A5 bo mogłam napisać średnicę - ręce opadają, brak sił ..............

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@megii_ss właśnie z tego powodu świadomie podziękowałem allegro za wysyłane do mnie zaproszenia do tego programu. Nie chciałem się denerwować, że zaraz z niego kolejny raz wypadnę 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów